Hur tittar du på Twitch?

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Hur tittar du på Twitch?

Jag gick nyligen från två 1080p-skärmar till en 4K-skärm i och med flytt. Tidigare hade jag alltid Twitch eller Youtube på en av skärmarna och min “huvudaktivitet”, om det nu var spel eller slösurf, på den andra.

I och med att jag nu bara har en skärm så letade jag alternativ till hur jag skulle få en trevlig upplevelse. Jag deltar sällan i chatter på Twitch om jag inte känner den som streamar så ville hitta ett sätt att få en så stor bild på streamen som möjligt med att använda så lite skärmutrymme som möjligt.

Då jag inte tycker om att ha webbläsarens adressfönster och flikar som tar plats när jag har en stream uppe, därför var jag inte nöjd med [/i]Theatre Mode[/i]. Jag har därför letat efter alternativ som maximerar fönstret streamen/videon. För twitch hittade jag det!

Lösningen för mig var Twitch-klienten! Klienten har funnits ett tag, men personligen har jag inte sett något användningsområde för den förrän nu. Överlag är det bara twitchsidan som körs i Chrome som en desktop-klient, men det finns en fördel med den som inte twitch.tv har.

Typiskt exempel hur det kan se ut för mig. I övre högra hörnet har jag Twitchklienten, så cleant det bara går, helt utan webbläsarens flikar och fält. Jätteskönt om du frågar mig.

För att få klientfönstret rent utan saker som tar onödigt med plats är det bara att stänga twitch-chatten och klicka igång Theatre Mode. Fördelen är att det bara blir en tunn lila kant som inte tar upp speciellt mycket plats jämfört med webbläsarfönstret. Jag letar att få motsvarande resultat för Youtube, en typ av Full Windowed-mode, men hittar inget plugin som gör det jag vill.

Hur tittar du på twitch? På en andraskärm, helskärmsläge på din huvudskärm, enbart på mobilen? Dela med dig!

Har du något tips på det skulle gå att få liknande funktion för Youtube?


#Twitch #Livestream #Youtube


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Jag använder programmet Displayfusion (finns på Steam)för mina skärmar, det har en funktion så man kan splitta en skärm i flera virtuella skärmar. Det borde funka att göra en profil med virtuell skärm i önskad storlek o sen köra valfri media i fullskärm i den.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Zymac:

Jag använder programmet Displayfusion (finns på Steam)för mina skärmar, det har en funktion så man kan splitta en skärm i flera virtuella skärmar. Det borde funka att göra en profil med virtuell skärm i önskad storlek o sen köra valfri media i fullskärm i den.

Bra tips! Jag har faktiskt DisplayFusion, använt det i många år, men aldrig för det. Användes främst för att få taskbar på övriga skärmar än huvudskärmen.

Ska kolla på det! Tackar!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

När jag kollar på streams blir det oftast med bilden på TVn.

Medlem

Hur gör ni om ni vill ha flera streams öppna samtidigt? Kan man öppna flera Twitch-klienter på något vis?
Eller kör ni med webbläsarfönster, och då får URL-bar:en längst upp som tar plats?

VLC funkar ju i och för sig bra.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar