Ställ klockan, Fallout 76-beta på alla plattformar i natt

Robot
Ställ klockan, Fallout 76-beta på alla plattformar i natt
Medlem

Blir snooze på denna.

Medlem

Vilka sketna tider. Irriterande att man inte får spela när man vill. Förstårligt dock. de vill nog inte att man ska spela hela spelet under betan

Medlem

Why on this unholy hour?!

Geeks Gaming

Älskar fallout spelen. Har länge längtat efter ett multiplayer fallout. Men har inget sug för detta just nu Blir att vänta tills som släpper mods och custom servrar.

Medlem

Progression hänger med till fullversionen? Vad är det för idioti?

Kalla det inte för beta om det egentligen bara är ett demo eller en förhandsversion.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Progression hänger med till fullversionen? Vad är det för idioti?

För att sälja fler ex medelst förhandsbokningar. Det är inte utvecklaren som är idiot här, om man nu får lov att säga så.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Xmk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Älskar fallout spelen. Har länge längtat efter ett multiplayer fallout. Men har inget sug för detta just nu Blir att vänta tills som släpper mods och custom servrar.

Har väl funnits, iaf till Fallout 2.

Geeks Gaming

@Xmk: Ja reloaded. Men inte samma sak för mig. Hade hellre haft mp till typ fallout 3-nv-4.

Medlem

Jag skulle ha satt ner foten när Fallout 4 släpptes till fullpris drivet av en 15år gammal motor. Nu vill dom snabbt casha in på "survival"-crazen och har slängt ihop något som ser ut och körs som skräp, slängt på Fallout namnet och t.o.m i förväg varnar fansen för att det kommer vara fullproppat med buggar. Aldrig i livet.

Nu har iaf. jag bestämt att det får vara nog och ska inte stödja det mer.

Xmk
Medlem
Skrivet av duchovny:

Jag skulle ha satt ner foten när Fallout 4 släpptes till fullpris drivet av en 15år gammal motor. Nu vill dom snabbt casha in på "survival"-crazen och har slängt ihop något som ser ut och körs som skräp, slängt på Fallout namnet och t.o.m i förväg varnar fansen för att det kommer vara fullproppat med buggar. Aldrig i livet.

Nu har iaf. jag bestämt att det får vara nog och ska inte stödja det mer.

Du får ta och kika in Wasteland istället, Wasteland 3 ska ju ha MP med om det är det man är ute efter!

Medlem
Skrivet av Xmk:

Du får ta och kika in Wasteland istället, Wasteland 3 ska ju ha MP med om det är det man är ute efter!

Herregud, hur kan jag ha missat detta?! Det är ju precis så här jag önskar att alla fallout spel efter 2an skulle ha sett ut. Tack!

Medlem

Nope, blir inget Fallout 76 här inte, tror det kommer floppa hårt.

Blir Red Dead Redemption 2 och Mutant Year Zero: Road to Eden för min del.

Medlem

Är där någon som vet var jag ska skriva in min Fallout 76 betanyckel till PS4 som jag har fått från Gamestop? Varje gång jag skriver in den på 'Lös in koder' på PSstore så kan jag inte skriva in hela koden för den är för lång...
Snälla hjälp om där är någon som vet hur man gör. Har väntat på denna betan ett tag nu, heheh.

Redaktör
Skrivet av Flugsaft:

Vilka sketna tider. Irriterande att man inte får spela när man vill. Förstårligt dock. de vill nog inte att man ska spela hela spelet under betan

Skrivet av AxxT:

Why on this unholy hour?!

Tiderna är ändrade, det börjar en timme tidigare. Jag räknade fel pga vintertidsändringen här men inte där.


signatur
Medlem

Fast enligt Bethesdas egna launcher så öppnas serverna om 7 timmar och 40 min

Medlem

Asså, är inte beta till för att rapportera buggar och finslippa spel längre?

4 timmar demos som kallas beta?

