Hellgate: London återuppstår på Steam

Robot
Hellgate: London återuppstår på Steam

Kan Flagship Studios flopp få en ny chans, tio år senare?

#flagship-studios, #hellgate-london


Geeks Gaming

Hmmm, var inte hellgate ganska bra i grunden? Men det spårade väl ut lite med ingame-reklam osv? Eller har jag drömt det

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hmmm, var inte hellgate ganska bra i grunden? Men det spårade väl ut lite med ingame-reklam osv? Eller har jag drömt det

Jag vill minnas att jag hade ganska kul med spelet och inte riktigt kunde förstå varför det floppade. Har inget minne av ingame-reklamen, men det var ju några år sen det spelades 🤣

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Jag vill minnas att jag hade ganska kul med spelet och inte riktigt kunde förstå varför det floppade. Har inget minne av ingame-reklamen, men det var ju några år sen det spelades 🤣

Det är så jag minns det också, blev direkt lite sugen på att testa det igen när jag läste nyheten.

/ LordDaimos

Medlem

Ja det hade in game-reklam men jag tyckte bara det hjälpte till att få världen levande... real life posters på de ställen där man förväntar sig reklam-posters liksom.

Spelet floppade troligtvis för att det var snäppet efter sin tid när det gällde grind-mechanics. Ville folk ha något hardcore så spelade de fortfarande Diablo II och ville de ha något mer socialt fanns ju WoW som då bara hade några år på nacken.

Hellgate hade ett system där du kunde modda vapen med bonusar; det kostade resurser att göra det såklart och du kunde inte riktigt rulla om det du fick, så hade du lyckats rulla fram 6 bra bonusar och den 7e blev skit så var det kört. Perfekt system för den asiatiska marknaden kanske, not so much för den västerländska.

Spelmekaniskt förövrigt var det rätt kul. Hade det kommit idag och man slängt på system som t ex Diablo 3 har med Greater Rifts och fler sätt att få sin gear på så hade jag nog spelat det.

Medlem

Nice, är det inte för dyrt så kommer jag nog köpa det igen
Vet att jag spelade det som fasiken när det begav sig

Geeks Gaming

Ah, det är ”bara” singelplayer-läget som släpps, synd

Medlem

Minns att det hade stor potential innan släpp och hur hype:ad man blev av trailern, men det kändes extremt meh när man väl fick spela det...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Det är så jag minns det också, blev direkt lite sugen på att testa det igen när jag läste nyheten.

/ LordDaimos

Jag blev med rejält sugen faktiskt!

Är det nån som vet om man kan låsa upp spelet på Steam med den tio år gamla cd-nyckeln?

Medlem

@NordhNet: Ja, det här är ett rent single player spel. Dom har arbetat om det content som fanns i mmo:t till single player content. Så det är "komplett" med Hellgate: Tokyo expansionen.

Medlem

Sjukt bra spel då!


signatur

Meep!

Medlem

Angående artikeln så har Hellgate:London och senare Hellgate:Global redan gjort två återkomster till väst som mmo. Men det har liksom inte funkat då spelarbasen varit för liten.

Att det nu blir rent single player lär ju hjälpa med den biten då man inte behöver servrar och annat.

Medlem

Spelade det lite piratat då det släpptes, och senare då det var F2P Asiat MMO. Gillade det rätt mycket, speciellt vapenvariationen/ upgradesystemet där man visuellt kunde se alla manicker, himpagrunkor och talismaner man monterade på vapnet för o få vissa effekter


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Försökte spela på den tiden, men tror att det bara kraschade.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vill minnas att det här inte var något höjdarspel i single player, mp testade jag aldrig. FZ får gärna recensera när det släpps så man får se om det blivit bättre eller inte, finns det en skribent som spelade gamla versionen så sätt gärna honom på jobbet och jämför gamla versionen vs nya och se ifall det är bättre eller inte


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tror det floppade pga stilen. Vet att det låter konstigt, men ja.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag gillade Hellgate... Ser fram emot att testa det igen

Medlem

Rekommenderat Windows 9.. hmm floppade det med eftersom jag inte hört om det ?

Medlem

Tyckte om det även om det hade sina fläskfilé. Likt Diablo 3 hade det behövt en expansion för att bli bra
* Det var ju dock co-op som var kul😴

Medlem

Video om historien och de många gånger det dött och återuppstått:

Medlem
Charkuterier?

@aholman: sina fläskfilé?

Medlem

Tycker själv de borde använt denna, med musik


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av waeress:

Angående artikeln så har Hellgate:London och senare Hellgate:Global redan gjort två återkomster till väst som mmo. Men det har liksom inte funkat då spelarbasen varit för liten.

Att det nu blir rent single player lär ju hjälpa med den biten då man inte behöver servrar och annat.

Nä multi-player spel är väldigt begränsade på de sättet, spelar själv bara singleplayer, hade tyckt det hade varit tråkigt om man inte hade kunnat spela ett spel man gillat något mer.
Finns ju riktigt gamla spel som kan lida av det, men man vill mest av nostalgiska skäl starta upp de igen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

ELF
Medlem

Körde bara singleplayer då jag "skaffade" det och hade riktigt kul i det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Köpte och körde själv singleplayer då det begav sig, vill minnas att jag hade skoj men jag kan inte komma ihåg varför jag inte lirade klart, buggar möjligtvis.

Kommer antagligen köpa igen om grafiken är förbättrad

Medlem

Har nog en gammal collectors edition av det liggandes någonstans tror jag, gillade det skarpt när det begav sig.

Medlem

Kul, det förtjänar en ny chans. Det var väl lite monotont men det hade också sina roliga moments. Gillade bossarna också. Har originalskivan och det vore nice om man kunde köra med den så jag slipper köpa spelet på nytt.

Medlem

Temat var sjukt häftigt för detta spel och det var även smått kul att spela, men problemet var ju att det var ett riktigt stolpskott rent kodmässigt och det var långt före sin tid med sin monetiseringsplan (ironiskt nog är det standard med season pass idag -.-).

Önskade verkligen att det hade kommit ut i ett bättre klimat med mer seriösa devs (tänker då på de som fattade besluten, inte alla) med en modell likt Warframe idag, hade kunnat bli så bra. Nu, vet jag inte

Medlem

Minns att det var en massa skit kring programmet. Bland annat så kom det inget singleplayer material utan bara multiplayer trams.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar