Diablo Immortal släpps till mobil

Skribent
Skrivet av kLIMAX_:

Nej, men det är inte direkt som att ni lyfter fram omvärldens massiva kritik mot en av de största spelutvecklarna i världen - de får kritik från alla håll, allt från på Internet till sitt egna event live. Sen också att Activision får ta emot sin andra stora kritik som utgivare efter Call of Duty: Infinity Warfare.

Vad är ni rädda för? Att inte få ett mobil spel att recensera i framtiden eller vad? :S

Nu läser du in för mycket. Vi är inte rädda för något. Bara för att jag inte rubricerar artikeln med "Blizzard lanserar mobilspel – internet rasar" betyder det inte att vi har åsikter, men dessa ska inte speglas av oss. Vårt mål är att leverera nyheten, inte själva åsikten. Det gör vårt engagerade community redan (som du kan se i kommentarerna).


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Förhoppningsvis gör all den här kritiken och internet hatet mot Blizzard att dom får tummen ur, säger förlåt och lanserar WC4 eller Diablo 4

Medlem

Jag förstår att folk ,inklusive många här är upprörda. Men jag har ett enda ord till ett: Asien
Okej ,en mening också. Mobilmarknaden är skitstor,och även om hardcore fans blir besvikna tror jag de kommer tjäna bizzara mängder cash här.

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Förhoppningsvis gör all den här kritiken och internet hatet mot Blizzard att dom får tummen ur, säger förlåt och lanserar WC4 eller Diablo 4

Fast det lär ju redan vara på G. Dom har redan sagt att det jobbas på fler Diablo projekt. Känns dock som det är alla fans som hypat upp det här, inte Blizzard själva, klar man blir besviken om man förväntar sig något och sedan inte får veta något om det...

Medlem
Skrivet av Sillgam:

@toern: Vadå kastade framför bussen av deras företag? Arga folk på internet kanske kan börja bete sig och istället visa sitt missnöje genom andra sätt än att hata på de som är ansiktet utåt. Exempelvis genom att helt enkelt avstå från att spela det och snacka om hur dåligt spelet ser ut, utan att attackera enskilda individer.

Se i denna tråden hur folk beter sig bara för att de inte får som de vill. Sluta bygga upp era hajpmätare baserat på rykten och vad företagen själva säger (för uppenbarligen kommer de säga att varje produkt de släpper/visar är intressanta). Om ni nu är så passionerade när det gäller spel (eftersom ni blir så ilskna) kan ni väl spela lite spel istället för att skriva massa onödigt hat.

Du menar att blizzard skapar rykten? Du måste ha missat den nyheten som FZ publicerade några veckor sedan där Blizzard själva sa att vi inte skulle förvänta oss något jätteprojekt på blizzcon.

Det har gått info om saker direkt ifrån Blizzard sedan tidig sommar om hur de jobbar på nya saker till diablo, dessutom postat jobbannonser sedan förra året. De har pratat länge om att de har att visa upp mer diablo efter den totala avsaknaden från förra året
Det är tillräckligt för att locka både vanliga och virtuella biljetter.
Att de senare straxt innan Blizzcon går ut med att de inte kommer visa något (detta efter att biljetter dålts) skulle kunna varit pr trick för att shocka ändå. Den läckta infon om HS expansionen dementerades också fast det var sant.

De borde varit fullt öppna från start för det är inte en chans att de inte har förstått vad fans har tjata om i minst de senaste 3 åren

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Förhoppningsvis gör all den här kritiken och internet hatet mot Blizzard att dom får tummen ur, säger förlåt och lanserar WC4 eller Diablo 4

Vi vet ju redan att det kommer något diablo relaterat till PC? Frågan är om det är d4, en expansion till d3 eller d2: remastered.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Nu läser du in för mycket. Vi är inte rädda för något. Bara för att jag inte rubricerar artikeln med "Blizzard lanserar mobilspel – internet rasar" betyder det inte att vi har åsikter, men dessa ska inte speglas av oss. Vårt mål är att leverera nyheten, inte själva åsikten. Det gör vårt engagerade community redan (som du kan se i kommentarerna).

fast det är väl ändå reaktionerna som är nyheten? långt mycket mer relevant nyhet inom spelvärlden i stort än mobil-diablo iallafall, tycker jag. men men.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Frågan är om du kan engelska?