Redaktör
Skrivet av Mackan4762:

Fast enligt Bethesdas egna launcher så öppnas serverna om 7 timmar och 40 min

Men för helv... Stämmer, kollade nu. Tack för update!


signatur
Medlem

Vart har folk förhandsbokat sina spel? Man vill ju inte gärna betala 600 som Microsoft:s och Bethesda:s butiker tar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vart har folk förhandsbokat sina spel? Man vill ju inte gärna betala 600 som Microsoft:s och Bethesda:s butiker tar.

Jag bokade det på Webhallen

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Jag bokade det på Webhallen

Får man en beta-nyckel på mail då, och sen en fysisk kopia när det släpps? Eller hur kommer man in i "betan"?

En femtiolapp billigare på El-giganten, men de kanske är segare med att skicka?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Då har man köttat betan lite över 2 timmar nu.

Jag är inte imponerad.
Flyter på som sirap (PC Versionen)
FOVn är för snäv så man får huvudvärk efter ett tag
Alla mobs är typ dumma i huvudet, rejäl stepdown från fallout 4.
Jag mördade en pack med super mutants med en kniv, för man kunde sidesteppa dem och dom missade alla skott (Hur dom ens existerar lorewise i spelet är en annan fråga)
Tog mig 10 minuter att hitta en power armor och kötta allt och alla
Då man kunde pumpa allt i Strength så mördade man alla spelare inom några sekunder även om dom inte hade startat pvp med mig,
Då man ser alla på kartan, at all times, gör det extremt enkelt att gå runt och jaga människor.
Och vad ska dom göra egentligen när jag springer runt med en power armor som enligt bethesda skulle ta riktigt lång tid att få.
UI:n och inventoryn är också en hel mardröm för dom som spelar på PC.
Man är i stort sätt tvungen att använda spelets scrollbar för hotkeyade vapen, går inte att välja vilken slot dom ska vara i direkt från din inventory.... du måste scrolla.... få upp scrollhjulet ... scrolla till siffran, trycka C ... sen scrolla igenom en lista med hela din inventory som du inte kan gruppera efter vad för typ, riktigt onödigt.
Sen är en drös vapen alldelles för stora, det hjälper inte heller att FOVn är så himla snäv som jag tog upp tidigare, t.ex. Snubnose .44 revolver tar upp halva skärmen medans en Rifle är extremt mycket mindre.

Skulle kunna fortsätta att ranta att det är en hel moshpit av fel men nu är det dags för att lägga sig i sängen med dåligt humör!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

Då har man köttat betan lite över 2 timmar nu.

Jag är inte imponerad.
Flyter på som sirap (PC Versionen)
FOVn är för snäv så man får huvudvärk efter ett tag
Alla mobs är typ dumma i huvudet, rejäl stepdown från fallout 4.
Jag mördade en pack med super mutants med en kniv, för man kunde sidesteppa dem och dom missade alla skott (Hur dom ens existerar lorewise i spelet är en annan fråga)
Tog mig 10 minuter att hitta en power armor och kötta allt och alla
Då man kunde pumpa allt i Strength så mördade man alla spelare inom några sekunder även om dom inte hade startat pvp med mig,
Då man ser alla på kartan, at all times, gör det extremt enkelt att gå runt och jaga människor.
Och vad ska dom göra egentligen när jag springer runt med en power armor som enligt bethesda skulle ta riktigt lång tid att få.
UI:n och inventoryn är också en hel mardröm för dom som spelar på PC.
Man är i stort sätt tvungen att använda spelets scrollbar för hotkeyade vapen, går inte att välja vilken slot dom ska vara i direkt från din inventory.... du måste scrolla.... få upp scrollhjulet ... scrolla till siffran, trycka C ... sen scrolla igenom en lista med hela din inventory som du inte kan gruppera efter vad för typ, riktigt onödigt.
Sen är en drös vapen alldelles för stora, det hjälper inte heller att FOVn är så himla snäv som jag tog upp tidigare, t.ex. Snubnose .44 revolver tar upp halva skärmen medans en Rifle är extremt mycket mindre.

Skulle kunna fortsätta att ranta att det är en hel moshpit av fel men nu är det dags för att lägga sig i sängen med dåligt humör!

Får tacka för din sammanfattning. Även om jag av erfarenhet absolut inte vill spela beta-faser längre så har jag ändå varit sugen, för det är ju ändå Fallout. Men nu dämpades det suget rejält.

