Diablo Immortal släpps till mobil

Medlem
Skrivet av Luciphear:

De förstår sig inte på sin publik på Blizzcon(eller generellt? Battle of Azeroth tycks inte riktigt ha blivit vad folk ville ha heller?).

Det kan inte vara lätt att förnya ett 14 år gammalt MMO visserligen. Problemet jag hade med BfA var att det kändes ofärdigt, att det likt alla andra MMO jag spelat i mitt liv hade alldeles för lite content. Det störts såret var nog också att spelen som Blizzard har inte längre är lika vänliga för hardcore-spelare utan de är alla anpassade för den genomsnittlige spelaren och belönar inte längre de mest aktiva och kompetenta spelarna.

@BuFFyFZ Tveksamt om det blir något annat för Diablo. Det första släpptes 1996, det andra 2000 och det tredje 2012. Jag säger inte att varumärket har sett sina sista dagar men det är tämligen orimligt att förvänta sig ett Diablo 4 inom en snar framtid.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Tycker det här känns skitkul på många sätt, äntligen får mobilerna förhoppningsvis sitt första bra spel. Jag ser framför mig ett stort trollface som ler åt alla haters, kan bara sitta o skratta åt det.
Det här kan bli riktigt stort, alla verkar ju gå med en mobil i handen när man är ute så det når ju en stor publik iaf:D

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gaara:

Tycker det här känns skitkul på många sätt, äntligen får mobilerna förhoppningsvis sitt första bra spel. Jag ser framför mig ett stort trollface som ler åt alla haters, kan bara sitta o skratta åt det.
Det här kan bli riktigt stort, alla verkar ju gå med en mobil i handen när man är ute så det når ju en stor publik iaf:D

Mobilerna har redan många bra spel för sin platform. Även om det kanske inte är något allihopa på FZ är intresserade av så finns det mycket kul att fördriva tiden med.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag förväntade mig ingenting. Blizzard lyckades göra mig besviken.

Medlem

Kopierar och klistrar in det jag skrev på Sweclockers:

Jag har inga problem med att de gör ett mobilspel, fine, det kan vara trevligt att lira lite smått. Men att man teasar mycket om "flera stora Diablo projekt" och hypar upp spelarna otroligt mycket för att sedan visa upp ENDAST ett mobilspel blir man lack som fan. De hade enkelt kunnat göra som Bethesda gjorde när de visade upp en kort reveal på nya ES:VI genom att visa att NÅGOT är på gång. Hade Blizzard gjort detsamma så hade hypen fortfarande varit igång och de hade sluppit allt hat de får nu.

Medlem

Visserligen ett större fan av Warcraft men Diablo har iaf fått en uppföljare för inte så många år sedan, vad har vi Warcraft fans fått (och nej jag ränknar inte WoW som ett Warcraft spel, MMO är inte RTS). En remake, när ska vi se Warcraft 4, hur länge sedan var det som de släppte Frozen Throne? Bra mycket längre sedan de senast släppte något till Diablo 3 iaf.

Men missförstå mig inte, gillar Diablo och för mig var Diablo 3 en stor besvikelse, så visst om man ser det på det sättet så håller jag med, då var det senaste "riktiga" Diablo spelet, expansionen till Diablo 2.

Så som ett fan av Diablo fram till det andra spelet håller jag med, ett mobilspel är verkligen inte vad jag hade hoppats på och det får mig att tänka på årets E3 när EA ägnade en hel del tid åt att visa upp C&C, men inte på det sätt fansen hade velat (och jag är själv ett C&C fan eller snarare var när C&C var bra) utan som ett skrattretande mobilspel.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

tja med tanke på att dom outsourcade till ett annat företag, som gjort felra stora mobilspel i kina så tvilvar jag på att nån på blizzard jobbar med det

Haha ja, dåså, än mer anledning att helt enkelt ta det lite lugnt 🙂

Medlem

Folk är ganska upprörda i sociala medier just nu med tanke på att de betalat flera hundra dollar för en ticket till eventet och det enda nya för diablo är ett jäkla mobilspel

https://www.eurogamer.net/articles/2018-11-03-blizzard-faces-...

Medlem
Skrivet av Belfry:

Om människor är genuint upprörda över ett mobilspel så bör de nog fundera på sina prioriteringar i livet och fråga sig själva hur arga och verklighetsfrånvarande de kan vara.

Det är inte mobilspelet i sig som gör människor upprörda utan det är snarare det faktum att de lanserar ett mobilspel och inget annat. Hade det funnits nytt content till Diablo eller ett helt nytt spel så hade det inte varit alls lika mycket hat mot ett mobilspel.

