NU LIVE! Halloween Steam sale 2018

Medlem

Det va tyvärr väldigt längesedan jag fann något av värde under en Steam sale, känns som jag redan har köpt alla klassiker som jag vill åt, och om det ens finns nya spel som jag är intresserad av så är det oftast inte mer rabbaterat än 10-20%.

Skrivet av Ercarret:

Jag har väntat på ett bra pris på Nier: Automata ett bra tag nu. Av någon anledning har det en tendens att prissänkas just som jag får skitont om pengar och inte kan köpa något spel, bara för att bumpas upp till fullpris igen i tid till att jag får pengar igen. Jag har stora förväntningar på spelet, men jag betalar inte 50 euro för ett 18 månader gammalt spel som jag dessutom kommer att behöva modda till eftersom det verkar som att en massa portningsproblem lämnats opatchade.

Men första Nier var ett av mina favoritspel, och jag älskar Platinum Games, så någon gång kommer jag definitivt att haffa uppföljaren.

Kan varmt rekommendera Nier: Automata. Det har nog gått minst 10år sedan jag fastnade i ett spel till den grad att jag t.o.m satt och googlade trivia och diverse andra grejer runt det när jag hade tid. Helt fantastisk musik, härliga knäppa karaktärer, flawless combat (såklart). Helt underbart spel.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Det va tyvärr väldigt längesedan jag fann något av värde under en Steam sale, känns som jag redan har köpt alla klassiker som jag vill åt, och om det ens finns nya spel som jag är intresserad av så är det oftast inte mer rabbaterat än 10-20%.

Kan varmt rekommendera Nier: Automata. Det har nog gått minst 10år sedan jag fastnade i ett spel till den grad att jag t.o.m satt och googlade trivia och diverse andra grejer runt det när jag hade tid. Helt fantastisk musik, härliga knäppa karaktärer, flawless combat (såklart). Helt underbart spel.

greenmangaming sålde Nier Automata för typ 15£ för någon vecka sen.. Köpte inte då.. ångrar mig...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Gen:

Så det är numera patchat till 100fps istället? Det var ju faktiskt trevligt. Kanske dags att testa det igen då?

Går nog att tweaka manuellt om inte annat, vet att Skyrim SE går att köra i 144 fps utan att fysiken flippar efter lite ini-pilleri, folk hittade någon extra setting med fysiken som fixade det.

Medlem
Skrivet av Gen:

Gissningsvis kan det iaf inte vara sämre Dock hade jag personligen googlat på det där med FPS låset (om du nu sitter på en 144Hz skärm eller liknande).

Tack, ska kolla upp det


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Gen:

Så det är numera patchat till 100fps istället? Det var ju faktiskt trevligt. Kanske dags att testa det igen då?

Vet ej faktiskt för jag hittar ingen information på det när jag googlar, på reddit, etc. Dock har jag hittat flertal som säger att 72~105 FPS brukar vara säkert att spela med.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vet ej faktiskt för jag hittar ingen information på det när jag googlar, på reddit, etc. Dock har jag hittat flertal som säger att 72~105 FPS brukar vara säkert att spela med.

Det var detta jag snackade om.
https://www.reddit.com/r/skyrimmods/comments/6xzthx/a_few_les...

Edit: Sorry, trodde jag svarade på Gen, men det är ganska relevant i vilket fall som helst.

Gen
Medlem
Skrivet av Rurounin:

Går nog att tweaka manuellt om inte annat, vet att Skyrim SE går att köra i 144 fps utan att fysiken flippar efter lite ini-pilleri, folk hittade någon extra setting med fysiken som fixade det.

Jasså? Vilken breakthrough. Önskar att man hade vetat om det vid release

Skrivet av magma:

Tack, ska kolla upp det

Varsågod

Skrivet av Luciphear:

Vet ej faktiskt för jag hittar ingen information på det när jag googlar, på reddit, etc. Dock har jag hittat flertal som säger att 72~105 FPS brukar vara säkert att spela med.

Jag har för mig folk väldigt snabbt fattade att man kunde låsa upp vid release. Problemet var bara att man fastnade vid terminaler om man hade högre än X FPS (minns inte siffran). Sen kunde man fastna på segar och lite annat. Skönt att allt det där är löst iaf.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jasså? Vilken breakthrough. Önskar att man hade vetat om det vid release

Ska man tro länken jag postade innan så upptäcktes det inte förrän 2016, det faktum att det även funkar till gamla Skyrim får en att undra vad Bethesda håller på med när dom fortsätter cappa spelen i 60 fps, en släng av console-itus måntro.

Medlem
Skrivet av Divion:

@uberpwnage2.0:

Du kan få tag i Fallout 4 för hundralappen på GreenManGaming. Dom kör 50% på massa Fallout-titlar och ytterligare 15% med kod under "VIP"-fliken när man är inloggad. Billigare än så blir det inte. Givetvis är det Steam-nyckel satt man får spelet till sitt steam-bibliotek.

Köpte Fallout 4 själv igår faktiskt och som det redan pratats på här så har jag vart orolig att spelet skall vara låst till 60FPS, vilket det va vid release. Men har inte provat spelet själv än men det skall vara upplåst FPS som det också pratats om i denna tråd.

Jag har alltid spelat i windowed borderless, kan det vara det? Har kört i 76fps sedan release. Annars kanske det är något slags "förbättrad upplevelse"-mod som kanske låser upp den utan att jag varit medveten om det? Det jag märker är att animationerna (som när man slår med baseballträ) är typ "snabba" och överlag kan animationer se skumma ut men annars har det fungerat prima.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Då ska vi se. På önskelistan i år har vi:
1. Middle-earth™: Shadow of War™
2. Mafia III
3. Far Cry® 5
4. Wolfenstein II: The New Colossus

Men det blir troligtvis på vinterrean istället, för nu är det dags för ny skärm och nya komponenter istället.

