Pete Hines ber om ursäkt för Fallout 76-strulet
Det må vara en beta med syftet att hitta eventuella fel med spelet, det känns dock tämligen oroande att spelet framstår som väldigt trasigt när det bara är två veckor kvar till release.
If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.
O jag läste nyss rykten om att även Fallout 76's fysik är knuten till FPS .. *suckar djupt*
Hoppas det bara är ett rykte.
Det där har varit ett problem ända sedan Oblivion. Det är på tiden att Bethesda bygger en helt ny motor från scratch i stället för att ta billiga genvägar och bygga vidare på Gamebryo som aldrig var bra till att börja med. Man kan ju alltid hoppas att det är därför TES VI dröjer så länge.
Så klart var det lite passive aggressivitet från min sida, jag har inga förhoppningar om att det kommer vara ett färdigt spel i någon form. De som köper det får vara glada om det ens är i närheten av de bättre spelen som är i early access på Steam.
Tycker folk som köper detta spel är rena suckers och ett av de största om inte det största problemet i spelindustrin idag. De är antagligen anledning till varför spelföretag kan hålla på som de gör. Men högst personlig åsikt då jag vet att det är folk som kommer känna sig träffade.
Jag förstår men jag håller med dig
Spelet släpps om två veckor. Jag råder alla som är osäkra på att avvakta. Förmodligen kommer många av buggarna att kvarstå vid release. Mitt störta bekymmer är dock inte buggarna för där kan säkert mycket fixas, utan spelet i sig.
Har läst att AI är dummare än i tidigare spel där man enkelt kan dodga deras skott och att man inte kan ändra FOV.
Alltså mycket i designen som är helt åt skogen här och det låter som att de gjorde spelet till konsol och sedan en halvdan pc-version.
På två veckor kommer dom inte kunna skriva om en hel motor för att fixa att fysiken är ihopsatt med fpsen.
Dom har haft det sen fallout 3 och dom har inte fixat det än.
Förklaring.
Har du hög fps i spelet, så kommer du springa super snabbt.
Har du låg fps i spelet, så kommer du och allting röra sig segt.
Detta är ett stort problem i ett fucking pvp spel
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
På två veckor kommer dom inte kunna skriva om en hel motor för att fixa att fysiken är ihopsatt med fpsen.
Dom har haft det sen fallout 3 och dom har inte fixat det än.
Förklaring.
Har du hög fps i spelet, så kommer du springa super snabbt.
Har du låg fps i spelet, så kommer du och allting röra sig segt.
Detta är ett stort problem i ett fucking pvp spel
De kommer låsa frameraten till 60, lägre framerate är inget problem.
De kommer låsa frameraten till 60, lägre framerate är inget problem.
Undvika problemet utan att lösa det.
Kommer orsaka mer badrep för dem, iaf på PC-fronten.
EDIT
60 fps är ganska bakåtsträvande för PC.
det är ett stort "fuck you" till alla som spelar med +100 hz monitors
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
@Chomag: Problemet många känner med Gamebryo som jag tror motorn heter (numera Creation Engine?) är att vissa fundamentala problem följer med år efter år trotts att de bygger på funktioner och polerar.
T ex: De moderna Fallout-spelen samt Elder Scrolls hastighet är på något sätt bundet till bilduppdateringen vilket gör att om du försöker köra i en framerate höger än 60 så kommer problem att uppstå, vilket även följt med nu till Fallout 76 men ska fixas vad jag vet.
Undvika problemet utan att lösa det.
Kommer orsaka mer badrep för dem, iaf på PC-fronten.
EDIT
60 fps är ganska bakåtsträvande för PC.
det är ett stort "fuck you" till alla som spelar med +100 hz monitors
Problemet är att spelet blir snabbare om man har för hög fps. Märkte man på f4 när man gick in i en byggnad och hamnade på 250 fps och allting rörde sig turbo snabbt. Tyckte fallout 76 betan funkade bra iaf.
