Activision-aktien störtdyker i spåren av Diablo Immortal-affären

Robot
Activision-aktien störtdyker i spåren av Diablo Immortal-affären

Men analytiker spår att Blizzards mobilspel blir en lysande affär i Asien, och i väst.

#aktie, #analys, #diablo-immortal


ELF
Medlem


Ska dom också gå ned... Well, bra tillfälle att köpa på sig på då.

Någon som vet om det är amerika/kina kriget som gjort att allt kraschat i övrigt?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

tycker immortal gott kan släppas i asien bara, vi i väst kunde bry oss mindre om ett mobilspel...

Medlem
Skrivet av ELF:


Ska dom också gå ned... Well, bra tillfälle att köpa på sig på då.

Någon som vet om det är amerika/kina kriget som gjort att allt kraschat i övrigt?

Aktier (och börsen i övrigt) tenderar att överreagera på sådana här nyheter. Både den svenska och amerikanska börsen har de senaste veckorna gått ner ganska rejält, bland annat beroende på handelskonflikten mellan USA och Kina men även på grund av framtidsoro gällande börsens utveckling, dvs. företagen har kanske peakat och kommer inte kunna tjäna lika mycket pengar som tidigare, speciellt inte om vi står inför en lågkonjunktur. Hur det verkligen ligger till och kommer att gå vet dock ingen men generellt sett skulle aktier av detta slag kunna stå sig ganska OK i en lågkonjunktur (vilket talar för att köpa på sig även om jag själv avstår från råda folk till olika aktieköp) då branschen är relativt stabil i såväl upp- som nedgång.

Medlem
Skrivet av Diddy:

Aktier (och börsen i övrigt) tenderar att överreagera på sådana här nyheter. Både den svenska och amerikanska börsen har de senaste veckorna gått ner ganska rejält, bland annat beroende på handelskonflikten mellan USA och Kina men även på grund av framtidsoro gällande börsens utveckling, dvs. företagen har kanske peakat och kommer inte kunna tjäna lika mycket pengar som tidigare, speciellt inte om vi står inför en lågkonjunktur. Hur det verkligen ligger till och kommer att gå vet dock ingen men generellt sett skulle aktier av detta slag kunna stå sig ganska OK i en lågkonjunktur (vilket talar för att köpa på sig även om jag själv avstår från råda folk till olika aktieköp) då branschen är relativt stabil i såväl upp- som nedgång.

Ja, allt detta är sant. Men "Börsen svajig efter handelskonflikt" är inte en lika bra rubrik som "Activision-aktien störtdyker i spåren av Diablo Immortal-affären". Du måste tänka lite mer sensastionellt! Att hata Diablo är inne nu, det är så här man får sina klicks!

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Ja, allt detta är sant. Men "Börsen svajig efter handelskonflikt" är inte en lika bra rubrik som "Activision-aktien störtdyker i spåren av Diablo Immortal-affären". Du måste tänka lite mer sensastionellt! Att hata Diablo är inne nu, det är så här man får sina klicks!

Ser vi till igår backade ActiBlizz 6.8%, Nasdaq 0.38. Dow Jones pekade å sin sida upp 0.76.

Dvs. var Blizzards nedgång igår helt och hållet deras egen.

Om analytikerna har rätt i hur stora de kan bli i Asien lär de gå upp igen. Jag ställer mig dock frågande till om Diablo som IP verkligen kommer tenderar i "flera hundra miljoner spelare" i Asien. Visst kan det gå vägen, men det är långt från någon självklarhet.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Frilansare
Skrivet av Artifactor:

Ja, allt detta är sant. Men "Börsen svajig efter handelskonflikt" är inte en lika bra rubrik som "Activision-aktien störtdyker i spåren av Diablo Immortal-affären". Du måste tänka lite mer sensastionellt! Att hata Diablo är inne nu, det är så här man får sina klicks!

Men herregud, läser du något annat än rubriken? Och var hatar jag på Diablo?

Gnällkuk

Aktien kommer garanterat gå upp igen, inga problem. Men kände direkt att när Blizzard tog bladet från munnen och "dementerade" att D4 ströks från BlizzCon att detta var uppenbart ljud från deras sida pga. just aktiekursen.

Som jag skrev i en annan tråd så var min hypotes att D4 skulle ha visats men ströks sent ur programmet, att de la ned serietidningen huxflux också utan att kommunicera detta publikt till någon känns också som en rätt klar indikation på att de bestämt sig för att skriva om innehållet.

Man blir ju dock en smula orolig när man läser att det verkar som om projektet ändrats drastiskt ett flertal gånger under den fyraåriga utvecklingsperioden.

Sluta hata på Börsen, Jocke! :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Perfekt, köpte precis på mig efter att ha tittat snett på den aktien länge. Lär sälja om ett tag igen dock.

