Än finns tid att spela Fallout 76-betan

Robot
Än finns tid att spela Fallout 76-betan

Två sista chanserna att testa online-postapokalypsen.

#beta, #bethesda, #fallout-76, #releaselistan


Medlem

Förbokningar...dubbel typiskt.
Vill ju prova betan för att se om det är värt att förboka.

Medlem

De slm har förvokat har fått tre betakoder extra så fråga runt.

Medlem

Är det bara jag som inte orkar spela betor längre, utan väntar på allas kommentarer för att se om spelet verkar bra eller dåligt? Förmodligen vara jag som är lat haha:)

Avstängd
Skrivet av Redstar:

Är det bara jag som inte orkar spela betor längre, utan väntar på allas kommentarer för att se om spelet verkar bra eller dåligt? Förmodligen vara jag som är lat haha:)

Nä, du är nog inte ensam om att ha missförstått syftet med en beta.

Medlem

Ju mer jag ser av Fallout betan ju mer ser jag att Fallout 4 egentligen bara var ett tech demo för Fallout 76... önskar att vi kunde få ett nytt riktigt Fallout i still med 3 eller New Vegas.

Medlem

@PrinceToadstool: Det här var ju dock en av dom enda betorna på senare år som faktiskt var en beta, tyvärr 10 dagar innan release.

På senare år så anser iaf jag att många "betor" egentligen är ett demo, det är väldans polerat och knappt något ändras till release. Fallout76 är så fullt av buggar och märklighet att det här är en fucking true beta.

Gen
Medlem
Skrivet av Amelek:

Förbokningar...dubbel typiskt.
Vill ju prova betan för att se om det är värt att förboka.

Går att köpa betanycklar på nätet för runt en tjuga

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Nä, du är nog inte ensam om att ha missförstått syftet med en beta.

Jag har nog förstått syftet tror jag.

Medlem
Skrivet av spikes:

@PrinceToadstool: Det här var ju dock en av dom enda betorna på senare år som faktiskt var en beta, tyvärr 10 dagar innan release.

På senare år så anser iaf jag att många "betor" egentligen är ett demo, det är väldans polerat och knappt något ändras till release. Fallout76 är så fullt av buggar och märklighet att det här är en fucking true beta.

Jag kan inte kalla det en beta. Det finns inget smidigt sätt att rapportera buggar och det är alldeles för tätt inpå lansering för att några större ändringar från dessa sessioner kan göras.

Det är ett demo, inget annat.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag kan inte kalla det en beta. Det finns inget smidigt sätt att rapportera buggar och det är alldeles för tätt inpå lansering för att några större ändringar från dessa sessioner kan göras.

Det är ett demo, inget annat.

Haha demo och demo, det är en trasig och opolerad alpha Ännu roligare är att det släpps snart, ett spel som aldrig borde passerat "är det här kul app spela" filtret.

Spelat det med flertalet vänner som än inbitna fans och som gillar "likvärdiga" spel, men tonen bland folk har varit hyffsat bitter om spelet tyvärr.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Jag kan inte kalla det en beta. Det finns inget smidigt sätt att rapportera buggar och det är alldeles för tätt inpå lansering för att några större ändringar från dessa sessioner kan göras.

Det är ett demo, inget annat.

Syftet med en beta nära release brukar vara att testa och finjustera nätverks- och serverdelen av spelet, något som är svårt att göra med ett litet antal spelare, inte nödvändigtvis till för att samla in buggrapporter.

Medlem

@Dunder: Mmm, det som är så märkligt är ju att dom kör en beta så nära release, dom kan ju inte hinna fixa ett skit som blir rapporterat kan man tycka? Antagligen är det mera stress test stilen.

Men kolla typ bo4's blackout "beta" det var ju bara ett hype demo, det spelade ju tom bättre än release-versionen med sina 60Hz servrar istället för 20Hz som var vid release.

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Haha demo och demo, det är en trasig och opolerad alpha Ännu roligare är att det släpps snart, ett spel som aldrig borde passerat "är det här kul app spela" filtret.

Spelat det med flertalet vänner som än inbitna fans och som gillar "likvärdiga" spel, men tonen bland folk har varit hyffsat bitter om spelet tyvärr.

Vad man kallar det har ingenting att göra med hur buggfritt spelet är.

Jag är dock optimistisk och tycker absolut att det är ett spel som bör göras.

Skrivet av PrinceToadstool:

Syftet med en beta nära release brukar vara att testa och finjustera nätverks- och serverdelen av spelet, något som är svårt att göra med ett litet antal spelare, inte nödvändigtvis till för att samla in buggrapporter.

Server- eller belastningstest brukar det heta, inte beta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@HaxXt: Det som är problemet mer er inbitna fans skulle ni få som ni ville skulle vi sitta och spela Fallout 1 än idag med ny grafik var 5-6år. Skulle dom enbart lyssna på fans så skulle vi ej ha Spel som super smash bros för enligt fans får man ej ändra på spelet något alls för det måste vara som en favorit spel annars suger det. Vill du ha ett spel som New vegas ja men spela New vegas då och väntar du så kan du spela New vegas fan mod remaken.

Fy tusan är så less på dagens fans man kan inte kalla sig fan längre för man vill inte associera sig med dagens 5åriga gnäll kärringar som vill ha samma spel om o om igen för dom älskade första spelet.

Och ja spelet är buggigt det var Dagger fall det var Oblivion det var Morrowindd det var Skyrim det var Fallout 3, NV och 4 och i slut ändan så får modare moda dom flesta buggar eller förbättra grafiken. Men inte fan hatar folk dom spelen för det fast dom är buggiga som satan än idag.

Men som sagt gillar du ej spelet köpt det inte och säg bara att du ej gillar spelet. Sedan kan du sätt dig och spela New vegas igen men gnäll för helvete inte utan vänta nöjt på nästa Fallout spel. Om alla vore mindre saltiga och gnälliga kanske vi hade bättre spel community och media kanske skulle skriva mindre om hur såna idioter vi är som bara blir arg och våldsam för vi visar ju dom bara att det är sant.

FM-guru
F.d. Sisyr

Verkar väldigt trist tyvärr. Avstår.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Server- eller belastningstest brukar det heta, inte beta.

Nä.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Jupp.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Föredrar nog det vanliga Fallout upplägget. Däremot så tycker jag världen är riktigt snygg och skulle gärna spela bara för att upptäcka den. Vilket är ungefär det jag gör i Betan, skit i uppdrag och att bygga hus när man bara kan springa runt och andas in atmosfären.

Medlem

@ThePeon: Fast det är bara ett svindåligt spel där typ allt är skött uselt, du ser ju hur det har gått för spelet? Jag skulle inte kalla mig fan av något Fallout egentligen, dom tidigare har varit helt okej, men detta var bara värdelöst. Och du verkar helt klart vara en aggressivare och gnälligare person än mig som kommer med påståenden om saker du har noll koll på.

Sorry sent svar btw... denna kommentar låg sjukt långt ner på min prio-lista.

1
Skriv svar