Detta tillsammans med att det var under en Q&A för Diablo Immortal, inte en Diablo Q&A som innefattar alla andra spel inom samma franchise.
Liksom, till och med du borde väl förstå att han inte skulle börja snacka om Diablo 4 eller en expansion till Diablo 3 när de inte har någonting från det att visa upp?

Kort och gott sade Blizzard att goda saker kommer till de som väntar och att de vet vad communityn vill ha, men att de inte kan visa upp någonting ännu. Framtiden får utvisa om det handlar om en expansion, ett diablo 4 eller en remaster av diablo 2.

Ännu en gång brister du i inte bara i språk men även logik? Tänker inte tjafsa ett troll, orkar inte lägga ner LAN minuter på att svara någon som uppenbarligen brister i logiskt tänkande. Slå upp ordet "playable" och vad han exakt menade. Det kontext han menade på är så tydligt; JUST nu kontra det vi SER. Sitt inte och vrid och vänd på ord - det är bara patetiskt.

Liksom, till och med du borde väl förstå att hela eventet som hörde Blizzards svar på hans fråga började att bua sönder, och det är av de helt enkelt kommer skita i PC ett bra framöver förutom med sina seasons och fokusera på re-skinna MMOARPG spel från Kina. Klart som fan de har fått höra skit om Diablo 4 och expansions på dessa Q&A:s. Folk som hänger på reddit, som själva är på BlizzCon bombar Devs:en med dessa frågor. Men de ignoreras. Det om något stinger communitiet.

Men! Vi diskuterade hur du med din självproklamerad intellekt inte förstod dig på folk som hatar Blizzard för vad de har gjort med Diablo IP:et kontra deras behandling av deras mest lojala fanbase. Min förklaring och poäng i mitt föregående svar måste ha nått fram på något sätt, eftersom du sitter mållös på den fronten. Liksom detta bör.

Ha en bra dag!


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Nu läser du in för mycket. Vi är inte rädda för något. Bara för att jag inte rubricerar artikeln med "Blizzard lanserar mobilspel – internet rasar" betyder det inte att vi har åsikter, men dessa ska inte speglas av oss. Vårt mål är att leverera nyheten, inte själva åsikten. Det gör vårt engagerade community redan (som du kan se i kommentarerna).

Läser in för mycket? Nja, inte riktigt. Men eftersom du undrar vad jag har för åsikt så hade jag hellre sett rubriceringen som "Blizzard lanserar mobilspel – pissar fansen i ansiktet".

Vet du vad jag tror? Och detta är under mina 8 år på FZ med under 60 kommentarer; ni är för rädda att kritisera spelutvecklare. Ni är fett snabba på att göra narr av ett annat företags logotyp; men när det kommer till att dra i handbromsen och verkligen ställa kritiska frågor med mer till en stort spelutvecklare så backar ni rätt så latent och leker apatiska.

Och missförstå mig rätt; jag förstår varför ni gör så. Sist ni gjorde något sådant så blev ni ägda av Bethesda med att inte få recensera deras spel förens sist av alla om jag inte minns fel? Och detta för att ha varit för negativa och för hårda (läs: ärliga). De "micra" bort er längst ner i kön, på ett eller annat sätt. Ironiskt nog så finns det en gråt krönika om detta - och även där kritiserade jag er. Antar deras sätt att brännmärka er sved? Antar att ni inte gör samma fel igen?

Nu må jag låta väldigt negativ och det är absolut inte meningen; men om vi förankrar verkligheten i någon minut och vidar bredden på den dubbelmoral du sitter och matar dig själv med så kan jag inget annat än bara skriva som det är. Men förstår du varifrån denna "offensiva kommentar" kommer ifrån? Jag är inte den enda som uppenbarligen tycker så :3

EDIT: Hittade denna tråd som sammanväver det jag menar: https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/9tu6uc/theyre_going_...


