Vilket är tidernas läskigaste spel?

Medlem
Skrivet av TheMadSwede:

Gillar generellt inte skräck spel men Condemned var sjukt bra.

Condemned var riktigt bra. Kommer ihåg att jag såg det i fyndlådan på gamestop, köpte det och jävlar vad bra det var. Bloodshot var också bra!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Tack, Fatal frame hette det. Jag hade mardrömmar i veckor efter att ha spelat det!

Aa fyfan. Det har hag fortf inte vågat spela mer än 20 min.

Medlem

PT demot var sjukt nervigt, fifan

Medlem

I det föregånga första Silent Hill och Resident Evil 2 utan tvekan.
I modern tid Amnesia och Observer.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Är för feg för skräck. Klarade bara några minuter av RE7-demot och Alien Isolation är inhandlat men avinstallerat. PT tyckte jag var grymt bra dock. Och av någon anledning pallade jag det. Kanske för att man inte riktigt kan dö i det?

Brief Karate Foolish

Kolla upp det om du vågar. I dare you. Hela din livsåskådning kommer att förändras och du kommer aldrig kunna återgå till den person du en gång var när du väl sett denna inkontensfrämjande mardröm.

Medlem

Riktigt svårt detta men SOMA är smart obehagligt, väl genomtänkt spel. Lite mer rå och välgjord skräck i närhet måste vara Alien Isolation, även Outlast var riktigt schysst.

Re-spelen har också en speciell plats, dock tycker jag inte 4an var särskilt otäck.

Testpilot

Även om Alien Isolation ligger jäkligt bra till så tappar det då jag jämför med den spelserien som gett mig mest skräck.

Thief-spelen.
Första gången man stöter på zombies i det spelet då hade man i princip bruna kalsonger

The Cradle i Thief 3 är också en grym uppstickare.

Vissa ställen i Dishonored-serien med dess DLC är också finfina med tjock stämning.

Medlem

Finns en kyrka i bloodborne, som är full med blåögda varulvar som hänger i en kristallkrona. Spelet är redan i sig lite små läskigt då alla fiender är farliga. Men när en ny typ av fiende anfaller dig i flock och det är helt mörkt :/ läskigt i det spelet.

Medlem

F.E.A.R, Condemned:Criminal Origins och System Shock 2.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Är för feg för skräck. Klarade bara några minuter av RE7-demot och Alien Isolation är inhandlat men avinstallerat. PT tyckte jag var grymt bra dock. Och av någon anledning pallade jag det. Kanske för att man inte riktigt kan dö i det?

Alien Isolation är inte så läskigt hela tiden dock. Det har sina stunder men det spelet är mer fokuserat på jäkligt skön atmosfär och utforskande än läbbigheter kan jag tycka.
Du borde försöka ge det en chans till.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av sezth:

F.E.A.R får min röst. Vet inte hur mycket annorlunda man slösade på spök sekvenserna 😂

Varje gång vittringen kom så var det bara och backa tillbaka några steg och förbereda sig mentalt! Jävla satans unge!

Medlem

Condemned criminal origins och Resident Evil 7 ligger bra till, annars så köpte jag Alien Isolation nu på helloween rea på PSN och det är nog ett en av de bättre det med


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Det absolut läskigaste jag varit med om i ett spel är nog faktiskt Black & White.

Jag var nog ca 12-13 år och spelade sent en mörk vinterkväll och helt plötsligt hör jag spelet säga mitt namn, detta hände sedan flera gånger under kvällen. Var först långt senare jag förstod att de läst in många vanliga namn.. (spelade på svenska).

Medlem

Minns att jag testade första Penumbra men kom inte långt utan att skita på mig. Jag slutade egentligen med skräckspel efter att ha spelat FEAR 2 demot och sett i syne på toaletten en natt.

Alien Isolation spelade jag igenom utan problem. Men visst var androiderna läskiga!
Värt att nämna Rush of Blood VR men det kan man ju samtidigt skratta åt. Finns inte en chans att jag spelat det utan support från någon annan i rummet. RE7 är helt uteslutet.

Medlem
Skrivet av KoP:

Elvira 2: The jaws of Cerberus. (☉д⊙)

Var det ett skräckspel? Jag minns bara urringningen.

Medlem

personligen så är jag livrädd för skräckspel (och skräckfilmer för den delen) men jag minns att jag ville prova F.E.A.R, så jag köpte spelet, lirade ca 5 min in i spelet tills en liten ”the ring” unge sprang förbi mig, då drog jag en ALT + F4 och avinstallerade spelet. Det var sista gången jag köpte ett skräckspel

Medlem

Det läskigaste spelet måste nog vara Silent Hill 2 enligt min mening. Jag har aldrig riktigt vågat spela igenom hela spelet. Tycker det är så creepy med sin psykologiska skräck. Det är ju det som är mest skrämmande tycker jag. Jump-scares kan slänga sig i väggen.
P.T. demot är en stark kandidat också.


signatur

Spelar på: PC, PS3, PS4
PSN ID: dedday

KoP
Medlem
Skrivet av russinkungen:

Var det ett skräckspel? Jag minns bara urringningen.

Javisst. Och det är nog det enda skräckspel jag har skrikit rakt ut av. Minns att jag spelade det ihop med brorsan på Amigan för evigheter sen, och i början ska man ta sig in i en filmstudio där Elvira huserar.

Man tar sig in i en väktarbyggnad i början för att öppna grindarna och det är där man överraskas av väktarens sargade kropp som faller rakt emot en då man öppnar en förrådsdörr. Ruggigt värre! (;O;)

Medlem
Skrivet av KoP:

Javisst. Och det är nog det enda skräckspel jag har skrikit rakt ut av. Minns att jag spelade det ihop med brorsan på Amigan för evigheter sen, och i början ska man ta sig in i en filmstudio där Elvira huserar.

Man tar sig in i en väktarbyggnad i början för att öppna grindarna och det är där man överraskas av väktarens sargade kropp som faller rakt emot en då man öppnar en förrådsdörr. Ruggigt värre! (;O;)

Jag kikade på lite screenshots från det och minns det avhuggna huvudet och lite andra grejer och funderar på varför mina föräldrar tillät mig spela detta när jag var typ 10 år. Iofs hade de ingen aning om vad jag gjorde på amigan.

Medlem

Resident evil 7 i VR är det absolut läskigaste till dagens datum. Ni som säger annat ljuger eller att ni har inte testat det än. Utan VR blir det helt andra spel som Amnesia, Outlast den typen av spel där du bara kan gömma dig och inte slå el skjuta tillbaka då har man inget val än att gömma sig och hoppas på det bästa att ingen ser dig. Spela dessa i total mörker, ensam och med hörlurar eller ett fint surround system så kan vi börja snacka skräck när det är som allra bäst

12
Skriv svar