Diskutera – Hur bra är Red Dead Redemption 2?

Ambassadör
Xbox

Helt sinnessjukt immersive detta! Trodde nog inte spel som dessa gjordes i dagens läge, det är ju inget för nu-nu-nu-folket direkt. Saker tar tid och det är så jäkla trevligt.

Kontrollerna och jag är fortfarande inte helt överens dock...Framförallt ridningen är mer buttonmash än något annat. Jag kör standardkonfig fortfarande i tron om att det borde vara någon poäng med den som jag bara inte fattat ännu. Vilken konfiguration kör folk med?


signatur

Jump in.

KoP
Medlem

@Tobias Solem: Du lät antagligen något vittne komma undan. Slå på minimappen så kan du se alla vittnen och vilket håll dom är påväg mot. :'D

KoP
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Helt sinnessjukt immersive detta! Trodde nog inte spel som dessa gjordes i dagens läge, det är ju inget för nu-nu-nu-folket direkt. Saker tar tid och det är så jäkla trevligt.

Kontrollerna och jag är fortfarande inte helt överens dock...Framförallt ridningen är mer buttonmash än något annat. Jag kör standardkonfig fortfarande i tron om att det borde vara någon poäng med den som jag bara inte fattat ännu. Vilken konfiguration kör folk med?

Tycker inte det är så vansinnigt mycket buttonmashing då man rider. Bara om man vill hålla toppfart dock. Annars kickar jag igång hästen med lite tryckande och sen håller jag bara uppåt på vänster thumbstick så håller hästen bra fart.

Ambassadör
Xbox

@KoP: Hm k, jag tycker den tappar fart/faller ur rytm random. Jag har väl bara inte fått kläm på det än...


signatur

Jump in.

KoP
Medlem

@Mortaigne: Tog några timmar innan allt satt. Men nu sitter kontrollerna som en smäck.

Ambassadör
Xbox

@KoP: Hehe ja det brukar ju vara så. Du kör med standardkonfiguration på kontrollen eller?


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har inte riktigt fått häng på det här med att samla grejer till campet, har försökt komma med döda djur till pearson men det finns bara ”greet” som prat-val?

Egentligen har jag inte skrapat ihop en spänn än mest ridit runt, gjort lite missions, rånat folk, knallat runt i stan...hela upplevelsen är så övermäktig att det är svårt att veta vart man ska börja, på ett positivt vis

Slog in pre-order bonusen för warhorse, men den finns inte i stallet i valentine?

Sinnessjukt bra spel för övrigt, helt i en annan klass än alla andra existerande spel.

Medlem

Smaken är som baken, men rdr2 är för mig en helt fantastisk upplevelse. Kommer just från att ha spelat ac odyssey. Där det spelet är fullkomligt nedlusat med laddningstider bara man hoppar mellan världen o kartan eller går in i konversationer, så finns inte detta i rdr2. Man laddar upp spelet en gång (vilket går väldigt snabbt) och sen existerar inte laddningstider. Det bars flyter.

Spelet har golvat mig med sin atmosfär. Det är rent otroligt vackert och jag älskar tempot. Rider jag in i en stad tar jag gärna mig tiden att hoppa av min häst och leda den medan jag hälsar godmorgon på alla jag möter. Gåendes. Sakta. I ett spel. Det är för mig unikt, då man alltid annars rushar mellan uppdrag och händelser.

Enda funderingen jag har, det är hur det skulle vara att spela en ondare karaktär. Jag spelar själv en riktig hedersknyffel men ibland går det ju som det går ändå och man drar på sig ett bounty. Vilket jag upplever som rätt handikappaden då alla affärer stänger för en o liknande. Skulle man va ond konstant känns det som att man skulle tappa mycket av spelet då städerna skulle bli totalt värdelösa? Någon som har erfarenhet?

Medlem

Behöver man hålla på att sköta hästen/lägret och sig själv? Är ju super tråkigt i så fall. I ettan var det bara att spela på men detta känns ju nästan som man spelar sims 4 i cowboy miljö.
Vad händer om man bara gör uppdragen?
Kanske finns någon fuskkod som gör så man kan ignorera såna tråkiga saker?

Medlem

Efter att ha spelat i helgen får jag känslan av lite the sims gone bad (Då menar jag inte bad=dåligt ). Misstänker att man inte behöver ha superkoll på temperaturer, rätt kläder, ren häst, ryktat häst osv.. Det har inte varit så farligt hittills. Dock börjar jag tröttna på att plocka upp min hatt efter varje slagsmål. Har heller inte fått ordning på slagsmåls mekaniken, känns mer som tur (för mig). Min gubbe har oftast ingen hatt på sig längre.

