Diskutera – Hur bra är Red Dead Redemption 2?

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Denuvo arbetar visst på ett RDR 2 antipiratskydd till PC.

Confirmed!!!!

Sås?

KoP
Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Realism förutom att polisen alltid vet när man mördar folk + oändligt med poliser som respawnar om och om igen. I GTA förstår jag det, eftersom det är gigantiska städer + GPS & walkies. Men under den här tidsåldern?

Hade gärna spelat outlaw, men spelet är verkligen inte gjort för att man ska vara en riktigt ond outlaw.

Va? Så funkar det ju absolut inte. Har själv mördat ett gäng personen utan att ens bli efterlyst. Dela har det varit tillfällen då det inte har funnits några vittnen och vid ett par tillfällen har jag "tagit hand om" det/dom vittnena som fanns. Vi måste ha spelat olika spel. :'D

Avstängd
Skrivet av blodChoklad:

Nått känns bara fel för mig, känns som en simulator med usla kontroller för det mesta.
Spelet är definitivt inte 5/5 eller 10/10 som det fått på de flesta siter. I stort sett ingen tar upp de omoderna kontrollerna och det klumpiga menysystemet vilket är otroligt märkligt.

Ja kontrollerna är hemska och även menyn. Men som tur är så bär resten av spelet upp det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Realism förutom att polisen alltid vet när man mördar folk + oändligt med poliser som respawnar om och om igen. I GTA förstår jag det, eftersom det är gigantiska städer + GPS & walkies. Men under den här tidsåldern?

Hade gärna spelat outlaw, men spelet är verkligen inte gjort för att man ska vara en riktigt ond outlaw.

Tar du på dig mask när du är busig?

Medlem

Visserligen inte kommit så långt in i själva main story, är imponerad av spelet på många plan men känner mig inte lika berörd denna gång som i det förra spelet. Svårt att sätta fingret på varför.
Tycker att kontrollerna är relativt klumpiga om jag ska vara helt ärlig, kommer inte ihåg att de var lika klumpiga i förra spelet.

Men självfallet är det ett jävligt bra spel med mängder av random encounters som är riktigt kul.
Någon mer än jag som haft ett gäng på tre pers ståendes utanför ena Saloonen i första staden som blir arga så fort man går upp på verandan och vill in till baren? Blivit ihjäl slagen tre gånger på samma ställe, varav ena gången fick jag dra kniv och värja mig med och fick sedan en bounty på mig för mord.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av Godric:

Helt ok. Förutom att maskin och fläkt arbetar på MAX.

Prova att dammsuga din ps4. Min fläkt går ej på max

Skrivet av DarkSvenn1002:

Prova att dammsuga din ps4. Min fläkt går ej på max

Min PS4a är också förvånanstvärt tyst måste jag säga.

Inaktiv

Riktigt bra spel ä sålänge. Smart av dem att vänta med mp delen så de kan få höga betyg o sedan släppa multiplayer. Nog inget annat företag som hade fått göra så för spelmagasinen

Medlem

Helt lysande än så länge. Med lite tur i oturen så åkte jag på en skapligt risig förkylning i veckan och istället för att pumpa mig full med ibuprofen och vitlök så åkte jag och köpte mig ett Playstation och RDR2. Tänka sig vilken helande effekt den amerikanska vildmarken kan ha på en manlig förkylning.

Min ända invändning än så länge riktar sig mot enstaka pajiga dialoger. I övrigt är spelet ofattbart snyggt och det är svårt att lägga ner kontrollen.
Spelglädje som denna trodde jag var ett minne blott.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Avstängd
Skrivet av hoppalängdhopp:

Min PS4a är också förvånanstvärt tyst måste jag säga.

Även min är knäpptyst, men jag har iofs skruvat upp den en gång och bytt kylpasta.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Kört 2 timmar nu på morgonen - golvad av vilket monster till spel det verkar vara.

Tempot passar mej alldeles utmärkt, det känns rent av mer mänskligt och trovärdigt på nåt sätt än att det ska bara av i 180 knyck direkt.

