Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ClockWise:

Har testat att sno 3 olika vagnar för att försöka lasta upp döda djur/pälsar på dem. Det går inte

For science! Testade du att få med dig två hästar på släp?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

For science! Testade du att få med dig två hästar på släp?

Nej, har inte haft möjligheten att testa. En annan sak jag märkte dock är att om jag lämnar in min temporära häst i stallet så kan jag fan inte få ut den sen utan att lämna in min andra häst...min plan var att lagra en temporär häst i stallet tills jag ska ut och jaga, sen dra dit och hämta ut den för att ha en packåsna(häst). Men det verkar inte gå :(??

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Strandsatt i ödemarken och utan häst? Spara spelet, och ladda sparfilen, så var det problemet löst.

För teleporterande djur är realism!

Fast när man sparar och sedan laddar in så är man inte på exakt samma ställe, jag får då intrycket av att spelet simulerar att de gott en tid i spelet sedan du körde senast.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Nej, har inte haft möjligheten att testa. En annan sak jag märkte dock är att om jag lämnar in min temporära häst i stallet så kan jag fan inte få ut den sen utan att lämna in min andra häst...min plan var att lagra en temporär häst i stallet tills jag ska ut och jaga, sen dra dit och hämta ut den för att ha en packåsna(häst). Men det verkar inte gå :(??

Det känns som vi är lite före Rockstar där med vad vi vill ha >_< det är ju realistiskt att man jagar ett djur och tar vara på den, det gör man säkert idag också. Men har man en vagn så borde man kunna få två åtminstone...

Skrivet av Halvars90:

Fast när man sparar och sedan laddar in så är man inte på exakt samma ställe, jag får då intrycket av att spelet simulerar att de gott en tid i spelet sedan du körde senast.

Ja eller hur men lite ologiska saker också, när jag ska tälta nära lägret i Kap4 så envisas Arhur med att hamna på en ö bland krokodiler, självklart vill man ju hänga där.

Det är dåligt att man inte kan ha fast travel när man ska tälta tyvärr..

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Håller med. Varför inte kunna köpa en packåsna som kan bära saker åt en? Eller crafta en "indiansläde" lite smidigt i vildmarken? Det finns ju tidstypiska metoder trots allt.

Blev superfnissig av ordet "indiansläde". Låter som ett väldigt nedvärderande ord för någonting helt annat- kan inte komma på någonting som passar. Men fint ord.

Ambassadör
Xbox

@AtlasBreaker: Haha jag kom inte ihåg vad det heter på riktigt. Efter lite googling så heter det visst Travois !


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Är det förresten nån som lyckats använda åteln? Jag har placerat ut tre gånger, på ställen med symboler för motsvarande typ av djur, men inte ett djur har gått fram och sniffat.

Jo, jag provade det igår. jag placerade åteln på ett bra ställe och sprang sedan och gömde mig en bit därifrån. Efter en kort väntan kom det fram tre nyfikna rådjur som närmade sig åteln, men plötsligt vände de sig om och sprang iväg, uppenbarligen skrämda av något.

Jag placerade en ny åtel på samma ställe men inga fler djur dök upp, så jag gav upp. Läste sedan att lukten kan visst påverka en del. Det kanske helt enkelt råkade blåsa åt "fel" håll vilket gjorde att djuren kände lukten av Arthur.

Ska prova åteln på nytt och se till att jag har vinden i ryggen, så får jag se om det blir någon skillnad (man kan se Arthurs lukt och åt vilket håll det rör sig med vinden med hjälp av Eagle Eye).

Skägg.
10 Chambers

Jag gjorde video av alla grymma tips också.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag gjorde video av alla grymma tips också.

https://www.youtube.com/watch?v=ShSSe9yGRfw

Jag sprang och slog ner en fiskare så fort världen öppnades upp, kunde ta hans fiskespö och fiske trots att jag inte hade gjort något sånt mission eller tutorial.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag gjorde video av alla grymma tips också.

https://www.youtube.com/watch?v=ShSSe9yGRfw

Bra och kul initiativ Calle.
Känns som vi är en enda stor spelfamilj här på FZ tack vare en närvarande och helmysig redaktion.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Sheriff stjärnan

Hej!

Någon som vet hur man tar av sig sheriffstjärnan? Går inte att bruka vapen med den i Rhodes

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Xenofon:

Jag sprang och slog ner en fiskare så fort världen öppnades upp, kunde ta hans fiskespö och fiske trots att jag inte hade gjort något sånt mission eller tutorial.

Haha, älskar när man hittar alternativa lösningar.

