Diablo Immortal släpps till mobil

Inaktiv

Trodde aldrig jag skulle skriva detta i textform gällande Blizzard, men BUUUU!

Medlem

Jag lär lira det, precis som alla gråtande kids.
Är nog smart av Blizzard med tanke på tex fortnites framgångar på mobila plattformar.

Edit: skitstormar är alltid roande dock.

Inaktiv

Oavsett kommer de säkert att tjäna pengar på det här ändå. Även fast det ser hur som att "hela internet" är missnöjda med DI så är det nog fler som inte är så hardcore. I vissa länder spelar man primärt på sin telefon.

Medlem

Spelindustrin satsar på mobila spelplattformer men ändå har jag inte ett enda spel på min platta eller telefon. Kanske är på tiden någon släpper ett spel som är lite slipat av blizzard ändå? kanske man skulle kunna prova lite.
Kul att ha ett spel när man inte har tillgång till datorn i första hand ändå kanske..

Medlem

Grejjen är att alla vill ha ett d4 ink mig själv. Så utannonserar de detta skräpet. Hade de ex annonserat d4 och sedan detta skräp hade det inte tagits emot lika illa hur dåligt de än må se ut och vara.

ndr
Medlem

Jag är ganska hype över detta. Har letat efter ett bra arpg på mobilen länge nu.
Har inte tid att spela på PC eller konsol så det mobila formatet passar mig perfekt.

Men det som gör mig skeptisk till just det här spelet är samarbetet med NetEase.
Jag ser framför mig en jävla massa saker låsta bakom IAP, flera ingame valutor (en för riktiga pengar), timers å annan skit som gör att man måste vänta i evigheter eller köpa sig ur det.

Avskyr mobil spel som har nån form av stamina som förbrukas för varje ny nivå/bana man kör, skulle inte förvåna mig om varje delmål innan man kommer till slutboss förbrukar stamina som måste ladda upp i detta spel, eller att det finns sidouppdrag för crafting som man måste "raida" 100ggr om och som också förbrukar stamina.

Allt sånt här gör att man får ett väldigt "hackigt" flow, man ska kunna hoppa in o köra hur mycket man vill när man vill anser jag.

Inaktiv
So the community isnt so HAPPY about it, right..?
Medlem

Att dom gör ett mobilspel tycker jag likt många andra är ok, men, dom skulle verkligen behövt teasa något om Diablo 4 eller någon slags Remaster på 2an, dom skulle gjort som Bethesda på E3 med TES6/Starfield. Att enbart visa ett mobilspel är ett skämt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Varför RiP Diablo? För att de inte planerar att lansera Diablo Imortal till PC?

För den som inte levt under en sten och hållit sig uppdaterad om Diablo så vet vi för det första att Blizzard jobbar med flera diablo-relaterade projekt.
Dessutom så sade de innan Blizzcon att fansen skulle skruva ner förväntningarna, att något diablo4, eller ny expansion inte skulle visas upp.

Att folk då börjar lipa över att det är ett slag i ansiktet och ett hån är då väldigt komiskt enligt mig.

Och om någon köpt biljetter till blizzcon och resa till USA endast för att vara på plats om en utannonsering hade ägt rum, så har denne personen större problem än att diablo 4 inte visades upp.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Kan man lika gärna spela det på Switch.

Vilket är lättast:
Att ta upp mobilen på lunchrasten, starta upp diablo och döda lite monster. Stäng av när rasten lider mot sitt slut, stoppa ner mobilen i fickan.

Att hämta din switch, gå till fikarummet, starta switchen, starta diablo och döda lite monster. Stäng av när rasten lider mot sitt slut, gå och lämna din switch.

Medlem

har FZ någon hägrande reklam-deal med blizzard / diablo immortal?

internet har inte varit så här arga över en spel-announcement sedan jag vet inte när, men inte ett ord om detta på FZ, utan enbart "registrera dig idag!".

nyfiken bara. inte för att jag vill att FZ ska ägna sig åt en massa internet-drama-rapportering, men detta är ju något utöver det vanliga.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Vilket är lättast:
Att ta upp mobilen på lunchrasten, starta upp diablo och döda lite monster. Stäng av när rasten lider mot sitt slut, stoppa ner mobilen i fickan.

Att hämta din switch, gå till fikarummet, starta switchen, starta diablo och döda lite monster. Stäng av när rasten lider mot sitt slut, gå och lämna din switch.

