Fallout 76, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Spelare / Hjälp / Guide / Frågor / Events

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

What, finns i settings.
Tror det är under Gameplay.

Jag googlade lite snabbt och jag antar att det är skyddet upp till level 5 du menar... Dit når man ju i princip direkt så det tänkte jag inte ens på


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Fanns inget sånt i mina settings. Tror du blandar ihop det med hur det är per default

Skrivet av Dunder:

Jag googlade lite snabbt och jag antar att det är skyddet upp till level 5 du menar... Dit når man ju i princip direkt så det tänkte jag inte ens på

En snabb google sökning på bilder liksom, och sorry, det hette pacifist, same shit

"In Pacifist mode, you can't hurt other players and are choosing to not participate in PvP (Player Versus Player). Other players can still MURDER you"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Backloggens befriare
Relik 📜

Haha! Fucking Esc..


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

En snabb google sökning på bilder liksom, och sorry, det hette pacifist, same shit

https://cdn.attackofthefanboy.com/wp-content/uploads/2018/11/...

"In Pacifist mode, you can't hurt other players and are choosing to not participate in PvP (Player Versus Player). Other players can still MURDER you"

Hade helt missat detta!
Hoppas de tänker om kring detta, det känns helt värdelöst om man kan slå på och av något slags god mode hur som helst och ostört samla på sig massa material. Som tur är verkar man fortfarande kunna dö, men tråkigt om skadereduceringen är för stor.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hade helt missat detta!
Hoppas de tänker om kring detta, det känns helt värdelöst om man kan slå på och av något slags god mode hur som helst och ostört samla på sig massa material. Som tur är verkar man fortfarande kunna dö, men tråkigt om skadereduceringen är för stor.

Du dör rätt snabbt kan jag säga.
Vapen går relativt snabbt men Melee vapen är bäst då man inte använder ammo.

Sen har Bethesda sagt att dom vill att spelet ska vara en moshpit av skit, men samtidigt så blir du märkt om du mördar oskyldiga eller dödar för många människor.
Antingen eller bethesda, livet är inte rättvist så låt oss visa det


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Tråddemonen
Testpilot

Hur är byggandet i spelet? Är det lika fritt som Fallout 4 var?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Du dör rätt snabbt kan jag säga.
Vapen går relativt snabbt men Melee vapen är bäst då man inte använder ammo.

Sen har Bethesda sagt att dom vill att spelet ska vara en moshpit av skit, men samtidigt så blir du märkt om du mördar oskyldiga eller dödar för många människor.
Antingen eller bethesda, livet är inte rättvist så låt oss visa det

Alltså... Jag vet inte riktigt vilket spel du spelar @Goodofcheese. Om du initierar PvP så gör du minimalt med skada. Det är först när den andra spelaren går med på PvP genom att slå/skjuta tillbaka som du börjar göra ordetnligt med skada.

Plus att i PvP så är level skitsamma, det är bara din utrustning som påverkar skada osv. inte dina perks.

Samt att du sa i en annan tråd där du bashade spelet totalt, att du hittade en power armor direkt och sprang runt i den redan efter första beta-kvällen (4 timmar spel med andra ord). Om du körde på PC är det omöjligt att hinna till lvl 25 på 4 timmar. Det enda du kan ha hittat är en power armor frame. Jag vet inte... det känns som att du trollar mer än något annat. Jag vet att du är lvl 25 nu, som du sa, och den lägsta leveln på Armorn är lvl 25. Jag är med lvl 25 och har också en power armor. Men det känns som att du överdriver och tar saker ur luften.

Medlem
Skrivet av Pellejones:

Alltså... Jag vet inte riktigt vilket spel du spelar @Goodofcheese. Om du initierar PvP så gör du minimalt med skada. Det är först när den andra spelaren går med på PvP genom att slå/skjuta tillbaka som du börjar göra ordetnligt med skada.

Plus att i PvP så är level skitsamma, det är bara din utrustning som påverkar skada osv. inte dina perks.

Samt att du sa i en annan tråd där du bashade spelet totalt, att du hittade en power armor direkt och sprang runt i den redan efter första beta-kvällen (4 timmar spel med andra ord). Om du körde på PC är det omöjligt att hinna till lvl 25 på 4 timmar. Det enda du kan ha hittat är en power armor frame. Jag vet inte... det känns som att du trollar mer än något annat. Jag vet att du är lvl 25 nu, som du sa, och den lägsta leveln på Armorn är lvl 25. Jag är med lvl 25 och har också en power armor. Men det känns som att du överdriver och tar saker ur luften.