Medlem
Skrivet av KoP:

Va? Så funkar det ju absolut inte. Har själv mördat ett gäng personen utan att ens bli efterlyst. Dela har det varit tillfällen då det inte har funnits några vittnen och vid ett par tillfällen har jag "tagit hand om" det/dom vittnena som fanns. Vi måste ha spelat olika spel. :'D

Samma problem här, trots jag använt maskering så får jag högre bounty

Medlem
Skrivet av Lukan:

Vet inte ännu, beta testandet på konsol få bli färdigt innan jag ge mitt svar på PC releasen

Nä jag är inte bitter..... Haha

Träffade nyligen på min första Grizzly. Om ni sett filmen The Revenant så var det ungefär så det såg ut

Medlem

Klumpiga kontroller, maskering fungerar ej, bounty höjs trots att inga vittnen finns i närheten.. vittnen dyker upp trots man är långt borta och omöjligt kan ha sett vem som gjort vad.. annars så verkar spelet vara helt okej, trots det låga tempot,...( storyn ska ta 60 timmar,X antal timmar lär väl vara transportsträcka tyvärr )
3 av 5, bra spel som hade fått 4-4,5 av 5 om det släppts med en lika bra multiplayer.... Tycker för övrigt alla reviews sätter för höga betyg eftersom hela spelet inte är släppt.. 5/5 är max och då ska ett spel ha allt i mina ögon, och det har inte rdd2..

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Min PS4a är också förvånanstvärt tyst måste jag säga.

Mitt också, förväntade mig mycket värre. Om jag spelar t.ex Horizon så kan man tro att mitt ps4 pro är redo att flyga iväg.

Medlem
Skrivet av KoP:

Va? Så funkar det ju absolut inte. Har själv mördat ett gäng personen utan att ens bli efterlyst. Dela har det varit tillfällen då det inte har funnits några vittnen och vid ett par tillfällen har jag "tagit hand om" det/dom vittnena som fanns. Vi måste ha spelat olika spel. :'D

Inte? Jag gjorde en ambush på en karavan, sköt tre personer och gömde deras kroppar. Plötsligt gick min bounty upp och inom 5 minuter hade jag tre sheriffer efter mig. När jag skjutit dessa tre till döds (jag var långt från en stad) så dröjde det några minuter till och så var det plötsligt tre nya sheriffer. När det inte är sheriffer så är det bounty hunters som dyker upp. Varje gång gick min bounty upp efter en stund.

Antar att vi spelar olika spel. Jag lirar Red Dead Redemption 2.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Hade uppskattat en fast travel tillbaka till sitt camp. Finns en gräns för hur ”kul” och ”verklighetstroget” det är att rida runt.

Känns som random mission har tidsfördelningen 33% rida dit, 33% faktiskt spela, 33% rida tillbaka.

Inte konstigt storymode tar 60h om det fortsätter såhär.

All förståelse för dom som vill köra det rejset, men för oss andra lite mer casual gamers med mindre tid att lägga blir det fort frustrerande.

Medlem

Tycker spelet är sjukt bra, Hittat en och annan bugg men inget av större värde. Förstår det fick höga betyg.
Gillar friheten, miljöerna i vissa områden är bedårande.Dialogerna är oftast av härlig karaktär. Som någon drar paralell med ah spelet skulle ha 60 timmars i story men 30 timmar är nog travel time. Kan säga en sak jag HATAR när folk ska all skit gratis och detta reflekterar i många spel. Lägger du ner tid= reward men spelar du inte ska du fan inte ha någon.

Är du bara intresserad av rusha igenom spelet gör så, släng det sedan på hyllan ur done!

Men för folk som söker ett skysst lir i vildavästern stuk (finns få av dom) lägg gärna tiden, urforska miljöer mm lätt värt det.

Kommer bli årets spel utan tvekan.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Prova att dammsuga din ps4. Min fläkt går ej på max

Men kör du skiva eller digitalt? Kan testa att dammsuga, inte gjort det förut. Dammsuger man in till fläkten då?

Medlem
Skrivet av Godric:

Men kör du skiva eller digitalt? Kan testa att dammsuga, inte gjort det förut. Dammsuger man in till fläkten då?