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

@kLIMAX_:

Tänkte skriva samma sak

Det är rätt vanligt att speljournalister eller folk på youtube som recenserar spel är neutrala när det kommer till såna här saker.
Dom är rädda om dom säger något negativt om företagets spel/ip så kommer dom förlora rätten till t.ex. review copies, paid reviews eller bli copyright strikeade (sista gäller dock bara youtube)

Många spelsidor nu kallar dessa fans som klagar på spelet för "entitled manbabies", ganska noshit att dom väljer blizzards sida i det här fället när det är dom som kanske kan betala deras löner i framtiden.

Vi måste ta och förstå att de personer som var på blizzcon
-tog ledigt från jobbet
-betalade för att komma dit (flygresa, hotel mm.)
-betalade för att komma in
Och dom valde specifikt att gå och titta på Diablo scenen och dom fucking buade.

Bara diehard fans är villiga att lägga så himla mycket pengar på spel.
om dom värsta fansen buar då har du gjort något fucking fel tycker jag
och vad media gör är att kalla dom för manbabies för att dom inte fick som dom ville.

Vi alla vet att spelet är för den asiatiska marknaden, blizzard gjorde extremt mycket fel med att presentera det på blizzcon, där nästan enbart västerländska personer kommer vara i publiken.

Edit, är det standard adclick/revenue som ni får eller är det en annan deal för att få vara på huvud banner med sina spel


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Problemet är att Diablo3 är 6 år gammalt och nu är deras nya STORA projekt en Diablo3 port till mobil, som även är en ren kopia av andra mobilspel som NETEASE ''Blizzards sammarbetspartners'' redan har skapat, vilket är den enda anledningen till varför samarbetet utfördes. Diablo fans vill ha något nytt att spela, inte en mobilport av Diablo3, ett spel som redan har åldrats extremt dåligt.

Streamers har testat Diablo:Immortal och de säger att spelet är exakt som Diablo3 även fast Blizzard ljuger och säger att det är något mellan Diablo2 och Diablo3, det är exakt samma grafik och gameplay och har ingenting med D2 att göra. Diablo:Immortal fick inte ens ett release datum, och problemet med det är att säkerligen 95% av alla Diablo spelare inte ens vill ha en mobilversion av D3, men Blizzard bryr sig inte och fortsätter låtsas som att en majoritet av alla Diablo fanatiker vill ha det ändå.

Diablo3 har redan överförts till konsoler så det var riktigt klumpigt att kalla Diablo:Immortal för något nytt och prata om spelet på den stora scenen. Så gott som ingen i publiken ville ha Diablo:Immortal och om Blizzard lyssnade på sina spelare så hade de förstått detta.

Medlem

Jag är lite sugen på D3 till min Switch. Mysspela i sängen och på landstället under vintern. Har aldrig spelat trean tidigare.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Problemet är att Diablo3 är 6 år gammalt och nu är deras nya STORA projekt en Diablo3 port till mobil, som även är en ren kopia av andra mobilspel som NETEASE ''Blizzards sammarbetspartners'' redan har skapat, vilket är den enda anledningen till varför samarbetet utfördes. Diablo fans vill ha något nytt att spela, inte en mobilport av Diablo3, ett spel som redan har åldrats extremt dåligt.

De presenterade Diablo 3 med gameplay redan 2008. Sen klantade de sig med utvecklingen och tog 4 år till att släppa ett spel som vid lansering inte ens var speciellt bra.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

@kLIMAX_:

Tänkte skriva samma sak

Det är rätt vanligt att speljournalister eller folk på youtube som recenserar spel är neutrala när det kommer till såna här saker.
Dom är rädda om dom säger något negativt om företagets spel/ip så kommer dom förlora rätten till t.ex. review copies, paid reviews eller bli copyright strikeade (sista gäller dock bara youtube)

Många spelsidor nu kallar dessa fans som klagar på spelet för "entitled manbabies", ganska noshit att dom väljer blizzards sida i det här fället när det är dom som kanske kan betala deras löner i framtiden.

Vi måste ta och förstå att de personer som var på blizzcon
-tog ledigt från jobbet
-betalade för att komma dit (flygresa, hotel mm.)
-betalade för att komma in
Och dom valde specifikt att gå och titta på Diablo scenen och dom fucking buade.

Bara diehard fans är villiga att lägga så himla mycket pengar på spel.
om dom värsta fansen buar då har du gjort något fucking fel tycker jag
och vad media gör är att kalla dom för manbabies för att dom inte fick som dom ville.

