Red Dead Redemption 2

Medlem
Skrivet av Struggle:

Vill ge en stabil shoutout till det fantastiska PostNord som förstört min helg. <3

Du kan ju fortfarande köpa det i Xbox store eller playstation store och returnera den fysiska kopian du har på väg om du vill spela nu. Alternativt åka till en butik och köpa det på skiva om det är något du vill ha.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Vill ge en stabil shoutout till det fantastiska PostNord som förstört min helg. <3

Sveriges sämsta företag.
Ring deras kundtjänst om du vill bli ännu mer förbannad, defensiv och extremt otrevlig personal.

Tråkigt att höra, hoppas det löser sig.


signatur

"High life on low budget"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Patrik1975:

Du vet inte vad du pratar om.

Gta V är i min bok: köra bil, skjuta, skippa dåliga cutscenes, köra bil, skjuta, skippa dåliga cutscenes. Osv.

RDR2 är något heeeeelt annat. Det här är mer som skyrim på steroider i westernmiljö.
(Spela i first person gott folk och stäng för f**n av mini-map)

Trivs du i first person? Hade väldigt svårt för det läget.


signatur
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du kan ju fortfarande köpa det i Xbox store eller playstation store och returnera den fysiska kopian du har på väg om du vill spela nu. Alternativt åka till en butik och köpa det på skiva om det är något du vill ha.

Den digitala versionen kostar ju 200kr mer, orimligt. Samt att jag gärna säljer spel när jag är klar med singleplayer. Det hjälper inte att snön ligger på marken och sommardäcken är kvar på bilen, får helt enkelt vänta tills måndag :'(


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Den digitala versionen kostar ju 200kr mer, orimligt. Samt att jag gärna säljer spel när jag är klar med singleplayer. Det hjälper inte att snön ligger på marken och sommardäcken är kvar på bilen, får helt enkelt vänta tills måndag :'(

Du tänker som mig altså. Tänker lägga ut mitt ex på tradera när jag är klar. Blir man mot förmodan sugen på det i framtiden kan man hitta ett exemplar för typ 70kr. Eller köper en remaster av spelet.

Medlem

Undra när Rockstar får för sig att släppa spelet på PC, såg något om att mediamarkt hade haft någon sida som sa 2019, känns lite väl sent... Men bara det blir en riktigt bra portning så.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Vill ge en stabil shoutout till det fantastiska PostNord som förstört min helg. <3

Samma här, känns sådär halv skönt.

Redaktör
Skrivet av Horniak:

Undra när Rockstar får för sig att släppa spelet på PC, såg något om att mediamarkt hade haft någon sida som sa 2019, känns lite väl sent... Men bara det blir en riktigt bra portning så.

Butiker slänger ofta in placeholders för obekräftade spel.


signatur
Medlem

Så lirat några få timmar. Får se om vi orkar slutföra, avskyr kontrollen. Som att styra en båt som nån skrev. Har även svårt att se vem jag ska skjuta, iaf i snön o i mörkret.

Men vackert är det, något seg dialog ibland men blir nog bättre när man lär känna dem.

Avstängd
Skrivet av snubben:

sista gången jag köper från spelbutiken.se
Fyfan inget spel idag

Finns ju inte en chans att Spelbutiken faktiskt skickade sina ex på onsdagen,.. jag gissar att dom fick slut men ändå skrivit att de skickat för att undkomma avbeställningar.

De har säkert fått in fler ex på fredagen och skickat då.. skulle inte förvåna mig det minsta om man inte får sitt ex förrän på tisdag.

Medlem
Skrivet av Gust_:

Så lirat några få timmar. Får se om vi orkar slutföra, avskyr kontrollen. Som att styra en båt som nån skrev. Har även svårt att se vem jag ska skjuta, iaf i snön o i mörkret.

Men vackert är det, något seg dialog ibland men blir nog bättre när man lär känna dem.

Som en ubåt vet jag inte men håller med om att kontrollen är lite wtf. Jag förstår inte varför man ska hålla i två knappar samtidigt och släppa ett ibland, eller något helt annat. Sedan är det lite typiskt att de valt att ha skjuta-knappen precis där man gasar i GTA5 och så, vet inte hur många gånger jag skjutit hej villt och inte nog med det så startade jag ett litet krig i Valentine under mitt första besök...