Om du gillar statisk elektricitet så dammsuga på...


signatur
Inaktiv

Har inte fått tag på min Ultimate utgåva ännu men efter man läst vilka problem det faktiskt "lider" av så vette fan om jag inte försöker sälja den ny. Känns som om det kan vara ännu ett överhypat spel.

Medlem

Låter som detta spel plockar ner TW3 från tronen Hoppas det här kommer till pc snart


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Det enda jag stör mig på hittills är button mashingen som krävs för att rida..

Medlem

extremt bra. har bara lirat par timmar och är redan rätt säker på att det är topp5 bästa i historien det är exakt lika bra som man som tror. vilket jag aldrig varit med om förut. och jag har spelat det mesta dom senaste 30 åren


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Det enda jag stör mig på hittills är button mashingen som krävs för att rida..

den går att ändra i settings, så att man istället bara behöver hålla in knappen.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Atorak:

Tycker spelet är sjukt bra, Hittat en och annan bugg men inget av större värde. Förstår det fick höga betyg.
Gillar friheten, miljöerna i vissa områden är bedårande.Dialogerna är oftast av härlig karaktär. Som någon drar paralell med ah spelet skulle ha 60 timmars i story men 30 timmar är nog travel time. Kan säga en sak jag HATAR när folk ska all skit gratis och detta reflekterar i många spel. Lägger du ner tid= reward men spelar du inte ska du fan inte ha någon.

Är du bara intresserad av rusha igenom spelet gör så, släng det sedan på hyllan ur done!

Men för folk som söker ett skysst lir i vildavästern stuk (finns få av dom) lägg gärna tiden, urforska miljöer mm lätt värt det.

Kommer bli årets spel utan tvekan.

Handlar inte om att jag vill rusha något. Folk är i olika platser i livet, bara så det är.
16 åriga jag hade älskat 60 timmars speltid.

Jag vågar nästan garantera att jag inte kommer ta mig igenom storyn, har väl ungefär 60 timmars speltid totalt hittils i år. Så för mig så hade "fast travel" inte varit att ta nått "gratis", utan skillnaden mellan att uppleva hela eller halva storyn

Avstängd
Skrivet av whoo:

Handlar inte om att jag vill rusha något. Folk är i olika platser i livet, bara så det är.
16 åriga jag hade älskat 60 timmars speltid.

Jag vågar nästan garantera att jag inte kommer ta mig igenom storyn, har väl ungefär 60 timmars speltid totalt hittils i år. Så för mig så hade "fast travel" inte varit att ta nått "gratis", utan skillnaden mellan att uppleva hela eller halva storyn

60 timmar? Jag hade tänkt spendera några 100 timmar på detta och jag är 37. Älskar spelet fullkomligt men som du säger, alla är på olika platser i livet. Jag har all tid i världen!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Davwve:

Om du gillar statisk elektricitet så dammsuga på...

Det är inget farligt att dammsuga fläkten när ps4n inte är inkopplad, har gjort det flera gånger

Medlem
Skrivet av Godric:

Kan testa att dammsuga, inte gjort det förut. Dammsuger man in till fläkten då?

Det finns folk som dammsuger och säger att det funkar bra (de dammsuger även vid utblåset på baksidan).

Själv så undviker jag dammsugning pga risken för statisk elektricitet. Dessutom kommer man ändå inte åt allt damm inuti konsolen på det sättet.

Jag föredrar istället att gå in och blåsa rent inuti med tryckluft på burk. Klicka nedan om det låter intressant.

Rengöring av PS4 skiljer sig lite beroende på vilken modell du har.

Om du vill komma åt och göra rent fläkten inuti PS4 Pro eller PS4 Slim så är det väldigt enkelt - det är bara att ta av topplocket vilket man kan göra utan att bryta garantin.

Rengöring av fläkten i original-PS4 är däremot lite knepigare. Då måste man skruva upp några skruvar och det bryter garantin ifall du har kvar någon sådan. Bra att känna till. Annars är det inga konstigheter, det är bara att skaffa rätt skruvmejslar, sedan kan du "gå in" och blåsa rent. Det blir snabbt rutin, piece of cake.

Rengöring av original-PS4: länk
Rengöring av PS4 Pro: länk
Rengöring av PS4 Slim: länk

Hoppas det hjälper.

Skriv svar