Skrivet av bent toe:

Bra och kul initiativ Calle.
Känns som vi är en enda stor spelfamilj här på FZ tack vare en närvarande och helmysig redaktion.

Kul att höra och det är ju precis det vi vill uppnå.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av HairryHotter:

Hej!

Någon som vet hur man tar av sig sheriffstjärnan? Går inte att bruka vapen med den i Rhodes

Tror inte du kan göra det förrän den delen av spelet är över.

Slängde in fråga och svar i spoilertaggar.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag gjorde video av alla grymma tips också.

Perfekt, tack! Vilket spel!


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd

Grym video Calle!

Jag har gett upp fiskandet nu. Är ju så jävla svårt att bara veva in fisken, jag såg att det fanns någon "vit" quest där man skulle fiska med men valde att inte ens försöka mig på den. Poker och whisky är mer min grej!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Vissa håller nog inte med mig men. (Kapitel 5)

That's murfee uppdraget passade väldigt bra nu till halloween, var faktiskt rädd på riktigt...

Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Vilket engagemang! Verkar som att RDR2 väckte ditt intresse.

Medlem
Spoilertips?

Funderar på om vi/fZ kan börja med en egen tråd med just mer spoilerrelaterade tips. Då tänker jag mest på sådant som inte alla får se typ mitt tidigare tips om "Gratis vapen". Alltså inte en massa om story missions. Det jag inte vill ha är en typ av "fusksida" det finns det nog av ändå på nätet. Utan just information om att det är spoilers med händelser som man upptäcker mer av en slump. Det lär nog detta spel vara fullt av ☺.

De som läst mitt spoilertips "Gratis vapen" förstår nog vad jag menar. Men de som absolut INTE vill läsa sådant gör ju klokt i att skippa detta helt.
Det jag själv skulle använda den tråden till vore att när jag känner att jag verkligen klarat RDR2 då kolla tipsen och se hur mycket jag missat egentligen. Om man verkligen vill spela som god eller ond lär det nog trigga många alternativa händelser. Så kan vi fortsätta "tjöta" om detta spel oändligt 😝🤔😉

Medlem

Ju mer jag spelar desto mer såld blir jag. Känns inte som att jag egentligen gör något utan rider runt o bara kobojsar, får nog säga upp mig o bli kobojsare för detta livet verkar ju rätt soft.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Desto längre jag spelar desto mer hatar jag hästarna i spelet, fy vad dåliga kontroller! Har nu lirat 25+ timmar, det blir bara värre. Resten av spelet är dock fantastiskt.

Avstängd

På tal om skägg så trimmar jag mitt då och då, vill ju inte se ut som en slusk.


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zimpan:

@Carl Johansson-Sundelius: Vilket engagemang! Verkar som att RDR2 väckte ditt intresse.

Ja, det var ett tag sedan ett spel verkligen drog in en. Sen är ju RDR2 tacksamt men så mycket innehåll.

Skrivet av Över45:

Funderar på om vi/fZ kan börja med en egen tråd med just mer spoilerrelaterade tips. Då tänker jag mest på sådant som inte alla får se typ mitt tidigare tips om "Gratis vapen". Alltså inte en massa om story missions. Det jag inte vill ha är en typ av "fusksida" det finns det nog av ändå på nätet. Utan just information om att det är spoilers med händelser som man upptäcker mer av en slump. Det lär nog detta spel vara fullt av ☺.

De som läst mitt spoilertips "Gratis vapen" förstår nog vad jag menar. Men de som absolut INTE vill läsa sådant gör ju klokt i att skippa detta helt.
Det jag själv skulle använda den tråden till vore att när jag känner att jag verkligen klarat RDR2 då kolla tipsen och se hur mycket jag missat egentligen. Om man verkligen vill spela som god eller ond lär det nog trigga många alternativa händelser. Så kan vi fortsätta "tjöta" om detta spel oändligt 😝🤔😉

Kör i vind, säger jag!

Skrivet av Jokobib_Bob:

Desto längre jag spelar desto mer hatar jag hästarna i spelet, fy vad dåliga kontroller! Har nu lirat 25+ timmar, det blir bara värre. Resten av spelet är dock fantastiskt.

Oj, personligen har jag svårt att peka på ett spel med bättre hästkontroller.


signatur
Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Desto längre jag spelar desto mer hatar jag hästarna i spelet, fy vad dåliga kontroller! Har nu lirat 25+ timmar, det blir bara värre. Resten av spelet är dock fantastiskt.

