Dice tar sig an Star Wars-universumet

Medlem

BAAAAAM DABIIDAM BARAPRPAPRAPRPAPRA BAM BAM BAM BAAA DAAA DADADAAAAAAADA, o jag älskar introsången i star wars

Medlem

Varför skriver ni Mass Effect skaparna Bioware .. när det hade vart mer lämpligt att skriva Knights of the Old Republic skaparna Bioware? =P

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Faktiskt, ja.

Ett Just Cause spel i Star Wars miljön hade inte varit dåligt...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Varför skriver ni Mass Effect skaparna Bioware .. när det hade vart mer lämpligt att skriva Knights of the Old Republic skaparna Bioware? =P

Mig veterligen är det inte längre samma Bioware så ja det är mer passande att skriva ME-skaparna än att skriva Kotor-skaparna.

Medlem

Bara dem inte förvandlar det till run & gun a la Battlefield 3. Jag pallar inte mera "Fast Paced Action" shooters som handlar om att springar några meter bli skjuten i skallen.

Kan bli flyga eller falla, EA, Disney, Dice och Bioware, Visceral. Det blir helt enkelt ett magnifikt spel eller en stor besvikelse.

Fan ifall dem sabbar detta!

Medlem

Star Wars: Galactic dance-off 2. NU!

Medlem

*Kollar på klockan...
Nepp den är inte 2005 längre...

Medlem
Skrivet av Typhor:

Om Dice ska göra star wars efter bf4 så lär vi ju aldrig se ett bad company 3 :/

Eller BF3 heller för den delen.

(BF3 var inte en värdig uppföljare till BF2)


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Sapiens:

*Kollar på klockan...
Nepp den är inte 2005 längre...
http://media.tumblr.com/tumblr_lp9wfpY76w1qgctlx.gif

QFT.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Efter att ha följt alla rykten om, och längtat efter, Battlefront 3 sedan Battlefront 2 ser jag verkligen detta som något positivt. Det jag funderar över är om det blir just det eller ett Republic Commando 2. Både SW:BF2 och SW:RC är bland de bästa Star Wars-spelen jag spelat, så jag blir nöjd oavsett (förutsatt att de gör det bra, såklart).

Medlem

Mitt tips: Det blir Star Wars samlarfigurer man kan spela med. Som Skylanders fast för 10-12 åringar.

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av fatalbert541:

Så, BF3 summerat om DICE står för utvecklingen (och om spelet kommer hända i huvudtaget):
-unlocks
-attachments
-blå tint på allt mellan himmel och jord
-portabla solar fastklistrade på vapnen
-"bloody screen"
-konstant uppkoppling till internet, facebook, twitter, din frys och diskmaskin

Låter som ett vinnande koncept.

Fan vad jag har väntat!! Så sjukt jobbigt att behöva gå till köket för att kolla om diskmaskinen är färdig eller om jag har glas i frysen. Då kan jag göra det via Battlelog istället

Ja är man så virrig att man lägger glas i frysen borde man nog skaffa sig en scanner till den med inbyggd sms-tjänst kanske?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Disney + Viceral? Haha hur ska Virceral studios lyckas göra nåt spel som inte är köttigt och brutalt

Medlem

Frågan är ju om det kommer finnas något tredjepersons-läge då. :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av gallff:

Mitt tips: Det blir Star Wars samlarfigurer man kan spela med. Som Skylanders fast för 10-12 åringar.

Är inte skylanders för typ 10-12 åringar? Och yngre.

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Disney + Viceral? Haha hur ska Virceral studios lyckas göra nåt spel som inte är köttigt och brutalt

http://sv.wikipedia.org/wiki/Visceral_Games

Medlem

Battlefield 2143 fast med Starwars inriktning så det blir som Battlefront.. JA TACK!!!

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Varför skriver ni Mass Effect skaparna Bioware .. när det hade vart mer lämpligt att skriva Knights of the Old Republic skaparna Bioware? =P

Troligtvis därför att Mass Effect triologin är mycket större än KOTOR och räknas som spelvärldens motsvarighet till The STAR WARS saga..

Sen måste jag påpeka, att det är inte DICE som står för nya spel, utan det är BioWare som kommer ta DICE till sin hjälp för att göra nya spel. FZ går medvetet ut med falsk information av nyhetskällan att döma då STARWARS.com pekar ut BioWare som den primära utvecklaren..

Medlem
Skrivet av Dralle:

Star wars Pinball Dreams? muhuahua

Finns redan liknande:
http://starwars.com/watch/star-wars-pinball-fett-trailer.html

Medlem
Skrivet av Typhor:

Om Dice ska göra star wars efter bf4 så lär vi ju aldrig se ett bad company 3 :/

? vad vi fick se av BF4 hittills så verkar det vara i bad company stuck..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Typhor:

Om Dice ska göra star wars efter bf4 så lär vi ju aldrig se ett bad company 3 :/

? vad vi fick se av BF4 hittills så verkar det vara i bad company stuck..

Personligen så upplever jag att BF3/BF4 är extremt långt från att ens vara i närheten av Bad Company 2.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av toast:
Skrivet av Typhor:

Om Dice ska göra star wars efter bf4 så lär vi ju aldrig se ett bad company 3 :/

? vad vi fick se av BF4 hittills så verkar det vara i bad company stuck..

Personligen så upplever jag att BF3/BF4 är extremt långt från att ens vara i närheten av Bad Company 2.

Ja man uppfattar saker annorlunda, håller dock med dig angående BF3, den singlecampanjen kändes fattig o opersonlig jämfört med bad company, vad jag fick ur den lilla gameplayen ur kommande spelet var att de verkar lite personligare med karaktärerna igen och förhoppningsvis är inte avsnitten/uppdragen upphackade i minnessekvenser/förhörs bekännelser som i 3an.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Är försiktigt förhoppnignsfull.
Visst EA har skamfilat rykte, bitvis väldigt välförtjänt, men de har tillsammans med sina studios även producerat både en hel del bra spel men inte minst spel som säljer dråsvis.

Att en stor utgivare som EA fick licencer att leka med kan ju inte förvåna någon, disney köpte star wars för att tjäna pengar inte bevara dess minne.

Sen tror jag att väldigt många även måste inse att de är inte idioter, de vet vilken massiv skara av star wars fans det finns. De vet att om de gör det rätt så finns det miljoner att inkassera, och vid platta fail finns det många fanboys som kommer ösa skit över dem.

Jag är glad att EA planerar star wars spel av kanske de bästa studios de har som jag är väldigt säker på kommer hantera licencerna med respekt för ansvaret de för med sig.

Vi har sett så mycket skit präglas ut med "det är star wars" som enda säljpunkt.
Jag vågar säga att vi kommer få ett par riktigt fina star wars spel att se fram emot, sen förmodligen ett par kart-spel och ett halvdassigt plattformspel på köpet.

Våga se ljuset, våga hoppas. För tidigt att hypea men man ska ju inte gräva graven innan man ens krupit ur skötet heller.

Peace out, kramar till gnällspikarna det låter som ni behöver det. Puss

Medlem

Inte visste jag att det var APRIL, jävla skämt!

Daise, Raise, Flaise

Arbeit macht frei!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

5 år och 6 månader senare så har licensen förvaltats mycket väl. Electronic Arts är en klippa...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skriv svar