Nintendo har sålt 22,8 miljoner Switch-konsoler

Robot
Nintendo har sålt 22,8 miljoner Switch-konsoler

Säljer ungefär lika snabbt som Playstation 4.

#nintendo, #switch


Medlem

Jag är inte förvånad. Bästa konsolen jag ägt sett till det breda användningsområdet. Perfekt att kombinera med en välbyggd PC.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Bra att det går bra för nintendo dom behövs i spelbranschen

Medlem

What he said ^

PC + Switch är en match made in heaven. PS4 och Xbone känns riktigt tråkiga. Förutom en hel del grymma spel känns de helt onödiga då de inte tillför något unikt alls. Båda är fullständigt underlägsna en medioker pc idag och har som sagt inget unikt försäjlningsargument alls på hårdvarufronten.

En okej Smash-lansering och en fet första Metroid-trailer så kommer försäljningen gasa på ytterligare. En något upphottad version 2019 är också välkommet och kommer införskaffas dag ett.

Redaktör
Ponny

Gissar på att Pokémon och Smash Bros lär super smasha upp siffrorna ytterligare nu i vinter.


signatur

En Bamseponny av folket

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Riktigt kul!

Just är det PS4 som det spelas på flitigast (Spider-Man), men Switchen får lite kärlek då och då. Väldigt trevlig liten mackapär, hoppas det fortsätter gå bra för den så att vi får några nya IPs som är single player-fokuserat, dvs inte Splatoon eller Arms.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Oerhört bra konsol. Även fast jag gillade Wii U väldigt mycket så är Switch allt som jag ville att Wii U skulle ha varit.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Jag har överlägset flest spel till PS4, men de senaste fyra-fem månaderna har det blivit väldigt mycket Switch-spelande. Octopath Traveler, Xenoblade Chronicles 2 + Torna-DLC:t och Crash Bandicoot Trilogy har dominerat mitt spelande, men nu ska jag till slut återvända till PS4 med Spider-Man. När Metroid Prime 4 släpps kommer jag dö glädjedöden, och förhoppningsvis håller den känslan i sig när jag börjat spela (Other M smärtar fortfarande).


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Du kommer att ha kul med nya Peter Parker kan jag säga.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Zimpan: jag misstänker detta utifrån allt jag sett och hört, och nu har jag varit inne i jrpg-djungeln så länge att ett open world-spel med Spindermannen kommer kännas galet fräscht!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Det kan jag garantera. Om du har lite koll på Spider-Man serien så kommer det att bli extra roligt!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Gissar på att Pokémon och Smash Bros lär super smasha upp siffrorna ytterligare nu i vinter.

Jag tror på den saken med. Det är snart piken kommer att komma.


signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Zimpan:

@Loevet: Det kan jag garantera. Om du har lite koll på Spider-Man serien så kommer det att bli extra roligt!

Läste Spider-Man som besatt som liten, så jag ser fram emot extra roligt helt enkelt 😀


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Hur kan Zelda vara återutgivninging? Släpptes det inte samtidigt på wiiU och switch?

Fragtjuv

@aholman: Det är Mario kart-spelet som de menar är en återutgivning.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@aholman: Det står att Mario Kart 8 Deluxe är en återutgivning, inte att Breath of the Wild är det.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Synd att folk slänger pengar på skräp.

Medlem

Ah ja på fredag plussar jag på antal sålda med 1, då kommer d3 till Switchen, nu är det på tiden man skaffar en. Då behöver man inte ta paus i spelandet när man ska på toa:D
Lite intresserad att testa Pokemon för första gången när det kommer och Metroid Prime 4 blir grymt hoppas jag.

Finns det några andra spel utöver Mario och Zelda man inte bör missa?:D

Medlem

Fick en repa inom första veckan på skärmen genom att docka den. Kommer det en ny version så kan dem göra om och göra rätt. Att använda den det är till för och skada skärmen är inte så roligt. Sålde den efter zelda och mario och ångrar mig inte.

Medlem
Skrivet av Sneaaky:

Fick en repa inom första veckan på skärmen genom att docka den. Kommer det en ny version så kan dem göra om och göra rätt. Att använda den det är till för och skada skärmen är inte så roligt. Sålde den efter zelda och mario och ångrar mig inte.

Nej det med skärmen var/är riktigt dåligt.
Switchen hade varit ute någon vecka när jag köpte den så informationen fanns tillgänglig. Tryckte dit ett skärmskydd så fort jag hade packat upp den.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av kebbe:

Synd att folk slänger pengar på skräp.

Vad lägger du dina pengar på?

1
Skriv svar