Sedan fungerar auto-siktet bra för mig i alla fall, man måste aktivt röra sig mot målet för att den ska fastna men tycker den funkar bra.

Men annars vänjer man nog sig, tror det sitter bättre i ryggmärgen när man spelat ett tag, dialogen tycker jag är ok ändå, brukar ha svårt att hänga med i engelskan men jag hoppas jag förstår det mesta i alla fall det gjorde man i GTA5.

Medlem

Har spelat nån timme nu och IMO kan det aldrig bli 5/5 med den klumpiga movement och dåliga combat. Fan ganska besviken på det. Kunde blivit så bra om dom fått till det bättre

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kajlie:

Har spelat nån timme nu och IMO kan det aldrig bli 5/5 med den klumpiga movement och dåliga combat. Fan ganska besviken på det. Kunde blivit så bra om dom fått till det bättre

Tycker kontrollen är tre steg upp från både RDR1 och GTA V. Hästen är tung men följsam och combat fungerar, kör som sagt mycket aim assist. Det hamnade på mitt minus men samtidigt är striderna en sån liten del i spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Har spelat nån timme nu och IMO kan det aldrig bli 5/5 med den klumpiga movement och dåliga combat. Fan ganska besviken på det. Kunde blivit så bra om dom fått till det bättre

Jo jag gav upp skiten efter Valentine. Får se om jag fortsätter idag eller säljer spelet. Ett spel med denna budget bör kunna ha betydligt smidigare strider och kontroller.

Gen
Medlem
Skrivet av Belfry:

För spel i 4K tycks det vara undermåligt. Annars är det bara att stänga av HDR och Supersampling så lär det inte vara några som helst problem att spela i 1080p för den som inte äger en 4K skärm, som jag själv exempelvis.

Känns otroligt att behöva göra en sådan sak, hade personligen föredragit en patch.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om du är grafiknörd och har för vana att se skavanker så finns det såklart risk, jag märkte av det vid ett fåtal tillfällen men jag är heller inte den typen. Märkte inte av framerateproblem alls och spelet ser fantastiskt ut.

Tack för input Calle.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Då börjar den jobbiga väntan på PC-release då, så man kan spela det på riktigt...

Håller med men ärligt talat vi väntade på GTA V över ett år till pc och faktum är att jag är asnöjd med GTA V som blev väldigt mycket vackrare än vad jag hade förväntat mig och flöt (för mig) från dag 1 i 60 fps på max (UTOM Advanced Settings) i 2k (spelar nu i 4k och fortfarande 60fps. Grymt)

Så kan inte förvänta mig annat än att dom kämpar på så det är optimerat till pc innan släpp får ta den tid det tar.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo jag gav upp skiten efter Valentine. Får se om jag fortsätter idag eller säljer spelet. Ett spel med denna budget bör kunna ha betydligt smidigare strider och kontroller.

Jag tycker du ger upp lite väl tidigt i så fall, det är fortfarande i början av spelet. Men ja gör som du vill.

--

Men jag har lite svårt att förstå allt snack om grafiken, kör på en tv från 2013 (LG som ska vara gjord för att spela på) och tycker att grafiken är väldigt bra. Vad är det man vill förvänta sig? Jag tycker att människorna ibland ser lite plastiga ut men det är ofta så i spel generellt.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jag tycker du ger upp lite väl tidigt i så fall, det är fortfarande i början av spelet. Men ja gör som du vill.

--

Men jag har lite svårt att förstå allt snack om grafiken, kör på en tv från 2013 (LG som ska vara gjord för att spela på) och tycker att grafiken är väldigt bra. Vad är det man vill förvänta sig? Jag tycker att människorna ibland ser lite plastiga ut men det är ofta så i spel generellt.

Jo jag ska nog ge spelet några chanser till. Men blev så trött på styrningen (eventuell spoiler)

speciellt vid slagsmålet i staden

så jag började spela annat istället. När man är inomhus har jag märkt att fps läget är att föredra när man ska kolla efter grejer i butiker.

Jag kör på Xbox one s och tycker inte det är något fel på grafiken detaljer på lite avstånd blir suddiga men det antar jag man får leva med om man inte kör One X.

Medlem
Skrivet av Gen:

Känns otroligt att behöva göra en sådan sak, hade personligen föredragit en patch.