Yup. Mottagandet hade varit helt annorlunda om de hade visat upp något som faktiskt har efterfrågats:

<Trailern för mobilspelet rullar från början till slut. Publiken är skeptisk, men försiktigt intresserade.>

"Vi vet att våra fans hungrar efter nya äventyr i Sanctuary, så här får ni ett mobilspel för att stilla hungern för en stund, medan vi jobbar på något riktigt episkt."

<Ljusen släcks. Det hörs ett dovt muller. Filmduken bakom scenen flammar till, och bakom lågorna står IV skrivet med gotiska bokstäver, följt av 2019. Publiken skriker. Fullvuxna män gråter glädjetårar. Kvinnorna slänger upp sina underkläder på scenen och en Deckard Cain-cosplayer bärs ut på bår i spasmer.>

Det här, däremot... Tänk att vara ett Diablo-fan som har köpt biljett, flyg och hotell till BlizzCon bara för att mötas av den här pungsparken till presentation. Jag fattar inte hur Blizzard kan vara så tondöva.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Verkar som det inte alls gick som Activision Blizzard hade hoppats på.

"If there's a focal point for the backlash, then it is a fan who asked Blizzard developers whether Diablo Immortal was "an out of season April Fools' joke" during a Q&A session on mic, on stream and in a crowd of hundreds."

https://www.eurogamer.net/articles/2018-11-03-blizzard-faces-...

Edit: Märker att jag inte är den enda som postat länken, kan bara hålla med om man betalat pengar för att man trodde att de skulle visa upp något annat, så förstår jag till fullo varför man inte är så glad nu. Har svårt att se att Blizzard ligger bakom det här beslutet, tror snarare att det är Activision som skiter fulllständigt i vad Blizzard säger till dem.

Medlem

signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Sa de inte före denna Blizzscon att det inte skulle komma något nytt om Diablo IP:et? Vet att det var flera personer som tänkte åka dit och cosplay:a som sket i det av just den anledningen.

Medlem

DICE (EA) & Bethesda är nog ganska nöjda nu när fokus ligger på detta och inte deras egna spel (Battlefield 5 & Fallout 76). Jag pratade lite om detta i en gammal RDR2-tråd. Hype kan vara skadligt & orsakar stora svängningar. Det är inte bara inom politiken.

EDIT

Tycker fan synd om snubben som får vara ansiktet utåt. Hoppas han får en bra lön.

Medlem
Skrivet av Maysay:

DICE (EA) & Bethesda är nog ganska nöjda nu när fokus ligger på detta och inte deras egna spel (Battlefield 5 & Fallout 76). Jag pratade lite om detta i en gammal RDR2-tråd. Hype kan vara skadligt & orsakar stora svängningar. Det är inte bara inom politiken.

EDIT
https://clips.twitch.tv/BashfulFastPeachRalpherZ

Tycker fan synd om snubben som får vara ansiktet utåt. Hoppas han får en bra lön.

Tycker så jävla synd om Wyatt vars jobb är att bygga upp hype runt det här. Han förtjänar inte den skit han får.

Medlem

Undrar om det finns nån annan kategori som är så skitnödiga som PC folket.
Mobilspelen är på kraftig uppmarch, klart man vill testa sina spel där.

Tycker det ser coolt ut, tror Diablo kan funka riktigt bra på handhållet! Spela lite Diablo på tåget eller på hotellet kommer ju bli episkt. Får den stöd för Dualshock kontroller kan det bli riktigt episkt

Medlem

Vad ni klagar. Det är väl kul att kunna nita demoner på bussen?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hahahahahahahahahahahahahahahahaha. Alla skämt på FZ blev verklighet.
I väntan på ett nytt Warcraft/Starcraft så blir väl nästa nyhet något kortspel

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Undrar om det finns nån annan kategori som är så skitnödiga som PC folket.
Mobilspelen är på kraftig uppmarch, klart man vill testa sina spel där.

Tycker det ser coolt ut, tror Diablo kan funka riktigt bra på handhållet! Spela lite Diablo på tåget eller på hotellet kommer ju bli episkt. Får den stöd för Dualshock kontroller kan det bli riktigt episkt

Mja, drönarna som lirar spel på konsol är också rätt skitnödiga mest hela tiden.

Mer seriöst så är det väl inte konstigt att fans av en spelserie blir frustrerade när utvecklarna tar spelserien helt ifrån sitt ursprung och in i en marknad som till större delen går ut på att snabbt och billigt casha in på microtransaktioner.
Och inte blir det bättre av att representaterna som presenterar spelet beter sig som hjärntvättade företagsslavar som spyr ur sig samma mantra gång på gång på gång oavsett vilken fråga de får...

