Skrällen! Warcraft 3 får remaster

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Visst, för att skriva om och modernisera en 16 år gammal grafikmotor och skapa helt nya modeller och texturer från scratch är något man lätt gör på ett veckslut.

Jävligt korkad kommentar. Ett företag stort som blizzard har resurser att göra det så mycket bättre och med en prislapp på 30€ förväntar man sig så mycket mer.

Skrivet av Alexraptor:

Samtidigt har Blizzard varit hyggliga nog att fortfarande patcha orginalspelet så det går att köra på moderna maskiner.

Det här är i stort sett en patch med uppdaterade polygonmodeller och texturer till priset av ett fullprisspel.
Bara se på remakes som Tomb Raider anniversary edition där man använde en annan spelmotor och uppdaterade grafiken rejält.

Skrivet av Alexraptor:

Skärp dig och väx upp!

Se dig själv i spegeln. Inte så konstigt att företag som EA och Blizzard går så bra när man försvarar den här typen mjölkning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Det här är i stort sett en patch med uppdaterade polygonmodeller och texturer till priset av ett fullprisspel.
Bara se på remakes som Tomb Raider anniversary edition där man använde en annan spelmotor och uppdaterade grafiken rejält.

jo men det är väl så att dom gamla custom maps som redan finns kan användas direkt i det nya utan att helt skapa om dom och plus får uppdaterad grafik, så fattade jag det som.

sen att blizzard har idé torka och tappat många av dom som vart med från början och börjat bli nån ohelig allians med activision är nått vi helt enkelt får se hur det blir, men det har redan visat sig inte vart den mest kund snällaste duon, men värre finns det.

Medlem
Skrivet av b_bob:

jo men det är väl så att dom gamla custom maps som redan finns kan användas direkt i det nya utan att helt skapa om dom och plus får uppdaterad grafik, så fattade jag det som.

sen att blizzard har idé torka och tappat många av dom som vart med från början och börjat bli nån ohelig allians med activision är nått vi helt enkelt får se hur det blir, men det har redan visat sig inte vart den mest kund snällaste duon, men värre finns det.

Mest troligt samma spelmotor uppdaterad med stöd för 16:9 upplösningar, uppdaterade polygonmodeller och aningen högre upplösning på texturer.
Som man ser på filmen är det inga märkvärdiga grafiska förändringar.
Därför tycker jag det är snålt av Blizzard att inte ge ut spelet gratis till ägare av WC3+FT likt Bethesda gjorde med Skyrim SE.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Jävligt korkad kommentar. Ett företag stort som blizzard har resurser att göra det så mycket bättre och med en prislapp på 30€ förväntar man sig så mycket mer.

En ännu mer korkad kommentar från en klart okunnig person.

Skrivet av marcus8958:

Det här är i stort sett en patch med uppdaterade polygonmodeller och texturer till priset av ett fullprisspel.
Bara se på remakes som Tomb Raider anniversary edition där man använde en annan spelmotor och uppdaterade grafiken rejält.

1.) Fullprisspel? Knappast, har du ens någon som helst koll på priset av nysläpp? Snittpriset idag på nysläppta spel ligger runt 500-600 Kr.
2.) Varför är Blizzard skyldiga att ge dig gratisuppdateringar till ett 16 år gammalt spel? Och hur skiljer sig det från andra "remasters"? OBS Ej "Remakes", vilket vad Tomb Raider Anniversary var.

Skrivet av marcus8958:

Se dig själv i spegeln. Inte så konstigt att företag som EA och Blizzard går så bra när man försvarar den här typen mjölkning.

Visst Blizzard mjölkar Warcraft III så mycket det är sinnessjukt!
Kan du tänka dig? att dom bara vågar släppa en remaster 16 år senare för en ny generation av gamers, samtidigt som nya spelare kan spela med de gamla veteranerna.
Vidrigt!