Vet faktiskt inte om det är något som kan ordnas med en patch, personligen får jag intrycket av att många spel har pressat denna generationens konsoler till maximum. Spel som God of War och RDR2 ser ju onekligen riktigt bra ut oavsett, jag tror helt inte att det är möjligt med riktig 4k hos PS4.

Tveksamt om det ens blir sann 4k i 60fps till nästa generation heller, det är ett rejält hopp i hårdvara som krävs för det.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Dres81:

Håller med men ärligt talat vi väntade på GTA V över ett år till pc och faktum är att jag är asnöjd med GTA V som blev väldigt mycket vackrare än vad jag hade förväntat mig och flöt (för mig) från dag 1 i 60 fps på max (UTOM Advanced Settings) i 2k (spelar nu i 4k och fortfarande 60fps. Grymt)

Så kan inte förvänta mig annat än att dom kämpar på så det är optimerat till pc innan släpp får ta den tid det tar.

Ja, jag väntar också hellre lite extra så de får till det bra, och kanske löser en del av det konsolspelarna klagar på. Det finns så mycket annat att spela för tillfället, och hype:n för RDR2 är väldigt överdriven, trots allt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gen
Medlem
Skrivet av Belfry:

Vet faktiskt inte om det är något som kan ordnas med en patch, personligen får jag intrycket av att många spel har pressat denna generationens konsoler till maximum. Spel som God of War och RDR2 ser ju onekligen riktigt bra ut oavsett, jag tror helt inte att det är möjligt med riktig 4k hos PS4.

Tveksamt om det ens blir sann 4k i 60fps till nästa generation heller, det är ett rejält hopp i hårdvara som krävs för det.

Jag menar verkligen inte att jag förväntar mig äkta 4K till Pron och RDR2, utan mer en bättre teknik gällande checkerboarding så att krispigheten i bilden vi ser i spel som Horizon och GoW bibehålls.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Trivs du i first person? Hade väldigt svårt för det läget.

Ja det känns helrätt.
Då blir dessutom kontrollen som annars kan kännas lite klumpig bättre. Vanesak antar jag.
Jag använder emellanåt cinematic kamera när jag rider mellan olika platser, annars kör jag helt och hållet first person

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Har spelat nån timme nu och IMO kan det aldrig bli 5/5 med den klumpiga movement och dåliga combat. Fan ganska besviken på det. Kunde blivit så bra om dom fått till det bättre

Dom första timmarna pulsar du runt i djup snö, på gränsen till utmattad.
I combat använd aim down sight (ner på d-pad) samt stäng av autoaim och nyttja deadeye så ska du se att striderna blir en fröjd 😁
Helt klart 5/5

Avstängd

Finns ändå vissa brister i detta spel som jag märkt av. Gjorde ett uppdrag där man skulle ta en bounty levande och man kunde inte ens bära henne uppför en backe.


signatur

PS5 och inget annat.

Moderator | Testpilot
Skrivet av breahl:

Finns ändå vissa brister i detta spel som jag märkt av. Gjorde ett uppdrag där man skulle ta en bounty levande och man kunde inte ens bära henne uppför en backe.

Alla spel har brister då det inte är något man kommer ifrån.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

https://www.dsogaming.com/news/red-dead-redemption-2-companio...

data-mining där man hittat referenser till PC version..

Medlem

Råkar hela tiden i luven med polisen fast det inte är mitt fel. Skulle hjälpa en kille till doktorn. Han dog när jag bar in honom. Man kunde inte släppa döda personer där inne, så behövde gå ut på gatan för att sätta ned honom. Då trodde såklart alla att jag mördat honom. Man kan i dessa situationer inte förklara sig, vilket stör mig. Fick samma grej när jag jagade ikapp en kille som rånade mig, och tog tillbaka mina pengar.

Avstängd
Skrivet av Nioreh:

Råkar hela tiden i luven med polisen fast det inte är mitt fel.

...låter ju typ som hur Sverige är eller hur lagen är överlag... Ta själv fast någon som rånat dig = böter, i värsta fall fängelse, brottslingen får skadestånd och går fri.

Medlem

Gaah. Postnord, jag avskyr hela din existens!


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av skymf:

Gaah. Postnord, jag avskyr hela din existens!

Säker på att spelet inte gått till din närmsta affär där du kan hämta ut det? Kan ju vara så att man missar sånt.

Skriv svar