Jag har heller inte förlikat mig vid att jag måste kolla att jag har rätt vapen med mig utan jag kan ge mig in i strider utan rätt vapen när jag hoppar av min häst.

Har lite utmaning med kontrollen, trist att man inte utnyttjar analoga spakar såhär 2018. Blir lite irriterad på context känslighet vilket gör det svårt att placera sig rätt för att saker skall trigga. (Skulle råna ett hus på natten, smyger in och kommer inte in i läge för att öppna kistan utan systemet vill att jag skall interagera med han som sover. Man rycks bort från spelet när man håller på att försöka positionera sig rätt för att få ett X).

Lyckades även med att storma ett läger när jag skulle smyga fram till ett fallet träd och göra en koordinerad attack genom att jag inte stanna i tid (då smög jag ändå). Förstörde den sessionen för mig. Från en fantastisk upplevelse fram tills dess blev det frustration.

Lite sånt där förstör för mig. Men RDR2 är en fantastiskt fin interaktiv animerad film. Hästanimationerna är fantastiska. Vyerna helt underbara på Xbox One X.

Så RDR2 är definitivt en 4/5 för mig. Spelkontrollen och mekanik förstör för mig

Medlem

Härligt spel. Att bara ta sin häst och utforska. Håller med de flesta om att det är skönt att det går långsamt. Den yngre generationen är som alltid, vill ha allt nu nu.

Ser fram emot online läget, skapa sitt egna gäng och rida runt och ställa till med oreda.

Sen tar det lite tid att förstå hur allt fungerar, och vad man ska ha allt till.

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har alltid rätt.

Min vise gamle morfar sade en gång till mig;

Regel nummer ett, morfar har alltid rätt.
Regel nummer två, i den händelse att morfar mot förmodan skulle ha fel, gäller automatiskt regel nummer ett.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av vvkurs:

Smaken är som baken, men rdr2 är för mig en helt fantastisk upplevelse. Kommer just från att ha spelat ac odyssey. Där det spelet är fullkomligt nedlusat med laddningstider bara man hoppar mellan världen o kartan eller går in i konversationer, så finns inte detta i rdr2. Man laddar upp spelet en gång (vilket går väldigt snabbt) och sen existerar inte laddningstider. Det bars flyter.

Spelet har golvat mig med sin atmosfär. Det är rent otroligt vackert och jag älskar tempot. Rider jag in i en stad tar jag gärna mig tiden att hoppa av min häst och leda den medan jag hälsar godmorgon på alla jag möter. Gåendes. Sakta. I ett spel. Det är för mig unikt, då man alltid annars rushar mellan uppdrag och händelser.

Enda funderingen jag har, det är hur det skulle vara att spela en ondare karaktär. Jag spelar själv en riktig hedersknyffel men ibland går det ju som det går ändå och man drar på sig ett bounty. Vilket jag upplever som rätt handikappaden då alla affärer stänger för en o liknande. Skulle man va ond konstant känns det som att man skulle tappa mycket av spelet då städerna skulle bli totalt värdelösa? Någon som har erfarenhet?

Min karaktär är väldigt ond, har bounty på mig överallt och jagas ständigt av bounty hunters.
Hjälper kriminella som fått på sig lagen, fått en del tips om bra ställen att råna genom det.
Affärerna stänger inte, lagen är inte alltid på patrull i städerna, oftast står det någon och vaktar någonstans så man får helt enkelt ta sig in till "the main road" via en gränd eller så. Men oftast så känns det som att jag kan röra mig relativt fritt i städerna.

Det är inte förrän man rånat en affär och mördat massa deputies som staden hamnar i lockdown i några in-game dagar, ypperligt tillfälle att slå upp ett litet läger någonstans i skogen, jaga lite djur osv.

Börjar bli rätt svårt dock när man blir trackad av 10 + bounty hunters med hundar och helvete, dom har dock rätt mycket bra loot på sig som guld klockor etc. Har funderat ett tag på att försöka betala av bounty'n men det känns rätt lönlöst att punga upp 1500 dollar sammanlagt för dom tre counties jag härjat i.

Min arthur morgan är helt sinnessjuk, och det sjukaste är att han verkar veta om det själv i alla dialoger.

Medlem
Skrivet av Hexon:

Har hunnit o avverka 6-8 timmar och precis som en del skriver så är kontrollerna lite för sega när man rider och lite för långsamt tempo. Har mest lagt tid på att utforska sakerna man får och vad dom ska användas till. Undrar om det är så viktigt att hålla koll på camperstället och donera massa hela tiden och crafta eller om man kan börja koncentrerar sig mer på storyn? Sen blir jag inte klok på att man har bounty på sig fast wanted svalnat. Trodde det var lite som gta att så fort wanted svalnat så kan man vistas fritt igen. Men så är inte fallet. Tänkte först köra badass men det går inte då man blir efterlyst hela tiden och inte kommer kunna röra sig nånstans.

