Rykte: Red Dead Redemption 2-appen kan ha avslöjat en kommande pc-version

Robot
Rykte: Red Dead Redemption 2-appen kan ha avslöjat en kommande pc-version
Medlem

Klart det kommer till PC. Rockstar är inte korkade. Är väldigt smart att vänta ca 1 år. dubblerar nästan försäljningen va! it's all about the money.

Medlem
Skrivet av FZ:

Vad tror du?

Jag tror att den som lever får se.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Klart det kommer till PC. Rockstar är inte korkade. Är väldigt smart att vänta ca 1 år. dubblerar nästan försäljningen va! it's all about the money.

Vill inte vara dryg nu, men vad skulle det vara för om inte pengarna? Ett vinstdrivande företag som typ alla andra. Hade dom inte varit det så kanske vi inte hade haft alla grymma spel som dom släppt nu under två decennium.

Moderator | Testpilot

Det finns en möjlighet att det är gammal kod som ligger och skräpar från companionappen till GTA 5 också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Klart det kommer till PC. Rockstar är inte korkade. Är väldigt smart att vänta ca 1 år. dubblerar nästan försäljningen va! it's all about the money.

Antagligen ett år eller så för många konsolspelare har ju en bra pc också och om ett år kommer dom vara sugna på Red Dead igen som kommer i en upphottad version till PC så då säljer det både till PC-spelare och en gång till till konsolspelare. Detta var ju ofta fallet med GTA V.

Medlem

Väldigt sugen att köpa en PS4 Pro, men jag tror också att det kommer till PC nästa höst. Jag kan vänta tills vidare.

Medlem

Släpp 1:an också!!!!!!!!!!!!!!!!!

Står inte ut med klumpiga kontroller på konsol!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skägg.
10 Chambers

Durango = Xbox Ones projektnamn
Orbis = Playstation 4s projektnamn


signatur
Medlem

Jag tror det kommer till pc men att tro att en app till mobilen med lite universalkod skulle vara beviset är jag väldigt tvek till. RDR2 använder garanterat samma framework som appen till GTA5 och därav stöd för PC direkt.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det finns möjligt att det är gammal kod som ligger och skräpar från companionappen till GTA 5 också.

Japp är detta som stämmer, så alla PC-spelare, läs detta inlägg. Det kommer inte till PC.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@Remus: Du vet att du kan köra med mus å keyboard på Playstation finns säkert till Xboxen också.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Klart det kommer till PC. Rockstar är inte korkade. Är väldigt smart att vänta ca 1 år. dubblerar nästan försäljningen va! it's all about the money.

Denna taktik fick mig att köpa GTAV hela tre gånger! Sen ska man behöva betala pengar för att köpa grejer online också!

Medlem

GTA V var en guldgruva på PC. Klart det kommer, finns ingen som helst tvekan. Pengarna styr.

Medlem

Det är väl samma motor som GTA5, fast förbättrad? Klart det kommer till PC, skulle vara konstigt annars...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

jag kör allt på enbart pc alltid, men red dead 2 köpte jag till ps4 då jag inte klarar vänta. kan direkt säga att det är så jävla häftigt och bra att jag förmodligen köper det Även till pc när det kommer.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det finns en möjlighet att det är gammal kod som ligger och skräpar från companionappen till GTA 5 också.

inte med detta i filerna

PARAM_Oculus

Kombinera det med detta uttalandet, and funtimes await.

https://uploadvr.com/rockstar-games-not-done-with-vr-says-viv...

Medlem

varför släpptes ettan aldrig till pc då nån som vet? jag tror på detta när rockstar själva säger nåt konkret...

lite rader med pc anknytning behöver inte betyda nånting alls, gör inte en höna av en fjäder xd

Medlem

Jo tror det är rätt givet att det kommer. Kommer köpa det dag ett då också. Ser fram emot att modda det. Tex för att använda en av de snabbare promenad-animationerna by default.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SWEBarb:

varför släpptes ettan aldrig till pc då nån som vet? jag tror på detta när rockstar själva säger nåt konkret...

lite rader med pc anknytning behöver inte betyda nånting alls, gör inte en höna av en fjäder xd

Vad som sagts så verkar spelet ha varit en jäkla kodhärva och de orkade väl helt enkelt inte försöka lösa problemet med att få det till PC.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Remus:

Släpp 1:an också!!!!!!!!!!!!!!!!!

Står inte ut med klumpiga kontroller på konsol!

True that, annars får man dö utan att ha känt RDRs gunst.. Det är hårt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Ducci:

@Remus: Du vet att du kan köra med mus å keyboard på Playstation finns säkert till Xboxen också.

Men med 30fps kör jag nog fan hellre med en kontroller

jkw
Medlem

Så klart det kommer komma. Kommer det snart? Nej. Kommer det efter att de har mjölkat sönder konsollerna på ingame saker osv om något år? Ja.

Med tanke på hur mycket pengar de tjänade på att släppa GTA V till Windows (Ja, jag skriver Windows eftersom det knappast går att spela GTA V på en Linux eller macOS PC), så kommer de att släppa det.

Allt handlar om pengar, det är inte så att de får investerare för att de tycker att det är roligt att kasta pengar på folk.

Medlem

Tror så klart också på pc version.
Frågan är bara när och om.man.kan hålla sig från ps4 version.
Men det är väll det rockstar vill. Att man köper spelet flera ggr om


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sen får vi ju inte glömma att det kommer en definitive edition till nästa generation också där de även hottar upp den sega controlln också så man köper spelet en gång till

Medlem

Så klart att det kommer en PC-version, frågan är bara när den kommer, men jag tippar på slutet av 2019 eller någon gång under 2020. Jag är också säker på att det kommer en version till nästa generationens konsoler som kör spelet i 4K och 60 FPS.

KoP
Medlem

Spelet är ju utvecklat på pc-maskiner så då är det väl något rest ifrån testperioden.

KoP
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Antagligen ett år eller så för många konsolspelare har ju en bra pc också och om ett år kommer dom vara sugna på Red Dead igen som kommer i en upphottad version till PC så då säljer det både till PC-spelare och en gång till till konsolspelare. Detta var ju ofta fallet med GTA V.

Tror snarare det är en väldigt liten klick av konsolspelarna som sitter på en hyffsat bra pc (inkl. mig själv).

GTA V har sålt runt 5 mille ex på PC och runt 60 mille till konsol. Det säger ju något.

KoP
Medlem
Skrivet av jkw:

Så klart det kommer komma. Kommer det snart? Nej. Kommer det efter att de har mjölkat sönder konsollerna på ingame saker osv om något år? Ja.

Med tanke på hur mycket pengar de tjänade på att släppa GTA V till Windows (Ja, jag skriver Windows eftersom det knappast går att spela GTA V på en Linux eller macOS PC), så kommer de att släppa det.

Allt handlar om pengar, det är inte så att de får investerare för att de tycker att det är roligt att kasta pengar på folk.

Så mycket tjänade dom inte på pc släppet (lite pengar till kaffebröd) jämfört med konsol släppet. 5 miljoner ex på pc vs 60 miljoner ex på konsol.

Medlem

Är appen något att ha eller är den bara distraherande?

12
Skriv svar