Nu kan du spela Limbo på Commodore 64 (eller i emulator)

Robot
Nu kan du spela Limbo på Commodore 64 (eller i emulator)

Demoversion crackad och delad.

#c64, #commodore-64, #limbo


Medlem

But... but... WHY?

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

But... but... WHY?

Fan vet.. men imponerande är det hur som helst.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Fan vet.. men imponerande är det hur som helst.

Varför? :'D

Redaktör
Skrivet av Dudinkalv:

Varför? :'D

Det visar hur skickligt det är att klämma så mycket ur den klena hårdvaran. jämför med hur tidiga C64-spel såg ut, t.ex. Fort Apocalypse.


signatur
Medlem

Sen knåpas det ju fortfarande på Eye of the Beholder, det går framåt:

Medlem

Underbart spel!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

But... but... WHY?

Spel är en konstform. I alla tider har musikaliska verk och tavlor tolkats av olika konstnärer. Thunderstruck på fiol, Mona Lisa på akvarell, osv osv. Detta är alltså bara ett uttryck för konstnärlig kreativitet.

Medlem

Men herregud. Är det ens möjligt att driva det spelet på c64? Helt otroligt. En annan tyckte ju att grafiken var fet som fasen i giana sisters i slutet av 80-talet


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Lite småcoolt.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Spel är en konstform. I alla tider har musikaliska verk och tavlor tolkats av olika konstnärer. Thunderstruck på fiol, Mona Lisa på akvarell, osv osv. Detta är alltså bara ett uttryck för konstnärlig kreativitet.

Du behöver inte förklara allt detta för mig, det förstår jag med, men ser fortfarande inte syftet med detta, och jag tycker inte att det är så otroligt som många andra här i kommentarerna verkar tycka. Visst är det lite ballt, but that's about it.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Du behöver inte förklara allt detta för mig, det förstår jag med, men ser fortfarande inte syftet med detta, och jag tycker inte att det är så otroligt som många andra här i kommentarerna verkar tycka. Visst är det lite ballt, but that's about it.

Det behöver jag tydligen, poängen med detta är att ta ett mästerverk, som Limbo är, och se hur vackert det fortfarande är med begränsningarna i gammal teknik. Det vill säga, det är vackert på en modern dator, men om man tar estetiken i Limbo och begränsar sig vad gäller färger, upplösning osv, kan det fortfarande vara vackert? Jag tycker att den som gjorde detta demo bevisade det.

Vi sitter alltså inte och imponeras av denna programmerares 1337-skillz med att knacka kod, utan av programmerarens talang med att bevara känslan i Limbo.

1
Skriv svar