Vi alla vet att spelet är för den asiatiska marknaden, blizzard gjorde extremt mycket fel med att presentera det på blizzcon, där nästan enbart västerländska personer kommer vara i publiken.

Du är på riktigt en jävla gud! Du förstår EXAKT vad jag menar. Tack så mycket!

Är inte detta ett hån mot sina fans då vet jag inte vad...


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

@kLIMAX_ Företagen äger mer eller mindre media tyvärr.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Phobo:

Sista skottet i Diablo IP kistan..

Och Blops tog ner PUBG från tronen och WOW dog 2012.
Nope. Nope och nope

Medlem

vissa här som säger t.ex "att blizzard inte har ansvar mot fansen" att det är folks fel om dom hypade för mycket och inte blizzards. Dom som säger så här har ju inte förstått hur ett företag ska arbeta och borde tappa sin rätt att få vara konsument. Det är väl för tusan företagets fel om folk har fått för sig något speciellt ett så pass stort företag som en pr budget är småflis för. Så kan folk sluta försvara activision/blizzard för det ligger helt hos dom hur folk ska se och tala om deras företag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av quadratis:

har FZ någon hägrande reklam-deal med blizzard / diablo immortal?

internet har inte varit så här arga över en spel-announcement sedan jag vet inte när, men inte ett ord om detta på FZ, utan enbart "registrera dig idag!".

nyfiken bara. inte för att jag vill att FZ ska ägna sig åt en massa internet-drama-rapportering, men detta är ju något utöver det vanliga.

Skrivet av kLIMAX_:

Nej, men det är inte direkt som att ni lyfter fram omvärldens massiva kritik mot en av de största spelutvecklarna i världen - de får kritik från alla håll, allt från på Internet till sitt egna event live. Sen också att Activision får ta emot sin andra stora kritik som utgivare efter Call of Duty: Infinity Warfare.

Vad är ni rädda för? Att inte få ett mobil spel att recensera i framtiden eller vad? :S

Skrivet av quadratis:

fast det är väl ändå reaktionerna som är nyheten? långt mycket mer relevant nyhet inom spelvärlden i stort än mobil-diablo iallafall, tycker jag. men men.

Skrivet av kLIMAX_:

Läser in för mycket? Nja, inte riktigt. Men eftersom du undrar vad jag har för åsikt så hade jag hellre sett rubriceringen som "Blizzard lanserar mobilspel – pissar fansen i ansiktet".

Vet du vad jag tror? Och detta är under mina 8 år på FZ med under 60 kommentarer; ni är för rädda att kritisera spelutvecklare. Ni är fett snabba på att göra narr av ett annat företags logotyp; men när det kommer till att dra i handbromsen och verkligen ställa kritiska frågor med mer till en stort spelutvecklare så backar ni rätt så latent och leker apatiska.

Och missförstå mig rätt; jag förstår varför ni gör så. Sist ni gjorde något sådant så blev ni ägda av Bethesda med att inte få recensera deras spel förens sist av alla om jag inte minns fel? Och detta för att ha varit för negativa och för hårda (läs: ärliga). De "micra" bort er längst ner i kön, på ett eller annat sätt. Ironiskt nog så finns det en gråt krönika om detta - och även där kritiserade jag er. Antar deras sätt att brännmärka er sved? Antar att ni inte gör samma fel igen?

Nu må jag låta väldigt negativ och det är absolut inte meningen; men om vi förankrar verkligheten i någon minut och vidar bredden på den dubbelmoral du sitter och matar dig själv med så kan jag inget annat än bara skriva som det är. Men förstår du varifrån denna "offensiva kommentar" kommer ifrån? Jag är inte den enda som uppenbarligen tycker så :3

EDIT: Hittade denna tråd som sammanväver det jag menar: https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/9tu6uc/theyre_going_...

Skrivet av Seraium:

@kLIMAX_ Företagen äger mer eller mindre media tyvärr.

Jag är på landet och kommer därför inte svara så uttömmande som jag kanske skulle vilja.

1. Jag tycker att tonen i den här tråden är bedrövlig. Åt alla håll. Att en kommentar som ”Detta är cancer” är den mest uppröstade (innan jag tog bort den) är i min mening ett lågvattenmärke. Vi är alla här en bra bit över 20, många över 30, och ännu äldre. Det där är lågstadienivå.

