Vi köpte Red Dead Redemption 2 för 6,6 miljarder kr första dagarna

Robot
Vi köpte Red Dead Redemption 2 för 6,6 miljarder kr första dagarna

Och det var bara den fysiska försäljningen.

#red-dead-redemption-2


Spelet faller på det som jag har problem med i alla Rockstars spel, kontrollerna. ACG på YouTube tog upp detta och sa att om man har problem med kontrollerna i GTAV, så kommer man inte gilla det den här gången heller.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Spelet faller på det som jag har problem med i alla Rockstars spel, kontrollerna. ACG på YouTube tog upp detta och sa att om man har problem med kontrollerna i GTAV, så kommer man inte gilla det den här gången heller.

För realistiskt antar jag? Rockstar gillar att köra med en tung känsla.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Spelet faller på det som jag har problem med i alla Rockstars spel, kontrollerna. ACG på YouTube tog upp detta och sa att om man har problem med kontrollerna i GTAV, så kommer man inte gilla det den här gången heller.

Det enda jag ogillar är knappspammandet för att springa/galoppera. Men visst, lite mindre klumpigt styrande hade varit att föredra.

Medlem

Borde lägga till "när pc versionen släpps" bland svaren. Hade jag klickat i iaf

Inaktiv

Köpt på release, men inte fan har man fått det ännu

Redaktör
Skrivet av B-itta:

Borde lägga till "när pc versionen är ute" bland svaren. Hade jag klickat i iaf

Tänkte att det hamnar på ”Kanske senare”.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tänkte att det hamnar på ”Kanske senare”.

Skulle isf säga "Definitivt senare"

P.S. Härligt att de bevisar att single-player kan vara riktigt inkomstbringande med!

Medlem

Med andra ord gick den enorma investeringen med vinst på ett par dagar.. och vissa påstår att spel har blivit för dyra att utveckla. Folk köper bra spel och i större mängder än någonsin, investerar man i indieskräp eller medelmåttig AAA har man inget ben att stå på när det gäller argument om höga utvecklingskostnader.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Spelet faller på det som jag har problem med i alla Rockstars spel, kontrollerna. ACG på YouTube tog upp detta och sa att om man har problem med kontrollerna i GTAV, så kommer man inte gilla det den här gången heller.

Smaken är som baken, antar jag. Jag är en ovan konsollspelare men gillar kontrollen i RDR 2 skarpt. Att jag inte kan sikta utan aim assist är en annan femma, det gäller varenda skjutspel jag försöker mig på med handkontroll...

Medlem

Köpte mitt för 4490 och fick en Xbox X och COD Black Ops 4 på köpet.

Elgigantens erbjudande var för bra för att motstå.

Medlem

ja det är fina siffror på bankkontot

Medlem

Sinnesjuka summor det där då, ja nu har de råd med bulle och kakor till fikakaffet iaf:P

Medlem

Välförtjänt. Obegripligt bra. Sätter en helt ny standard. Har sexdrömmar om vad jag ska göra med PC-versionen.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Välförtjänt. Obegripligt bra. Sätter en helt ny standard. Har sexdrömmar om vad jag ska göra med PC-versionen.

Sexskjutar-drömmar antar jag?

Medlem
Skrivet av B-itta:

Borde lägga till "när pc versionen släpps" bland svaren. Hade jag klickat i iaf

Japp... samma här!

Så jag valde "Kanske senare"


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Känns ofattbart att dom sålt typ 11 miljoner kopior på 3 dagar om snittpriset ligger på 600 spänn... Vet inte om jag tror på det faktiskt

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Spelet faller på det som jag har problem med i alla Rockstars spel, kontrollerna. ACG på YouTube tog upp detta och sa att om man har problem med kontrollerna i GTAV, så kommer man inte gilla det den här gången heller.

Är ju inget som direkt överraskar. Som i RDR med vissa förbättringar... Same as always... Som i alla GTA spel

Medlem
Skrivet av kebbe:

Med andra ord gick den enorma investeringen med vinst på ett par dagar.. och vissa påstår att spel har blivit för dyra att utveckla.

Det kunde jo gått åt ena hållet också. Inte alla spel går runt första dagen. Utvecklingen för tex första DOOM kan knappast jämföras med RDR2 då tid, kostnader, ljud, grafik mm ser helt annorlunda ut nu.

Medlem

Orelevant fråga, Kan man koppla in mouse, keyboard och spela RDR2 på xbox?


signatur

Ordo Ab Chao

Redaktör
Skrivet av robbis:

Känns ofattbart att dom sålt typ 11 miljoner kopior på 3 dagar om snittpriset ligger på 600 spänn... Vet inte om jag tror på det faktiskt

Fast 600 kr har ju konsolspel kostat i minst 20 år. 750 för digitala känns mycket däremot, fast inte anmärkningsvärt med tanke på inflation och att vi har en fri marknad.


signatur
Redaktör
Skrivet av B-itta:

Skulle isf säga "Definitivt senare"

P.S. Härligt att de bevisar att single-player kan vara riktigt inkomstbringande med!

Blir skevt att välja "Defintivt" när ingen pc-version bekräftats än. Då passar "Kanske senare" ( om/när pc-versionen släpps) bättre.


signatur
Medlem

Jag lånade till och med brorsans ps4 för att köpa spelet och köra så värt!

Medlem

Dagen då det kanske släpps till PC, Då är jag en köpare, men endast intresserad av Singel player delen. För vet dock inte om deras "ofelbara" fuskhanterare har med en tentakel i detta lir och så. GTA 5 var ju en hemsk historia på så vis. 2 av mina vänner vart bannade utan orsak, så vi gav dom fingret tillbaka.

Medlem

Förbokade på spelbutiken. Enligt dem skickades spelet den 24e. Har fortfarande inte fått det... Postnord är fan bäst..


signatur

Ryzen 5 7600X | Powercolor Radeon RX 6800XT | 32 GB Kingston DDR5 Fury Beast

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Blir skevt att välja "Defintivt" när ingen pc-version bekräftats än. Då passar "Kanske senare" ( om/när pc-versionen släpps) bättre.

Jag skulle nog med all säkerhet säga att Red Dead 2 definitivt kommer till PC och då blir definitivt köp

Medlem
Skrivet av Sweric:

Förbokade på spelbutiken. Enligt dem skickades spelet den 24e. Har fortfarande inte fått det... Postnord är fan bäst..

https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/026/489/cryi...

Allt jag beställt nuförtiden går att spåra. Om spelbutiken inte lagt in någon spårkod så skulle jag säga att felet lika väl är deras. Annars är det väl bara att ringa upp kundservice på postnord och fråga var det är.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Blir skevt att välja "Defintivt" när ingen pc-version bekräftats än. Då passar "Kanske senare" ( om/när pc-versionen släpps) bättre.

PC versionen kommer helt klart, var så säker.
Det finns inget ”om” i det fallet.

1
Skriv svar