Crisis Core, Dirge of Cerberus – Remake-regissören drömmer om mer Final Fantasy VII

Robot
Crisis Core, Dirge of Cerberus – Remake-regissören drömmer om mer Final Fantasy VII
Medlem

Square Enix måste vara ett av de sämre större företagen i spelvärlden. Känns som att de har noll koll på deras utveckling med tanke på hur de utannonserar och utvecklar sina spel.

Tur man inte är intresserade av deras titlar.

Medlem

^ Håller med. Dessutom dödade dom allt intresse för remaken när dom tog bort det turbaserade stridssystemet som var en stor del av charmen på sjuan. Och så tar det såhär lång tid att färdigställa det. Verkligen 0 hype. Lär väl tanka ner det och se om det är värt att pröjsa för.

Redaktör
Ponny

Jag tycker det är svårt att känna hype för sjuan mest för att det är oklart vilket årtionde det släpps. Sedan skulle det inte förvåna mig om en del saker går tillbaka till ritbordet både en och fem gånger, men turordningsstrider kan vi nog tokglömma...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag tror de krånglar till det för sig själva så in i bomben.
Merparten skulle nöja sig gott och väl med ett FF7 i en modern spelmotor och minimal handpåläggning för att fixa till lite manus och kanske lägga till lite lull-lull.

Inaktiv

Det hade varit en bra dealbreaker att släppa FF VII som HD remake endast och sedan utvecklat spelet efter filmen som släpptes 2005... behöver inte bli så jäkla avancerat hela tiden. (syftar givetvis inte på utvecklingen av spelet, utan att behöva överavancera final fantasy mer än vad som behövs, det innebär bara massa konstiga uppställnings & fightingsystem som vi ff-fans inte är vana vid...)

1
Skriv svar