N7-dagen! Mass Effect: Andromeda får en skinande Xbox One X-patch i present

Robot
N7-dagen! Mass Effect: Andromeda får en skinande Xbox One X-patch i present
Geeks Gaming

Själv tyckte jag Andromeda va riktigt bra. Ja det är inte som de 3 första och storyn hade behövt lite mer krydda.
Men allt annat va riktigt bra. Combat. Grafiken. Utforskningen. Vissa karaktärer.
Men hade även tur att stötte aldrig på någon av buggarna folk snacka om.
Körde spelet 60 timmar rakt genom på mindre än en vecka. Alla uppdrag och allt annat.

Medlem

Självklart inte lika bra som första trilogin, men väldigt mycket bättre än den allmänna meningen. Plockade platinum och hade kul när jag gjorde det.

Hoppas verkligen fler äventyr i Mass Effect-universumet.

Medlem

Mycket bra spel som borde varit en nystart efter katastrofen som var Mass Effect 3, men det dog tyvärr in en lavin av memes och arga tweets.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Att dom inte släppte något DLC döda spelet helt, hade gått att räddas men dom fega ur istället för att satsa på att fixa dom problem som fanns vilket hade varit lätt. Att man satsar så mycket att göra ett spel men faller på mållinje visar verkligen dom hade ingen aning om vad dom höll på med.

Medlem

Tyckte spelet var helt okej - lite buggigt och lite tunt vad gäller karaktärer, story och utfyllnad (speciellt jämfört med de två första spelen i serien), men ändå klart godkänt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Låter ju bra när man läser här, om man plockar upp det nu är det spelvärt då alltså?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Relik 📜

Citerar mig själv från i juli 2017 (#3745119). Känner samma sak fortfarande.

Skrivet av emilakered:

Är böjd att hålla med om speciellt det sista där.

Jag har spelat igenom ME:A en gång, och har ett par påbörjade omgångar utöver det. Är väldigt kär i serien, vilket såklart satte vissa förväntningar. När eftertexterna rullade kände jag mig nöjd, men inte mer än så. Inget sug efter att direkt börja igen, ingen direkt sorg över att äventyret är slut. Visst vore det roligt med DLC och/eller fortsättning, men för mig är det samtidigt lite axelryck ifall det inte blir av.

Det är något med ME:A som bara inte.. klaffar för mig. Spelet väcker inte rätt känslor, karaktärerna fastnar inte. Jag ÄR inte Ryder på samma sätt som jag var Shepard. Andra problem åt sidan – plottrigt GUI, animationer, tomma planeter och allt vad det är – så är det framför allt den biten som inte lever upp till förväntningarna för mig.

Så nej, jag tycker inte ME:A är underskattat. Däremot håller jag med om att det fått kritik för fel saker. De tekniska bristerna är enligt mig inte så allvarliga som många vill låta påskina.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Körde spelet 60 timmar rakt genom på mindre än en vecka. Alla uppdrag och allt annat.

Kan inte jag få lite av din fritid


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Tyckte att alltihopa var alldeles för tamt för att vara i en helt ny galax, kunde gått att göra så mycket mer. De har försökt så hårt att få det att verka episkt, bara det att det inte direkt är någon skillnad på de raser/teknologi man stöter på längs vägen mot vad man sett i tidigare spel. Rätt fantasilöst och mediokert liksom.

Upptäckande var likadant, man hittar något som verkar coolt men ger ingen intressant pay off på det alls. Samt alldeles för mycket busy-work och grind quests för min del.

Däremot tyckte jag faktiskt att striderna var mycket bättre och mer dynamiska, skulle bara velat haft lite mer strategi i det, samt mer orders att ge till followers.

Geeks Gaming
Skrivet av T.Mani:

Kan inte jag få lite av din fritid

Dedikation ^^

Ambassadör
Xbox
Skrivet av WolfGrin:

Att dom inte släppte något DLC döda spelet helt, hade gått att räddas men dom fega ur istället för att satsa på att fixa dom problem som fanns vilket hade varit lätt. Att man satsar så mycket att göra ett spel men faller på mållinje visar verkligen dom hade ingen aning om vad dom höll på med.

