Blizzard efter kritikerstormen: Vi har flertalet Diablo-projekt på gång

Robot
Blizzard efter kritikerstormen: Vi har flertalet Diablo-projekt på gång

Mobilspelet Diablo Immortal är bara ett av flera projekt.

#blizzard, #blizzcon, #diablo-immortal


Releasehästryttare
Avstängd

Haha memes runt Diablo Immortal verkar det arbetas med mer än vad det gjordes med Diablo Immortal-spelet! *SNAP*

Medlem

Giriga Blizzard riktar sig till mobilmarkaden för att tjäna stora pengar...
Det finns bara ett sätt vi kan lösa detta. Bojkotta dem.

Testpilot

Även om det är berättigad kritik så börjar det bli mycket "Haters gonna hate" nu ...

Medlem

Detta låter bara som damage control i mina öron. Hade de kommit någonvart i dessa andra påstådda projekten hade de ju självklart visat upp dessa istället för det ruttna mobilspelet vi fick istället.

Medlem

Tio dagar innan GGG presenterar sin nästa stora expansion till Path of Exile. Vilket jävla serveess.

Medlem

Är det verkligen så svårt att porta ett mobilspel till PC?
Verkar vara raketforskning för utvecklarna.

NuZ
Testpilot

Hahaha låter som dmg control. Tror det är panik nu och de börjar på något riktigt. Annars hade de sagt det under Blizzcon


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Va roligt för dom då... Kan de glatt sitta inne på kontoret och spela sitt mobilspel - kom. Kom inte ut igen förrän ni har något vettigt att visa

Medlem
Medlem

Det är väl i sig inte fel med ett mobilspel. Men sättet de valde att lansera det på var fel på alla sätt det kunde vara fel på. Hade de lanserat det som något i väntan på, eller som komplement till, nästa stora Diablo-spel för PC hade det med all säkerhet mottagits på ett bättre vis.

Medlem

Damage control när de bara säger samma sak som de sade innan blizzcon?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kaptens:

Det är väl i sig inte fel med ett mobilspel. Men sättet de valde att lansera det på var fel på alla sätt det kunde vara fel på. Hade de lanserat det som något i väntan på, eller som komplement till, nästa stora Diablo-spel för PC hade det med all säkerhet mottagits på ett bättre vis.

Näe egentligen inte. I helhet så kommer Blizzard ändå tjäna pengar på spelet, säkert bra mycket mer än på ett renodlat Diablo-spel till PC så går nog ingen större nöd på dem.

För att göra alla fans glada dock hade det varit bättre om de annonserade Diablo Immortal och sedan säger något i stil med "But wait, we have one more announcement" och så släpper de bomben om att Diablo 4 till PC är under utveckling. Precis så gjorde Microsoft med Gears of War och i den och även denna situationen så hade folk inte blivit lika arga. Mobilspelet hade varit något som kom ut innan PC-spelet för att agera reklam och som en liten karamell för de som vill tills "riktiga" spelet kommer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inte har de tid med några fler projekt då de har så fullt upp med att radera och manipulera kritiska kommentarer på youtube LUL

Detta blir ju bara mer och mer patetiskt, de har gjort bort sig men istället för att bara inse det försöker de rädda ett skepp som både brinner och sjunker.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av Soulless:

Inte har de tid med några fler projekt då de har så fullt upp med att radera och manipulera kritiska kommentarer på youtube LUL

Detta blir ju bara mer och mer patetiskt, de har gjort bort sig men istället för att bara inse det försöker de rädda ett skepp som både brinner och sjunker.

Haha ja, lustigt att de ens orkar bry sig om kritiska kommentarer på YouTube som om deras primära marknad för mobilspelet, Asien, ens kommer att gå in där och tänka, "oj! jag borde verkligen hålla mig borta från Diablo Immortal trots mina 6 timmar kollektivåkning varje dag!".

Allt detta "kaos" hade undvikits med en simpel reveal, i stil med detta:

Så hade de fått sådana här reaktioner istället 10x:

Troligen stirrade de sig blind på alla tiotals miljoner dollar som de kommer att tjäna i Asien att de glömde bort sina egna rötter och sina riktiga fans som betalade deras löner i 2 decennier.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Damage control när de bara säger samma sak som de sade innan blizzcon?

Denna gången kanske folk väljer att lyssna på Blizzard själva istället för vaga rykten skapade av random folk på forum?

Medlem

Visade de inte upp "D3" 4 år innan det släpptes?

Eftersom diablo 3 varit på lifesupport utan iprincip några updates i snart 4år så borde de ju hunnit börja på spelet, kan man tycka... Varför är de så rädda för att visa upp ett eventuellt nästa-spel..?

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Även om det är berättigad kritik så börjar det bli mycket "Haters gonna hate" nu ...

Ja det eskalerar som en snöboll men sålänge Blizzard inte bemöter och erkänner kritiken hos sina fans sedan 20 år så förtjänar de Haters Hate.