Inaktiv

Varför får inte Warcraft 2 Tides of Darkness en remake....mycket bättre spel, med roligare hjältar.
Det var så mycket humor i wc2, som jag saknade i wc3, t.ex när du hade fått den kvinnliga alvbågskytten, skulle man flytta henne, så sa hon alltid: "You dont touch the other elves like that...", och dom galna goblins som mest sprängde upp sig själv, mer sånt!

Medlem
Skrivet av b_bob:

jo men det är väl så att dom gamla custom maps som redan finns kan användas direkt i det nya utan att helt skapa om dom och plus får uppdaterad grafik, så fattade jag det som.

sen att blizzard har idé torka och tappat många av dom som vart med från början och börjat bli nån ohelig allians med activision är nått vi helt enkelt får se hur det blir, men det har redan visat sig inte vart den mest kund snällaste duon, men värre finns det.

Om detta stämmer är spelet värt varenda krona. Jag har fortsatt spela WC3 bara för alla custom-games, förstod aldrig varför det inte var mer populärt att göra det med Dota 2 på steam.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Om detta stämmer är spelet värt varenda krona. Jag har fortsatt spela WC3 bara för alla custom-games, förstod aldrig varför det inte var mer populärt att göra det med Dota 2 på steam.

Det plus att det ska gå att spela tillsammans/mot spelare på vanliga WC3 och på så vis introducera WC3 till en ny generation av gamers genom Battle.net utan att splittra spelarbasen.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

1.) Fullprisspel? Knappast, har du ens någon som helst koll på priset av nysläpp? Snittpriset idag på nysläppta spel ligger runt 500-600 Kr.

Jag köper inte mina spel genom överprisställen som steam.

Skrivet av Alexraptor:

2.) Varför är Blizzard skyldiga att ge dig gratisuppdateringar till ett 16 år gammalt spel? Och hur skiljer sig det från andra "remasters"? OBS Ej "Remakes", vilket vad Tomb Raider Anniversary var.

Om du var läskunnig kunde du ha sett att jag haft Skyrim SE som ett bra exempel där spelarna fick den GRATIS!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Jag köper inte mina spel genom överprisställen som steam.

Men faktumet kvarstår att 300 spänn är inte "fullpris" enligt spelindustrins standard.

Skrivet av marcus8958:

Om du var läskunnig kunde du ha sett att jag haft Skyrim SE som ett bra exempel där spelarna fick den GRATIS!

Svårt att läsa det som inte existerar när man börjar skriva.
Ja jag såg det, och det är ett väldigt dåligt exempel då vi bara fick det gratis för att Bethesda ville kunna kränga mikrotransaktioner.

Medlem

Lika bra att sluta utveckla spel gällande AAA studios. Remasters och repeterande for the win!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Skulle dom inte göra ngt som dom inte hade gjort? Är verkligen en Diablo till mobil det? Och WC3 remaster, suck, varför valde dom det sämsta spelet i serien?

@Carl Johansson-Sundelius: Sedan förstår jag inte omröstningen, vad betyder siffrorna?

Fem är bättre?


signatur
Medlem

"Och WC3 remaster, suck, varför valde dom det sämsta spelet i serien?"
öööööööööööööööööööh ursäkta mig!?
inget WC3 inget WoW, dom hade inte kunnat hoppa från WC2 till WoW.
på grund av den enorma succén WC3 blev så hade dom råd och vågade med att försöka sig på en ny genré för dom speciellt en så dyr och omfattande stort spel som WoW faktiskt var att skapa.

och vissa verkar ha nostalgi glasögonen på när dom säger att WC2 var bättre. du menar den extremt urusla spel balansen? pixelgrafiken? och exakt hur många av dom klassiska karaktärerna känner du igen om du såg dom i spelet? jag kan peka ut 1, Zul'Jin, såg precis likadan ut som alla andra troll förutom på hans ikon där han hade en halsduk som täckte hans mun och hans färger var turkos istället. kommer du ihåg sköldpads ubåtarna? kommer du ihåg också att AI;n var så fruktansvärt dålig att starcraft:BW Dragoons såg ut som genier i jämnförelse?

visst storyn var bra men säg mig, hade du inte vart gladare om du fick WC4 med sjöstrider istället för en remaster på ett ännu gamlare spel?

