Vi streamar Battlefield V!

Robot
Vi streamar Battlefield V!

14:00 – Malajerna Jocke och Calle återvänder till andra världskriget. Achtung!

#battlefield-v, #stream


Medlem

Det här blir ju nästan som en onsdagsstream för mig eftersom jag missade gårdagens pga arbete.

Redaktör
Skrivet av Bennii:

Det här blir ju nästan som en onsdagsstream för mig eftersom jag missade gårdagens pga arbete.

Det blir EXAKT som en onsdagsstream. Bara det att det är torsdag. Och att vi inte hade kunnat streama BFV i går. Men annars - EXAKT samma!


signatur
Medlem

Hur rullar spelet? Var lag-fest i streamen nyss så jag fick ingen uppfattning. Vad kör ni på för CPU/GPU och upplösning?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Är det bara jag som (redan) har blivit mätt på dessa krigsspel som utspelar sig på 1900-talet? Tror ni detta kommer sälja?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CliQue-SinneD:

Hur rullar spelet? Var lag-fest i streamen nyss så jag fick ingen uppfattning. Vad kör ni på för CPU/GPU och upplösning?

Det verkar som datorn med 980-kort börjar tycka det är lite jobbigt, den bredvid med 1080-kort hade det betydligt lättare. Förhoppningsvis kommer Swec hinna snabbtesta det snart.


signatur
Medlem

Tack för den som upplyste om i chatten att ifall man skaffar 1 månad premium (150 spänn) så har man tillgång till spelet nu: https://www.reddit.com/r/Battlefield/comments/9v9x7n/bfv_comi...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det verkar som datorn med 980-kort börjar tycka det är lite jobbigt, den bredvid med 1080-kort hade det betydligt lättare. Förhoppningsvis kommer Swec hinna snabbtesta det snart.

Okej tack. Sitter på ett RX 580 själv, kommer nog också få svettas. Tror väl inte varken AMD eller Nvidia släppt drivrutiner ännu dock?
Under Betan var prestandan rätt horribel för mig åtminstone, ska bli intressant när Swec väl testar.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Hur rullar spelet? Var lag-fest i streamen nyss så jag fick ingen uppfattning. Vad kör ni på för CPU/GPU och upplösning?

Spelet är mer tungt på CPU:n än gpu:n har jag märkt. Det hacka rejält med GeForce GTX 1070 och Intel 6600k. Men sen klocka jag cpun till 4,5 GHz, och nu flyter det fint.

1
Skriv svar