Tja att spela utan kontroller är hemskt, om dom släpper någon vettig spelmobil med analog sticka och bra knappar, då jävlar kanske vi kan prata om mobil spel, men innan dess?

då är det för action spel, för pusselspel, och strategi spel utan krav på tid så är det helt ok att spela på mobil

Medlem
Skrivet av quadratis:

har FZ någon hägrande reklam-deal med blizzard / diablo immortal?

internet har inte varit så här arga över en spel-announcement sedan jag vet inte när, men inte ett ord om detta på FZ, utan enbart "registrera dig idag!".

nyfiken bara. inte för att jag vill att FZ ska ägna sig åt en massa internet-drama-rapportering, men detta är ju något utöver det vanliga.

Håller med - varför tas inte detta upp?

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Tja att spela utan kontroller är hemskt, om dom släpper någon vettig spelmobil med analog sticka och bra knappar, då jävlar kanske vi kan prata om mobil spel, men innan dess?

då är det för action spel, för pusselspel, och strategi spel utan krav på tid så är det helt ok att spela på mobil

Vilken tur att Diablo är ett actionspel och ett spel du bara kan starta upp, köra några grottor medan du lyssnar på en podcast eller bara för att slå ihjäl lite tid. Tvivlar på att leaderbords kommer att finnas i samma utsträckning som de gör i PC-versionen.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Varför RiP Diablo? För att de inte planerar att lansera Diablo Imortal till PC?

För den som inte levt under en sten och hållit sig uppdaterad om Diablo så vet vi för det första att Blizzard jobbar med flera diablo-relaterade projekt.
Dessutom så sade de innan Blizzcon att fansen skulle skruva ner förväntningarna, att något diablo4, eller ny expansion inte skulle visas upp.

Att folk då börjar lipa över att det är ett slag i ansiktet och ett hån är då väldigt komiskt enligt mig.

Och om någon köpt biljetter till blizzcon och resa till USA endast för att vara på plats om en utannonsering hade ägt rum, så har denne personen större problem än att diablo 4 inte visades upp.

Levt under en sten? Vad snackar du om? _ALLA_ vet hur Blizzard arbetar när de säger att de jobbar med fler projekt för ett spel; det kan vara allt från en ny patch, ny hjälte, nytt event, ny spelversion portad för konsol till ja; ett nytt spel. Vet du ens varför fansen lackar ur på Blizzard? Detta för att de känner sig svikna och för att Blizzard ÄNNU en gång har visat på att de inte vet ett skit om sina fans. Den länken jag länkade visade bara vilken "respekt" och "kärlek" Blizzard visar en trogen och enig community. Sen att de nekar fansens missnöje med att re-uploada youtube filmerna för att slippa downvotes och kritiska kommentarer, editera bort klockren kritik på Battle.net och sociala medier, och liknande visar hur lågt de har sjunkit. Värre än folks hat mot microtransaktioner. Om något så är detta ett slag mot ansiktet.

Blizzard gick ut med att inte ha stora förväntningar för att de insåg den hypen som fansen hade byggt upp. Allt från WC4 till Diablo 4. De VISSTE att de kunde leverera ett "nytt" WarCraft; men inte när det kommer till Diablo. Detta efter att ha matat Diablo communitiet med 15 jävla säsonger av ingenting i princip.

Snubben som drog april skämtet på BlizzCon har en AMA på reddit just nu. (länk: https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/9tvw1k/i_played_diab... Han var där för en förhoppningsfull utannonsering av Diablo 4. Det blev det inte. Han blev fett besviken MEN han säger att han har riktigt roligt på BlizzCon i sig Så tveksam på att folk har dessa problem.

Sen ett företag som har noll erfarenhet på att skapa mobilspel skall göra ett mobilspel; eller förlåt - outsourca det till ett annat företag är beyond all logik. Det är som att Arla skall börja tillverka kläder

Så berätta mer över hur man inte vet något? Du verkar ha noll koll på denna kontrovers så jag kan förstå att det är komiskt för dig.


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Mobilspel är ju för en helt annan målgrupp än vi vanliga gamers. Så är väl inte konstigt att de vill täcka den målgruppen också. Tror inte det är någon fara alls, vill du inte ha det så håll dig borta och vänta på grejjerna de utvecklar för din målgrupp.

