Blizzard jobbar på ett projekt "olikt allt annat" de tidigare gjort

Robot
Blizzard jobbar på ett projekt "olikt allt annat" de tidigare gjort

Forne WoW-regissören Tom Chilton tar det under sina vingar.

#blizzard-entertainment


Medlem

Ok....ett bilspel?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Blizz kart, race with your favorit character in this new racing game.

Medlem

@bent toe: ...men dom har ju gjort redan gjort bilspel (Rock n' Roll racing)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Schackboxning online. Jag skulle iaf bli ganska förvånad.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Typ Destiny?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

De har superstarka, anrika, älskade varumärken. De har sett hur bra det gått för Santa Monica, Insomniac och Rockstar med storslagna SP-spel på sistone.

Storydrivet singleplayerspel tror (läs: hoppas) jag på!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Hoppas då på något nedtonat och mörkt...

Medlem

Skulle ju kunna va I stil med Starcraft liret Ghost som dom sket i att släppa. Skulle inte varit helt fel med ett stort SP lir av Blizzard älskade Loren i wc3.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

De har superstarka, anrika, älskade varumärken. De har sett hur bra det gått för Santa Monica, Insomniac och Rockstar med storslagna SP-spel på sistone.

Storydrivet singleplayerspel tror (läs: hoppas) jag på!

Tvivlar starkt på det. Blizzard älskar ju sina lootboxes. Såvida de inte gör en Ubisoft och slänger in lootboxes i ett singleplayer spel.

Medlem

De gör ju endast casual nu för tiden, så en Battle Royal-avgrening från Overwatch kanske?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

KoP
Medlem

Månne en reboot av The Lost Vikings? 🤔

Medlem

Nånting värt att investera i kan ju inte vara speciellt nischat, och med tanke på att alla deras spel och marknaden som stort satsar på "games as a service" kan vi nog stryka solospel, co-op möjligtvis.

Eller är det kanske nu dom kliver in i sandbox-världen? Inte helt omöjligt, långt ifrån nischat och kan definitivt mjölkas som bara fan.

Medlem

Mobilspel garanterat.

edit:

Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Mobilspel garanterat.

Jag hoppas verkligen att du har fel.

Medlem

Ge mig en hybrid mellan mario kart och rock n roll racing med deras egna karaktärer. Det skulle jag ha kul med

Medlem

Battle-royale med handdukar eller sten, sax, påse.

Medlem

Min känsla säger rollspel. Nåt witcher liknande i Blizzard universum

Medlem

Titan all over again.


signatur

Nämen!

Medlem

Både Star Citizen 2, Cyberpunk 2078 och ett nytt Duke Nukem lär vara släppt innan detta spel.

Medlem

Jag tänker tro och hoppas på RPG. Inga andra förslag hittills har känts lovande, och det här är något som jag tror att Blizzard kan lyckas med. Håller tummarna för att vi får reda på det i helgen.

Avstängd
Skrivet av Lord Pingu:

Jag hoppas verkligen att du har fel.

oh well

Medlem

Diablo mobilspel MMO..

Diablo Immortal.


signatur

K9
:.:

Medlem

Hoppas verkligen på ett single player RPG.

edit: lol, ett mobilspel.

Asså... det var typ det värsta jag kunde tänka mig...

Medlem

Ett sportspel för mobil, där du kan köpa spelarkort med Arthas och Diablo i olika fluffiga kostymer.

Önskar att jag kunde säga att det där verkligen är ett skämt, men numera vet man aldrig med Blizzard...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Handtäljda träfigurer från deras IP:n. Ni läste det hät först. Ska det vara olikt allt de tidigare gjort kan det ju inte vara datorrelaterat.

Medlem

Jag tror det att det blir ett turordningsbaserat RPG. Får de till en bra motor så kan de använda den till Warcraft, Starcraft samt Diablo om så önskas.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det blir såklart en Conan Exiles-klon, all the other kids are doing survival.

1
Skriv svar