Som så många sagt redan, om de vill lansera ett mobilspel så för all del, men när de försöker sälja in det som "det fansen väntat på" och sysslar med allehanda skumma gärningar på youtube så får de skylla sig själv när reaktionerna slår dem över munnen.
När de sedan påstår att spelet är definitivt inte är ett "reskin", trots att gameplay videos visar direkta motsatsen, så tappar de bara mer förtroende.

Deras show var rent patetiskt, allt från det krystade skådespelet när de berättar hue "exciiiiiited" de är på Diablo Immortal (ett spel de knappt arbetat på själva) till deras pinsamma försök att skämta bort publikens negativa reaktioner. Det är ju självklart att ingen kommer undan när man skämmer ut sig såhär, speciellt inte när det gäller ett av de största spelföretag vi har.

Ett enkelt erkännande hade förmodligen lugnat ned stormen en hel del. Ut offentligt och säg "Sorry, we tried marketing this mobile game as the next big chapter of Diablo and that was dishonest of us." och jag är rätt säker att många skulle respektera dem för det.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Gen
Medlem
Skrivet av ebackman2:

Visade de inte upp "D3" 4 år innan det släpptes?

Eftersom diablo 3 varit på lifesupport utan iprincip några updates i snart 4år så borde de ju hunnit börja på spelet, kan man tycka... Varför är de så rädda för att visa upp ett eventuellt nästa-spel..?

Nu kan jag inte tänka mig att utvecklingskostnaden för en D3 season är särskilt stor men man undrar ju helt ärligt om D3 överhuvudtaget ger någon inkomst alls? Vem köper spelet idag? Det är verkligen underligt att fortfarande hålla spelet på life-support som du säger.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Tio dagar innan GGG presenterar sin nästa stora expansion till Path of Exile. Vilket jävla serveess.

Nu har dom chansen att driva lite med detta.

"And our next big thing is a new mobile game... Just kidding... Our biggest expansion ever made..."

Medlem
Skrivet av Gen:

Nu kan jag inte tänka mig att utvecklingskostnaden för en D3 season är särskilt stor men man undrar ju helt ärligt om D3 överhuvudtaget ger någon inkomst alls? Vem köper spelet idag? Det är verkligen underligt att fortfarande hålla spelet på life-support som du säger.

Jag tror inte de direkt har gått minus på Diablo 3

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_b%C3%A4sts%C3%A...

MEG
Medlem
Skrivet av ankangronto:

Jag tror inte de direkt har gått minus på Diablo 3

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_b%C3%A4sts%C3%A...

Tror att de har gått + på D3, men med Blizzard mått så bör det vara ett av deras spel som fått mest kritik (hittills).


signatur

Death is only the beginning

Moderator | Testpilot
Skrivet av ankangronto:

Jag tror inte de direkt har gått minus på Diablo 3

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_b%C3%A4sts%C3%A...

Intressant att den Engelska varianten säger något helt annorlunda; https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_PC_games

Kanske för att den du länkade räknar alla plattformer och min bara PC?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av ankangronto:

Jag tror inte de direkt har gått minus på Diablo 3

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_b%C3%A4sts%C3%A...

Tror det gör ont hos blizzard att de inte kan dra in pengar efter försäljningen likt deras andra spel, Hearthstone, overwatch och hots.
De drar in mycket mer pengar för relativt låg utvecklingskostnad. Diablo har redan tjänat in sina pengar, ingen idé att fortsätta lägga pengar på det sjunkande skeppet.

Medlem

Om de hade gjort som bethesda och teasat Diablo 4 i samband med mobilspelet så hade det varit waay lugnare från community


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Gen:

Nu kan jag inte tänka mig att utvecklingskostnaden för en D3 season är särskilt stor men man undrar ju helt ärligt om D3 överhuvudtaget ger någon inkomst alls? Vem köper spelet idag? Det är verkligen underligt att fortfarande hålla spelet på life-support som du säger.

Diablo 3 eternal collection ligger just nu på första plats på Switch försäljningslista. Ja du läste rätt, etta.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Intressant att den Engelska varianten säger något helt annorlunda; https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_PC_games

Kanske för att den du länkade räknar alla plattformer och min bara PC?

Tittar man källorna så är den engelska källan från 2014, medans den svenska är från 2015. Fast det är wikipedia så man får ta det med en nya salt. Men hur som så är 20m+ sålda ex (extremt) bra

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Denna gången kanske folk väljer att lyssna på Blizzard själva istället för vaga rykten skapade av random folk på forum?

Med tanke på att de säger samma sak nu så tror jag inte det.
Haters gonna hate. Nu kommer folk istället kalla det för damage control eller att de bara ljuger.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Med tanke på att de säger samma sak nu så tror jag inte det.
Haters gonna hate. Nu kommer folk istället kalla det för damage control eller att de bara ljuger.

Fint, numer är tydligen all kritik bara "haters gonna hate" eller "vocal minorities"...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

12
Skriv svar