EDIT: Lurades lite, det var visst "shadow of mordor"..
Middle-earth Shadow of war finns på humble bundle eller vad det heter nu, för typ 10 kr. Så får du Batman arkham origins och något mer också

Releasehästryttare

@Trofast: Det är shadow of mordor.

Medlem
Skrivet av Devan:

@Trofast: Det är shadow of mordor.

Ah, där ser man Jaja, fredagen smyger sig på.

Medlem
Skrivet av Trofast:

Ah, där ser man Jaja, fredagen smyger sig på.

Ja, såg det med. Äger alla dom spelen redan tyvärr.

Releasehästryttare

25 timmar kvar, förbered plånkan!

Releasehästryttare

1 timme kvar?

Releasehästryttare

Im a dummy.. glömde att kl ställt om sig, rean är live NU!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är mest sugen på att plocka upp Fallout 4 faktiskt. Spelat alla de tidigare spelen och har gillat dem allihopa i viss mån. Haft problem med att börja 4an då folk snackat mycket om att mycket RPG-moment är som bortblåst.

fallout 4 är definitivt värt det! jag är sån som tröttnar ganska lätt på spel, men jag har ändå lyckats köra igenom det 2 ggr, sen en massa i survival mode som är asfett. lagt 300 timmar ist för mitt snitt som är 1-10 timmar per spel. dessutom finns det Oändligt med moddar, kör just nu 105st moddar och det lär bli ännu en genomspelning det är ett stort och kul spel helt enkelt, mkt att samla, bygga och utforska! guldspel. jag kör dock helt utan dlc.


signatur

//monster

Medlem

och i vanlig ordning vill jag rekommendera:

grim dawn
rocket league
fallout 4
WITCHER 3 (bara 15 euro nu!) ett av dom bästa ever
divinity: original sin 2
xcom 2
prison architect


signatur

//monster

Moderator | Testpilot
Skrivet av monsterbenke:

fallout 4 är definitivt värt det! jag är sån som tröttnar ganska lätt på spel, men jag har ändå lyckats köra igenom det 2 ggr, sen en massa i survival mode som är asfett. lagt 300 timmar ist för mitt snitt som är 1-10 timmar per spel. dessutom finns det Oändligt med moddar, kör just nu 105st moddar och det lär bli ännu en genomspelning det är ett stort och kul spel helt enkelt, mkt att samla, bygga och utforska! guldspel. jag kör dock helt utan dlc.

Låter kul! Skulle dock vilja köpa GOTY men den verkar inte vara billigare :/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Har en hel hög spel på min wishlist men bara ett fåtal det var rea på, tyvärr. 60% på Don't Starve Together innebär dock förmodligen ett köp.

Medlem

Skaffade Divinity: Original Sin 2 för att spela genom med en vän. Nog det enda jag skaffar.

Medlem

Mina pupiller är i formen av en cowboy i solnedgången just nu och allt annat känns helt oviktigt. Så, ingenting.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är mest sugen på att plocka upp Fallout 4 faktiskt. Spelat alla de tidigare spelen och har gillat dem allihopa i viss mån. Haft problem med att börja 4an då folk snackat mycket om att mycket RPG-moment är som bortblåst.

Håller med om att rpg-momenten är mycket sämre i 4:an mycket av det går att fixa med moddar dock (te.x no character voice, samt extended dialogue interface) men upptäckandet och sido uppdragn alltså...Så sjukt ofta så är många av uppdragen bara "gå dit skjut banditerna" eller när man upptäckt nåt som verkar häftigt så finns det Ingen intressant pay off på det alls. Där lyckades Alla tidigare Fallout 1-3 så mycket bättre.

Jag har ändå dock 100 timmar i det innan jag tröttnade på det fullständigt så är du fan av de tidigare, kommer du antingen älska det eller åtmistone få ut ett par timmar ur det.

Medlem

För mig blir det Alan Wake, kul att det är tillbaks på steam.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av magma:

Är det samma situation i game of the year edition?

Håller själv utkik efter mooncrash som är som ett tillägg till Prey som enligt mig är en av de bästa spel som släppts på senare tid.

Det var inte 60 fps det var låst till utan 30.
Man var tvungen att använda ett progran och mixtra med unställningar för att få det fungera.
Med risk för terminaler osv buggade ur.
Nu är spelet fixat (tog alldeles för länge) så får man äntligen köra högre fps utan input lag och snabba laddningstider.
Jag har nyligen spelat klart fallout 4 och är lite missnöjd precis som många andra.
Jag sessutom avskydde allt vad buliding och crafting i spelet så det skippade jag så mycket jag kunde


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det var inte 60 fps det var låst till utan 30.
Man var tvungen att använda ett progran och mixtra med unställningar för att få det fungera.
Med risk för terminaler osv buggade ur.
Nu är spelet fixat (tog alldeles för länge) så får man äntligen köra högre fps utan input lag och snabba laddningstider.
Jag har nyligen spelat klart fallout 4 och är lite missnöjd precis som många andra.
Jag sessutom avskydde allt vad buliding och crafting i spelet så det skippade jag så mycket jag kunde

Det är tydligen konsolversionen som är låst till 30.
Finns mer godbitar i godisskålen som tur är


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Blackrabbit2:

För mig blir det Alan Wake, kul att det är tillbaks på steam.

Finns annars på gog också. Norpade där istället DRM-fritt FTW


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Shadow Warrior 2 blev det faktiskt, annars brukar det inte vara desto större skillnad i pris.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Moderator | Testpilot

Blev Undertale för min del (dock inte på rea).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Får mitt VR-headset imorgon så det kanske blir lite VR-titlar.

123
Skriv svar