Fallout 76 påstås vara vidöppet för fusk, Bethesda semi-dementerar

Robot
Fallout 76 påstås vara vidöppet för fusk, Bethesda semi-dementerar
Medlem

Därför det är så icke optimerat alltså? för att alla ska ha samma dåliga chans?

Medlem

"Betan är endast öppen för förhandsbokare."

Är ju inte riktigt helt sant dock. Jag har inte förhandsbokat och lirat flera timmar beta. Går att få nycklar av folk som förhandsbokat (Då de skickade ut 3 extra). Eller köpa på svarta marknaden för nån tjuga såg jag med.

Gnällkuk
Skrivet av Tomtefar:

Därför det är så icke optimerat alltså? för att alla ska ha samma dåliga chans?

Snarare för att man kör vidare på ett gammalt tröskverk till motor som var fick utmärkelsen fyra av fem geo cities-bollar i allehanda kulörer anno 1997.

Riktigt så illa är det givetvis inte. Men den är gammal sam gatan, det går bara att sminka en gris så mycket. I ett spel som dessutom varit singleplayer så har det ju inte gjort något om det funnits allvarliga hål när man sedan ska ta det vidare till multi. Jag tror det kommer upptäckas rejält med fler saker framöver...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Den här nyheten fick mig att skratta högt... Skadeglädje är den enda sanna glädjen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Det är möjligt att även modda spelet.
du kan ta ett kompatibelt mod från Fallout 4 och choppa in det i Fallout 76.
Mycket enklare om du använder en mod manager som Mod Organizer för att ordna dina mods, för då ändrar du inte på original filerna.
Som kommer göra det i stort sätt omöjligt för Bethesda att checka vilka som moddar eller använder modiferade filer som är ämnade för fusk.
T.ex. gå in och ändra caps value på armors, fullt möjligt med mods.

Men alla visste att det här redan skulle vara ett problem.
de enda sakerna som är skyddade är Caps, Atoms, Character Stats.
resten kan du troligen modifiera utan att bli bannad.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det är möjligt att även modda spelet.
du kan ta ett kompatibelt mod från Fallout 4 och choppa in det i Fallout 76.
Mycket enklare om du använder en mod manager som Mod Organizer för att ordna dina mods, för då ändrar du inte på original filerna.
Som kommer göra det i stort sätt omöjligt för Bethesda att checka vilka som moddar eller använder modiferade filer som är ämnade för fusk.
T.ex. gå in och ändra caps value på armors, fullt möjligt med mods.

Men alla visste att det här redan skulle vara ett problem.
de enda sakerna som är skyddade är Caps, Atoms, Character Stats.
resten kan du troligen modifiera utan att bli bannad.

Nej, däremot kan de, för tillfället åtminstone, ändra originalfilerna (.ba2 arkiven, framförallt, .esm-filen är skyddad verkar det som) utan att spelet klagar.
Väldigt lätt att verifiera att de är original, när eller om de väljer att lägga in mer antifusk i spelet.
Men att säga att det är bara att installera moddar hit och dit är fel, helt fel. Går säkert att ändra saker när spelet väl är igång, som i andra spel med fusk, men inte alls som du säger.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Nej, däremot kan de, för tillfället åtminstone, ändra originalfilerna (.ba2 arkiven, framförallt, .esm-filen är skyddad verkar det som) utan att spelet klagar.
Väldigt lätt att verifiera att de är original, när eller om de väljer att lägga in mer antifusk i spelet.
Men att säga att det är bara att installera moddar hit och dit är fel, helt fel. Går säkert att ändra saker när spelet väl är igång, som i andra spel med fusk, men inte alls som du säger.

Sure det är lätt att verifiera om det inte stämmer.... men lite svårt när dom inte har några sådana koller.
Cheat Engine är tydligen också användbart med tanke på att spelet inte har något anti-cheat över huvud taget.

Vems idé hos bethesda var det egentligen att göra ett multiplayer spel utan anti-cheat på gamebryo motorn?
Bethesda har i stort sätt spenderat dom senaste 12 åren med att göra deras spel så öppna som möjligt för spelarna
och sen gör dom inget för att förhindra det när dom får för sig att göra ett multiplayer spel.

Spelet var troligen planerat att vara en extension till Fallout 4 eller något, men sen fick någon chef en idé att tvinga dom göra en rust klon istället, för det är vad kidsen spelar idag, och sen på samma gång sälja det för fullpris.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

"Videon visar att Fallout 76-fysiken påverkas av frameraten, vilket blir problematiskt i ett multiplayerspel."

