Nästa Assassins Creed?

Söder om söder-hipster
Nästa Assassins Creed?

Jag har följt Assassins Creed i princip sedan första spelet, och tagit mig igenom i stort sett alla huvudspel i serien med några få undantag (orkade aldrig med Assassins Creed Revelations t ex). Är just nu ungefär halvvägs igenom Odyssey och har jättetrevligt!

Fick mig att börja fundera var ni tycker serien ska ta vägen härnäst, efter att ha utforskat det gamla Egypten i Origins och nu senast det gamla Grekland. Jag har egentligen två tidsperioder jag gärna skulle vilja se:

Medeltidens England

Jag älskade 1100-talsmiljöerna i det första Assassins Creed, och tycker det är hög tid för serien att återvända till den mörka medeltiden. Vill se klassiska slott, riddare, leriga byar och djupa skogar fulla av vildsvin, kungliga hjortar och fryntliga rövare. Förlägg gärna i England och dra in Robin Hood som en av de viktigare bi-karaktärerna.

Feodala Japan

En annan slags medeltid vore att gå all in på samurajer, ninjor och Japan. Gör huvudkaraktären till en herrelös samuraj (en ronin) och ger möjligheten att levla upp karaktären till en ninjamästare. Det kommer ju hända förr eller senare, så varför inte nu?

Vad tycker ni andra?


signatur

"Well, you know what they say: "If you want to save the world, you gotta push a few old ladies down the stairs."

Medlem

Japan som du säger skulle vara jäkligt intressant. Gillar din idé med att man är en ronin.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Vikingatidens Skandinavien skulle inte vara helt fel att se om du frågar mig. Cirka 700-1100. Men jag håller även med dig att Feodala Japan inte skulle vara helt fel.

Känner inte att Medeltidens England skulle vara ett bra ställe med tanke på att första Assassins Creed spelet utspelar sig runt den tiden. Var inte så mycket som hände utanför Syrien vid den tiden (som vi/jag i alla fall vet om). Men större delen av de Engelska riddare som var med i riddarordern höll ju till i Syrien då de jagade efter den ena av Edens äpplen.

Jag kan ju ha fel av allt detta som jag skrivit nu men det är vad jag kom ihåg av spelen jag spelade för en härrans massa år sedan =p

Medlem

ww2 att man är en lönnmördare i lite mer nutida miljö kanske.
vikinga tiden och ninjor låter super najs dock.

Medlem

Lätt ett assasins i det smutsiga 1100 talet Stor Britanien, det skulle vara grymt

Släng in vikarna som invaderar innan landet blir England så blir det perfekt

Tråddemonen
Testpilot

Assassins creed Jericho! En stad som grundades ca 9600 år före kristus i Palestina. Om inte annat så hade jag nog velat se ett av spelen som utspelar sig bland maya folket.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Assassins creed Jericho!

AC: Origins of the origins of the first of the second of the origins of the legends of the myth of the first of baby jesus Jerico dawn of the planet of the assassins!

1
Skriv svar