Testpilot - Florpad

Robot
Testpilot - Florpad

Ett gamerinriktat golvskydd som tål spill och håller stolen på plats.

#florpad, #testpilot


Medlem

Tack för en bra recension, gillar när det testas prylar runt om datorn, sällan man ser sånt på spel- eller hårdvaru-sidor.
Som du skrev i testet vet vi ju inte hur hållbar mattan är, men som jag ser det, håller den över 1 år är det värt priset för min del.

Om det är fler än jag som undrar var man kan köpa Florpad så har jag hittat några på:
Netonnet https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingstolar/tillbehor?pag...
MaxGaming https://www.maxgaming.se/gamingstolar/tillbehor-stolar
Och givetvis hos Florpad som har alla motiven https://florpad.com/shop/

Medlem

Gamingprodukter i all ära men det finns redan golvskydd på Ikea och dylikt som kostar 199kr...


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Inte en chans att jag skulle introducera det där gröna monstret i min lägenhet. Känns ungefär lika smakfullt som att ha en pyramid med Monster-burkar ståendes på byrån.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Belfry:

Gamingprodukter i all ära men det finns redan golvskydd på Ikea och dylikt som kostar 199kr...

Visst men lite som jag är inne på i mitt test så tycker jag inte om dem. Finns många exempel där många av dem faktiskt skadar golvet i längden, eller i alla fall gör golvet lite fulare. Många gånger tycker jag stolen också rullar runt eller att golvskyddet inte ligger fast på golvet och kan åka runt när du rör stolen.

Skrivet av Rafner:

Inte en chans att jag skulle introducera det där gröna monstret i min lägenhet. Känns ungefär lika smakfullt som att ha en pyramid med Monster-burkar ståendes på byrån.

Finns andra varianter om man inte gillar den gröna. Kommer garanterat komma fler i längden också. Personligen har jag inget större problem med den men finns ändå potential till att det kanske kommer en variant som inte sprutar GAMING tänker jag i alla fall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tittade på de andra som finns tillgängliga, jag håller med om att kvalitén är högre och potentiellt en bättre produkt. Det är inte heller priset som skrämmer mig utan att de inte har någon version som är stilren. Även de som inte har skrikande färger har ändå för mycket text för min smak.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Tror jag håller mig till en lite mer vanlig neutral matta som passar in i mitt rum och inte ett reklam namn inklistrat på den.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Belfry:

Jag tittade på de andra som finns tillgängliga, jag håller med om att kvalitén är högre och potentiellt en bättre produkt. Det är inte heller priset som skrämmer mig utan att de inte har någon version som är stilren. Även de som inte har skrikande färger har ändå för mycket text för min smak.

Jo om de erbjudit några mer "vuxna" designer eller kanske enfärgade hade det kunnat passa in i betydligt fler hem. Själv hade jag kunnat tänka mig en eller en liknande men inte med de designer som finns nu. Vill inte sitta i en cirkel där det står "beast zone"
För tillfället kör jag en såndär från IKEA och är inte särskilt nöjd den är ful och jobbig att rengöra. Enklare att kunna slänga in mattan i en tvättmaskin. Men den skyddar i alla fall golvet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Belfry:

Jag tittade på de andra som finns tillgängliga, jag håller med om att kvalitén är högre och potentiellt en bättre produkt. Det är inte heller priset som skrämmer mig utan att de inte har någon version som är stilren. Även de som inte har skrikande färger har ändå för mycket text för min smak.

Skrivet av Joffe:

Tror jag håller mig till en lite mer vanlig neutral matta som passar in i mitt rum och inte ett reklam namn inklistrat på den.

I vanlig ordning hade jag hållit med då jag gärna vill ha produkter som passar in i rummet, eller kläder som ser bra ut tillsammans. Här av någon anledning så stör det inte mig så mycket personligen, men kan hålla med om att det är något som kan vara bra att tänka på och något som Florpad förhoppningsvis kan fixa för er som inte gillar hur de ser ut i dagsläget.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra recension och produkten verkar mycket bättre än annat som finns på marknaden som du säger.

Jag måste dock hålla med resten om att den är något ful och fylld med för mycket reklam och text.

Tycker denna är ett bevis på lite olika motiv man kan få och att det finns potential. Nu är det här givetvis inte något som faller alla i smaken men på sikt så tror jag ändå att det finns chans för mer neutrala varianter eller vad man ska kalla det.