2. Hur vi väljer att rapportera om saker är i slutändan vårt beslut, och det får ni gärna ha åsikter om. Men säga att vi är köpta för att vi denna gång inte rapporterar om alla reaktioner på Reddit och andra forum först är hårt. Väldigt hårt. Ni som har varit här i ett par år borde veta bättre, och att vi på redaktionen är närvarande och gärna diskuterar sådana saker.


signatur
Medlem

Det hade ju räckt att teasa lite med en "4" eller "2:Remastered" i Diablo-typsnittet som avslutning så hade folk gått bananas...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av quadratis:

har FZ någon hägrande reklam-deal med blizzard / diablo immortal?

internet har inte varit så här arga över en spel-announcement sedan jag vet inte när, men inte ett ord om detta på FZ, utan enbart "registrera dig idag!".

nyfiken bara. inte för att jag vill att FZ ska ägna sig åt en massa internet-drama-rapportering, men detta är ju något utöver det vanliga.

Har det på något sett undgått någon att fansen är arga? Datorn röt när jag startade den i morse. Det är ingen nyhet längre, Immortal är utannonserat och folk är upprörda...finns inget nytt att säga egentligen, annat än fortsatt mobbning mot Wyatt genom diverse youtube-tyckare och memes kanske.

Förutom att presentationen av Immortal inte var vad folk hoppades på (milt sagt) så vet vi väldigt lite om det än, även om det ser rätt mörkt ut för stunden. Som jag sa i en tidigare post så kanske Blizzard är företaget som kan sätta den nya standaren för mobilt spelande, UTAN tidsbegränsat spelande och mikrotransaktions elände.
Ibland händer det att solen skiner på midsommar trots att 2-veckors prognosen på Aftonbladet förutspådde det.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

..Det är rätt vanligt att speljournalister eller folk på youtube som recenserar spel är neutrala när det kommer till såna här saker.
Dom är rädda om dom säger något negativt om företagets spel/ip så kommer dom förlora rätten till t.ex. review copies, paid reviews eller bli copyright strikeade (sista gäller dock bara youtube)...

Du får det att låta som något negativt med oberoende och neutrala nyheter

Det räcker ju med att titta på klippet från öppningsceremonin för att förstå vilket otroligt "svalt" mottagande Immortal fick. Efterspelet handlar ju bara om internethat egentligen, där youtubers klättra över varandra för att synas mest då dem ventilerar sin besvikelse. Dem som är intresserade av det kan väl browsa sitt clickbait själva.
Tog mig 10 minuter att bli trött på "ämnet".

Medlem

Suck, mobiltelefonen är inte min plattform direkt. Tråkigt! Däremot så kan man förstå att de väljer att inte konkurrera med sig själv. (Jag tänker på alla likheter mellan World of Warcraft och Diablo)


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

DoNt YoU GuYs HaVe PhOnEs?!?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Ender:

Du får det att låta som något negativt med oberoende och neutrala nyheter

Det räcker ju med att titta på klippet från öppningsceremonin för att förstå vilket otroligt "svalt" mottagande Immortal fick. Efterspelet handlar ju bara om internethat egentligen, där youtubers klättra över varandra för att synas mest då dem ventilerar sin besvikelse. Dem som är intresserade av det kan väl browsa sitt clickbait själva.
Tog mig 10 minuter att bli trött på "ämnet".

Jag kommer ihåg när det var medias jobb att bestycka rykten för att verkligen kolla om det stämmer
Inte vara en corporate shill


