Rykte: Red Dead Redemption 2-appen kan ha avslöjat en kommande pc-version

Medlem
Skrivet av KoP:

Så mycket tjänade dom inte på pc släppet (lite pengar till kaffebröd) jämfört med konsol släppet. 5 miljoner ex på pc vs 60 miljoner ex på konsol.

Hittar siffor som säger upp till 10 miljoner och då endast sålda genom steam ^^

jbx
Medlem
Skrivet av jkw:

Allt handlar om pengar, det är inte så att de får investerare för att de tycker att det är roligt att kasta pengar på folk.

Ja givetvis, det är ett vinstdrivande företag vi pratar. Tror du Rockstars hade kunnat släppa RDR2 med den kvaliten vi nu har om de inte hade tjänat alla dessa pengar på GTA V?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av KoP:

Så mycket tjänade dom inte på pc släppet (lite pengar till kaffebröd) jämfört med konsol släppet. 5 miljoner ex på pc vs 60 miljoner ex på konsol.

Vart får du dina siffror ifrån egentligen? Sist i våras de visa siffror var det väl typ 90miljoner ex sålda. Där vet jag inte riktigt hur förhållanden ser ut mellan PC och konsol, men oavsett är det väl inte direkt konstigt att ett spel som först såldes exklusivt till konsol i två olika generationer, säljer bäst till konsol.

Sen om du tycker maximal vinst är viktigast, då bör väl Rockstar primärt satsa på free2play mobil/konsol/PC spel nästa gång.

Medlem

Behövs det ens bevis?
Såvida sony och microsoft inte betalar en miljard dollar för exklusivitet (varför skulle microsoft göra det?) kommer det självklart till pc.
Jag spår juni 2019 med lite tur och vind i seglet för pc spelarna.
Tills dess kommer konsoler fortsätta sälja som smör i solsken.

Avstängd

Jag ser framemot RDR2 på PC.

Medlem
Skrivet av KoP:

Så mycket tjänade dom inte på pc släppet (lite pengar till kaffebröd) jämfört med konsol släppet. 5 miljoner ex på pc vs 60 miljoner ex på konsol.

Ja 5 miljoner ex för att porta ett redan befintligt spel till PC, Knappast kaffepengar.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Tror absolut att det kommer till pc. Men inte pga några rader kod, utan av rent ekonomiska skäl.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Behövs det ens bevis?
Såvida sony och microsoft inte betalar en miljard dollar för exklusivitet (varför skulle microsoft göra det?) kommer det självklart till pc.
Jag spår juni 2019 med lite tur och vind i seglet för pc spelarna.
Tills dess kommer konsoler fortsätta sälja som smör i solsken.

Det låter ju logiskt. Men varför kom då inte RDR1 till PC?

//LD

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Det låter ju logiskt. Men varför kom då inte RDR1 till PC?

//LD

För koden var helt kaiko. Det GICK inte att glra om spelet från grunden för att släppa det på PC.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Gnällkuk
Skrivet av KoP:

Tror snarare det är en väldigt liten klick av konsolspelarna som sitter på en hyffsat bra pc (inkl. mig själv).

GTA V har sålt runt 5 mille ex på PC och runt 60 mille till konsol. Det säger ju något.

Det blir ju ofta så, man utgår från sig själv och folk runt omkring en - eller ens land. Sedan glömmer man helt bort att resten av världen kanske inte har det lika gott ställt överlag. Man får kanske välja på en konsol för 3 papp och spel då och då för 500 spänn, mot att hosta upp 10-tusentals kronor (eller mer).

Det är ganska logiskt att det mesta säljer bättre till konsol, man vet att vad man får och framför allt så får man samma upplevelse som alla andra på konsol. Jag skulle också tippa på att jag hör till en mindre skara (sett till världen över lag) som köpte GTA V till PS3, PS4 och PC.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Det låter ju logiskt. Men varför kom då inte RDR1 till PC?

//LD

RDR1 byggdes inte med pc i åtanke på en moddad version av dåtidens rage-motor, och för att få det rullandes på pc skulle det i princip kräva att spelet byggdes upp från scratch i en senare version av motorn.
M.a.o ett misstag de inte kommer göra om och en dyrköpt läxa.
Naturligtvis släpps RDR2 på pc

Skribent
Skrivet av KoP:

Tror snarare det är en väldigt liten klick av konsolspelarna som sitter på en hyffsat bra pc (inkl. mig själv).

GTA V har sålt runt 5 mille ex på PC och runt 60 mille till konsol. Det säger ju något.

Varifrån får du dessa siffror? Vad jag kan hitta så har spelet sålt i 10 miljoner ex bara på Steam, och då räknar man inte med spel som sålts direkt i Rockstars Social Club.

https://www.resetera.com/threads/grand-theft-auto-v-approachi...

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Naturligtvis släpps RDR2 på pc

Ja, har de inte redan bekräftat detta men att de inte har givit ett exakt datum för det? Har för mig att de har sagt det iaf.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av KoP:

Tror snarare det är en väldigt liten klick av konsolspelarna som sitter på en hyffsat bra pc (inkl. mig själv).

GTA V har sålt runt 5 mille ex på PC och runt 60 mille till konsol. Det säger ju något.

Tror nog det kan vara en hyggligt stor grupp som likt mig sitter med både konsoler och en bra PC, men spelar på konsolerna av varierande anledningar. Om spelet inte släpps till PC direkt kanske man spelar sig mätt på konsolsidan och köper inte spelet till PC, trots att man har hårdvaran för det. Andra, som jag, föredrar att spela vissa spel på konsol trots att vi har en PC som kan spotta ur sig fler fps och högre upplösningar.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Esri:

Ja, har de inte redan bekräftat detta men att de inte har givit ett exakt datum för det? Har för mig att de har sagt det iaf.

Nej, Rockstar har inte sagt någonting. Mest bara spekulationer om att det antagligen/troligen kommer till pc.

Medlem

Riktigt trött på att stora spelföretag likt Rockstar nonchalerar PC gaming och dröjer med release... Kan ju inte vistas någonstans på internet för att undvika RDR2 spoilers.

Skägg.
10 Chambers

Eller så kan man använda appen som Player 2-kontrollen (den alltid lite glappande och fula) så att en pc-spelare får vara med när du lirar på konsol. Man kan alltid behöva en kartläsare.


signatur
12
Skriv svar