Överlag så verkar det vara en bra produkt och det tror jag många håller med om, problemet är bara att de när så jäkla ful.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Visst men lite som jag är inne på i mitt test så tycker jag inte om dem. Finns många exempel där många av dem faktiskt skadar golvet i längden, eller i alla fall gör golvet lite fulare. Många gånger tycker jag stolen också rullar runt eller att golvskyddet inte ligger fast på golvet och kan åka runt när du rör stolen.

Har du någon källa till dessa exempel där golv tagit skada?
Och hur är det med lukt hos den testade mattan förresten? Neopren har ju en tendes att ge en ganska stark gummidoft.

Jag har haft min https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/44881100/ i många år och tycker den är helt ok.
Precis lagom friktion för att stolen inte ska röra sig vid normal användning och att man inte ska behöva ta spjärn mot något för att flytta på stolen.
Extremt lätt att hålla ren och den suger inte åt sig ett endaste dugg.
Dessutom är den bra mycket billigare

Medlem

Det finns plastmattor från bland annat Ikea i två modeller, den ena är plan och är till för platta golv medan den andra typen har små piggar för att ligga still på en större matta.

När det gäller just floorpad hade det varit trevligt med åtminstone en version i exempelvis helsvart färg med en mindre logga i något hörn. Konstigt att deras marknadsföring inte tycks förstå att de kan locka både yngre kunder med motiven samtidigt som äldre kunder kan föredra en neutral version.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Moderator | Testpilot
Skrivet av goose72:

Har du någon källa till dessa exempel där golv tagit skada?
Och hur är det med lukt hos den testade mattan förresten? Neopren har ju en tendes att ge en ganska stark gummidoft.

Jag har haft min https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/44881100/ i många år och tycker den är helt ok.
Precis lagom friktion för att stolen inte ska röra sig vid normal användning och att man inte ska behöva ta spjärn mot något för att flytta på stolen.
Extremt lätt att hålla ren och den suger inte åt sig ett endaste dugg.
Dessutom är den bra mycket billigare

"Många exempel" var dåligt skrivet av mig, menade att det finns exempel på att det. Sweclockers har ett eget test med medlemmar som svänger åt båda hållen gällande IKEA's egna skydd så du kan ge den en titt.

Gällande lukt så har det inte varit något problem och då har jag rullat runt på den i flera veckor. Har också tvättat den flertalet gånger efter mitt slask-test men i helhet så har lukt inte varit ett problem.

Skrivet av Belfry:

När det gäller just floorpad hade det varit trevligt med åtminstone en version i exempelvis helsvart färg med en mindre logga i något hörn. Konstigt att deras marknadsföring inte tycks förstå att de kan locka både yngre kunder med motiven samtidigt som äldre kunder kan föredra en neutral version.

Jo det verkar vara det som folk tänker på mest för tillfället och det är en helt legit grej att störa sig på. Det känns dock som ett problem som är enkel att lösa vilket jag tror och hoppas företaget kommer göra.

Det man får tänka på är att det är helt nytt företag och en helt ny produkt. Efter att den initiala perioden känns det logiskt att försöka göra några varianter som är mer neutrala som andra människor kan införskaffa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Vill bara lägga till att jag nyligen hittade den här nyheten. Potential finns.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Joffe:

Tror jag håller mig till en lite mer vanlig neutral matta som passar in i mitt rum och inte ett reklam namn inklistrat på den.

Skulle aldrig lägga denna matta på mitt golv. Skulle aldrig få ligga igen. Gräslig och känns oerhört onödig gimmick pryl. Hade den varit neutral, inbyggd golvvärme och massage så kanske.

Medlem

Nästa gång jag lägger om golvet ska jag utan tvekan köpa en sådan här (eller ännu hellre något som ser lite mer neutralt och vanligt ut). Har redan kört sönder golvet som jag lade för tre år sedan och vill verkligen inte råka ut för samma sak igen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Inga nackdelar? Inte ens priset som är tre gånger så högt som ikea's golvskydd? Skämtar ni? Hur mycket betalt fick ni?

Medlem

Spännande och ovanlig sak att testpilota, men intressant. Har funderat på något liknande själv till datorparken i vardagsrummet för att skydda parketten. Kul att se att det finns både gaming-inriktade mattor samt fler färger. Hade nåt plastigt transparent elände från IKEA förut som snabbt blev repigt och fult :/

Tack för recensionen

Medlem

Jävla fan! Frugan sade ja, så nu var jag TVUNGEN att beställa en. Prisvärd tycker jag, trodde den skulle vara dubbelt så dyr. 599:- med gratis frakt är helt OK.


signatur

I drank what?