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag är gammal nog att ha lirat både "Lost Vikings", "Blackthorne" och "WarCraft:" Orcs & Humans" när de faktiskt släpptes. Att ha vuxit upp med Blizzard och deras spel vid min sida, tillsammans med mina polare, har vart mer än en ära, truly. Det är mer som att en del av min personlighet är stöpt av Blizzard. Och det är jag oändligt tacksam för. Men jag tror tyvärr David Brevik har en poäng när han säger att "..Activision is slowly talking over Blizzard". Att tre av de fem mest inflytelserika snubbarna lämnat företaget inom loppet av två år tycker jag personligen känns.. konstigt? Jag talar om Rob Pardo, Chris Metzen och Mike Morheim. Jag förstår om man har annat i livet som tar ens tid, familj, vänner, ja ni vet, men att lämna sitt livsprojekt och skötebarn helt och hållet? Bara sådär? *poff* Jag vet ju givetvis inte dessa herrars mest personliga motiveringar till att lämna skeppet, men ändå. Känns liksom.. skumt. Addera sedan till ekvationen helgens framtida flopp (iaf här i väst) "Diablo: Immortal" och saken är biff. Activision håller helt solklart på att ta över Blizzard. Jag behöver inte gå in på varför även jag tycker att ett nedbantat mobil-Diablo 3, som dessutom verkar vara en reskin av ett redan existerande asian MT-spel, INTE borde ha varit the main thing och avtäckts på Blizzcon. Det vet ju redan hela världen. Fan, som några andra redan nämnt i tråden, kunde dom inte bara hintat något om D4? Alltså allt hade ju vart bättre än detta. Nae, jag kommer istället spela "WoW: Classic" med absolut största nöje, tillsammans med mina polare, för DET är fanservice av sällan skådat slag, och jag älskade VW. Men sen får jag nog inse att den där vänskapen jag haft med Blizzard sedan jag var typ 7-8 bast antagligen tagit slut. Men som tur är kan man ju skaffa sig nya vänner. Exempelvis damerna och herrarna bakom: "Druidstone: The Secret of The Menhir Forest". En liten finsk pyttestudio med bland annat några utvecklare från Almost Human (The Legend of Grimrock). Jag kastar ju hellre mina pengar till deras projekt (varje dag i veckan) än till någon ny jävla onödig prime evil i mobil-n00b-"Diablo 2.5: The Lord of Microstransactions". Pft!

Medlem
Skrivet av elfgaard:

Jag är gammal nog att ha lirat både "Lost Vikings", "Blackthorne" och "WarCraft:" Orcs & Humans" när de faktiskt släpptes. Att ha vuxit upp med Blizzard och deras spel vid min sida, tillsammans med mina polare, har vart mer än en ära, truly. Det är mer som att en del av min personlighet är stöpt av Blizzard. Och det är jag oändligt tacksam för. Men jag tror tyvärr David Brevik har en poäng när han säger att "..Activision is slowly talking over Blizzard". Att tre av de fem mest inflytelserika snubbarna lämnat företaget inom loppet av två år tycker jag personligen känns.. konstigt? Jag talar om Rob Pardo, Chris Metzen och Mike Morheim. Jag förstår om man har annat i livet som tar ens tid, familj, vänner, ja ni vet, men att lämna sitt livsprojekt och skötebarn helt och hållet? Bara sådär? *poff* Jag vet ju givetvis inte dessa herrars mest personliga motiveringar till att lämna skeppet, men ändå. Känns liksom.. skumt. Addera sedan till ekvationen helgens framtida flopp (iaf här i väst) "Diablo: Immortal" och saken är biff. Activision håller helt solklart på att ta över Blizzard. Jag behöver inte gå in på varför även jag tycker att ett nedbantat mobil-Diablo 3, som dessutom verkar vara en reskin av ett redan existerande asian MT-spel, INTE borde ha varit the main thing och avtäckts på Blizzcon. Det vet ju redan hela världen. Fan, som några andra redan nämnt i tråden, kunde dom inte bara hintat något om D4? Alltså allt hade ju vart bättre än detta. Nae, jag kommer istället spela "WoW: Classic" med absolut största nöje, tillsammans med mina polare, för DET är fanservice av sällan skådat slag, och jag älskade VW. Men sen får jag nog inse att den där vänskapen jag haft med Blizzard sedan jag var typ 7-8 bast antagligen tagit slut. Men som tur är kan man ju skaffa sig nya vänner. Exempelvis damerna och herrarna bakom: "Druidstone: The Secret of The Menhir Forest". En liten finsk pyttestudio med bland annat några utvecklare från Almost Human (The Legend of Grimrock). Jag kastar ju hellre mina pengar till deras projekt (varje dag i veckan) än till någon ny jävla onödig prime evil i mobil-n00b-"Diablo 2.5: The Lord of Microstransactions". Pft!