Chassit kan man använda från level 1. Det första jag gjorde när jag kom ut ur valvet var att springa en bit norr för att hämta power armor:n som står på den farmen. Den första armor:n man kan installera på chassiet kommer vid level 15. Det känns dock helt poänglöst i och med att man inte kommer ha tillräckligt med fusion cores.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Pellejones:

Alltså... Jag vet inte riktigt vilket spel du spelar @Goodofcheese. Om du initierar PvP så gör du minimalt med skada. Det är först när den andra spelaren går med på PvP genom att slå/skjuta tillbaka som du börjar göra ordetnligt med skada.

Plus att i PvP så är level skitsamma, det är bara din utrustning som påverkar skada osv. inte dina perks.

Samt att du sa i en annan tråd där du bashade spelet totalt, att du hittade en power armor direkt och sprang runt i den redan efter första beta-kvällen (4 timmar spel med andra ord). Om du körde på PC är det omöjligt att hinna till lvl 25 på 4 timmar. Det enda du kan ha hittat är en power armor frame. Jag vet inte... det känns som att du trollar mer än något annat. Jag vet att du är lvl 25 nu, som du sa, och den lägsta leveln på Armorn är lvl 25. Jag är med lvl 25 och har också en power armor. Men det känns som att du överdriver och tar saker ur luften.

Låter som att det själv aldrig har hänt för dig, och du har inte gjort det själv mot någon.
Vid launch så jag inget om power armorn hade delar på sig, man kan ta på sig en frame vid vilken level som helst
Sen kan du få dom första delarna till din frame "Raider" vid level 15.
Och det räcker med EN DEL att överklassa alla armors vid den leveln, även över.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Relik 📜

Jag och @Raven_cc kör lite igen!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Aiwi: Posta gärna dina åsikter, vi alla vill läsa vad du tycker.

Intressant spel, helt klart. Ändå kul att samla skrot igen.

Är samma gamla spelmotor med dess urtrista grafik. Tråkigt att fundera vilka enb man behöver installera för att få en bra atmosfär i spelet efter bara 10min...

Kontrollerna är helt galna på PC, men det vet vi redan. För att komma till menyn med Settings trycker man tex Esc och sedan Z, för att placera ett Camp trycker man Tab och sedan Z. Inte helt intuitivt.

Jag kommer kanske spela det igen, men bara för att det är Fallout. Spelmotorn skall inte sponsras och bör dö en stilla död.

Samma känsla som de flesta MMO infinner sig, det blir snabbt enformigt att samla 50x saker och lämna in dem. Trista quests.

Skulle ge spelet max 3/5. Det är lite underhållande trots allt. Men inte någon GOTY på långa vägar.

Tråddemonen
Testpilot

@Aiwi: Okej! Tackar och bockar för att du dela med dig.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Hur är byggandet i spelet? Är det lika fritt som Fallout 4 var?

Det är rätt begränsat
Majoriteten av alla saker är låsta bakom blueprints/plans som du måste köpa eller hitta ute i världen.
Sen är byggbudgeten riktigt dålig, man kan bygga en lite envåningsbyggnad med alla sin workbenches och lite turrets, och inte så himla mycket mer
Jag vet inte om det finns något som man kan fixa som utökar budgeten, men som det är nu så är jag besviken på den delen.

EDIT
Fok på reddit säger att budgeten går upp lite när du själv går upp i level, själv har jag inte märkt något märkvärdigt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skrivet av Aiwi:

Intressant spel, helt klart. Ändå kul att samla skrot igen.

Är samma gamla spelmotor med dess urtrista grafik. Tråkigt att fundera vilka enb man behöver installera för att få en bra atmosfär i spelet efter bara 10min...

Kontrollerna är helt galna på PC, men det vet vi redan. För att komma till menyn med Settings trycker man tex Esc och sedan Z, för att placera ett Camp trycker man Tab och sedan Z. Inte helt intuitivt.

Jag kommer kanske spela det igen, men bara för att det är Fallout. Spelmotorn skall inte sponsras och bör dö en stilla död.

Samma känsla som de flesta MMO infinner sig, det blir snabbt enformigt att samla 50x saker och lämna in dem. Trista quests.

Skulle ge spelet max 3/5. Det är lite underhållande trots allt. Men inte någon GOTY på långa vägar.

