Diskutera – Hur bra är Red Dead Redemption 2?

Robot
Diskutera – Hur bra är Red Dead Redemption 2?

Lufta dina åsikter om Rockstars storspel.

#red-dead-redemption-2, #rockstar-games


Medlem

Eftersom det inte finns till PC så finns det inget att diskutera.. *BITTER*

Medlem

Vet inte ännu, beta testandet på konsol få bli färdigt innan jag ge mitt svar på PC releasen

FM-guru
F.d. Sisyr

Lite tidigt att säga (spelat 6-7h), men hittills är jag klart impad i alla fall.

Medlem

Är väldigt imponerad, men kan inte undgå att oroa mig för att spelet är en aning för långsamt och realistiskt. Känns som att det kan komma att påverka spelet negativt på lång sikt, och om man skulle få för sig att spela om spelet på nytt igen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Roligt än så länge. Intressanta karaktärer och story. Fina vyer. Men 5/5?! Njaee, känns lite som många recensenter ”blundat” för spelets flera problem. Får spela mer och se hur det hela utvecklas.

Stör mig mest på kontrollerna som känns bångstyriga. I ett spel där man rör sig en hel del i ett open world spel blir detta desto mer påtagligt. TAA som ter sig som vaselin över hela skärmen. HDR är buggigt och spelet ser värre ut med det påslaget fast det borde vara tvärt om.

+ för hästen fattar jag inte. Känns mest som en utfyllnad för att slänga på ytterligare ett +.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Puscifer:

Är väldigt imponerad, men kan inte undgå att oroa mig för att spelet är en aning för långsamt och realistiskt. Känns som att det kan komma att påverka spelet negativt på lång sikt, och om man skulle få för sig att spela om spelet på nytt igen.

Jag fann mig i det långsamma tempot, och njöt av det. Om man förväntar sig att kunna kaosa på samma sätt som i GTA V blir man nog besviken.


signatur
Medlem

Älskar det än så länge, så otroligt vackra miljöer och härligt långsamt tempo med fantastiska möjligheter till att upptäcka och göra vad man själv vill. Ser ruggigt snyggt ut på xbox x i 4k. Har inte hunnit spela mer än 6-7 timmar men so far so good

Medlem

Jag citerar mig själv från den andra tråden:
Första intrycket efter sisådär 10+ timmar är att Calle hade rätt när han gav det 5 av 5. Vi får se om känslan håller i sig i 60-70 timmar till.

Medlem

Fantastiskt än så länge

Medlem

Gillar tempot, gillar vyerna och atmosfären. Känns dock som Mr. Morgan är lite långt bort. Kan inte sätta fingret på det men jag tycker att känslan av att man styr runt en gubbe i en värld är för stark, får inte till inlevelsen. Svårt att relatera med krabaten. Tyvärr. Men!

Det är ett jättebra spel

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

Jag citerar mig själv från den andra tråden:
Första intrycket efter sisådär 10+ timmar är att Calle hade rätt när han gav det 5 av 5. Vi får se om känslan håller i sig i 60-70 timmar till.

Jag har alltid rätt.


signatur
Medlem

Är väldigt avundsjuk på alla med konsol som får spela vad som verkar vara ett fantastiskt spel :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ambassadör
Xbox

Roligt att FZ uppmärksammar sådana här lite mer obskyra småspel.

Jag har bara börjat men är golvad av grafiken på Xbox One X, makalöst.
Kontrollerna och jag är inte överens ännu men jag känner att jag kommer försvinna in i den här världen ganska snabbt


signatur

Jump in.

Medlem

Lite klumpigt och långsamt, men det är ett ytterst litet klagomål om man ser hur fantastiskt allt annat är.
5/5 än så länge.

Frilansare

Älskar... att se hur alla andra älskar spelet! Kan man crowdfunda till en 4k-tv?

Medlem

Tjena! Jag har spelat i ca 8 timmar. Är utan tvekan det mest realistiska spelet jag någonsin spelat. Man får verkligen en känsla av att man befinner sig på denna galna tid. Finns så mycket och tillägga men vill hålla det snyggt inom ramarna och inte ge någon som helst spoiler. Kan bara säga wow! Det enda jag har upplevt är att kontrollerna är jäkliga att bemästra i vissa situationer, att man t.ex. råkar sikta eller skjuta någon som man egentligen bara ville föra en konversation med ;D Jag skyller det dock på att jag är "noob" fortfarande. Att det gavs 5/5, det håller jag med om fullständigt. Dom stackars arbetsmyrorna på Rockstar förtjänar fullpott! Tack o hej!

