Om Red Dead Redemption 2 går bra? Jodå – 17 miljoner på två veckor

Robot
Om Red Dead Redemption 2 går bra? Jodå – 17 miljoner på två veckor
KoP
Medlem

När sålde ett spel på pc 17 miljoner ex. på två veckor senast? 🤔

Medlem

Om man vill ha många långa och bra skratt. Kolla på Youtube videor om folks missöden. Små glitcharna och random "hård"heter. Vad är oddsen? Flyga av hästen hamna bakom en Puma?

Umi
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Om man vill ha många långa och bra skratt. Kolla på Youtube videor om folks missöden. Små glitcharna och random "hård"heter. Vad är oddsen? Flyga av hästen hamna bakom en Puma?

Länka

Medlem

Undrar när på säljkurvan det blir dags att släppa PC-versionen, så man får spela det på riktigt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Redaktör
Skrivet av Dunder:

Undrar när på säljkurvan det blir dags att släppa PC-versionen, så man får spela det på riktigt.

Först release, sen Red Dead Online ett tag (beta och skarp release). Så våren eller (troligare) hösten 2019 tippar jag.


signatur
Medlem
Skrivet av KoP:

När sålde ett spel på pc 17 miljoner ex. på två veckor senast? 🤔

Det tror jag aldrig har hänt för någon platform faktiskt. Bästa jag kunde hitta för PC var:

"Diablo III set a new record for fastest-selling PC game selling over 3.5 million copies in the first 24 hours of its release, and was the best selling PC game of 2012, selling over 12 million copies during the year"

Medlem
Skrivet av KoP:

När sålde ett spel på pc 17 miljoner ex. på två veckor senast? 🤔

Hade det släppts till PC också så hade det ju inte varit 17 miljoner ex sålda på konsol.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Hade det släppts till PC också så hade det ju inte varit 17 miljoner ex sålda på konsol.

Nej men 16 kanske

Gen
Medlem

@Dunder: Enligt de videos man sett är Xbox One X versionen så nära PC man kan komma (native 4K). Känns som att med rätt optimering borde ett 1080Ti lösa 4K/60fps eftersom One X är nära ett 1070 prestandamässigt.

Medlem
Skrivet av Umi:

https://youtu.be/EuKGjGXk7yQ

Bara en av flera. Hur. Kul. Som. Helst.

Medlem
Skrivet av Gen:

@Newklear: Enligt de videos man sett är Xbox One X versionen så nära PC man kan komma (native 4K). Känns som att med rätt optimering borde ett 1080Ti lösa 4K/60fps eftersom One X är nära ett 1070 prestandamässigt.

Spelar inte i 4K, har mycket hellre en hög refresh rate, men det var säljdatum jag kommenterade och inte prestandakrav?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gen
Medlem
Skrivet av Dunder:

Spelar inte i 4K, har mycket hellre en hög refresh rate, men det var säljdatum jag kommenterade och inte prestandakrav?

Jaha, beklagar, jag läste "...på riktigt" och tolkade det som PC prestanda,

Medlem

On topic. Den där crunsch tiden var bra. För nu kommer cashen till alla som har svettats under 7 års tid. Nu får dem belöningen. Cash sweet cash.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jaha, beklagar, jag läste "...på riktigt" och tolkade det som PC prestanda,

Jao, det var var en korrekt tolkning...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

KoP
Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Hade det släppts till PC också så hade det ju inte varit 17 miljoner ex sålda på konsol.

Nu var det ju en frågeställning huruvida något spel på pc någonsin har sålt i sådana volymer som på konsol.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nu var det ju en frågeställning huruvida något spel på pc någonsin har sålt i sådana volymer som på konsol.

Minecraft har sålt över 29 miljoner ex bara på PC tex, inte på så kort tid såklart.
Sen står det att det är skeppat 17 miljoner ex, inte sålt.

Hade spelet släpps till PC samtidigt så hade det ju varit helt andra siffror, så man kan inte riktigt jämföra ett konsolexklusivt spel på det sättet?

Ingen jag känner som har både speldator och konsol köper till konsol om det går att välja plattform.

Redaktör
Skrivet av DeFeCT:

Minecraft har sålt över 29 miljoner ex bara på PC tex, inte på så kort tid såklart.
Sen står det att det är skeppat 17 miljoner ex, inte sålt.

Hade spelet släpps till PC samtidigt så hade det ju varit helt andra siffror, så man kan inte riktigt jämföra ett konsolexklusivt spel på det sättet?

Ingen jag känner som har både speldator och konsol köper till konsol om det går att välja plattform.

Om pc-release först hade gett högre vinst skulle pc-versionen finnas i butik nu. Rockstar har prioriterat konsol sen GTA 3, med stor sannolikhet för att det ger högst vinst. Vilket signalerar att konsolspelen säljer bäst.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Om pc-release först hade gett högre vinst skulle pc-versionen finnas i butik nu. Rockstar har prioriterat konsol sen GTA 3, med stor sannolikhet för att det ger högst vinst. Vilket signalerar att konsolspelen säljer bäst.

Jag tror inte @DeFeCT påstår att PC säljer bättre, bara att siffrorna hade varit väldigt annorlunda, vilket jag håller helt med om.
Sen tycker jag man får hålla sig till en konsol vs PC när man jämför, blir helt skevt annars.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tror inte @DeFeCT påstår att PC säljer bättre, bara att siffrorna hade varit väldigt annorlunda, vilket jag håller helt med om.
Sen tycker jag man får hålla sig till en konsol vs PC när man jämför, blir helt skevt annars.

Man kan nog utläsa defects inlägg som att PC skulle kränga fler spel, varför annars nämner defect minecraft

1
Skriv svar