Medlem
Skrivet av kLIMAX_:

Levt under en sten? Vad snackar du om? _ALLA_ vet hur Blizzard arbetar när de säger att de jobbar med fler projekt för ett spel; det kan vara allt från en ny patch, ny hjälte, nytt event, ny spelversion portad för konsol till ja; ett nytt spel. Vet du ens varför fansen lackar ur på Blizzard? Detta för att de känner sig svikna och för att Blizzard ÄNNU en gång har visat på att de inte vet ett skit om sina fans. Den länken jag länkade visade bara vilken "respekt" och "kärlek" Blizzard visar en trogen och enig community. Sen att de nekar fansens missnöje med att re-uploada youtube filmerna för att slippa downvotes och kritiska kommentarer, editera bort klockren kritik på Battle.net och sociala medier, och liknande visar hur lågt de har sjunkit. Värre än folks hat mot microtransaktioner. Om något så är detta ett slag mot ansiktet.

Blizzard gick ut med att inte ha stora förväntningar för att de insåg den hypen som fansen hade byggt upp. Allt från WC4 till Diablo 4. De VISSTE att de kunde leverera ett "nytt" WarCraft; men inte när det kommer till Diablo. Detta efter att ha matat Diablo communitiet med 15 jävla säsonger av ingenting i princip.

Snubben som drog april skämtet på BlizzCon har en AMA på reddit just nu. (länk: https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/9tvw1k/i_played_diab... Han var där för en förhoppningsfull utannonsering av Diablo 4. Det blev det inte. Han blev fett besviken MEN han säger att han har riktigt roligt på BlizzCon i sig Så tveksam på att folk har dessa problem.

Sen ett företag som har noll erfarenhet på att skapa mobilspel skall göra ett mobilspel; eller förlåt - outsourca det till ett annat företag är beyond all logik. Det är som att Arla skall börja tillverka kläder

Så berätta mer över hur man inte vet något? Du verkar ha noll koll på denna kontrovers så jag kan förstå att det är komiskt för dig.

Folk lackar för att de själva byggt upp egna förväntningar inför blizzcon och läst spekulationer som om det vore någon fakta som kommit direkt ifrån blizzard.

Angående det du länkade så var frågan om Diablo Immortal kommer till PC. Svaret var nej, hur är det att inte visa någon respekt för sina fans?
"Men vänta bara, vi jobbar med en ny expansion / diablo 4, men vi har ingenting konkret att visa, så ssshh säg inget till någon!"

Du och flera andra verkar nästan ta det personligt att det inom den närmsta tiden inte kommer någon nytt diablo-relaterat till PC.
Hade Blizzard hypat upp detta inför Blizzcon och sagt att de kommer visa upp något stort och mäktigt så hade jag förstått att folk hade känt sig svikna, men nu är det bara skrattretande hur folk gråter.

Medlem
Skrivet av Pyrox:

Håller med - varför tas inte detta upp?

Den här nyheten löser väl det? Jag har känslan att FZ tycker som många andra men låter oss skriva av oss här.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Snake på Nokia 5110 var c:a senast jag spelade ett mobilspel.

Skribent
Skrivet av quadratis:

har FZ någon hägrande reklam-deal med blizzard / diablo immortal?

internet har inte varit så här arga över en spel-announcement sedan jag vet inte när, men inte ett ord om detta på FZ, utan enbart "registrera dig idag!".

nyfiken bara. inte för att jag vill att FZ ska ägna sig åt en massa internet-drama-rapportering, men detta är ju något utöver det vanliga.

Hur menar du? Ska vi avstå ifrån delar av själva nyheten bara för att folk är arga över att spelet har lanserats :)?


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Riktigt ruttet, men kan ändå kännas att Wyatt Cheng och hans folk inte riktigt förtjänade att bli kastade framför bussen på det här sättet av deras företag.

Medlem
Skrivet av Ohso:

Spelindustrin satsar på mobila spelplattformer men ändå har jag inte ett enda spel på min platta eller telefon. Kanske är på tiden någon släpper ett spel som är lite slipat av blizzard ändå? kanske man skulle kunna prova lite.
Kul att ha ett spel när man inte har tillgång till datorn i första hand ändå kanske..

Nintendo Switch?


signatur

Retro.

