Snabba trick för snyggare Red Dead Redemption 2 på Playstation 4 Pro

Relik 📜

Digital Foundry har grävt mer i det här, och mycket riktigt pekar allt mot att HDR-läget bara är en "utsträckt" variant av SDR. Me dandra ord, tvärt emot hur man "ska" göra - utgå från HDR och trycka ihop till SDR.

TL;DR: RDR2 har inte riktig HDR.

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-whats-...


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Väldigt intressant läsning. Känns dock lite obsolete att äga en PS PRO om man ska låsa den till 1080p men är värt att prova iaf. Dipparna under 30 är fan cancer...

Medlem
Skrivet av Rassa:

Detta med grafikjämförelser har gått för långt..
ser nästan aldrig någon skillnad på alla videor youtube släpper ut..
Fortfarande inte sätt något snyggare än Uncharted 4
Nasadator eller ej.

Prova att ladda ner sourcefile och kolla i klippets native upplösning så kommer du att se. Fuck Youtubes komprimering det döljer nästan alltid all skillnad.

Medlem
Skrivet av jbx:

Spelar på en One X på en LG oled c8 65”. Är nöjd med hur det ser ut och flyter på stabilt i 30fps.

Hur ser native 4k ut på en 65" panel? Hur nära måste du sitta för att se pixlarna? Har märkt att tummen gör stor skillnad för PPI:n. Sär sugen på att byta upp mig från min LG OLED B7a till en 65:a!

Medlem
Skrivet av sCaz:

30 fps.. året är 2018.. Du menar "spelet är anpassat så bra som det kan göras av de aktuella utvecklarna på 5000 spänn hårdvara, att det väljer 4k före 60 fps är makalöst.".

Och ja, det står en PS4 PRO med spelet i fråga till TV'n.

Det är ju precis det jag skrev, du byter bara ut mina ord och upprepar mitt inlägg...

123
Skriv svar