Medlem

Kul recension, själv använder Jag en avancerad modell som kallas för "trasmatta"


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Clockworks:

Bra recension och produkten verkar mycket bättre än annat som finns på marknaden som du säger.

Jag måste dock hålla med resten om att den är något ful och fylld med för mycket reklam och text.

Tycker denna är ett bevis på lite olika motiv man kan få och att det finns potential. Nu är det här givetvis inte något som faller alla i smaken men på sikt så tror jag ändå att det finns chans för mer neutrala varianter eller vad man ska kalla det.
https://florpad.com/wp-content/uploads/2018/10/DSC_5503_white...

Överlag så verkar det vara en bra produkt och det tror jag många håller med om, problemet är bara att de när så jäkla ful.

Den där mattan var rätt snygg, den skulle jag kunna tänka mig att ha:D

Ambassadör
Xbox

Saken man inte visste att man behövde!

Hade, som andra redan påpekat, föredragit ett mer neutralt utbud av designs. Men det är snyggare än den fula plastskiten från IKEA som jag har nu i alla fall.

Inväntar lite mer stilrena designs och sedan blir det ett köp! Bra test för övrigt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vill bara lägga till att jag nyligen hittade den här nyheten. Potential finns.

https://slack-imgs.com/?c=1&url=https%3A%2F%2Fcdn1-photos.hoc...

Den där var riktigt snygg faktiskt. Så de har teamat upp med svenska idrottsföreningar också? Hade varit snyggt med en från Djurgården.

Skrivet av Gaara:

Den där mattan var rätt snygg, den skulle jag kunna tänka mig att ha:D

Ingen favorit hos mig men den är ju annorlunda från det vanliga. Kul att det finns olika motiv och med tanke på Leksand grejen ovan finns det nog chans med många fina motiv på sikt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av spikes:

Inga nackdelar? Inte ens priset som är tre gånger så högt som ikea's golvskydd? Skämtar ni? Hur mycket betalt fick ni?

Det är olika från person till person men för mig har IKEA's golvskydd eller liknande varit relativt dåliga. Andra mattor man kan ha under stolen ligger i samma prisklass, ibland till och med dyrare. Florpad fixar alla problem jag haft med andra alternativ.

Såhär i efterhand så skulle jag nog kunnat ha satt en sak på minuskanten att det är lite dåligt med motiv, men det som finns duger för mig och på sikt så kommer det garanterat komma fler varianter att välja bland.

Skrivet av Ender:

Spännande och ovanlig sak att testpilota, men intressant. Har funderat på något liknande själv till datorparken i vardagsrummet för att skydda parketten. Kul att se att det finns både gaming-inriktade mattor samt fler färger. Hade nåt plastigt transparent elände från IKEA förut som snabbt blev repigt och fult :/

Tack för recensionen

Jättekul grej att testa faktiskt! Det är annorlunda gentemot att testa en mus eller ett tangentbord och jag har försökt pusha så att vi kan testa lite grejer runtom datorn och dess tillbehör och nu har vi fått testa denna fina matta

Tack själv för att du läste, Ender!

Skrivet av Mortaigne:

Saken man inte visste att man behövde!

Hade, som andra redan påpekat, föredragit ett mer neutralt utbud av designs. Men det är snyggare än den fula plastskiten från IKEA som jag har nu i alla fall.

Inväntar lite mer stilrena designs och sedan blir det ett köp! Bra test för övrigt!

Men faktiskt! Den gör sitt jobb otroligt bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

När det finns en enfärgad version så köper jag nog direkt. Alternativt möjligheten att välja eget tryck för en extra peng.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

@Mortaigne: Finns många olika varianter: Kolla här tex.


signatur

I drank what?

Medlem

Så otroligt j-vla ful som den är skulle den aldrig hamna här oavsett!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Intressant, men själv är jag ingen neoprenälskare


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av warh0g:

Kul recension, själv använder Jag en avancerad modell som kallas för "trasmatta"

Den knottriga, för mer känsla? ;D

Testpilot

Jag är helt florpad av recensionen

Kul grej och med kanske lite mer modest mönster hade jag skaffat en också.
Kör just nu med Ikeas plastskydd som fungerat fint under många år.

Just att den är 8kantig gör också att den går att få in bättre under skrivbordet än en 4 kantig matta vilket jag ser som en bonus.

12
Skriv svar