Helgdiskussion – Vilket spel har bäst DLC?

Robot
Helgdiskussion – Vilket spel har bäst DLC?
Medlem

Witcher 3
Blood and Wine
Hearts of Stone


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Min spontana tanke är The Witcher 3. De båda DLC:erna är enorma (20 resp 40 timmar?) och fullständigt magiska. Hearts of Stone är bland det bästa jag har spelat.

Eller räknar ni dem som expansioner? Var dras gränsen mellan DLC och exp?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
eld
Medlem
Skrivet av Nomman:

Min spontana tanke är The Witcher 3. De båda DLC:erna är enorma (20 resp 40 timmar?) och fullständigt magiska. Hearts of Stone är bland det bästa jag har spelat.

Eller räknar ni dem som expansioner? Var dras gränsen mellan DLC och exp?

DLC täcker både expansioner och mindre saker så länge de kan laddas ner

De flesta kopplar nog DLC till mindre saker dock.

Medlem

Witcher 3 och Warcraft 3.

Medlem

The Witcher 3! Fanns väldigt mycket gratis också.

Medlem

Som helhet är Witcher 3 det givna svaret med två hutlöst bra DLC:n. Ringed City (Dark Souls 3) är dock helt fantastiskt om man ser till enskilda DLC:n i sig.

Medlem

Borderlands 2!

Medlem

Jag skulle säga. Forza Horizon 3. Hot Wheels DLC. Det blev ett nytt spel. Men jag tror att RDR2 kommer att få några 10tals DLC som kommer att ta kronan.

Medlem

The Witcher 3


signatur

Niet.

Medlem

Tycker generellt att DLC:er alltid bleknar jämfört med grundspelets bästa områden. Det finns ofta dessutom en känsla av att man "tagit i så man skitit på sig", försökt få det att bli så speciellt och spännande men att det slår lite fel, stoppat in för mycket och för kraftfull loot så att man blir OP av att sticka in huvudet i DLC:n etc.

Jag måste fan säga att jag tycker den lämpligaste DLC:n jag har varit med om är Automatron till Fallout 4. Medför en jävligt rolig funktion för grundspelet att kunna bygga robotar, själva äventyret är lagom tempo och intressant, rolig slutstrid. Så himla trevligt tillskott helt enkelt. Det enda dumma är att spawningarna av rust devils förstör en del encounters samt förekommer för ofta.

Medlem

Witcher 3, lätt... Mycket välskrivna DLC äventyr och inga jä**a micro transactions. Sen har jag hört att Mass Effect ska ha en del bra DLC också men inte spelat dem själv.

Medlem

Armageddon's Blade och Beyond the Sword


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Witcher 3
Blood and Wine
Hearts of Stone

Kan bara hålla med. Båda de expansionerna håller lika hög klass som originalspelet och slår många fullpris-RPG på fingrarna. Lägg dessutom till ett antal mindre gratis-DLC som släpptes med jämna mellanrum efter releasen så är Witcher 3 det givna svaret på frågan.

Medlem
Skrivet av Sp4ceRock3R:

Borderlands 2!

Tiny Tinas assault on dragon keep!

Medlem

Tycker att alla DLC till Dragon Age: Inquisition var bra. Jaws of Hakkon var oväntat stort och utmanande (för mig), och the Descent var en riktigt skoj Moria-atmosfärisk upplevelse. Trespasser borde dock ha varit med i originalspelet tack vare det enorma avslöjandet/cliffhangern i slutet.

Medlem

Witcher 3 -- Eh no contest. >50-100h extra speltid, grym speltid för dom där fjuttpengarna.
DCS: World? MiG-21bis, F/A-18, AJS-37 Viggen, (snart) F-14 Tomcat m.fl. Lära sig flippa brytare på ryska etc är rogivande på sin egen nivå. Spelet börjar dessutom bli riktigt vackert att avnjutas tillsammans TrackIR, stickan och med en kopp kaffe i handen.

Medlem

Vet inte om jag tycker att Witcher 3's expansioner räknas som "DLC" då det ju som sagt mer är klassiska gamla expansioner än bara lite extra nedladdningsbart goodie. Räknar man inte Witcher 3's expansioner har jag rätt svårt att komma på något DLC som är riktigt najs, "Laws of War" till ArmA 3 var dock jävligt intressant, just att se konflikterna man så ofta deltagit i från en annan sida.

Räknar man Witcher 3's expansioner som DLC så sopar de ju såklart banan med allt annat på marknaden, totalt.

Medlem

Mass Effect 3, hands down, utan tvekan

Både Leviathan och Citadel var grymma, till exempel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Tråddemonen
Testpilot

Witcher 3 blood and wine var nog min favvo, just pga det stora innehållet och att få se Geralt ta sig in på ett nytt äventyr i vackra miljöer.

Medlem

Witcher 3 som tidigare nämnt. Mycket matigt.

Sen gillar jag DLC paketen till Total War: Warhammer 1 & 2. Vid en första anblick kan en ny fraktion se ut som lite content för prislappen de har. Men dom adderar väldigt många nya saker och många timmar speltid. Bara speltiden för en fraktion i t.ex. Eye of the Vortex är 20+ timmar.
Mängden DLC till Total Warhammer gör det dock ganska dyrt om man vill ha allt

Medlem

Mina favoriter är nog expansionerna till Diablo II och StarCraft, samt DLC till Far Cry 4.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

LOD, Brood War och Witcher 3.

Opposing Force är också högt på den listan.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Mass Effect 3, hands down, utan tvekan

Både Leviathan och Citadel var grymma, till exempel.

Damnit. Har inte kört dom. Dags att spela om Mass Effect 1-3 igen!

Enda gången jag spelat DLC va nog till GTA IV, ”Ballad of Gay Tony” och något med ett motorcykelgäng, riktigt bra faktiskt. Men till GTA V kom det ju inte något story DLC om jag inte minns fel, allt satsades på online delen, kommer det bli så med RDR2 också måntro..

Medlem
ööh?

Witcher 3 - Blood and wine slår ju allt annat med hästlängder. Inget kommer ens i närheten.

Medlem

Last of us - Left behind.

Tog det bästa ur spelet och gav oss en nedtonad men underhållande och karaktärsdriven story.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Damnit. Har inte kört dom. Dags att spela om Mass Effect 1-3 igen!

Det tycker jag absolut!
Det slår Witcher 3 rejält på fingrarna


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Fallout 3, Alla dlcs förutom anchorage.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

12
Skriv svar