Medlem

Som många här har sagt, problemet är inte att de lanserade ett mobilspel. Jag har inget emot det som princip, och det är till och med möjligt att det är något jag skulle kunna ha som tidsfördriv medans jag väntar på en sen lunch-dejt.

Men, att hypea upp sin sin fanbas med rykten och löften om Diablo nyheter, en fanbas som dräglar i längtan efter Diablo 4 eller en remaster av 2. Att få dessa i majoritet PC och konsoll spelare att spendera hundratals dollar för att kunna gå på blizzcon och få ta del av det nya stora i Diablo. Och sen enbart visa upp ett mobilspel som mycket väl kan vara en re-skin på ett gammalt spel.

Okej, visst, Blizzard har inget ansvar att tillgodose sina fans. Men vilken halvdöd idiot som helst hade ju kunnat räkna ut denna reaktionen med hjälp av arslet och en bit krita.

Medlem

Är mobilspelet gjort av samma NetEase som gick in och "köpte" en plats i OWL och gav oss... Shanghai Dragons som gick 0-40 över säsongen?


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

@toern: Vadå kastade framför bussen av deras företag? Arga folk på internet kanske kan börja bete sig och istället visa sitt missnöje genom andra sätt än att hata på de som är ansiktet utåt. Exempelvis genom att helt enkelt avstå från att spela det och snacka om hur dåligt spelet ser ut, utan att attackera enskilda individer.

Se i denna tråden hur folk beter sig bara för att de inte får som de vill. Sluta bygga upp era hajpmätare baserat på rykten och vad företagen själva säger (för uppenbarligen kommer de säga att varje produkt de släpper/visar är intressanta). Om ni nu är så passionerade när det gäller spel (eftersom ni blir så ilskna) kan ni väl spela lite spel istället för att skriva massa onödigt hat.

Skrivet av Nightsorrow:

Men, att hypea upp sin sin fanbas med rykten och löften om Diablo nyheter, en fanbas som dräglar i längtan efter Diablo 4 eller en remaster av 2. Att få dessa i majoritet PC och konsoll spelare att spendera hundratals dollar för att kunna gå på blizzcon och få ta del av det nya stora i Diablo. Och sen enbart visa upp ett mobilspel som mycket väl kan vara en re-skin på ett gammalt spel.

Du menar att blizzard skapar rykten? Du måste ha missat den nyheten som FZ publicerade några veckor sedan där Blizzard själva sa att vi inte skulle förvänta oss något jätteprojekt på blizzcon.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Folk lackar för att de själva byggt upp egna förväntningar inför blizzcon och läst spekulationer som om det vore någon fakta som kommit direkt ifrån blizzard.

Angående det du länkade så var frågan om Diablo Immortal kommer till PC. Svaret var nej, hur är det att inte visa någon respekt för sina fans?
"Men vänta bara, vi jobbar med en ny expansion / diablo 4, men vi har ingenting konkret att visa, så ssshh säg inget till någon!"

Du och flera andra verkar nästan ta det personligt att det inom den närmsta tiden inte kommer någon nytt diablo-relaterat till PC.
Hade Blizzard hypat upp detta inför Blizzcon och sagt att de kommer visa upp något stort och mäktigt så hade jag förstått att folk hade känt sig svikna, men nu är det bara skrattretande hur folk gråter.

Nej, det jag länkade var en fråga om viss efterfrågad och bönfallen spelmekanik kommer till PC eller är det strikt mobil. Nu kommer jag vara taskig och ställa en viktig frågan: förstår du engelska? Han frågar tydligt om denna spelmekanik som har visats och annan mekanik kommer komma till PC (troligen nuvarande Diablo 3). De svarade med ett tydligt nej. Skärp dig!

Alltså du missförstår mig, jag spelar inte ens Diablo. Spelat det Diablo 3 i max 5-6 timmar sen det kom ut. Spelat det för dess story som jag verkligen ÄLSKAR. Helt ärligt. Jag är en FPS torsk till max. Men jag håller mig uppdaterad och till olik dig är jag inte ignorant. Jag förstår varför Blizzard riktar in sig på den mobila marknaden. Det hade absolut inte varit fel; OM det vore ett alternativt spel till något större, som till exempel Diablo 4 eller en ny och lång expansion. Nej, vad just jag stör mig på är när ett stort bolag som Blizzard som har haft tid och har resurser i att investera i något som efterfrågats i flera år inte levererar, fast man har sagt flera gånger att man har flera projekt på gång när det kommer Diablo, utan man får en fist uppkörd i röven. Och när de bemöts av kritik från sin mest trogna och lojala fans på sociala medier och liknande så censurerar de bort saker och ting med att ta bort kommentarer och re-uploada videos. Man pissar på sina fans. Man leker tondöv. DÄR har du härvan.

