Rösta! Vilket spel vill du att Blizzard remastrar härnäst?

Robot
Rösta! Vilket spel vill du att Blizzard remastrar härnäst?
KoP
Medlem

The Lost Vikings ifrån tiden då dom kallade sig Silicon & Synapse.

Medlem

Diablo Immortal


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Njae, inget om jag ska vara ärlig.
Vill gärna se nya titlar från dem som inte är till din mobil.

"DoNt YoU hAvE pHoNeS?!"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Diablo Immortal

Ja en PC remaster

Geeks Gaming

Om man ska remastra ett spel så gör de på ett spel som inte längre funkar att köra.
Visst WC3 är ett bra spel. Men kan ju köra de felfritt på dagens maskin.
Bättre att ta WC1-2 som vägrar funka utan typ dosbox eller liknande.

Avstängd

Ser ju hellre ett nytt släpp, Diablo 4 t,ex..

Men om man måste välja en remaster, så Diablo 1 följt av Diablo 2.

Skrivet av Hipshot:

Diablo Immortal

haha

PC Remaster Race
(Diablo 2 i 3D vore nice, eller Diablo 4, StarCtaft 3, WarCraft 4)

Inaktiv

Om jag måste se ett till remaster från blizzard så är det Diablo 1 alla gånger.

Medlem

Inget. They had me at Reforged <3

Medlem

Skulle gärna se WarCraft Orcs & Humans samt WarCraft 2 (+ expansion) få en visuell update till 3D etc. Rent av en ren remake av spelen med modernare hud och annat men med samma story som originalet (kanske lite nya inslag eller fixningar?).

Men är också lite i tankarna att om Blizzard inte har planer på att göra typ WarCraft 4 någon gång så skulle jag mer än gärna acceptera att de gör ett nytt fantasy RTS (IP) spel för att fylla tomrummet, då behöver de inte tänka alls på att spelet skulle potential krocka med hur storyn går i WoW etc. Vill helt enkelt ha ett nytt fantasy RTS.

Medlem

De borde rent av bygga om D2 i en ny 3d motor och lägga till Diablo4 i samma spel som en fet expansion.
Det nya Diablospelet kunde underhållas så som de underhåller PoE med säsonger och annat skoj.
Jag saknar ALLA bossar som fanns i Diablo2, de var alla skapade med kärlek och jag vill se alla åter komma till liv i ett nytt Diablo spel.

Medlem

Tveklöst Diablo 1, annars Diablo 2. Ettan är ett av de bästa spel jag spelat, tvåan ligger långt därefter men var fortfarande ett "bra" spel.

Såg inte ens fega-ur-alternativet längst ner, vem vill inte ha något nytt liksom!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hehe, Inget av dessa gamla titlar. Remake är det ända rätta för dessa fossiler.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Finns där något sätt jag kan trycka på "Ge oss nya spel" knappen hårdare än jag redan gjort?

Medlem

Ingen alls, ge mig istället Diablo mmo.

Medlem

Warcraft 2 går ju inte tydligen enligt de själva. Men gärna en remake på Warcraft 2 isåfall. Annars D2 remaster

Medlem

World of StarCraft har länge varit en våt dröm.

Medlem

Jag röstade Diablo 2 men hoppas även på en upphottning av 1:an.

Tänk om man fick möjligheten att lira D2 på dass på jobbet via mobilen. Tänk vad roligt man kunde få. Istället för drops kunde man få loot boxes istället men bara om man abonnerade med månadsbetalning.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag som aldrig körde igenom Diablo II som pojkvasker skulle uppskatta en remaster på det.

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Warcraft 2 går ju inte tydligen enligt de själva. Men gärna en remake på Warcraft 2 isåfall. Annars D2 remaster

Förlåt men det där är sånt jävla skitsnack.
ge några moddare tillstånd så har de WC1 och 2 till nya 3an inom nån månad.
Det är gamla spel som gjordes i förhållandevis små studior.
Klart som faan att man kan i alla fall kan skapa de gamla kampanjerna.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Förlåt men det där är sånt jävla skitsnack.
ge några moddare tillstånd så har de WC1 och 2 till nya 3an inom nån månad.
Det är gamla spel som gjordes i förhållandevis små studior.
Klart som faan att man kan i alla fall kan skapa de gamla kampanjerna.

Ja jag håller med. Jag köper fan sällan spel nu för tiden. Men hade det kommit ett modernt
Warcraft 2, vare sig remaster eller remake så hade jag nog kunnat betala flera tusen för det.
Fast istället blir det mobilbranschen för Blizzard

Medlem

blackthorne remake i doom 2016-stil.

Medlem

Remaster? Originalen är ju perfekta som de är.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Konsten att tala med sina fans. Men man kan väl inte alltid få det man vill

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Förlåt men det där är sånt jävla skitsnack.
ge några moddare tillstånd så har de WC1 och 2 till nya 3an inom nån månad.
Det är gamla spel som gjordes i förhållandevis små studior.
Klart som faan att man kan i alla fall kan skapa de gamla kampanjerna.

Mod eller nytt spel är dock inte samma sak som en remaster.

Medlem

Inget alls. Gamla spel är redan genomspelade och klara.
Ge oss nya ideér och innovationer.

Medlem

Inget! Så himla trött på remasters.

Medlem
Skrivet av Komured:

Mod eller nytt spel är dock inte samma sak som en remaster.

Nä, men får moddare i uppdrag att göra det till WC3 reforged så kan de släppa dem med samma motor.
Ge moddarna lite pengar så kan de släppa dem som ett expansionspack.

Medlem

Jag hade föredragit ett WC4 eller, ännu hellre, Diablo 4. Visst, jag har spenderat ganska mycket tid i Diablo 2 och det hade varit kul med ett ansiktslyft kompletterat med en del QOL-ändringar (och kanske till och med lite nytt content). Men såklart vore det roligare att sätta tänderna i ett nytt spel och utforska ett nytt universum med allt vad det innebär. Förhoppningsvis har Blizzard tagit åt sig av kritiken mot Diablo 3 samtidigt som man behåller det som faktiskt är bra i D3 jämfört med D2, dvs. det mesta utom själva spelet (vilket i och för sig är en ganska big deal).

12
Skriv svar