Här har du alla spel till Playstation Classic!

Medlem

Helt okej.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Intelligent Qube! En gammal favorit! I övrigt synd att det blir directors cut av resident evil, den med sunkiga musiken

Saknar många bra spel, men ändå rätt intressant lineup.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Croc Legend är jag glad för då det spelet inte är särskilt bra. Crash, Spyro, Mario, heck nästan vilken 3D platforms-spelserie som helst gör bättre på alla sätt.

Jag visste inte att det fanns Mario till playstation, där ser man. Skyller på att jag spelade mest på pc då.

Vad beträffar Croc är PSX-versionen sämre än PC-versionen enligt egen upplevelse, men ett dåligt spel skulle jag inte säga att det är. Charmigt om inte annat. Dessutom: "praise was directed towards the game's visuals and its music, while criticism was directed towards the game's controls and camera. It went on to become one of Argonaut's most successful releases, selling over 3 million copies for the Playstation". Kontrollerna var rätt mupp, men absolut inget dåligt spel i sin helhet. Sedan med tanke på att det sålt rätt väl också för sin tid med.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har kvar orginalet och spindlar fyllda med spel, så det är inte speciellt intressant.

Medlem

Uppriktigt ledsen att Silent Hill inte kom med. Inte för att jag är förvånad... Konami är ju Konami trots allt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av magma:

Jag visste inte att det fanns Mario till playstation, där ser man. Skyller på att jag spelade mest på pc då.

Vad beträffar Croc är PSX-versionen sämre än PC-versionen enligt egen upplevelse, men ett dåligt spel skulle jag inte säga att det är. Charmigt om inte annat. Dessutom: "praise was directed towards the game's visuals and its music, while criticism was directed towards the game's controls and camera. It went on to become one of Argonaut's most successful releases, selling over 3 million copies for the Playstation". Kontrollerna var rätt mupp, men absolut inget dåligt spel i sin helhet. Sedan med tanke på att det sålt rätt väl också för sin tid med.

Det var bara exempel på bättre plattformsspel inte tagen från en specifik konsol.

Och jo det var ganska dåligt just för kontrollen, för mig då. Spelar ju som ingen roll vad media sagt om det när det inte åldrats bra på något sätt. En plattformare lever och dör på sina kontroller och kamera och det är just dessa som är riktigt risiga.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En intressant och varierad lineup.

Självklart så känns det som att ett spel som Wipeout och några till saknas och de flesta känner nog så för diverse titlar. I många fall har det nog med diverse licenser att göra och i några fall så har nog inte spelen åldrats så väl.

Kontot avslutas

Det var tyvärr många spel som saknades.

Mitt intresse för denna konsol har svalnat rejält.

De kunde ju ha haft så att man hade kunnat köpa till fler spel digitalt, då hade jag nog varit mer intresserad.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det var bara exempel på bättre plattformsspel inte tagen från en specifik konsol.

Och jo det var ganska dåligt just för kontrollen, för mig då. Spelar ju som ingen roll vad media sagt om det när det inte åldrats bra på något sätt. En plattformare lever och dör på sina kontroller och kamera och det är just dessa som är riktigt risiga.

Tycker det gick ok med tangentbord, men är absolut inte bättre än Spyro och crash bandicoot (originalet) precis som du säger. Annars har vi ju också heart of darkness som var ett väldigt unikt plattformspel, men svårt av bara satan. Tyvärr inga höjdarkontroller i detta heller. Rayman är också oerhört svårt med lite smått klumpiga kontroller.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

9/20 spel som jag växte upp med, resten har jag ingen koll på/liten koll på. Men jag ska nog helt klart önska mig detta till julklapp av bruden!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Som någon mer hade lyft upp, var är Tony Hawk?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Det fanns ett par guldkorn men vart var: Tony Hawk Pro Skater, Crash Bandicoot, Silent Hill, Parappa the Rapper, DIABLO?!?!? ''Ja Diablo fanns till PS1 och det var jävligt bra!''..

Medlem
Skrivet av xverminator:

Gillar verkligen att Sony ger sig in i classic tåget, jag hade aldrig någon Playstation i begynnelsen, så jag har inte spelat något av dessa även om några såg lite kul ut. Jag skulle nog inte bli kompis med hand handkontrollen heller, så för mig skulle konsolen säkert snabbt bara stå och damma och ta plats. Så det blir nog inget köp, däremot skulle jag nog gärna skaffa en PS2 classic om det kommer en.