Har ni ens läst titeln på videon ni bifogat, det är Fallout 4 gameplay som visas.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Sure det är lätt att verifiera om det inte stämmer.... men lite svårt när dom inte har några sådana koller.
Cheat Engine är tydligen också användbart med tanke på att spelet inte har något anti-cheat över huvud taget.

Vems idé hos bethesda var det egentligen att göra ett multiplayer spel utan anti-cheat på gamebryo motorn?
Bethesda har i stort sätt spenderat dom senaste 12 åren med att göra deras spel så öppna som möjligt för spelarna
och sen gör dom inget för att förhindra det när dom får för sig att göra ett multiplayer spel.

Spelet var troligen planerat att vara en extension till Fallout 4 eller något, men sen fick någon chef en idé att tvinga dom göra en rust klon istället, för det är vad kidsen spelar idag, och sen på samma gång sälja det för fullpris.

Fan, jag svarade bara på den felaktiga information du radade upp.
Personligen är jag inte särskilt intresserad av spelet, får ordentligt se hur det blir först, något man i vilket fall inte kan se från ett par betatester eller någon som lägger upp ett inlägg på reddit utan källor eller bevis.

De gjorde väl spelet för de som vill ha ett multiplayer Fallout? Sen varför antifusksystem inte var något de tänkte på var kanske dumt men spekulerar inte varken på om eller varför det inte finns. De säger att de undersöker saken och det är all information som finns.

Har inte Bethesda sagt, för den delen, att 76 är en sorts tillbyggnad på den nedlagda multiplayer-delen av Fallout 4? Har för mig att de sa något om det i Noclip-dokumentären.

Medlem
Skrivet av Dunne775:

"Videon visar att Fallout 76-fysiken påverkas av frameraten, vilket blir problematiskt i ett multiplayerspel."

Har ni ens läst titeln på videon ni bifogat, det är Fallout 4 gameplay som visas.

Har det någon betydelse när det är samma motor och Bethesda har till och med erkänt att problemet finns? Problemet har liksom funnits i motorn sedan Morrowind och Bethesda har ju i princip bara byggt på deras motor hela tiden och bytt lite namn här och där medan de högst bristande grunderna alltid funnits kvar. Bara se på Skyrim om du låser upp FPS cappen.

https://www.youtube.com/watch?v=AqDOefJc7a4

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Fan, jag svarade bara på den felaktiga information du radade upp.
Personligen är jag inte särskilt intresserad av spelet, får ordentligt se hur det blir först, något man i vilket fall inte kan se från ett par betatester eller någon som lägger upp ett inlägg på reddit utan källor eller bevis.

De gjorde väl spelet för de som vill ha ett multiplayer Fallout? Sen varför antifusksystem inte var något de tänkte på var kanske dumt men spekulerar inte varken på om eller varför det inte finns. De säger att de undersöker saken och det är all information som finns.

Har inte Bethesda sagt, för den delen, att 76 är en sorts tillbyggnad på den nedlagda multiplayer-delen av Fallout 4? Har för mig att de sa något om det i Noclip-dokumentären.

"Felaktig"? nope.
Det du antog vad jag sa är att man bara kan ta något mod från fallout 4 som är i esp format.
det är helt fel

Om du kommer ihåg hur mods var i början till fallout 4, när dom inte var officiellt supportade, då var man tvungen att ha modsen liggandes lösa i spelmappen och göra en specifik ini modifiering, en lite sträng kod.

här är koden.

[Archive]
bInvalidateOlderFiles=1
sResourceDataDirsFinal = STRINGS\, TERRAIN\, TEXTURES\, MUSIC\, SOUND\, INTERFACE\, MESHES\, PROGRAMS\, MATERIALS\, LODSETTINGS\, VIS\, MISC\, SCRIPTS\, SHADERSFX\, VIDEO\

invalidate behövs nog inte, but just in case

Och det fungerar precis på samma sätt fallout 4 hanterade det.
Ligger det lösa filer i dom här mapparna så går dom före arkiven.
esm och b2a filerna i det här fallet.

Så om det finns ett fallout 4 mod som ersätter exakt samma filer som det existerar i fallout 76 så kommer det fungera om du packar upp esp filen "Om den är i det formatet", och lägger dom i respektive mappar.
eller använder Mod Organizer som gör skitet åt dig utan att lägga skit i spelmappen.