Medlem

Hur är spelet på en gammal ps4?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Helt ok.
Skrivet av Molotov:

Hur är spelet på en gammal ps4?

Helt ok. Förutom att maskin och fläkt arbetar på MAX.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hur är spelet på en gammal ps4?

Skitbra! Fortfarande det snyggaste och bästa jag har spelat på min gamla burk.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Skitbra! Fortfarande det snyggaste och bästa jag har spelat på min gamla burk.

"Burk", nä nu.....Ni konsolspelare tror ni ska ha allt här i världen och nu försöker ni lägga beslag på våra etablerade PC-termer D:<


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Joakim Bennet:

Älskar... att se hur alla andra älskar spelet! Kan man crowdfunda till en 4k-tv?

Haha bara gört!

Uppgraderingen till 4K TV är så oerhört värt det. Med en Xbox One X så är det nästan så man blir tårögd Man vill sträcka sig in i TVn och rufsa om pälsen på djur och klia sig i skägget.


signatur

Jump in.

Medlem

Denuvo arbetar visst på ett RDR 2 antipiratskydd till PC.

Confirmed!!!!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Spelet är fantastiskt förutom att kontrollerna är lite knasiga och en del ingamesystem är lite oklara. Ännu efter många timmars spelande så sitter inte kontrollerna riktigt och det är ett mysterium hur crafting och en del andra system fungerar. Mer information i hjälpen hade varit bra. Men som sagt, själva spelet är magiskt bra (första generationens PS4)!


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Jag har spelat drygt 9 timmar så långt och jag gillar det skarpt. Miljöerna, stämningen, handlingen, western-musiken, dialogerna, smådetaljerna, allt. Western-nörden i mig jublar av lycka!

Framförallt älskar jag tempot i spelet - det är lite långsammare jämfört med många andra liknande spel, men på ett bra sätt. Jag tycker det funkar fantastiskt bra här. Det blir liksom en annan känsla och "tyngd" i allt man gör.

Det är grymt bra att jag kan spela med helt ren HUD, utan några blinkande ikoner eller andra "immersion breakers" på skärmen. Kartan får jag ju fram med ett enda knapptryck, det räcker. Även radarn får jag fram med ett knapptryck om jag verkligen behöver se den, men hittills har det inte behövts.

Och hästen! Bästa virtuella hästen jag stött på hittills.

Kusen jag har just nu är väldigt lojal, men även sjukt hispig. Den kan bli toknervös av både björnar och eldvapen, vilket är en väldigt kul detalj och som ger den karaktär. Jag märkte att jag bryr mig mer om den här hästen jämfört med hästar i andra spel där de bara är ett rent transportmedel. Här känns hästen som en i gänget. Lysande bra gjort!

Medlem

Känner mig härdad nog, vet att spelet är bra. Bara väntan som är olidlig. Känner på mig att RDR2 kommer till PC samma år som Cyberpunk 2077 släpps. Då blir det långledigt.

Medlem

Det enda jag stör mig på är att Arthur går så förbaskat långsamt och väljer man istället att springa ser det inte klokt ut för han verkligen kutar för allt han kan. Önskar det fanns ett mellanting typ som när Spiderman småjoggar på New Yorks gator.

Medlem

Det är helt fantastiskt bra.
Mina nerver har ej stillats än de minsta efter 12 timmar speltid.
Jag är fullkomligt såld.

Medlem

Har hunnit o avverka 6-8 timmar och precis som en del skriver så är kontrollerna lite för sega när man rider och lite för långsamt tempo. Har mest lagt tid på att utforska sakerna man får och vad dom ska användas till. Undrar om det är så viktigt att hålla koll på camperstället och donera massa hela tiden och crafta eller om man kan börja koncentrerar sig mer på storyn? Sen blir jag inte klok på att man har bounty på sig fast wanted svalnat. Trodde det var lite som gta att så fort wanted svalnat så kan man vistas fritt igen. Men så är inte fallet. Tänkte först köra badass men det går inte då man blir efterlyst hela tiden och inte kommer kunna röra sig nånstans.

Medlem

Om man säger såhär, jag förstår varför Gamestop anställda nu somnade under tidig visning av spelet^^ På tok för långsamt spel men ändå awesome liksom

Skriv svar