Dessutom så blev faktiskt wc3 en av dom mest banbrytande rts spelen som fanns, custom maps så bra att dom skapade sina egna genrés, RTS med hjältar, och där MICRO var mer viktigt än MACRO,

Spelmotorn är densamma, och det finns väldigt bra skäl till det, kan ta gamla custom maps och direkt överföra dom till det nya, WC3 spelare kan spela med människor som äger remastered. asså det är inte bara "nya polygoner" och "mer pixlar i texturerna" det är även en drös med förbättringar kring gamla system t.ex ligorna, 2v2, 3v3, 4v4 och free for all verkar få en matchmaking som är baserad på nån ELO. det finns säkert mer som dom inte nämnt ännu, och ja du 16;9 ration är inte bara för remastern, den kom till wc3 som en patch för ett tag sen.

sen är deras business beslut lite tvivelaktiga men fullt förståliga, om man arbetar på nått så borde man få betalt och kan förstå att dom vill ha lite cash för sin remaster som dom betalat pengar för,

men om du inte har lust att penga ut 30€ för remastern så kan du alltid vänta på den inofficiella remastern av wc3 i SC2 custom maps.

Inaktiv
Skrivet av b_bob:

"Och WC3 remaster, suck, varför valde dom det sämsta spelet i serien?"
öööööööööööööööööööh ursäkta mig!?
inget WC3 inget WoW, dom hade inte kunnat hoppa från WC2 till WoW.
på grund av den enorma succén WC3 blev så hade dom råd och vågade med att försöka sig på en ny genré för dom speciellt en så dyr och omfattande stort spel som WoW faktiskt var att skapa.

och vissa verkar ha nostalgi glasögonen på när dom säger att WC2 var bättre. du menar den extremt urusla spel balansen? pixelgrafiken? och exakt hur många av dom klassiska karaktärerna känner du igen om du såg dom i spelet? jag kan peka ut 1, Zul'Jin, såg precis likadan ut som alla andra troll förutom på hans ikon där han hade en halsduk som täckte hans mun och hans färger var turkos istället. kommer du ihåg sköldpads ubåtarna? kommer du ihåg också att AI;n var så fruktansvärt dålig att starcraft:BW Dragoons såg ut som genier i jämnförelse?

visst storyn var bra men säg mig, hade du inte vart gladare om du fick WC4 med sjöstrider istället för en remaster på ett ännu gamlare spel?

Dessutom så blev faktiskt wc3 en av dom mest banbrytande rts spelen som fanns, custom maps så bra att dom skapade sina egna genrés, RTS med hjältar, och där MICRO var mer viktigt än MACRO,

Spelmotorn är densamma, och det finns väldigt bra skäl till det, kan ta gamla custom maps och direkt överföra dom till det nya, WC3 spelare kan spela med människor som äger remastered. asså det är inte bara "nya polygoner" och "mer pixlar i texturerna" det är även en drös med förbättringar kring gamla system t.ex ligorna, 2v2, 3v3, 4v4 och free for all verkar få en matchmaking som är baserad på nån ELO. det finns säkert mer som dom inte nämnt ännu, och ja du 16;9 ration är inte bara för remastern, den kom till wc3 som en patch för ett tag sen.

sen är deras business beslut lite tvivelaktiga men fullt förståliga, om man arbetar på nått så borde man få betalt och kan förstå att dom vill ha lite cash för sin remaster som dom betalat pengar för,

men om du inte har lust att penga ut 30€ för remastern så kan du alltid vänta på den inofficiella remastern av wc3 i SC2 custom maps.