Den konsol jag helst skulle vilja ha är en GameCube mini Classic

Detta igen
Om du vill spela ps(one) spel så kör valfri emulator med "upphottad" grafik och valfri kontroll. Behöver inte köpa eller sörja att spelen inte kommer till en classic konsol.
Dom görs väll i förata hand för samlaren


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Soul Blade och Discworld 1/2, tack!

Medlem

Vilka skitspel.

Medlem

Varför alltid bara 20-30 spel på dem här classic consoler? Specielt med ps1 där det finns så mycket mer,


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Ar det verkligen det ?
Skrivet av Gaara:

Wild Arms är väl det som lockade mest för mig iaf, jisses vilket bra RPG.

Introt var magiskt,men sen var 80% av spelet rätt segt fram till slutet vill jag minnas.

Medlem

Har förbeställt min! Inte direkt hypad av val av de orginala spelvalen dock. MGS, FFVII, RE1, Rayman 👍 Kommer fullständigt hacka sönder den här konsolen för att få in de iso-filer jag vill ha på den. SOTN, RE2, RE3, Suikoden, FFIX, Vagrant Story etc.

Medlem

Inget Metal Gear Solid 😧

Medlem

@notice: Eh, vad är det för fel med Metal Gear Solid som de har slängt med? Det ligger med i listan vettu

Medlem
Skrivet av cybo:

Varför alltid bara 20-30 spel på dem här classic consoler? Specielt med ps1 där det finns så mycket mer,

Ett problem när man når fram till generationer som använder sig av skivor är att ett spel kan ta upp mer plats än alla NES- och SNES-spel tillsammans.

Är det någon som vet hur man på denna enhet hanterar musiken som ofta brukade ligga som vanliga CD-spår på skivorna?

Medlem

Rimlig lista, fast blir inget köp för min del. Den tidiga eran av 3d-spel känns inte som att dom åldrats såpass väl direkt, jämför med hur 16-bitseran står sig.

Men vem vet, kanske kommer en retrotrend där indieutvecklare tycker att spel ska ha ofantllgt få polygoner och en tjock dimma 40 meter åt alla håll ;).

Aldrig spelat Crash Bandicoot, men blev likt en tidigare skribent rätt förvånad över att det inte var med på listan.

Medlem

inte en chans, antingen spel man spelat sönder eller spel som är så orelevanta att dom inte ens ska va med på listan, kan vi se någon sträcka upp en hand för dom som vill spela intelligent qube eller mr.driller eller jumping flash.

men sen kan vi diskutera gran turismo > ridge racer
eller varför ff7 behöver vara med när wild arms räcker för att ff7 finns på steam t.ex
och castlevania sotn är en klassiker och borde vart med men den finns på ps4 på ps store tyvärr.

några jag tror dom flesta missade som är lite kult klassiker är:
bust a groove
g-darius
final fantasy tactics
tomba
det finns ett par till som ja inte kommer ihåg just nu.

men ska man gå med uppenbara val så är väl tomb raider och crash bandicoot nått dom missat.

Medlem

Ja! någon som använde hjärnan kom på en brilliant idé var att damma gamla av sitt egna ps1.
eller alternativt bara fixa en ps1 emulator istället om man inte är sugen på nån av dessa.
tummen upp på det förslaget.

Medlem
Skrivet av b_bob:

kan vi se någon sträcka upp en hand för dom som vill spela intelligent qube

Här har du en hand upp.

Intelligent qube (Kurushi) hade jag på demoskiva i min ungdom. Var sjukt kul! Men lyckades aldrig köpa hela spelet på den tiden.

Hälften ser bra ut men räcker inte för att intressera mig. Spiderman och Tony Hawk exempelvis känns ju som två solklara val.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Här har du en hand upp.

Intelligent qube (Kurushi) hade jag på demoskiva i min ungdom. Var sjukt kul! Men lyckades aldrig köpa hela spelet på den tiden.

Asså jag tror vi alla som ägde ps1 köpte dom där demo skivorna, jag har minnen av att jag satt o spela det också nån eftermiddag eller 2, men det är inget jag hade sagt "det är ett ps1 spel" då hade jag kunnat slänga in spelet Kula World som var mycket mer intressant men det var inte dom spelen direkt som skriker Playstation för mig.

Medlem

Suikoden I och II samt Symphony of the night. Då hade jag köpt. Lätt.

12
Skriv svar