Red Dead Online-betan bekräftad för november
Än finns det tid att köra klart storyn innan online-äventyret börjar.
#nyhetstips, #red-dead-online, #red-dead-redemption-2
Varför släpper de inte spelet när det är färdigt istället? Med tanke på hur "fanatiska" deras fans är tror jag inte de förlorar några köpare på att göra färdigt spelet innan de släpper det.
Har för mig de körde samma taktik med GTA 5 på Xbox 360 och ps3.
För att online-spel är lite svåra att testa fullt ut utan spelare.
För att online-spel är lite svåra att testa fullt ut utan spelare.
Det är ju ganska vanligt att spel släpps med både online och offline del samtidigt.
Att det skulle bero på att det är för svårt att testa för rockstar är ju lite lustigt med tanke på hur dåligt GTA V online fungerade när de släppte det till Xbox 360 och ps3.
Tror mer på att de gör såhär för att få mer uppmärksamhet. Då kommer ju många speltestare testa spelet två gånger.
Varför släpper de inte spelet när det är färdigt istället? Med tanke på hur "fanatiska" deras fans är tror jag inte de förlorar några köpare på att göra färdigt spelet innan de släpper det.
Har för mig de körde samma taktik med GTA 5 på Xbox 360 och ps3.
För att online-spel är lite svåra att testa fullt ut utan spelare.
Skulle snarare gissa att det har med tajming att göra. Först släpper de singleplayer som alla sedan sitter och nöter. Lagom tills folk lärt sig hur spelet fungerar och testat runt det mest släpper de online-delen. Blir lite som att släppa en DLC lagom tills folk spelat klart original content nästan.
Men säkert av produktiva skäl också. Om SP lanseras först kan de fokusera på den biten i slutet av utvecklingen och samtidigt se hur väl spelet tas emot och vilka buggar/problem som stöts på. Då kan de samtidigt justera lanseringsfönstret för sin MP-del utan att folk blir sura. Säg att man hade släppt SP och MP samtidigt och SP hade haft en hel del buggar samtidigt som MP lider av större problem. Då blir det helt plötsligt stressigt.
@jOnÄTÄn:
.... xD
Det går inte att jämföra Rockstar-spel och "vanliga spel".
Kastar in ett onlineläge till ett spel med 1 % av den content och kod som Rockstar matat in i Red Dead Online (?). Klart det är enormt mycket bugs och glitches som kan uppstå. De skjuter inte upp spel de arbetat på i ett sekel för att det är roligt. Skulle de arbeta enligt din premiss skulle för det första folk gråta ihjäl sig för att de dröjer ytterligare 2 år. Sen skulle de snyfta ihjäl sig pga att de inte kommer till PC, eller flertalet år efteråt iaf, pga att de prompt vill färdigställa konsolspelen helt. Liksom precis som med MMO så är det tekniskt omöjligt att testa spelet i åratal efter ett viss stadie i utvecklingen. De vill utveckla det i samråd med community och fans, vilket ej går utan folks input. Och input kan de inte få utan betatestning. (Vilket inte kmr på fråga pga deras hemlighetsfulla natur)
Vanligt och Rockstar är vitt skilda saker. Spel av den här gigantiska typen, brukar definitivt ha olika grader av stegvis lansering. Det är iallafall ingen ovanlighet. Deras singleplayer sträcker sig över vad många spel har för längd på hela sin triologi, lol.
Det finns inget "vanligt" över så stora spel, då konkurrensen är obefintlig.
Ett MP läge med ett deathmatch gamemode 8 vs 8 på konsol är ju aningen lättare att testa än ett open world spel med fler features än dagar på året.
Visste inte ens att det skulle komma ett onlineläge. Ja, låt då för böveln spelet få förbli helt orört för den som inte vill delta i det. Inte en massa tvingande nerfningar av vapen osv.
GTA Online och GTA V är helt separerade instanser så alla eventuella ändringar som görs i online-delen ska inte påverka singleplayer och tvärtom.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Om jag bara kan få fortsätta med storyn, min save bara laddar i oändlighet.
Ska försöka med en grej jag läste på reddit när jag kommer hem.
Nej, Din stakars sate. Fan vad surt alltså. Hoppas det löser sig. Hur långt hade du kommit? Många timmar nedlagda eller?
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
@jOnÄTÄn:
.... xD
Det går inte att jämföra Rockstar-spel och "vanliga spel".
Kastar in ett onlineläge till ett spel med 1 % av den content och kod som Rockstar matat in i Red Dead Online (?). Klart det är enormt mycket bugs och glitches som kan uppstå. De skjuter inte upp spel de arbetat på i ett sekel för att det är roligt. Skulle de arbeta enligt din premiss skulle för det första folk gråta ihjäl sig för att de dröjer ytterligare 2 år. Sen skulle de snyfta ihjäl sig pga att de inte kommer till PC, eller flertalet år efteråt iaf, pga att de prompt vill färdigställa konsolspelen helt. Liksom precis som med MMO så är det tekniskt omöjligt att testa spelet i åratal efter ett viss stadie i utvecklingen. De vill utveckla det i samråd med community och fans, vilket ej går utan folks input. Och input kan de inte få utan betatestning. (Vilket inte kmr på fråga pga deras hemlighetsfulla natur)
Vanligt och Rockstar är vitt skilda saker. Spel av den här gigantiska typen, brukar definitivt ha olika grader av stegvis lansering. Det är iallafall ingen ovanlighet. Deras singleplayer sträcker sig över vad många spel har för längd på hela sin triologi, lol.
Det finns inget "vanligt" över så stora spel, då konkurrensen är obefintlig.
Ett MP läge med ett deathmatch gamemode 8 vs 8 på konsol är ju aningen lättare att testa än ett open world spel med fler features än dagar på året.
Kul att du tycker det är ett så fantastiskt spel. Själv tycker jag det var ett okej spel, men alldeles för segt när det kommer till transportsträckor och animationer. Plus en rätt usel kontroll och massa resurssamlande. Jag föredrar ettan.
Tycker fortfarande de borde släppa hela spelet när det är klart och inte dra ut på det. "XD"
Nej, Din stakars sate. Fan vad surt alltså. Hoppas det löser sig. Hur långt hade du kommit? Många timmar nedlagda eller?
Har Story på 62%, känns ju som det börjar dra ihop sig mot slutet.
Men jag löste det. Man kan trycka start när det laddar så kommer menyerna upp "bakom" laddningsbilderna och sen får man gissa sig fram bland menyerna, göra en ny save och ladda den istället.