Alla de som lämnade företaget kanske gjorde det för att de insåg hur bakåtsträvande deras fans är. De ville göra nya spel medan deras fans bara skrek om vanilla wow därav tröttnade de. För utannonseringen av vanilla wow kom ju efter de lämnat. Ska ni slänga rundor med absurda teorier så bidrar jag med denna.

Medlem
Skrivet av Demonsluger:

vissa här som säger t.ex "att blizzard inte har ansvar mot fansen" att det är folks fel om dom hypade för mycket och inte blizzards. Dom som säger så här har ju inte förstått hur ett företag ska arbeta och borde tappa sin rätt att få vara konsument. Det är väl för tusan företagets fel om folk har fått för sig något speciellt ett så pass stort företag som en pr budget är småflis för. Så kan folk sluta försvara activision/blizzard för det ligger helt hos dom hur folk ska se och tala om deras företag.

Så det är ett företags fel när stora youtubers som lever på att generera så många visningar på sina kanaler som möjligt, sitter och spekulerar om vad som kan tänkas komma här näst och att deras tittare sedan tar det de just sett som någon sorts sanning om vad Blizzard jobbar på?

Blizzard gick till och med ut inför Blizzcon och bad sina fans att skruva ner sina förväntningar och även om inlägget var ganska kryptiskt så borde väl vem som helst kunnat räkna ut att inget Diablo 4 eller Diablo 2: remaster skulle visas upp?

Felet Blizzard gjorde var att lägga utannonseringen direkt efter öppningscermonin. I övrigt ligger felet hos de som känner sig besvikna, det var de som hypade upp sig själva och andra fans till att tro att något stort skulle visas upp, trots Blizzards varningar.

Medlem
Skrivet av elfgaard:

Jag är gammal nog att ha lirat både "Lost Vikings", "Blackthorne" och "WarCraft:" Orcs & Humans" när de faktiskt släpptes. Att ha vuxit upp med Blizzard och deras spel vid min sida, tillsammans med mina polare, har vart mer än en ära, truly. Det är mer som att en del av min personlighet är stöpt av Blizzard. Och det är jag oändligt tacksam för. Men jag tror tyvärr David Brevik har en poäng när han säger att "..Activision is slowly talking over Blizzard". Att tre av de fem mest inflytelserika snubbarna lämnat företaget inom loppet av två år tycker jag personligen känns.. konstigt? Jag talar om Rob Pardo, Chris Metzen och Mike Morheim. Jag förstår om man har annat i livet som tar ens tid, familj, vänner, ja ni vet, men att lämna sitt livsprojekt och skötebarn helt och hållet? Bara sådär? *poff* Jag vet ju givetvis inte dessa herrars mest personliga motiveringar till att lämna skeppet, men ändå. Känns liksom.. skumt. Addera sedan till ekvationen helgens framtida flopp (iaf här i väst) "Diablo: Immortal" och saken är biff. Activision håller helt solklart på att ta över Blizzard. Jag behöver inte gå in på varför även jag tycker att ett nedbantat mobil-Diablo 3, som dessutom verkar vara en reskin av ett redan existerande asian MT-spel, INTE borde ha varit the main thing och avtäckts på Blizzcon. Det vet ju redan hela världen. Fan, som några andra redan nämnt i tråden, kunde dom inte bara hintat något om D4? Alltså allt hade ju vart bättre än detta. Nae, jag kommer istället spela "WoW: Classic" med absolut största nöje, tillsammans med mina polare, för DET är fanservice av sällan skådat slag, och jag älskade VW. Men sen får jag nog inse att den där vänskapen jag haft med Blizzard sedan jag var typ 7-8 bast antagligen tagit slut. Men som tur är kan man ju skaffa sig nya vänner. Exempelvis damerna och herrarna bakom: "Druidstone: The Secret of The Menhir Forest". En liten finsk pyttestudio med bland annat några utvecklare från Almost Human (The Legend of Grimrock). Jag kastar ju hellre mina pengar till deras projekt (varje dag i veckan) än till någon ny jävla onödig prime evil i mobil-n00b-"Diablo 2.5: The Lord of Microstransactions". Pft!

Samma Brevik försvarade Blizzard igår.
Men det kanske inte var lika roligt att ta upp i ditt inlägg?