Du kan köra Badass hela tiden, men det gäller att byta kläder och använda dig av din mask så folk inte känner igen dig.

Begår du ett brott där vittnen hinner kontakta "The Law" så kommer de ju givetvis komma upp Wanted poster på dig samt ett belöning för ditt tillfångatagande.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Det finns folk som dammsuger och säger att det funkar bra (de dammsuger även vid utblåset på baksidan).

Själv så undviker jag dammsugning pga risken för statisk elektricitet. Dessutom kommer man ändå inte åt allt damm inuti konsolen på det sättet.

Jag föredrar istället att gå in och blåsa rent inuti med tryckluft på burk. Klicka nedan om det låter intressant.

Rengöring av PS4 skiljer sig lite beroende på vilken modell du har.

Om du vill komma åt och göra rent fläkten inuti PS4 Pro eller PS4 Slim så är det väldigt enkelt - det är bara att ta av topplocket vilket man kan göra utan att bryta garantin.

Rengöring av fläkten i original-PS4 är däremot lite knepigare. Då måste man skruva upp några skruvar och det bryter garantin ifall du har kvar någon sådan. Bra att känna till. Annars är det inga konstigheter, det är bara att skaffa rätt skruvmejslar, sedan kan du "gå in" och blåsa rent. Det blir snabbt rutin, piece of cake.

Rengöring av original-PS4: länk
Rengöring av PS4 Pro: länk
Rengöring av PS4 Slim: länk

Hoppas det hjälper.

Tack för tipset! @Nemo

KoP
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@KoP: Hehe ja det brukar ju vara så. Du kör med standardkonfiguration på kontrollen eller?

Japp. Brukar sällan ändra kontrollerna i spel.

Medlem

Älskar hur man verkligen kan vara hur brutal som möjligt.

Stötte på en kaxig mexican som utmanade mig i ett skyttetävling. Tyvärr så hinner man ju inte läsa "tipsen" som dyker upp i vänstra rutan innan jag hade förlorat tävlingen.

Kaxig som han var vägrade jag att pröjsa insatsen och sköt han i huvudet och sedan stod jag i 2-3 min och körde in min kniv i huvudet på honom och sen tog jag hans hatt och red vidare.

Medlem

lirat hela dagen, lätt ett av dom bästa spelen någonsin, om inte det bästa


signatur

//monster

Medlem

Bästa beskrivningen av Red dead redemption jag har läst faktiskt.

https://centredailytimes.org/technology/red-dead-redemption-2...

Medlem

Det enda som jag stör mig lite på än så länge är vädereffekterna som övergår alldeles för snabbt. Natt övergår till morgonen för fort och regn övergår till sol för snabbt. Det förstör lite av känslan tycker jag. Men annars är det heeelt magiskt! Blev just inbjuden in i ett random hus i mitten av ingenting på drinkar och mat (och självklart blev jag rånad, som jag visste redan tidigt men ville ändå se hur det slutade) Allt känns så riktigt på något vis, och världen är heeelt underbar att rida omkring i och upptäcka

Också lite besviken på att man inte kan ligga eller ragga på tjejer. Det hade varit pricken över i:et.

Medlem

Det bästa spel som någonsin skapats.

Jag kommer bli så urbota fattig till sommaren när pc-versionen släpps med VR stöd 😅

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Bästa beskrivningen av Red dead redemption jag har läst faktiskt.

https://centredailytimes.org/technology/red-dead-redemption-2...

Nej.
Jag gissar att du inte ens spelat spelet och hoppas på att läsa lite negativa aspekter så du slipper köpa en box.
Världens sämsta recension.

Jag är övertygad om att det kommer låta annorlunda från din pipa när du väl installerat det på pc’n i maj.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Nej.
Jag gissar att du inte ens spelat spelet och hoppas på att läsa lite negativa aspekter så du slipper köpa en box.
Världens sämsta recension.

Jag är övertygad om att det kommer låta annorlunda från din pipa när du väl installerat det på pc’n i maj.

Haha jo jag har spelat spelet, jag äger ett ps4 pro. Och jag håller med recensionen till punkt och pricka.

Och det finns massa mer att önskar av kontroller och spelmekaniken.

Medlem

för mig som aldrig har lirat något med kontroll sen begynnelsen av PC så var det rätt svårt, men nu (10 timmar senare) sitter alla knappar på ren reflex. vilka jävla fighter det blir när man väl kommer igång, så otroligt mkt action och skjutande, på sätt som får en att känna sig som gud själv kommer definitivt köpa Även på pc och köra ännu en gång, och då kommer jag sikta på 100% achievments


signatur

//monster

Skriv svar