Från Norge till Afrika – Battlefield V har åtta multiplayer-kartor från start

Robot
Från Norge till Afrika – Battlefield V har åtta multiplayer-kartor från start

Och tjuvkika på en nionde som kommer efter lanseringen.

#battlefield, #battlefield-v, #dice


Medlem

Dom skulle börjat med denna trailern

Medlem
Releasehästryttare

Känns som de två kartorna som va i betan va de två sämsta.

Medlem

Lite synd att 1942 favoriten El Alamein inte kommer tillbaka i ny skepnad, men verkar ändå som det kommer 2 "North Africa" banor.

Första Battlefield på länge jag faktiskt ser fram emot.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Färre och mindre kartor med varje version. DICE för verkligen Battlefield åt rätt riktning. 8 kartor hinner man tröttna på inom första veckan efter release.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Färre och mindre kartor med varje version. DICE för verkligen Battlefield åt rätt riktning. 8 kartor hinner man tröttna på inom första veckan efter release.

8-10 kartor per spel har vart ganska standard sen Bad Company 2.

Än viktigare, är hur många fler kartor läggs till post-launch DLC (som dessutom kommer vara GRATIS i BFV, till skillnad från tidigare spel).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Nu blev jag riktigt sugen. Kanske tur att man väntade och inte köpte Black ops.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Lite synd att 1942 favoriten El Alamein inte kommer tillbaka i ny skepnad, men verkar ändå som det kommer 2 "North Africa" banor.

Första Battlefield på länge jag faktiskt ser fram emot.

El alamein tror jag skulle få göras om rejält väldigt tom bana vilket skulle kännas tråkigt i ett nytt spel.

Geeks Gaming

Bästa trailern än. Faktiskt första riktiga ww2 känslan i en bf5 trailer.
Ett av de få spelen jag längtat till på extremt länge.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Färre och mindre kartor med varje version. DICE för verkligen Battlefield åt rätt riktning. 8 kartor hinner man tröttna på inom första veckan efter release.

Med några få undantag så är det oftast de små kartorna som spelas mest ändå.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Färre och mindre kartor med varje version. DICE för verkligen Battlefield åt rätt riktning. 8 kartor hinner man tröttna på inom första veckan efter release.

ja men vilken tur att du inte ska köpa detta skitspel då!

Medlem

Jag kommer ihåg när man battlefield hade en drös med kartor
t.ex. battlefield 2
16 maps vid launch med olika player size versioner
8 maps med Special Forces
6 maps med Euro force och Armored Fury.
Sen finns det en hög med egentillverkade banor.

Enda anledningen varför dom inte vill att spelarna själva ska göra kartor nå mer är för att då kommer utvecklarna inte kunna tjuva pengar från konsumenten efter launch med DLCs.

Men nu när Battlefield 1 är en game as a service titel så kommer får man väll hoppas på att det kommer många kartor, men don't hold your breath.
fullprisat spel med mikrotransaktioner är vad vi har kommit till idag.
ingen makt åt spelarna, bara girighet från utvecklarna, eller rättare sagt, EA i det här fallet.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Meurik:

Lite synd att 1942 favoriten El Alamein inte kommer tillbaka i ny skepnad, men verkar ändå som det kommer 2 "North Africa" banor.

Första Battlefield på länge jag faktiskt ser fram emot.

Hur vet du att den kartan inte kommer tillbaka? Det här är bara början på dess 2år långa live-service... själv hoppas jag på klassiker som kursk, wake island, iwo jima, guadal canal m.m.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Hur vet du att den kartan inte kommer tillbaka? Det här är bara början på dess 2år långa live-service... själv hoppas jag på klassiker som kursk, wake island, iwo jima, guadal canal m.m.

Får man landa/lyfta med flyget eller är det som bf1 att man startar i fordonen? Och flyget redan är i luften? Lyckades aldrig flyga i betan. Hade varit kul med lite sjöslag som 1942 men det händer nog inte.

Medlem

@jOnÄTÄn: Planen funkar som i BF1, du startar i luften. Men om jag fattade Jackfrags video rätt så kan du på Hamada kartan ta en av punkterna som har ett flyfält där du får ett extra plan som startar från backen.

Sjöslag kommer säkerligen, det kom ju till BF1 också med Helogland Bight kartan där du hade Dreadnaughts, Destroyers, luftskepp och flygplan på samma karta

Jag blev vädligt taggad av denna video, Hamada påminner mycket om Gazala och Arras påminner lite om Bocage, kanske inte i layout men i utseende

Medlem

Ska bli kul, jag är redo! Ser fram emot stora kartor!

Medlem

Hade gärna sett kartor baserade på Vinterkriget om dom nu säger sig vilja visa slag som inte skildrats i spel förut.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

jbx
Medlem

Eller så kan man göra klart sitt spel innan man släpper det??
Hur vore en release i Mars 2019?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

@jOnÄTÄn: Dom har start/landningsbana på Hamada kartan i BFV, så verkar vara påväg tillbaka!

Medlem

Första gången jag får lite BF sug sen första trailern. Förhoppningsvis får vi se schyssta recensioner snabbt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Färre och mindre kartor med varje version. DICE för verkligen Battlefield åt rätt riktning. 8 kartor hinner man tröttna på inom första veckan efter release.

Om banorna är bra gör man ju inte det. Känner man att 8 banor är för lite för att 8 anses vara ett lågt nummer och man tröttnar på layouts så borde man kanske spela något procedurellt i stället då?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Om banorna är bra gör man ju inte det. Känner man att 8 banor är för lite för att 8 anses vara ett lågt nummer och man tröttnar på layouts så borde man kanske spela något procedurellt i stället då?

Spelar ingen roll om banorna är bra, 8 är för få. Särskilt när de samtidigt går åt att bli mindre och mindre till ytorna med varje spel. Har spelat BF sedan första spelet och det handlar mer om att ha variation i rotationen än att konstant ha nytt, nytt, nytt (d.v.s. procedurellt). Spelen blev klart sämre när man började närma sig 10 eller färre (9 vid BF3, ner från runt 12 med BC2).

Som någon nämnde har ju BF5 gratis uppdateringar vilket lovar gott, men samtidigt spär det ju på känslan av att de levererar någonting ofärdigt när spelet släpps med minimalt antal kartor och utan ett av de mest efterlängtade spellägena.

Medlem

Hade hoppats på någon Stilla havs bana också. Men det är väl ingen högoddsare att det kommer senare

Medlem

@Godofcheese: Fast nu har dom lovat att alla uppdateringar skall vara gratis. Vi får hoppas dom håller det.

BF2 är fortfarande bästa delen enligt mig Trist att dom aldrig lyckats återskapa Commander-rollen lika bra. Commander i BF4 var ju rena skämtet.

Det var skoj med alla egengjorda moddar till BF2, man hann liksom aldrig tröttna. Fanns t.o.m en Sverige-Norge mod

1
Skriv svar