Citat:

They built it up in their minds that [Blizzard] was going to announce something big. Diablo II Remastered? Diablo IV? Something huge. They raised their expectations to 21 and a half out of 10. They were so ridiculously hyped… [even though] Blizzard said just weeks ago not to get hyped up. And they were disappointed, because [Diablo: Immortal] was not a game they might particularly enjoy. [Diablo: Immortal] was not what they expected.

You have to give [Blizzard] props for trying. [Diablo: Immortal] might not be what you want, but what you want’s coming. Just be patient! You know as well as I do, everybody knows they’re making a Diablo IV but, [if you were overhyped] shame on you — give mobile a chance.

Medlem

Det är svårt att skriva något som inte redan formulerats på ett eller annat sätt. Jag skulle trots det vilja tydliggöra, om möjligt, det jag tror att de flesta av oss känner.

Under, och strax efter Blizzcon satt jag och kollade FZ och undrade hur ni skulle rapportera om det hela. Dock till min förvåning dök varken en neutral nyhet upp om Immortal, ej heller något om fansens reaktioner. Dagen efter (!) dyker första nyheten upp, och då formuleras den på ett så diskret sätt att den närmast kan liknas vid en parentes. Mobilspel må vara nyheter i Asien, men jag vågar med emfas påstå att den faktiska nyheten här är precis hur ur fas Blizzard är med sina fans. Hur de har mage att presentera ett mobilspel som "det stora" som närvarande fans ska reagera på, när Blizzard _definitivt_ (!) borde veta bättre.

Fansen har väntat i åratal nu på något att sukta efter. Att då väcka liv i ett hopp och sedan presentera ett mobilspel utvecklat av ett kinesiskt företag med bedrövligt rykte? Hur är det ens möjligt att Blizzard av alla företag är så frånkopplade från sin egen spelarbas?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Det är svårt att skriva något som inte redan formulerats på ett eller annat sätt. Jag skulle trots det vilja tydliggöra, om möjligt, det jag tror att de flesta av oss känner.

Under, och strax efter Blizzcon satt jag och kollade FZ och undrade hur ni skulle rapportera om det hela. Dock till min förvåning dök varken en neutral nyhet upp om Immortal, ej heller något om fansens reaktioner. Dagen efter (!) dyker första nyheten upp, och då formuleras den på ett så diskret sätt att den närmast kan liknas vid en parentes. Mobilspel må vara nyheter i Asien, men jag vågar med emfas påstå att den faktiska nyheten här är precis hur ur fas Blizzard är med sina fans. Hur de har mage att presentera ett mobilspel som "det stora" som närvarande fans ska reagera på, när Blizzard _definitivt_ (!) borde veta bättre.

Fansen har väntat i åratal nu på något att sukta efter. Att då väcka liv i ett hopp och sedan presentera ett mobilspel utvecklat av ett kinesiskt företag med bedrövligt rykte? Hur är det ens möjligt att Blizzard av alla företag är så frånkopplade från sin egen spelarbas?

Jag var minst lika förvånad på att FZ inte valde att rapportera om en neutral nyhet eller om fansens reaktion på denna skitstorm tills jag fick ett så skrattretande svar från FZ:s chefredaktör som löd såhär:

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

[...]

2. Hur vi väljer att rapportera om saker är i slutändan vårt beslut, och det får ni gärna ha åsikter om. Men säga att vi är köpta för att vi denna gång inte rapporterar om alla reaktioner på Reddit och andra forum först är hårt. Väldigt hårt. Ni som har varit här i ett par år borde veta bättre, och att vi på redaktionen är närvarande och gärna diskuterar sådana saker.

Med andra ord väljer FZ hur fruktskålen skall se ut. Annars kan det sluta med att det saknas någon exotisk frukt (läs; spelrecension) i skålen då grossisten kommer att leverera den sent till FZ... Om det har varit såhär ett bra tag så tar jag bort mitt konto på denna sida och håller mig kvar på de resterande sidor som har en uns mod och ärlighet kvar i sig.

And this is why I have adblocker, kids!

Kill it before it lays eggs: https://gyazo.com/ad39eeb2646439469c387edf15786c8c


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Skriv svar