Hetaste buggen – hästar självantänder i Red Dead Redemption 2

Robot
Hetaste buggen – hästar självantänder i Red Dead Redemption 2

Hade behövts horse armor från Eld-er Scrolls.

#rdr2, #bugg, #red-dead-redemption-2, #rockstar-games


Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

För att citera Phil i Modern family:

When something explodes in the Dunphy house and Claire asks where Luke is, Phil reminds her: “Spontaneous human combustion is very rare.”

Men hästar däremot!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Jag har stött på några små buggar, men jag måste säga att det verkar ganska välpolerat för att vara ett open world av den storleken. Jag har inte stött på något spelförstörande.

Medlem

Copypaste från GTAVs bilarsystem, efter en viss mängd skada börjar de brinna... känns lite orimligt i RDR2 dock

Medlem

Hästar tillverkade av Samsung?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag råkade ut för denna. Låg hästar och vagnar överallt efter ett par minuter!

Gnällkuk

Ser ju ut som om det är vägen det är fel på, något objekt där. Ser även ut att vara samma typ av ställe på flera av videorna. Är det någon misslyckad städning av objekt från något mission kanske där man har någon får av eld?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Nice, ett nytt loot-område.

Min kristallkula säger att vi kommer få se en ny patch väldigt snart.

Medlem

På natten så lyser det orange om det området, så det är som att just det stället brinner fast det inte syns (förutom då att marken är bränd). Hört fler som sett samma på den officiella RDR2 discorden.

Medlem

Fanns väl en liknande bug i RDR1? Vill minnas att det var häst och vagn som spontant självantände på vägarna i Mexico?

KoP
Medlem

Har inte stött på en enda bugg (iaf inte något jag reagerat över) efter ca. 30 timmars spelande, vilket är ganska anmärkningsvärt.

Medlem

Det mest spelförstörande buggen var under ett uppdrag där du skulle skjuta från en häst o vagn, ville skifta vapen från ett jaktgevär med sikte till revolver och då låste spelaren sig alla gångerna jag försökte, geväret gick inte att använda heller för det var omöjligt att sikta så därför tror jag det var en jobbig bugg... Vid något annat tillfälle när Arthur pratade med en i lägret vid lägerelden så gick han helt plötsligt in i brasan och jag fick sänkt honor :S Fett skumt. Annars är det några småbuggar som gör att vissa av de civila framstår som sinnesförvirrade eller att någon dyker upp framför en men det är inte så spelförstörande tycker jag.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Fanns väl en liknande bug i RDR1? Vill minnas att det var häst och vagn som spåntant självantände på vägarna i Mexico?

Jag vill inte vara svenskalärare, men att SPÅNTANTER självantänder är nog vanligare än hästar. 😉

Medlem

Han har inte självantänt ännu, däremot så har han flugit åt helvete ifrån att springa in i en lite n sten och han backade själv in i en liten brasa och *POFF* hela jävla hästen brann upp på en halv sekund. Lite irriterande hur pass enkelt hästarna kan dö men det är ju itne svårt att få skaffa en ny.

Medlem
Skrivet av Över45:

Jag vill inte vara svenskalärare, men att SPÅNTANTER självantänder är nog vanligare än hästar. 😉

Ja, det är inte lätt när det är svårt. Dyslektiker...

Medlem

Varit med om en häst som jag fångat in som sprang i sidled och hoppade kanske 10 meter bort desto mer man drog i repet

Medlem
Skrivet av Nercis:

Ja, det är inte lätt när det är svårt. Dyslektiker...

Nej det är helt förståligt. Själv har jag diverse psykiska funktionshinder. Men jag skrattar åt eländet och har man humor kommer man långt. Kul att du skriver och vågar säga vad du tycker.

Red Dead McFeast!

Umi
Medlem

Har upplevt några. Hade tagit av min sadel för att hästen skulle "vila", gick bort och uppgradera mitt camp och sadeln skulle givetvis börja bugga så det var bara att starta om ifall jag skulle ha min sadel igen

Medlem

Älskar såna buggar. Sjuk humor som man har

Medlem

Det finns en lustig liten bugg när man är i lägret och ska hälla vatten i tunnan. Arthur tokspiller varje gång och missar typ halva tunnan.

1
Skriv svar