Path of Exile kommer till PS4 – i år

Robot
Path of Exile kommer till PS4 – i år

Och nästa stora expansion hänger förhoppningsvis med.

#path-of-exile, #releaselistan


Medlem

gött med lite hack n slash.

Medlem
Medlem

har aldrig riktigt kommit in i det spelet.. det har inte samma flow gameplay som diablo har.. dock är spelets skill system sjukt najs dock..

Medlem

Kanske skulle ge det en ny chans när det kommer till PS4... tyckte det var för segt i jämförelse med D3 men testa kan man ju alltid göra


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Avstängd
Skrivet av DKvarn:

Kanske skulle ge det en ny chans när det kommer till PS4... tyckte det var för segt i jämförelse med D3 men testa kan man ju alltid göra

Segt? Att lira D3 känns som slowmotion när man kört med en röjig build i PoE.

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Kanske skulle ge det en ny chans när det kommer till PS4... tyckte det var för segt i jämförelse med D3 men testa kan man ju alltid göra

Då har du inte lirat tillräckligt långt in. När du har en färdig build på level 80+ kan jag lova att det rör sig bra mycket snabbare än D3.

För övrigt piskar GGG och PoE mattan med Blizzard och Diablo 3, och har gjort sedan det släpptes. Det bästa moderna ARPG't som gjorts, utan tvekan!

Medlem

Svar till @PrinceToadstool och @Dudinkalv
Jag testade spelet precis när det kom ut och spelade bara första 30 min och tror er att det blir en helt annan upplevelse på högre level med olika builds men jag fastnade inte och antar jag är för "casual" för hur det var då.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Har inte något intresse för PoE men jag hade spelat det om det kom till Switch.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Då har du inte lirat tillräckligt långt in. När du har en färdig build på level 80+ kan jag lova att det rör sig bra mycket snabbare än D3.

För övrigt piskar GGG och PoE mattan med Blizzard och Diablo 3, och har gjort sedan det släpptes. Det bästa moderna ARPG't som gjorts, utan tvekan!

Mina två problem med spelet är hur oresponsiv karaktären känns i jämförelse med hur det är i Diablo 3, och kameran är ett rent helvete för mig på något vis. Kommer det till Switch eller om jag blir rejält jävla uttråkad någon dag kanske jag ger det ett femte försök...

(Och jag har aldrig varit glad för potion chugging som jag fått intrycket är en grej i PoE, men kan ha fel så jag väljer att inte riktigt döma spelet efter det.)

Avstängd
Skrivet av DKvarn:

Svar till @PrinceToadstool och @Dudinkalv
Jag testade spelet precis när det kom ut och spelade bara första 30 min och tror er att det blir en helt annan upplevelse på högre level med olika builds men jag fastnade inte och antar jag är för "casual" för hur det var då.

haha! ja,det tar lätt uppemot 100 timmar att börja greppa spelet på djupet. har själv snart 2000 timmar i spelet
det är inte mindre causal idag.

Ambassadör
Xbox

Verkligen bra timing på den utannonseringen så här i Diablo-gate tider


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Mina två problem med spelet är hur oresponsiv karaktären känns i jämförelse med hur det är i Diablo 3, och kameran är ett rent helvete för mig på något vis. Kommer det till Switch eller om jag blir rejält jävla uttråkad någon dag kanske jag ger det ett femte försök...

(Och jag har aldrig varit glad för potion chugging som jag fått intrycket är en grej i PoE, men kan ha fel så jag väljer att inte riktigt döma spelet efter det.)

Hmm jag förstår inte det där med oresponsivt. Personligen tycker jag att PoE har en mer "arkad-liknande" känsla precis som Diablo 2 hade (fast snabbare) vilket gör att jag personligen tycker att det är mer snappy och responsivt.

Potion chugging är helt beroende på build, men vad som gör potions intressant i PoE är att man senare i spelet ofta inte chuggar dem för att få liv eller mana, utan för att potions (eller flasks som de så fint kallas) kan rolla olika stats och effekter med, precis som annat gear i spelet. Det finns t.o.m unika/legendary flasks som rent av kan vara nödvändiga för vissa builds.

Medlem

Att PoE skulle vara segt är nån myt för dom som är anti PoE och testar det i 20 min och baserar gameplayet på det.
Spelet skalar mycket mer bara vid level 40 händer det händra rätt mycket saker. I end game 80+ är allt bara galet snabbt. Nästan för snabbt...

Yup potions kan användas till olika saker. Inte bara liv/mana utan även för att få olika buffar.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Att PoE skulle vara segt är nån myt för dom som är anti PoE och testar det i 20 min och baserar gameplayet på det.
Spelet skalar mycket mer bara vid level 40 händer det händra rätt mycket saker. I end game 80+ är allt bara galet snabbt. Nästan för snabbt...

Yup potions kan användas till olika saker. Inte bara liv/mana utan även för att få olika buffar.

Skapar man en egen build och inte läser på så är risken ganska stor att spelet kan kännas långsamt även på senare levels. PoE är ett riktigt bra spel men inte helt lätt att få till en bra build om man är ny spelare. Man får nästan basera sig på andras erfarenhet och bygga baserat på någon guide vilket tar bort lite av det roliga.

Medlem

Kan man fortsätta på sina pc gubbar? Det är den stora frågan?

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Skapar man en egen build och inte läser på så är risken ganska stor att spelet kan kännas långsamt även på senare levels. PoE är ett riktigt bra spel men inte helt lätt att få till en bra build om man är ny spelare. Man får nästan basera sig på andras erfarenhet och bygga baserat på någon guide vilket tar bort lite av det roliga.

Visst oddsen är att första builden du gör inte blir särskilt bra. Men de flesta buildsen kan du ändå köra maps med, även om det inte funkar super late game.
Tycker det är lite av charmen, att experimentera med konstiga builds och se vad som funkar. Och man kan ju till viss del respecca.

Svårt att få en build som blir så värdelös att gameplayet känns super långsamt. Visst om du springer omkring med start skillen utan support gems, skippar ascendancy points och går helt crazy i passive trädet samt inte upgraderar gear. Då kan det bli rätt segt. Men då är det inte särskilt konstigt.
Tycker det är sjukt enkelt att få hög clear speed nu jämnfört med PoE för ett par år sedan.

Late game PoE är snabbare än typ alla ARPG jag känner till.

1
Skriv svar