Jag är inte ens ett stort Diablo fan men är väldigt förvånad över att Blizzard gör såhär mot spelserien, och dess fans.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Hahahahahahahahahahahahahahahahaha. Alla skämt på FZ blev verklighet.
I väntan på ett nytt Warcraft/Starcraft så blir väl nästa nyhet något kortspel

Nästa StarCraft blir säkert ett mobil GO spel!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Undrar om det finns nån annan kategori som är så skitnödiga som PC folket.
Mobilspelen är på kraftig uppmarch, klart man vill testa sina spel där.

Tycker det ser coolt ut, tror Diablo kan funka riktigt bra på handhållet! Spela lite Diablo på tåget eller på hotellet kommer ju bli episkt. Får den stöd för Dualshock kontroller kan det bli riktigt episkt

Kan man lika gärna spela det på Switch.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kommer aldrig förstå varför folk villigt sätter sig och spelar på mobil, kontrollerna har fan inte varit bra sedan N-GAGE och pay-2-win-cancern vann slaget om plattformen för längesedan.

Medlem

Blev sjukt besviken faktiskt ovärdigt att förknippa Diablo med mobilspel.

Var super hypad av flashig video med snack om varma forges osv, När dom släppte bomben......Var som dricka en avslagen jolt cola från 84'a.

Sätter mitt sista hopp till sista dagen och den ytterligare tiden Diablo fått på blizzcon att dom hintar om D2 remake eller Diablo 4.. Så mycket jag lirat i mina dagar BÖR ju spelgudarna vara med mej lite iaf.

Medlem
Skrivet av Maysay:

DICE (EA) & Bethesda är nog ganska nöjda nu när fokus ligger på detta och inte deras egna spel (Battlefield 5 & Fallout 76). Jag pratade lite om detta i en gammal RDR2-tråd. Hype kan vara skadligt & orsakar stora svängningar. Det är inte bara inom politiken.

EDIT
https://clips.twitch.tv/BashfulFastPeachRalpherZ

Tycker fan synd om snubben som får vara ansiktet utåt. Hoppas han får en bra lön.

Herre min skapare, så jävla synd om killen. Undrar hur många det är i branschen som har ett genuint intresse för spelen och Ip:et de represterar som får ta såna här bajsmackor.

Medlem

Personligen har jag ingen speltid i mitt liv där jag inte kan spela på PC eller konsol istället. Har aldrig hittat en plats, situation och tid där jag spelar på min smartphone. Behovet finns helt enkelt inte i mitt liv för spel på den plattformen.

Jag inser att det är jag och att det finns utrymme för det för andra. Men såna här spel blir liksom inget jag nånsin kommer att spela.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Nästa StarCraft blir säkert ett mobil GO spel!

Hade ju faktiskt inte blivit förvånad. Tror dom tänker enbart ekonomiskt nu. Typ vi kan tjäna sisåhär mycket om vi säljer
mobilspel i Kina. Fast att ignorera sina "core fans" är aldrig ett bra beslut. Oftast början på döden av ett företag.
Dom kunde släppt ett nytt Diablo, WC4 eller nåt nytt Starcraft och alla hade jublat. Men istället får vi den här skiten.

Medlem

Folket som jobbar på Path of Exile måste vara överlyckliga.

Avstängd

Kanske FZ ska ta sitt ansvar som spelsite och inte ''glömma'' att nämna att från och med den sekunden som Diablo Mobile announceades så drog den största hatstormen på länge (kanske någonsin?) inom gaming igång. Och det med rätta.

Nåväl, alla vet om det. Videon har över 220k dislikes (vs 7.4k likes) i dagsläget.

Medlem

Alltså om jag förstår det rätt så är det en "reskin" av ett existerande mobile spel från en kinesisk studio, som är kända bland kineser att göra den värsta sorten av P2W spel samt väldigt dyrt i jämförelse med andra spel på mobile i kina?

Blizzard förtjänar all kritik de får för detta så länge det inte handlar om regelrätta hot.

Medlem

Trodde ärligt talat att Blizzard skulle lugna ner sig lite med mjölkandet nu när de har Hearthstone och HotS samt alla wow expansioner. Att de gick 100% in för ett nytt stort projekt. Oj så fel man kan ha. Istället presenterar man mjölkmaskinernas mjölkmaskin!

Medlem

Vilket skräp.

Skriv svar