Rent allmänt så är kontrollerna inte de bästa men just hästarna har jag ändå tyckt varit helt ok och kan acceptera. Kanske är det lite för att man förväntar sig att en häst inte ska vara helt lydig då de har lite av deras egen vilja. Det gör ju även att man inte kan speeda på när det är saker i vägen vilket känns mer naturligt än att hästen hade undvikit alla hinder per automatik. Hade däremot gärna sett att de lagt mer krut på kontrollerna.

Medlem

Jag upplever inte hästen som svårstyrd faktiskt men under uppdragen så är Arthur ibland löjligt svårstyrd, när jag ska gömma mig bakom något eller röra mig på ett håll så står han bara still ibland. Eller gömmer sig bakom fel ställe så han står med ryggen mot fienden... Någon gång har det var en osynlig vägg men inte alla gånger.

Men man behöver tänka på att man inte vara travar in som ett fån genom Saint Denis, man skrittar med hästen, då får man aldrig problem och den känns realistisk, som jag sagt tidigare i tråden så tror jag även relationen till hästen spelar roll hur den beter sig och hur lätt den är att styra.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jo, jag provade det igår. jag placerade åteln på ett bra ställe och sprang sedan och gömde mig en bit därifrån. Efter en kort väntan kom det fram tre nyfikna rådjur som närmade sig åteln, men plötsligt vände de sig om och sprang iväg, uppenbarligen skrämda av något.

Jag placerade en ny åtel på samma ställe men inga fler djur dök upp, så jag gav upp. Läste sedan att lukten kan visst påverka en del. Det kanske helt enkelt råkade blåsa åt "fel" håll vilket gjorde att djuren kände lukten av Arthur.

Ska prova åteln på nytt och se till att jag har vinden i ryggen, så får jag se om det blir någon skillnad (man kan se Arthurs lukt och åt vilket håll det rör sig med vinden med hjälp av Eagle Eye).

Vinden tänkte jag på de gånger jag placerade ut och såg till så att det blåste bortåt. Om man ska verkligen gå in på djupet och spekulera, så kunde det ju vara så att djuren både lockas av åtelns vinddoft och avskräcks av Arthurs, så att man måste använda luktdöljaren och sedan bevittna djuren komma bakom en fram mot åteln så att säga. Men ja, det känns lite overkill att vara så metodisk när djur, åtminstone växtätare, är så talrika.

Medlem

tipset om att ha en viss klädsel för brott är riktigt viktigt! jag har dragit på mig bounties som satan genom att vara för brutal, synd för hade först fixat custom helsvart och dyr klädsel, men nu är ju den känd som kriminell får lalla runt i fula kläder ett tag ist. men vägrar raka mig ever!


signatur

//monster

Avstängd

Som jag förstått så kan man inte ragga på tjejer i detta spel? Vågade inte Rockstar ha med det pga alla feminister? Jag slår vad om att det var lättare att få en tjej på vilda västern än i dagens läge. Har inte ens sett en bordell ännu och dessa fanns det gott om under vilda västern.

Om det hade varit någorlunda realistiskt så hade detta funnits med i spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Förstår inte, man kan inte ragga på tjejer på GTA5 heller? Eller om du tycker Franklin "hey how doing?" är ragg som han säger till killar som tjejer. Det är lite OT men kritiken mot spelet tyckte jag ändå var rimlig, tycker även att det är märkligt att personer som Tomas Arnroth som hade åsikter aldrig blev hotade medan kvinnliga skribenter blev det. Nåja. Sedan ger ju Arthur komplimanger till kvinnor om man väljer att vara trevlig på gatan och jag läste någonstans att man kan hitta prostituerade men det gör man via samtal med kvinnor på Salonen, för min del är det ganska ointressant.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

@breahl: Förstår inte, man kan inte ragga på tjejer på GTA5 heller? Eller om du tycker Franklin "hey how doing?" är ragg som han säger till killar som tjejer. Det är lite OT men kritiken mot spelet tyckte jag ändå var rimlig, tycker även att det är märkligt att personer som Tomas Arnroth som hade åsikter aldrig blev hotade medan kvinnliga skribenter blev det. Nåja. Sedan ger ju Arthur komplimanger till kvinnor om man väljer att vara trevlig på gatan och jag läste någonstans att man kan hitta prostituerade men det gör man via samtal med kvinnor på Salonen, för min del är det ganska ointressant.

Man vill ju ändå utforska allt av spelet så för min del är det ganska högintressant om man kan det eller ej.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@Zontos: Man kan bli erbjuden service utav prostituerade på salooner och annat. Men eftersom Arthur inte är intresserad utav kvinnorna på det sättet så kan man bara neka deras service på ett trevligt eller otrevligt sätt.

Skriv svar