Tackar. Det var väl det jag misstänkte. Är också gammal Fallout-fan, men man hoppas ju att de någon gång uppdaterar grafikmotorn. Vi vet så klart att det inte är det viktigaste, men grafiken skapar atmosfären.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Verkar som att Bethesda har patchat ihop sin skit motor och cappat fpsen i spelet till max 63fps.
och FOV fick även en stor pungspark, 80 i third person och 90 i first person

Sure, dom kunde inte fixa FPS skitet på något annat sätt, för att problemen är hårdkodat i motorn.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Tråddemonen
Testpilot

@Godofcheese: Det var ju trist, trodde att det skulle bli tvärtom med 76.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Godofcheese: Det var ju trist, trodde att det skulle bli tvärtom med 76.

Yep rätt tråkigt
Typ det enda jag gjorde i fallout 4 efter jag hade kört igenom storyn.

Vanilla byggandet i Fallout 4 var inte heller så bra, dock allt kunde bli fixat med mods
och mods kommer inte kunna rädda Fallout 76 för att dedicated servers inte kommer vara något du får leka med själv hemma.
Med andra ord, bethesda kommer kontrollera vad för mods som är tillåtna på servern, hur många som är tillåtna och kommer troligen ta betalt för dem via creation club

Fallout 4 känns mer och mer som ett bättre spel för varje dag som går ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ptw skit. Nej tack.

Inaktiv

@TheJudge: Vart är det pay-to-win?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@TheJudge: Vart är det pay-to-win?

Det är det självklart inte, mata inte trollen


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är det självklart inte, mata inte trollen

Inte än men det är en bra början.
https://youtu.be/OmAc1mP03eY

Tråddemonen
Testpilot

@Godofcheese: Hmm, man får nog hålla tummarna på att de fixar lite saker i 76.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Inte än men det är en bra början.
https://youtu.be/OmAc1mP03eY

Varför då?
ESO har inget pay-2-win, varför skulle Fo76 ha det?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Blir nog vänta ett med detta för mig.
För att
"framerate for the game capped at 63. The FOV is also set in stone, at 80 for third-person views and 90 for first-person."
Samt som jag läst lite snabbt så kan folk fortfarande döda mig när jag inte vill spela pvp eller ?

Medlem
Skrivet av Busko:

Samt som jag läst lite snabbt så kan folk fortfarande döda mig när jag inte vill spela pvp eller ?

Som tur är, annars hade hela trading-systemet kraschat. Det måste finnas i alla fall lite risk vs reward i det hela.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Okej, nu har jag spelat ett par timmar. Här är mina åsikter om spelet.

- Skitfult (vet inte om de har att göra med att det inte är något UW stöd, så bilden blir streched på min skärm. Vilket medför att jag nästan får ont i ögonen av fulhet. Men de är också någon konstig blur effekt som gör att allt bortom 50(?) m är blurrat. Ser ju helt sjukt ut.

- Det är konsolifierat så kontrollerna är helt mupp. Vill du till huvudmenyn? Tryck esc och sen z!! Massa såna muppkontroller som man inte kan ställa in.

- Kan inte ställa in FOV, så man blir typ åksjuk, för FOV är superlåg. Ser också helt mupp ut. Kan även detta ha att göra med att jag kör på UW-skärm.

- Questen är superklassiska MMO quest som allas vår favorit: "Gå dit, hämta den saken, kom tillbaka. Nu får du gå dit och hämta den saken. Kom tillbaka. Nu får du gå iväg igen. Kul va? Döda 3 sånna och kom tillbaka. Samla 5 drops från den och kom tillbaka.

- Eftersom dom så briljant val att ta bort alla NPC:s så blir man helt överattackerad av massa holotapes och lappar, som jag älskade i gamla fallout, men som är så jäääävla surt när det är den enda interaktionen med världen. Plus att någon jävla fransman springer runt och muppar sig när du försöker fokusera på att läsa/lyssna.

- Musiken är dock on point, jääävligt bra.

Men jag tänker inte köpa spelet, och jag råder er till att inte göra de heller.
De är en jävla cash grab från bethesda eftersom de tar fullpris för den jävla skiten. Borde kosta MAX 250 spänn. Pinsamt hur dom kan urinera på fallout på detta sättet.

Jag är medveten om att jag låter enormt bitter. Men jag är så obeskrivligt besviken på detta. Jag har klarat alla tidigare Fallout spel. Har gjort typ allt som går att göra i dom. För jag älskar världen och stämningen. Detta är jag redan trött på. Jag kom på mig själv att verkligen FÖRSÖKA spela det. Men jag hade verkligen noll roligt.

Tråddemonen
Testpilot

Trist att man inte har en betanyckel till Ps4. Folk har lite blandade åsikter om spelet, hade gärna velat testa på betan innan man bestämmer sig för ett köp.

Medlem

@Zimpan: Betan var ett par timmar på vissa dagar och sista dagen var den åttonde.

Skriv svar