Hur vet jag det här? jo för jag har testat det under betans tid.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av kaealy:

Har det någon betydelse när det är samma motor och Bethesda har till och med erkänt att problemet finns? Problemet har liksom funnits i motorn sedan Morrowind och Bethesda har ju i princip bara byggt på deras motor hela tiden och bytt lite namn här och där medan de högst bristande grunderna alltid funnits kvar. Bara se på Skyrim om du låser upp FPS cappen.

https://www.youtube.com/watch?v=AqDOefJc7a4

Försöker inte riktigt försvara spelet nu, jag stötte på detta problemet i Fallout 4.
Men dom kan väll åtminstone ta och visa en video där problemet kanske uppstår i Fallout 76, och inte ha en video från Fallout 4 och skriva "Videon visar att Fallout 76-fysiken..."

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

"Felaktig"? nope.
Det du antog vad jag sa är att man bara kan ta något mod från fallout 4 som är i esp format.
det är helt fel

Om du kommer ihåg hur mods var i början till fallout 4, när dom inte var officiellt supportade, då var man tvungen att ha modsen liggandes lösa i spelmappen och göra en specifik ini modifiering, en lite sträng kod.

här är koden.

[Archive]
bInvalidateOlderFiles=1
sResourceDataDirsFinal = STRINGS\, TERRAIN\, TEXTURES\, MUSIC\, SOUND\, INTERFACE\, MESHES\, PROGRAMS\, MATERIALS\, LODSETTINGS\, VIS\, MISC\, SCRIPTS\, SHADERSFX\, VIDEO\

invalidate behövs nog inte, but just in case

Och det fungerar precis på samma sätt fallout 4 hanterade det.
Ligger det lösa filer i dom här mapparna så går dom före arkiven.
esm och b2a filerna i det här fallet.

Så om det finns ett fallout 4 mod som ersätter exakt samma filer som det existerar i fallout 76 så kommer det fungera om du packar upp esp filen "Om den är i det formatet", och lägger dom i respektive mappar.
eller använder Mod Organizer som gör skitet åt dig utan att lägga skit i spelmappen.

Hur vet jag det här? jo för jag har testat det under betans tid.

Och det fungerar med lösa filer? Är du säker på att de verkligen laddas?
Alla moddar på 76-nexus är ju originalfilerna ompackade med nya filer, och nämner inget om lösa filer, tycker ju att de borde använt ditt sätt om det verkligen fungerade?

.esm-filen verkar inte spelet acceptera om den är ändrad, och det är ju där det mesta som är "viktigt" håller hus. Det säger killen med lockpick-modden i alla fall.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Och det fungerar med lösa filer? Är du säker på att de verkligen laddas?
Alla moddar på 76-nexus är ju originalfilerna ompackade med nya filer, och nämner inget om lösa filer, tycker ju att de borde använt ditt sätt om det verkligen fungerade?

.esm-filen verkar inte spelet acceptera om den är ändrad, och det är ju där det mesta som är "viktigt" håller hus. Det säger killen med lockpick-modden i alla fall.

Det fungerar om du lägger till det där i Fallout ini filen som ligger i Fallout 76 mappen.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det fungerar om du lägger till det där i Fallout ini filen som ligger i Fallout 76 mappen.

Men då är det rätt enkelt för antifusk att ta fast dig. Bara läsa av din ini och se om du aktiverat mods.
Så det kan stoppas rätt enkelt med andra ord.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

eld
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Men då är det rätt enkelt för antifusk att ta fast dig. Bara läsa av din ini och se om du aktiverat mods.
Så det kan stoppas rätt enkelt med andra ord.

Hej servern, anti-cheat säger att inga mods är installerade!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Men då är det rätt enkelt för antifusk att ta fast dig. Bara läsa av din ini och se om du aktiverat mods.
Så det kan stoppas rätt enkelt med andra ord.

Vad ska dom läsa från en ini fil? dom ser bara att jag har lagt till mer paths, inget mer
Modsen ligger inte ens i spelfoldern för mig.
Sen kan man helt enkelt bara ta bort rättigheterna för spelet så den inte ens kan läsa ini filen.
Det skulle i sig också skapa en panic trigger och flagga en, men det skulle vara en annan soppa om det kom ut att bethesda började banna folk som hade t.ex. gjort FOV ändringar i sin ini fil men sen hade det buggat att spelet inte kunde läsa den, eller skriva till den.

Kommer dock inte hända med tanke på att dom inte ens har någon Anti-Cheat i spelet, och inget verktyg som kollar fil integritet.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Tänker inte lyfta ett finger för detta spelet så vidare dom inte lappar igen dom saker som verkar kunna bli i nu läget. Lägger nog Fallout 76 på hyllan till våren elr nått sånt.

Medlem

Första Falloutspelet jag har noll intresse för Grymt kul värld, men efter F4 är jag sjukt vaksam på framtida Fallout titlar. Denna verkar bara vara en tråkig variant av Conan: Exiles.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar