Ubisoft sägs ha klarat Assassin's Creed Odyssey utan massiv crunch

Robot
Ubisoft sägs ha klarat Assassin's Creed Odyssey utan massiv crunch

"Säkerställer att våra team inte börjar hata spelutveckling."

#assassins-creed-odyssey, #ubisoft


Medlem

Ja, även om stora AAA spel ofta är enorma projekt så handlar det som med annan mjukvaru/systemutveckling att ha en bra process för utvecklingen och leads som verkligen förstår och ser till att det följs.

Jag kan lätt köpa att vissa studios har klarat förändringen som skett och inkorporerat nya processer medans andra inte gjort det. Så som det är i andra delar av mjukvaruindustrin. Vissa som man hör om sliter och sliter med att lyckas ställa om till effektiva processer men det går inte. (Inte allt för sällan för att management inte förstår eller vill ta genvägar för att dom tror att det går)
Andra företag har en väldigt effektiv men samtidigt sund (för medarbetarna) process; dvs dom har lyckats ta till sig och införa nya metoder.

Avstängd

Jag tycker ubisoft ska börja med att ha i alla fall 5 år mellan varje AC i stället för som det är numera.

Har spelat igenom Odyssey som jag gjorde med Origins, men det sistnämnda spelade jag ändå mer. Då fanns det en poäng med att upptäcka världen även efter man klarat ut main story och nått level 50. Man fick ändå poäng som kan kunde lägga på talents så på det sättet skulle jag säga att Odyssey är sämre.

Nu har dom fört in ett piratskepp varje vecka som spawnar och som man ska döda, tog 2 min för mig att döda det och fick nya segel till båten. Finns ingen som helst poäng med att upptäcka världen och alla frågetecken på kartan efter det.

Nu blev detta ett klaga på ubisoft-inlägg men såg att dom twittrade häromdagen och gratulerade Rockstar för deras spelsläpp med någon bild på Morgan och tjejen i Odyssey. Jag hoppas verkligen inte Rockstar släpper in ubisoft i någon blandning så det kommer en dlc där man kan ha Morgan som crew på båten eller något i AC, precis som Square och Final Fantasy XV gjorde med Origins.


signatur

PS5 och inget annat.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Jag har väldigt svårt att tro att spel som Red Dead Redemption 2 inte kan skapas utan att det går ut över de anställda. Det är inte en antingen/eller-situation.

Och inte tycker jag heller att det är värt det "för konstens skull", om det skulle vara så.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Bra attityd, skönt att någon av de större arbetsköparna börjar ta lite ansvar.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Odyssey är riktigt roligt, gillar det nästan lika mycket som brotherhood .så tycker dom har lyckats bra med det hela.

Medlem

@Gustav Höglund: Det behövs garanterat inte. Men att lyckas införa och behålla bra processer för utveckling är inte jättelätt. Vissa företag lyckas andra inte. Det kräver att det genomsyrar företaget, alla nivåer, och tar ofta lång tid att lära in. Och inte helt ovanligt att det försöker tummas på från sälj eller annan management.

Medlem
Skrivet av Loading:

Odyssey är riktigt roligt, gillar det nästan lika mycket som brotherhood .så tycker dom har lyckats bra med det hela.

Trevligt att läsa är på unity nu så har lite att se fram emot (hoppar över syndicate)

Medlem

Gött mos! Jag kan förstå crunch om nått går fel,ellrr just vid release för att fixa patchar. Mwn man bör som företag inte PLANERA att alla ska jobba 90 veckor i två-tre månader...

Ambassadör
Xbox

Jag kan ju bara spekulera men antar att det handlar om (dålig) planering som med allt annat. Spelbranschen är ju inte unik med att ha deadlines, projekt och liknande även om många representanter för spelstudios gärna utmålar sig som speciella.

Sunkiga arbetsförhållanden generellt i många länder hjälper ju inte till, kostymnissarna utnyttjar ju gärna arbetskraft där det går. Om det sedan är spelutvecklare i väst eller barnarbetare i Bangladesh som syr kläder spelar dem ingen roll, vinsten går alltid före människor.


signatur

Jump in.

Medlem

Min brors polare jobba som spelutvecklare direkt efter gymnasiet med titlar mot psx samt pc.
Dom arbeta sjuka pass redan då (i Sverige) för att få spelen klara inom tidsramen för dom fick bonus om spelet blev klart i god tid.
Han var en naturbegåvning som brändes ut och jobbar med chili nu, hans kollega brände ut sig också å jobbar på en plantskola 500m bort från mig

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Trevligt att läsa är på unity nu så har lite att se fram emot (hoppar över syndicate)

Synd att du hoppar över Syndicate,skurken i den är amazing. Sedan käppar! Så roligt att fightas med käpp.finns sedan en rolig spelmekanik som är en grapplehook.samt lirarna Marx och Dickens!

Inaktiv

Bra att ett stort bolag vill köra utan crunch. Spelar ingen roll om det är inom tvspel eller annat, att arbeta sönder personal är aldrig bra. Skitjobbet jag har ses personal som utbytbar massa man kan arbeta sönder, inte som tillgångar.

Medlem
Skrivet av Loading:

Synd att du hoppar över Syndicate,skurken i den är amazing. Sedan käppar! Så roligt att fightas med käpp.finns sedan en rolig spelmekanik som är en grapplehook.samt lirarna Marx och Dickens!

Började spela men för bruna och tråkiga miljöer.

Medlem

Synd att spelet inte går att klara utan att cruncha plånboken då. Var så jag läste rubriken först, som någon sorts försvarstal till att det senaste AC är så grindigt att man måste köpa sig upp i lvl efter ett tag

1
Skriv svar