Banbrytande? Nej, inte för mig, inte någon av mina spelande vänner heller, det var ett nervattnat wc2, sen att du ens tror att utan wc3 hade inte wow funnits, då måste du sitta inlåst i ett maddrasserat rum.

wc3 är bland dom sämsta spel blizzard gjort, förutom starcraft.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Varför får inte Warcraft 2 Tides of Darkness en remake....mycket bättre spel, med roligare hjältar.
Det var så mycket humor i wc2, som jag saknade i wc3, t.ex när du hade fått den kvinnliga alvbågskytten, skulle man flytta henne, så sa hon alltid: "You dont touch the other elves like that...", och dom galna goblins som mest sprängde upp sig själv, mer sånt!

Håller med som fan! Hellre en remaster på tvåan egentligen. Grafiken där behöver det mer. Plus att det är svårt
att få igång på moderna datorer. Trean har jag spelat mycket. Speciellt på jobbet i windowed mode och då blir ju grafiken
"lite bättre".

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Banbrytande? Nej, inte för mig, inte någon av mina spelande vänner heller, det var ett nervattnat wc2, sen att du ens tror att utan wc3 hade inte wow funnits, då måste du sitta inlåst i ett maddrasserat rum.

wc3 är bland dom sämsta spel blizzard gjort, förutom starcraft.

ok vad har blizzard gjort som vart bra då enligt dig, för jag listade varför wc3 var mer än bara ett rts i mängden, och ja peka ut den urusla spelbalansen och hur basic wc2 var så det finns inte en chans att dom kommer skeppa en remaster som var exakt likadan med uppdaterad grafik på det.

ska du komma med att lost vikings och rock n' roll racing var det enda som dom släppt som var bra eller?

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Var såklart en betygssättning i stil med den vanliga FZ-betygen. Men jag tänkte för mycket och funderade på om man skulle rangordna där 1 = etta/bäst.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag vet inte om det var riktat till mig, men eftersom att jag tog åt mig så...

Skrivet av b_bob:

inget WC3 inget WoW, dom hade inte kunnat hoppa från WC2 till WoW.
på grund av den enorma succén WC3 blev så hade dom råd och vågade med att försöka sig på en ny genré för dom speciellt en så dyr och omfattande stort spel som WoW faktiskt var att skapa.

Ja du, jag hade hellre sett ett annat IP eller en tidigare uppföljare till de andra spelen än ett WoW. Men det är klart, med WoW så har dom haft såpass bra ekonomi att dom inte behöv stressa fram något.

Skrivet av b_bob:

och vissa verkar ha nostalgi glasögonen på när dom säger att WC2 var bättre. du menar den extremt urusla spel balansen? pixelgrafiken? och exakt hur många av dom klassiska karaktärerna känner du igen om du såg dom i spelet? jag kan peka ut 1, Zul'Jin, såg precis likadan ut som alla andra troll förutom på hans ikon där han hade en halsduk som täckte hans mun och hans färger var turkos istället. kommer du ihåg sköldpads ubåtarna? kommer du ihåg också att AI;n var så fruktansvärt dålig att starcraft:BW Dragoons såg ut som genier i jämnförelse?

Nu var det så länge sedan som WC2 släpptes, så att hacka på grafiken eller att man inte kan peka ut detaljer känns lite fånigt. Samma sak med AI:n, fanns det andra spel då som var såpass mycket bättre?

Skrivet av b_bob:

visst storyn var bra men säg mig, hade du inte vart gladare om du fick WC4 med sjöstrider istället för en remaster på ett ännu gamlare spel?

Jo, det skrev jag. Hade hellre sett WC4 eller ett nytt IP istället för remaster/remake.

Skrivet av b_bob:

Dessutom så blev faktiskt wc3 en av dom mest banbrytande rts spelen som fanns, custom maps så bra att dom skapade sina egna genrés, RTS med hjältar, och där MICRO var mer viktigt än MACRO,

"Banbrytande" ojo. Och huruvida hjältar och makro/mikro är bra eller inte är väl subjektivt. Jag hade hellre skippat hjältar och mycket av de RPG-liknande inslagen som items och spells som enheterna hade. Det är ju det som gör att jag tycker att 3an är så mycket sämre, en upplevelad hjälte som kan rensa kartan på egen hand om man inte också är tidigt ute och grindar mobs och hela tiden mikro/makro i bakhuvudet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag vet inte om det var riktat till mig, men eftersom att jag tog åt mig så...