Redaktör
Skrivet av Artifactor:

Ja, allt detta är sant. Men "Börsen svajig efter handelskonflikt" är inte en lika bra rubrik som "Activision-aktien störtdyker i spåren av Diablo Immortal-affären". Du måste tänka lite mer sensastionellt! Att hata Diablo är inne nu, det är så här man får sina klicks!

Nej nej! Av rädsla för att inte få recensionskoder skriver FZ uteslutande positivt om Blizzard, det läste jag i en annan Diablo-tråd i går. Så den här nyheten finns egentligen inte.


signatur
Medlem

Ja, det är väl den asiatiska mobilspels marknaden de är ute efter?

Medlem

Jag tackar för rabatten.

Medlem

Kan man köpa ActiBlizz akter som privatperson eller är dom slutna för företag? Jag och farsan tänkte i så fall ta en titt ikväll och se ifall vi ska potta in en slant.

Har för mig att det var Apple eller AMD jag tänkte investera i för flera år sedan men fick reda på att endast företag kunde köpa aktier eller nåt liknande


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Kan man köpa ActiBlizz akter som privatperson

Ja.

Medlem
Skrivet av Javas:

Kan man köpa ActiBlizz akter som privatperson eller är dom slutna för företag?

Yes, de handlas på New Yorks Nasdaq. De flesta svenska banker och handelsplatser tillåter handel där.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Javas:

Kan man köpa ActiBlizz akter som privatperson eller är dom slutna för företag? Jag och farsan tänkte i så fall ta en titt ikväll och se ifall vi ska potta in en slant.

Har för mig att det var Apple eller AMD jag tänkte investera i för flera år sedan men fick reda på att endast företag kunde köpa aktier eller nåt liknande

Testa Avanza, det kör jag med. Skapa ett ISK-konto där sen är det bara att tuta och köra.

Skulle verkligen inte kalla gårdagens nergång för att aktien störtdyker, och hela den amerikanska marknaden är väldigt svajig nu, så vi får se hur det går om någon månad.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Men herregud, läser du något annat än rubriken? Och var hatar jag på Diablo?

Skrivet av Tomas Helenius:

Nej nej! Av rädsla för att inte få recensionskoder skriver FZ uteslutande positivt om Blizzard, det läste jag i en annan Diablo-tråd i går. Så den här nyheten finns egentligen inte.

Jag tolkar hans inlägg som att vi spelare älskar att hata Diablo just nu och att ni drar nytta av detta genom att använda rubriker som ger många klick. Inte att ni hatar Diablo själva. Men jag kan ha fel.

@Artifactor Var det så du menade?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Men herregud, läser du något annat än rubriken? Och var hatar jag på Diablo?

Inte du personilgen. Men att skriva om Diablo och hur det missgynnar Blizzard är fortfarande något som är aktuellt och något som folk reagerar starkt på, och då kommer många rubriker att bli ungefär som denna.

Ursäkta om det blev för mycket sarkasm, men efter ett antal artiklar om just detta och allt hat blev lite för mycket för mig (och jag spelar inte ens Diablo). Jag får lära mig sålla och gå vidare helt enkelt!

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag tolkar hans inlägg som att vi spelare älskar att hata Diablo just nu och att ni drar nytta av detta genom att använda rubriker som ger många klick. Inte att ni hatar Diablo själva. Men jag kan ha fel.

@Artifactor Var det så du menade?

Japp, även ifall jag lät min sarkasm ta överhanden lite. Kunde ha skrivits bättre!

Medlem

Aktier brukar ju dala efter varje event. Gör ju tom Apple osv för man har för stora förväntningar så dalar de lite sen går de upp igen efter några dagar.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nej nej! Av rädsla för att inte få recensionskoder skriver FZ uteslutande positivt om Blizzard, det läste jag i en annan Diablo-tråd i går. Så den här nyheten finns egentligen inte.

😂😂😂😆😆😆


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Man kunde haft någon kortare Teaser för eventuellt annat Diablo projekt också. För jag har svårt att tro att man kommer satsa hela Diablo's framtid på ett mobilspel som utvecklas i Kina.

Medlem

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Medlem
Skrivet av Javas:

Kan man köpa ActiBlizz akter som privatperson eller är dom slutna för företag? Jag och farsan tänkte i så fall ta en titt ikväll och se ifall vi ska potta in en slant.

Har för mig att det var Apple eller AMD jag tänkte investera i för flera år sedan men fick reda på att endast företag kunde köpa aktier eller nåt liknande

Om du ska köpa internationella aktier bör du teckna en kapitalförsäkring, inte ISK. Själv använder jag Avanza, fungerar utmärkt och det finns gott om information tillgängligt på deras sida.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

1
Skriv svar