Japp, ett Quarian-DLC som varit välgjort hade kunnat lyfta spelet ett helt betygssnäpp tror jag. Ännu en av sakerna de söp till ordentligt.

Skrivet av FejkFejksson:

Låter ju bra när man läser här, om man plockar upp det nu är det spelvärt då alltså?

Spelvärt? Absolut. Min besvikelse grundade sig i att jag skaffade det vid release och förväntade mig något i klass med ME-trilogin och det var det ju inte. Dessutom var första månaden full med buggar och tekniskt strul, jag förlorade 10h på en savebugg tex, då blev man glad. Men de fick ordning på de flesta meme-buggarna och hyfsade till utseenden etc. Combat var bra från början, och håller hela vägen in till mål. Storyn är medelmåttig och exploration blir snabbt repetitivt dock. Jag körde ända in i kaklet och gjorde allt utom att köra igenom det på Insanity typ och skulle sätta 3/5 i FZ-betyg.
Plocka upp det på rea är väl mitt råd.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Låter ju bra när man läser här, om man plockar upp det nu är det spelvärt då alltså?

Spelvärt är det nog men ett värdigt Mass Effect är det inte. Tekniskt sett har det säkert blivit bättre och striderna är helt ok. Men historieberättandet och karaktärerna är ett riktigt bottennapp. Beror på vad du är ute efter.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Geeks Gaming

Många av dom som kritiserar spelet har fortfarande själv inte spelat de och gnäller över buggar från videos när dom loopar småbuggar i 5 min på ett 60 timmars spel.

Medlem

Patch till den sämsta delen i serien, gg där.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

De borde släppt buggfix istället för detta.
Kört igenom hela spelet, det var underhållande men inte i klass med de andra. Men som sagt, det var väldigt många buggar under spelets gång.

Medlem

Spelade igenom tidigare i år och förmodligen hade de patchat spelet för jag stötte inte på några som helst buggar under mina 50h. Jag är dock benägen att hålla med andra om att spelet inte har en lika intressant och inbjudande story likt Mass Effect 1-3.

Allt som allt var det bra och förtjänar bättre kritik än vad många ger det, jag får intrycket av att många hade problem tidigt och att andra helt enkelt valt att haka på hatet utan att egentligen spela spelet.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Jag körde igenom spelet i år, då slapp jag det där som kom vid release. Mycket trevlig upplevelse. Inte samma nivå på story eller karaktärer som tidigare spel, men det var trevlig gameplay, skön action och väldigt bra upptäcktsresande.

Medlem

Spelade ut spelet nån gång tidigt i år eller när det nu var och kan bara hålla med resten här. Combat är bra, jag skulle säga Andromeda är bäst bland alla ME spel på den punkten.

Allt annat är tyvärr sämre. Storyn, karaktärerna, och sido-quests håller inte alls samma klass som tidigare ME spel.

Jag ångrar inte köpet och hade tillräckligt kul när jag spelade för att spela klart det, men det är inget som jag kommer spela om igen eller komma ihåg något speciellt episkt ögonblick.

Medlem

Alltså... ja det är bättre än vad man tror även om jag röstade negativt. Hade det inte varit en uppföljare till trilogin hade man ju varit imponerad!

Problemet med Andromeda var inte buggar eller speltekniska saker. Det är design, story och karaktärer som det faller på. Som ett enormt fan la jag ner många timmar och försökte älska Andromeda. Men jag minns knappt karaktärerna eller storyn. Jag minns stunder av teknisk briljans runt rymdskeppet, en karaktär jag flirtade med och så vidare.

Min rage quit skedde i ett av alla tempel där jag stod och försökte öppna en port genom att scanna golvet men kunde inte. "Vad fan håller jag på med?" Infann sig och jag har inte återvänt. Men jag spelar just nu ettan lite åt gången för att få besöka Mass Effect igen. 😏

Medlem

Tycker inte ME:A var fruktansvärt men jag spelade aldrig klart det. Kom aldrig in i storyn.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Patch till den sämsta delen i serien, gg där.

