Här är systemkraven för Battlefield V

Robot
Här är systemkraven för Battlefield V
Gnällkuk

Har du vad som krävs?
Nä, saknar intresse :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

DirectX: DirectX Raytracing Compatible video card

Hoppas det har något fancy pancy raytracing som bara nVidia RTX serien klarar av att få OK/bra FPS i, så reddit fanboys äntligen kan sluta spamma om hur dålig prestanda RTX korten är, att det är samma som GTX 10-serien men dyrare, då de inte räknar med RayT prestandaboosten. Pretty please.

För övrigt länge sedan jag spelade något utav de här spelen, same same same saaaaame old. Nej tack; "Säsongsspel" som fifa och battlefield överlämnar jag till andra.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Har du vad som krävs?
Nä, saknar intresse :>

Du hade intresse nog att gå in på artikeln dock

Personligen har jag sett fram emot detta spelet (spelade betan).

...men som många andra sagt innan mig så borde de varit lite slöare tempo, annat system för att uppgradera vapnen och lite större kartor.

Men visst ska jag lira det..dock köper jag inte den. Tar en månad premium istället, för jag minns hur besviken jag blev på BF1.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Tamazin:

DirectX: DirectX Raytracing Compatible video card

Hoppas det har något fancy pancy raytracing som bara nVidia RTX serien klarar av att få OK/bra FPS i, så reddit fanboys äntligen kan sluta spamma om hur dålig prestanda RTX korten är, att det är samma som GTX 10-serien men dyrare, då de inte räknar med RayT prestandaboosten. Pretty please.

För övrigt länge sedan jag spelade något utav de här spelen, same same same saaaaame old. Nej tack; "Säsongsspel" som fifa och battlefield överlämnar jag till andra.

Enligt digital foundrys test kommer man kunna spela Bf:V i 1080p 60 FPS med Ray tracing på med ett RTX 2080 ti. Så om man är van vid 1440p 144hz i spel så kommer man nog bli besviken.

Medlem

Nä, jag har bara ett sketet 1080 Ti.

Gen
Medlem
Skrivet av Tamazin:

DirectX: DirectX Raytracing Compatible video card

Hoppas det har något fancy pancy raytracing som bara nVidia RTX serien klarar av att få OK/bra FPS i, så reddit fanboys äntligen kan sluta spamma om hur dålig prestanda RTX korten är, att det är samma som GTX 10-serien men dyrare, då de inte räknar med RayT prestandaboosten. Pretty please.

För övrigt länge sedan jag spelade något utav de här spelen, same same same saaaaame old. Nej tack; "Säsongsspel" som fifa och battlefield överlämnar jag till andra.

Skrivet av Droopydawg:

Enligt digital foundrys test kommer man kunna spela Bf:V i 1080p 60 FPS med Ray tracing på med ett RTX 2080 ti. Så om man är van vid 1440p 144hz i spel så kommer man nog bli besviken.

Om ett 2080Ti krävs för 1080p/60fps måste 2070 kortet de rekommenderar för DXR gälla för 720p/30fps

Medlem

Lmao, en 1300x för amd men en 4790K för Intel? Idioter.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Gnällkuk
Skrivet av Ankh:

Du hade intresse nog att gå in på artikeln dock

Personligen har jag sett fram emot detta spelet (spelade betan).

...men som många andra sagt innan mig så borde de varit lite slöare tempo, annat system för att uppgradera vapnen och lite större kartor.

Men visst ska jag lira det..dock köper jag inte den. Tar en månad premium istället, för jag minns hur besviken jag blev på BF1.

Ja, det är två vitt skilda saker :> Jag är intresserad av Battlefield som spelserie och nyheter kring spelet, men allt jag sett och spelat själv har gjort mig totalt ointresserad av detta spel. Man kan läsa nyheter och kommentera kring dessa, även om man inte är intresserad av spelet (åtminstone i nuläget) :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@trickeh2k:

Jo det är iofs sant


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hoppas verkligen Dice lyckats få ordning på sitt Dx12 stöd med tanke på att det krävs för Ray-tracing för det har verkligen varit katastrof än så länge. Det fungerar fortfarande inte på Battlefield 1 efter 2 år.

Medlem

Varför krävs det en vassare CPU för ray tracing när allt det magiska sker i GPU:n?

Medlem

Funka fint på min i7-2600K 😎

FM-guru
F.d. Sisyr

Börjar kanske bli dags att uppgradera lite... dock inte för Battlefields skull.

Medlem

Minimum cpu i5 6600k?! Smh, vem fan skriver dessa listorna

Medlem

@Ankh: Större kartor? Här får du några

Medlem
Skrivet av blackidus:

Tack, jag gick självklart enbart efter de jag spelat i betan. Detta ser bättre ut


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Minimum cpu i5 6600k?! Smh, vem fan skriver dessa listorna

Ja, och ännu bättre är att den jämnställs med en AMD FX-CPU. Min i5-3570k från 2012 eller däromkring äter upp den till frukost

Medlem

Sitter på en gammal i5 2500k, som förvisso är överklockad till 4ghz, har funkat fint fram till detta spel, första gången den är en flaskhals, då grafikkortet (1070) är relativt nytt.

Surt, inget byte av processorn utan att jag även behöver byta moderkort och därmed allt annat förutom just grafikkortet, och ärligt talat så är Battlefield 5 som enda spel med dom kraven inte värt en sådan investering. Speciellt nu när nya generationers processorer lurar runt hörnet.

Får väl se om jag kan pressa hårdvaran lite till och hoppas inget exploderar förutom i spelet.

Medlem

Xbox One here - Good to go!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Äntligen

@blackidus: Äntligen en film som gör att man blir sugen på BF V.
Vågar gissa att det är Lars Gustafsson själv som pushat igenom denna medan den andra skiten med extremstressat tempo pressats fram av några högavlönade muppar på EAs marknadsavdelning. Folk som själva inte har en aning om vad som är kul med spel.

1
Skriv svar