Blizzard avfärdar rykten om att Diablo Immortal skulle vara ett reskin

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Presentera du ett vettigt argument varför fans av serien inte förtjänar ett Diablo 4.

Men..Blizzard har ju redan sagt att de arbetar på flera Diablo-projekt. Så det är ju en lågoddsare att det kommer att komma.

Avstängd

Ni har fel intervju-klipp. Här är den riktiga (inget skämt):

Medlem

Bryr mig inte så mycket om denna debatt, mest för att jag inte bryr mig om ett mobilspel öht.
Än mindre än vad jag bryr mig om vad blizzard pungar ut numera.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Specifikt kineser i detta fall, eftersom de samarbetar med en kinesiskt företag. Kina fungerar i princip så att du kan inte göra affärer i Kina så länge du inte har en viss andel kinesiska ägare eller har konstiga samarbeten tillsammans med kinesiska företag.

Det handlar endast om att komma in på den kinesiska marknad för att tjäna snabba cash, det handlar inte om att "fostra" någon ny generation fans som du försöker få det att låta som.

Blizzard har redan varit i den kinesiskt markande med WoW. Så det skulle inte varit något nytt för Blizzard. Spel är inte ämnat för "Hardcore" spelarna som spelar på PC. Det själv klart att spelet är ämnat för en helt anna marknad av spelare fram för allt är de som spelar på mobil och inte på PC.

Att blizzard kunde ha presenterat det bättre, det kan man lugnt säga men samma sak gäller fansen, spelar baseen för Diablo med. Att agera och regera som de spelare har gjort är inte.

Om det var en cash grabb så kunde dom ha gjort en tråkig DLC för D3 eller "skins" för D3.

123
Skriv svar