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X
Problemet är att spelet blir snabbare om man har för hög fps. Märkte man på f4 när man gick in i en byggnad och hamnade på 250 fps och allting rörde sig turbo snabbt. Tyckte fallout 76 betan funkade bra iaf.
FO76 lider av samma problem
Jag har dock cappat min fps till 72fps, hälften av 144hz, fungerar rätt bra
dock om jag sätter spelet på lägsta inställningar, tar bort cappen, då får jag runt 150 fps, and boy.... GOTTA GO FAST
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Fast de måste väl i rimlighetens namn ha utvecklat motorn under dessa 16 år? Hoppas jag innerligt i alla fall.
Självklart, de har till och med bytt namn på den ett par gånger. Men grunderna till den har i princip inte ändrats, som att fysiken i spelet är kopplat till FPS hos spelaren. Därav gnället från folk att de vill att Bethesda gör en helt ny motor.
Här är ett exempel från skyrim om du spelar med för hög FPS: https://www.youtube.com/watch?v=AqDOefJc7a4
Här är en kille med rätt bra intryck och videos på den mängd av problem Fallout 76 har både på konsol och PC:
https://www.youtube.com/watch?v=6TN0twyQHT4
FO76 lider av samma problem
Jag har dock cappat min fps till 72fps, hälften av 144hz, fungerar rätt bra
dock om jag sätter spelet på lägsta inställningar, tar bort cappen, då får jag runt 150 fps, and boy.... GOTTA GO FAST
Får hoppas att det inte finns något system för att hitta fuskare, för då är det ju bara en tidsfråga innan folk börjar bli bannade för fusk när de rör sig mycket snabbare än andra eller till och med teleporteras fram
T ex: De moderna Fallout-spelen samt Elder Scrolls hastighet är på något sätt bundet till bilduppdateringen vilket gör att om du försöker köra i en framerate höger än 60 så kommer problem att uppstå, vilket även följt med nu till Fallout 76 men ska fixas vad jag vet.
Jasså? Ska de fixa det? Lust att ge en hänvisning till något uttalande från Bethesda där de säger detta? Skulle ju vara hysteriskt kul för det är ju som att spotta folk i ansiktet på PC om de inte har fixat det tidigare om det är så lätt fixat nu.
@kaealy https://www.google.se/amp/s/kotaku.com/fallout-76-betas-physi...
”Bethesda are aware of the issue, but told Polygon “a fix won’t be out until the game launches.””
@kaealy https://www.google.se/amp/s/kotaku.com/fallout-76-betas-physi...
”Bethesda are aware of the issue, but told Polygon “a fix won’t be out until the game launches.””
Haha se på fan. Jag kommer bli skapligt överraskad om det är fixat till de stänger ner serverna, om de nu inte menar att en fix är att låsa FPS:en på PC.
Problemet är att spelet blir snabbare om man har för hög fps. Märkte man på f4 när man gick in i en byggnad och hamnade på 250 fps och allting rörde sig turbo snabbt. Tyckte fallout 76 betan funkade bra iaf.
Självklart, de har till och med bytt namn på den ett par gånger. Men grunderna till den har i princip inte ändrats, som att fysiken i spelet är kopplat till FPS hos spelaren. Därav gnället från folk att de vill att Bethesda gör en helt ny motor.
Här är ett exempel från skyrim om du spelar med för hög FPS: https://www.youtube.com/watch?v=AqDOefJc7a4
Här är en kille med rätt bra intryck och videos på den mängd av problem Fallout 76 har både på konsol och PC:
https://www.youtube.com/watch?v=6TN0twyQHT4
Så vad Bethesda har gjort är i princip att ha utvecklat den ålderstigna motorn lite då när behovet har funnits och nöjt sig med det typ?
Ja, då är det sannerligen på tiden att skrota den totalt!