Varför skulle de patcha de andra spelen? Get real, son.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

CFW
Medlem

Ett riktigt sk*tspel, ej värdigt dess namn.

Varför ens förlägga spelet i en annan galax, det är ju inte direkt som att man sett allt och gjort allt i Vintergatan? Istället för ett obskyrt sidospår varför inte bara låta det gå 100-200 år och låta oss fortsätta upptäcka mer av redan etablerade planeter (och nya) i min j*vla galax?!?

Förbannad äro EA till helvetets alla kval!

Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför skulle de patcha de andra spelen? Get real, son.

Varför ens patcha spelet när dom har i stort sätt övergett spelet och avbrytit utvecklingen av all DLC

Dom kan lägga ner tid på annat, som att patcha upp första spelet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

N7 day! Mass Effect har berört mig och många av mina vänner på ett mycket positivt sätt. Väldigt bra spelserie i mitt tycke. Hoppas på en fin framtid med mer Mass Effect!

BioWare N7 Day 2018

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Varför ens patcha spelet när dom har i stort sätt övergett spelet och avbrytit utvecklingen av all DLC

Dom kan lägga ner tid på annat, som att patcha upp första spelet

Det finns inga pengar i första spelet. Andromeda säljer antagligen fortfarande kopior. Alltså blir det att patcha Andromeda.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Var lite därför jag köpte xbox one x så detta ska spelas igen. Men tycker spelet är grymt roligt. Kritikern är inte befogat för mig

Medlem

När Rutger Sheppard räddade universum var en fin dag. _Som _jag hade spelat. Rutger hade varit ute och flugit så länge, scannat alla planeter, gjort alla uppdrag, mött alla karaktärer och sen smäller vi av sista story uppdraget! <3
Faktiskt så valde jag att aldrig spela Andromeda när man läste alla recentioner och såg andra spelares reaktioner. Ville inte förstöra den spelupplevelse jag redan hade i bakhuvudet.

Gen
Medlem

Flera här snackar om buggar men har lirat PC versionen i 25 timmar och inte stött på någon bugg. Iofs har jag bara lirat på den senaste patchen (1.10 har jag för mig?) så det kanske är därför. Grafiken är riktigt fin, det finns massor att göra, storyn är både lustig, listig och skum och karaktärsdragen roliga. Helt okej spel i min mening!

Medlem

Spelat Trilogin ca 7 ggr, 100% på varje, + massa ME3 coop (good times) så har nog lätt över 1k timmar i trilogin. Läst alla 3 (inte 4) original böcker. Har mycket merch och anser mig själv vara ett relativt stort fan av serien...

Iaf, Jag var både otroligt hypad och skeptisk till andromeda. Jag är lore fascist och tyckte att premisen att """random faction"" has built 5 arks bigger than the cruicble before the reaper war with seemingly magic resources" skar lite väl mycket i mina öron. Men jag svalde min pride och spelade ca 100h (ungefär 80 h för 100% SP och 20h MP).

Andromeda var bra, helt ok faktiskt, men det saknade helt magin av mass effect. Det märktes att spelet hade reworkats från botten upp året innan release. Jag hade skitkul när jag spelade, men så fort slutet var där, kände jag inget. Jag insåg att min progression i combat slutade ungefär 20h in i spelet, och sedan hade jag kört samma build resten. Jag insåg att storyn var extremt shallow utan att de utforskade de faktiskt viktiga/stora grejerna (the scourge anyone?).
Den saknade den attention to detail som trilogin hade. Den saknade den magin som trilogin hade. Tyvärr så sken EAs missmagement av min favorit-franschise för mycket.
Jag ångrar verkligen inte att jag köpte det och spelade igenom 100%. Men jag tvekar på att det någonsin kommer bli en replay, vilket jag aldrig skulle tro att jag kunde säga om ett Mass Effect.

12
Skriv svar