Ja du, jag hade hellre sett ett annat IP eller en tidigare uppföljare till de andra spelen än ett WoW. Men det är klart, med WoW så har dom haft såpass bra ekonomi att dom inte behöv stressa fram något.

Nu var det så länge sedan som WC2 släpptes, så att hacka på grafiken eller att man inte kan peka ut detaljer känns lite fånigt. Samma sak med AI:n, fanns det andra spel då som var såpass mycket bättre?

Jo, det skrev jag. Hade hellre sett WC4 eller ett nytt IP istället för remaster/remake.

"Banbrytande" ojo. Och huruvida hjältar och makro/mikro är bra eller inte är väl subjektivt. Jag hade hellre skippat hjältar och mycket av de RPG-liknande inslagen som items och spells som enheterna hade. Det är ju det som gör att jag tycker att 3an är så mycket sämre, en upplevelad hjälte som kan rensa kartan på egen hand om man inte också är tidigt ute och grindar mobs och hela tiden mikro/makro i bakhuvudet.

asså jag kan hålla med om att ett nytt wc4 utan hjältar hade vart bättre med storyn från wc2
men helvete inte en remaster på wc2.
för hjältarna är verkligen hit or miss för många men även om det var så
så fanns det custom maps som många spelade istället lika religiöst som vilket annat spel, jag var en av dom som spelade storyn och det funka jättebra med hjältar men i multiplayern så kändes det lite klumpigt för mig och jag istället spendera resten av tiden på custom maps och jag tror att det var så för många, och det är en funktion som inte fanns i wc2,

men om jag ska jämnföra wc2 med nått annat rts som fanns under tiden så tror jag red alert var på tapeten samtidigt och jag spelade båda, men jag går på gammalt minne nu och jag tror red alert var mer balanserat och mer imponerande när det gällde gameplay, fast wc2 story var det som var mer intressant av dom 2 för mig.
men detta är egentligen inte relevant.

men att säga att WC3 var det sämsta spelet eller en av dom sämsta av blizzard är för mig skandalöst.
diablo 3 är för mig mycket värre och alla expansionerna till WoW är något som aldrig skulle ha hänt för det har bara blivit dåligare och dåligare med tiden, jag fattar inte hur man kan spendera pengar på det spelet varje månad längre.

jag spelade aldrig diablo 1 och 2 så kan inte säga nått om dom men jag har aldrig vart förtjust i att bara jaga loot bara för loot och det var väl mest det diablo 2 var känt för.
jag tror att jag spelade final fantasy 7 och lite annat istället vid den tidpunkten.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Ser fram emot detta, speciellt om det skulle ge WC3 som e-sport ett uppsving!
Lok'tar Ogar!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Inaktiv

@b_bob:
Blizzard är riktigt dåliga på att göra bra spel intressanta, anledningen till att dom fortfarande säljer, är ju att WOW var banbrytande, och massvis med spelare hoppas nu på wow classic, spelare blir trötta till slut.
Jag har nog spelat alla Blizzards spel, alldeles för många timmar, men det enda spel som hade dels humor, och skills krävdes, det var WC2.

WC2 förtjänar en remake, det gör inte inte WC3, tråkigt som fan att spela.

Starcraft var redan när det kom, ett "sälj in spelet genom att visa hur stort det är i Korea", tvåan var ju som att få diarre både bak ock fram.

Diablo 1/2 är bra spel, trean är tråkig.

WOW är lite okej, men slutat subbat där, gillar inte när dom gör lvlandet enkelt.

WC1 förtjänar också en remake, men tror att tvåan förtjänar det före.

Inaktiv
Skrivet av Grukk:

Ser fram emot detta, speciellt om det skulle ge WC3 som e-sport ett uppsving!
Lok'tar Ogar!

e-sporten, som du nu hoppas få ett uppsving, är i Korea, vilket kommer göra att Blizzard gör det, tyvärr.

123
Skriv svar