Visst; i dina fall är du säkert ett klockrent exemplar av en modern hanrej; men andra tenderar i att ifrågasätta och vissa sitt missnöje väldigt tydligt. Det är precis lika vanligt som du i denna stund visar ditt gnäller över att folk klagar på ett osläppt spel. Som konsument har du rätt att klaga; och gillar du inte produkten så kommer du mest troligt inte att bruka det. Du kan bara gissa dig till hur det blir i Blizzards fall och deras nya mobila spel

Och det heter passion och engagemang. Slå upp innebörden av det. Dock är detta inget jag förväntar mig att du förstår.

Du underskattar konsumenternas makt.

EDIT: Ta en titt på detta: https://youtu.be/_1rXqD6M614 - detta är relevant af


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Jag förstår att folk är arga över ett outsourcat spel, men jag förstår inte hatet mot mobilspel av ren princip.
Tyvärr är ju dom flesta mobilspelen bara skräp, men det börjar ju ändå komma några ordentliga spel som PUBG, Fortnite och Runescape.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Hur menar du? Ska vi avstå ifrån delar av själva nyheten bara för att folk är arga över att spelet har lanserats :)?

Nej, men det är inte direkt som att ni lyfter fram omvärldens massiva kritik mot en av de största spelutvecklarna i världen - de får kritik från alla håll, allt från på Internet till sitt egna event live. Sen också att Activision får ta emot sin andra stora kritik som utgivare efter Call of Duty: Infinity Warfare.

Vad är ni rädda för? Att inte få ett mobil spel att recensera i framtiden eller vad? :S


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Vilket jävla skämt hahahaha.

Medlem
Skrivet av kLIMAX_:

Nej, det jag länkade var en fråga om viss efterfrågad och bönfallen spelmekanik kommer till PC eller är det strikt mobil. Nu kommer jag vara taskig och ställa en viktig frågan: förstår du engelska? Han frågar tydligt om denna spelmekanik som har visats och annan mekanik kommer komma till PC (troligen nuvarande Diablo 3). De svarade med ett tydligt nej. Skärp dig!

Alltså du missförstår mig, jag spelar inte ens Diablo. Spelat det Diablo 3 i max 5-6 timmar sen det kom ut. Spelat det för dess story som jag verkligen ÄLSKAR. Helt ärligt. Jag är en FPS torsk till max. Men jag håller mig uppdaterad och till olik dig är jag inte ignorant. Jag förstår varför Blizzard riktar in sig på den mobila marknaden. Det hade absolut inte varit fel; OM det vore ett alternativt spel till något större, som till exempel Diablo 4 eller en ny och lång expansion. Nej, vad just jag stör mig på är när ett stort bolag som Blizzard som har haft tid och har resurser i att investera i något som efterfrågats i flera år inte levererar, fast man har sagt flera gånger att man har flera projekt på gång när det kommer Diablo, utan man får en fist uppkörd i röven. Och när de bemöts av kritik från sin mest trogna och lojala fans på sociala medier och liknande så censurerar de bort saker och ting med att ta bort kommentarer och re-uploada videos. Man pissar på sina fans. Man leker tondöv. DÄR har du härvan.

Frågan är om du kan engelska?

Citat:

- I was curious, I see a lot of mechanics that we've kinda been begging for in diablo three and is there any plans to make this playable on PC or is this strictly mobile forever?

- The current plan is for this to be on mobile, both android and ios. We don't have any plans at the moment to do PC

Detta tillsammans med att det var under en Q&A för Diablo Immortal, inte en Diablo Q&A som innefattar alla andra spel inom samma franchise.
Liksom, till och med du borde väl förstå att han inte skulle börja snacka om Diablo 4 eller en expansion till Diablo 3 när de inte har någonting från det att visa upp?

Kort och gott sade Blizzard att goda saker kommer till de som väntar och att de vet vad communityn vill ha, men att de inte kan visa upp någonting ännu. Framtiden får utvisa om det handlar om en expansion, ett diablo 4 eller en remaster av diablo 2.

Skriv svar