Bra skrivet!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Jag mördade en pack med super mutants med en kniv, för man kunde sidesteppa dem och dom missade alla skott (Hur dom ens existerar lorewise i spelet är en annan fråga)

Förhoppningsvis så visar det sig att datumdateringarna i spelet inte stämmer och det är längre in i framtiden än vad man tror av någon "story" anledning. Annars är dom helt enkelt bara dumma i huvudet och inte bryr sig om världen som folk spenderat tid på att bygga upp sen 90-talet.

Resten av dina intryck är väl precis det man trott från första början att det skulle resultera i.

Medlem

FOV och FPS var väl ett problem i Fallout 4 också. Har även för mig att spelet inte gillade att man körde över 60hz för då sög FPS:en ännu mer.

Medlem

Jag gick in med inställningen "hoppas det är kul". Hade inte kollat någon preview.

Du verkar ha gått in med inställningen att det kommer att suga.

Jag spelade 4 timmar igår. Började med att teama upp med en random europe och vi hade hur roligt som helst.

Flöt på bättre än Fallout 4. FOV var det inget fel på. AIn var, intressant men ofta korkad ja. Gömmer sig och försöker döda dig på smarta sätt men ganska ofta så var den korkad.

Queats syncade inte riktigt i laget men det lär väl fixas.

Hittade en power armor men den kräver lvl 25 för att användas. Vi blev lvl 9.

Roliga quests! Massa skoj detaljer. Alla ghouls är sjukt coola då de inte hunnit ruttna färdigt ännu.

Lägger du allt i strength får du sköna problem med rads och sånt senare. För att inte tala om hur trist karaktär du valde att göra. Jag förstår att du hade tråkigt.

I loved it

Medlem
Skrivet av Pellejones:

Jag gick in med inställningen "hoppas det är kul". Hade inte kollat någon preview.

Du verkar ha gått in med inställningen att det kommer att suga.

Jag spelade 4 timmar igår. Började med att teama upp med en random europe och vi hade hur roligt som helst.

Flöt på bättre än Fallout 4. FOV var det inget fel på. AIn var, intressant men ofta korkad ja. Gömmer sig och försöker döda dig på smarta sätt men ganska ofta så var den korkad.

Queats syncade inte riktigt i laget men det lär väl fixas.

Hittade en power armor men den kräver lvl 25 för att användas. Vi blev lvl 9.

Roliga quests! Massa skoj detaljer. Alla ghouls är sjukt coola då de inte hunnit ruttna färdigt ännu.

Lägger du allt i strength får du sköna problem med rads och sånt senare. För att inte tala om hur trist karaktär du valde att göra. Jag förstår att du hade tråkigt.

I loved it

I ett beta test så kör jag med filosofin att man inte ska spela spelet som utvecklarna har tänkt sig det.
Du spelade exakt som dom ville
Jag testade de saker som var dåligt, för att senare uppmärksamma att det finns saker som behövs fixa.
Som low level ganking som inte går att göra något åt.
Att lägga allt i strength de första levlarna kommer inte heller förstöra för mig senare då man bara fixar ett level 3 kort i strength, helst den med 10% mer i skada, sen skaffar man ett kort i agility "Tror jag det var" som också buffar tvåhands melee vapen.
Man onehittar mobs, man dödar spelare på direkten.
Det är något som borde nerfas.

Sen kanske dom borde lägga in en true pacifist mode, som nu så finns det inget sådant läge.
Normal - Alla kan döda dig, du kan döda alla, du kommer ändå dö även om du inte attackerar honom.
Pacifist - Alla kan döda dig, men du kan inte skjuta tillbaka, även om du så vill


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag slogs aldrig mot spelare dock, så jag kan inte säga något om det.

Jag håller med om att gank på low level inte borde få finnas. En enkel lösning är ju bara att höja leveltaket för när PvP kickar in. Lvl 5 som det är nu tar ju nolltid att komma upp i.

Oneshot är ett problem, absolut. Mobs dör på ett skott i huvudet utan problem men när mobs är lvl 20+ så är det klurigare. Speciellt när de är 5-10st samtidigt.

1
Skriv svar