5 år senare – DayZ närmar sig beta!

Robot
5 år senare – DayZ närmar sig beta!

Inte nog med det – fullversionen släpps snart!!

#dayz, #grisar-flyger, #releaselistan


Medlem

Dead on arrival....


signatur

Idono. That's me!

Releasehästryttare
Skrivet av Idono:

Dead on arrival....

Det är ju ändå många som äger det sen innan som kommer gå tillbaks och testa det, sen hur många som stannar är ju en annan 5a.

Bara på PC har det ju mer än 2 miljoner ägare.

Medlem

Finns det zombies nu eller? Sist jag spelade var det närmast sörjande som sprang omkring på en väldigt spartansk bana.

Medlem

600 bugs innan nyår? Redig jävla flugsmälla de lagt vantarna på.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Jag må ha tagit mig en bärs men sitter här och fullt asgarvar haha. Spelade en gång för längessen. Sprang runt i över en timma och leta efter annat liv än mig själv, men det gick inte så bra. Så nää jag lär nog inte gå tillbaks och testa det bara för det är "släppt" nu

Medlem

Började spela igen nu efter ett långt uppehåll. Det är ett helt annat spel idag och faktiskt redigt skoj! Finns massa moddade servers där du spawnar in med full gear och kan pvp som en galning. De flesta servrar har 110-120 spelare nu istället för max 60 som tidigare så brukar bara ta nån minut innan man möter folk. Och i och med mods så dyker det upp nya saker att testa nästan varje dag. Säga vad man vill om utvecklingen och bohemia men idag är det ett riktigt bra spel i mitt tycke. Äger man det tycker jag helt klart att man ska gå tillbaka och testa, speciellt community servrarna som idag kan köra mods och ändra loot etc hur de vill.

rekommenderar SoS 1, trump's wall, och headhunterz. 3 riktigt bra moddade servrar.

mvh Patrik

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Jag må ha tagit mig en bärs men sitter här och fullt asgarvar haha. Spelade en gång för längessen. Sprang runt i över en timma och leta efter annat liv än mig själv, men det gick inte så bra. Så nää jag lär nog inte gå tillbaks och testa det bara för det är "släppt" nu

Det är en jäkla skillnad idag.

KoP
Medlem
Skrivet av Rackaren:

Jag må ha tagit mig en bärs men sitter här och fullt asgarvar haha. Spelade en gång för längessen. Sprang runt i över en timma och leta efter annat liv än mig själv, men det gick inte så bra. Så nää jag lär nog inte gå tillbaks och testa det bara för det är "släppt" nu

Mm.. längesen var ordet. Tanken har inte slagit dig att det kanske har hänt lite sedan dess?

Medlem
Meh
Skrivet av KoP:

Mm.. längesen var ordet. Tanken har inte slagit dig att det kanske har hänt lite sedan dess?

Ska man inte ALLTID döma ett spel efter alpha versionen?

Medlem

Vore helt klart intressant att prova. Det får bli ett helgprojekt

Medlem

Imorgon? Tror det när jag ser det, de har väl sagt "snart släpps beta" i över ett år (om inte mer nu).

Lär väl ta en kik åtminstone, har haft mycket kul med DayZ så.

ELF
Medlem
Skrivet av Devan:

Det är ju ändå många som äger det sen innan som kommer gå tillbaks och testa det, sen hur många som stannar är ju en annan 5a.

Bara på PC har det ju mer än 2 miljoner ägare.

Jo, gillade att smyga runt bland buskarna och stalka andra spelare. Är ett sådant spel som jag av någon konstig anledning kan sträckspela utan "lagkamrater". Får ta upp det igen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

KoP
Medlem

@Evilof: Vissa verkar tro det iaf. :'D

Medlem

Sättet de, framförallt huvudskaparen Rocket, hanterat utveckligen är skamlig. Kom med massa löften om att det skull vara klart snart och sen när han gjort sina miljoner smet han... är väldigt besviken på hur allt hanterats, känns mer som ett hobby projekt 2 killar fixar med på helgerna än något som Bohemian jobbar på som ett av deras spel.

Medlem

Men har dom löst zombies så att dom faktiskt funkar bra och inte laggar fram genom dörrar och väggar? Samt deras pathfinding var ett skämt och hit detection funkade så där.

Medlem

Jag har väldigt svårt att tro att de blir klara med spelet innan året är slut. De har svikit alla andra löften de har gjort till den grad att de ett tag (fram till nu) slutade att säga när de skulle vara klara.

De har även ett väldigt hårt modererat Steam forum där de tar bort kommentarer som de inte tycker om, jag har faktiskt aldrig varit med om något liknande.

Medlem
Skrivet av KoP:

Mm.. längesen var ordet. Tanken har inte slagit dig att det kanske har hänt lite sedan dess?

I min värld gör man ett spel ordentligt. Klart. Som förr i tiden. Och sedan släpper det.
Att dom har suttit och "finslipat" spelet i 5 år tror jag inte många bryr sig om.
Redan fail

KoP
Medlem
Skrivet av Rackaren:

I min värld gör man ett spel ordentligt. Klart. Som förr i tiden. Och sedan släpper det.
Att dom har suttit och "finslipat" spelet i 5 år tror jag inte många bryr sig om.
Redan fail

Ja det kan jag hålla med om. Det var bättre när utvecklarna satt och pulade med sina spel utan en massa yttre åverkan och åsikter och vips så fanns spelet klart i butiken. Det visar väl i viss mån att spelutvecklare idag inte är lika självsäkra som förr i tiden, då dom idag måste låta spelarna testa deras produkter och dammsuga upp alla åsikter om hur dom kan balansera ett spel så att det ska passa så många spelare som möjligt.

Medlem

Tyckte alltid potentialen i spelet för min del var idén att tillsammans försöka återbygga världen, jobba tillsammans. Tyvärr inget spel som riktigt lyckats locka med det än så länge, slutar alltid med en j-a pvp-sörja istället och totalt ointresse från min sida.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Tyckte alltid potentialen i spelet för min del var idén att tillsammans försöka återbygga världen, jobba tillsammans. Tyvärr inget spel som riktigt lyckats locka med det än så länge, slutar alltid med en j-a pvp-sörja istället och totalt ointresse från min sida.

Finns servrar som bygger på exakt det du pratar om. The village heter den. Alla hjälps åt att hålla en stad rullande.

https://youtu.be/sTJK5oXaeIE

1
Skriv svar