Red Dead Redemption 2

Ambassadör
Xbox

Vilken version ska man köpa... Har jag förstått det rätt om Special edition har story missionet och Ultimate är bara online-krimskrams?

Standard kanske räcker... Hjälp.


signatur

Jump in.

Avstängd

Verkar inte få mitt ex idag från Spelbutiken. Trist, de skickade det i onsdags. Jag brukar annars ha allting på 1 dag (köper/byter rätt mycket spel och prylar).

Tyckte den digitala versionen verkade vara sjukt ovärd till det mycket högre priset, går dessutom inte att sälja (vilket man ju gör när PC verre kommer ).

Medlem
Skrivet av Harmond:

Verkar inte få mitt ex idag från Spelbutiken. Trist, de skickade det i onsdags. Jag brukar annars ha allting på 1 dag (köper/byter rätt mycket spel och prylar).

Tyckte den digitala versionen verkade vara sjukt ovärd till det mycket högre priset, går dessutom inte att sälja (vilket man ju gör när PC verre kommer ).

Råkade ut för det där en gång för mycket från dem och slutade handla hos dem helt och hållet på för 1 år sedan nu. Trist de fortfarande inte kan lyckas få paket utlevererade i tid.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Gen
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Jag som är en grafiknörd och stör mig på småsaker kollade in Digital Foundrys video om de fyra olika versionerna. XB1 versionen verkar överlägsen med äkta 4K och nästan stabila 30fps. PS4 Pro däremot körde en skum upplösning och en bildrekonstruktion vilket skapade grynighet och artefakter. Bilden var dessutom oskarp och FPSen var ojämn i städer. Tänkte du på allt detta när du lirade? Efter att ha kollat på videon blev jag nämligen sjukt opepp på att köpa spelet då jag själv har en Pro. De nämnde flera gånger att Horizon Zero Dawn samt GoW hade näst intill perfekt checkerboarding som var överlägsen rekonstruktionsprocessen i RDR2.

Medlem

Hur många timmar skulle spelet ta för en completionist som Jag? Är det mer innehåll än GTAV? Där tror jag det tog mig runt 100 timmar (för ingame 100%, jag ville inte lira multiplayer för platinum) Dragon Quest XI å andra sidan tog mig runt 200 timmar för att nå platinum Trophy (en stor del av tiden var att jag ville ta det chill och insupa världen och prata med allt och alla osv)

Gnällkuk
Skrivet av Harmond:

Verkar inte få mitt ex idag från Spelbutiken. Trist, de skickade det i onsdags. Jag brukar annars ha allting på 1 dag (köper/byter rätt mycket spel och prylar).

Tyckte den digitala versionen verkade vara sjukt ovärd till det mycket högre priset, går dessutom inte att sälja (vilket man ju gör när PC verre kommer ).

Skrivet av SunShine:

Råkade ut för det där en gång för mycket från dem och slutade handla hos dem helt och hållet på för 1 år sedan nu. Trist de fortfarande inte kan lyckas få paket utlevererade i tid.

Så vitt jag vet så skickar de bara måndagar och onsdagar. Har också fått bita i det sura äpplet med förbockat ex på releasedatum.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Så vitt jag vet så skickar de bara måndagar och onsdagar. Har också fått bita i det sura äpplet med förbockat ex på releasedatum.

Har oxå slutat köpa från Spelbutiken och deras andra butik Coolshop, spelar ingen roll om de är billigare då service oxå är viktigt, speciellt om man ska ha ett spel på releasdagen som infaller en fredag!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Haha de lever på sin hype inget annat.

Det är ett GTA i västernmiljö inget annat, inget speciellt alltså!


signatur

AYY LMAO

Gen
Medlem
Skrivet av androsynth:

Hur många timmar skulle spelet ta för en completionist som Jag? Är det mer innehåll än GTAV? Där tror jag det tog mig runt 100 timmar (för ingame 100%, jag ville inte lira multiplayer för platinum) Dragon Quest XI å andra sidan tog mig runt 200 timmar för att nå platinum Trophy (en stor del av tiden var att jag ville ta det chill och insupa världen och prata med allt och alla osv)

Läst att det tar 65 timmar att köra igenom main story och alla sidouppdrag, borde ge en fingervisning.

Skrivet av Haziza:

Haha de lever på sin hype inget annat.

Det är ett GTA i västernmiljö inget annat, inget speciellt alltså!

Enligt alla recensionen (inkl denna) är RDR2 ett mästerverk som verkligen fångar westernmiljön genom enastående grafik, ljud och atmosfär. Det finns 2000 sidor manus, 200 djur att döda, massvis med sidoaktiviteter och en fantastisk story. Inte direkt något indiespel du köper för 5€.

Medlem

sista gången jag köper från spelbutiken.se
Fyfan inget spel idag

Medlem

Köpte det till xbox one s var fundersam över den låga upplösningen men än så länge ser spelet bra ut på min 55" tv
Inte märkt av framedrops ännu men bara kört någon timme.

Skrivet av Mortaigne:

Vilken version ska man köpa... Har jag förstått det rätt om Special edition har story missionet och Ultimate är bara online-krimskrams?

Standard kanske räcker... Hjälp.

Vore konstigt om du inte blev nöjd med standard tror inte något extra uppdrag är så bra att det är värt flera hundralappar.

Medlem

Jag ser nu att många som bokat på spelbutiken inte fått sitt spel idag.
Jag lider med er.
Tycker ni alla ska skriva till dem och klaga, har ni tur kan ni iaf få lite rabatt på spelet eller ett framtida köp.
Det hände mig och flertalet andra vid ett annat tillfälle med ett spel som inte kom som utlovad på releasedagen.
Värt ett försök!

Spelbutiken kan vara bra om man köper ett spel och inte direkt behöver det på en releasedag, annars bör man försöka shoppa från andra sajter.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Jag ser nu att många som bokat på spelbutiken inte fått sitt spel idag.
Jag lider med er.
Tycker ni alla ska skriva till dem och klaga, har ni tur kan ni iaf få lite rabatt på spelet eller ett framtida köp.
Det hände mig och flertalet andra vid ett annat tillfälle med ett spel som inte kom som utlovad på releasedagen.
Värt ett försök!

Spelbutiken kan vara bra om man köper ett spel och inte direkt behöver det på en releasedag, annars bör man försöka shoppa från andra sajter.

Jo jag åker på media markt och köper det sen returnerar jag till spelbutiken. Kan de inte få ut spelhelvetet till releasedag får det fan va.

Medlem
Skrivet av snubben:

Jo jag åker på media markt och köper det sen returnerar jag till spelbutiken. Kan de inte få ut spelhelvetet till releasedag får det fan va.

Låter som en plan! Får du studsa in och tydligt säga inne på media markt "javohl.. alles gut.. red dead redemption 2 bitte" hehe


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Gen
Medlem
Medlem
Skrivet av Gen:

För spel i 4K tycks det vara undermåligt. Annars är det bara att stänga av HDR och Supersampling så lär det inte vara några som helst problem att spela i 1080p för den som inte äger en 4K skärm, som jag själv exempelvis.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Vill ge en stabil shoutout till det fantastiska PostNord som förstört min helg. <3


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av SunShine:

Låter som en plan! Får du studsa in och tydligt säga inne på media markt "javohl.. alles gut.. red dead redemption 2 bitte" hehe

Ja nu blir det inspringandes gunz blazin'!!!

Medlem

Haha svär varenda kotte på media Markt var där för rdr2

Gen
Medlem
Skrivet av Belfry:

För spel i 4K tycks det vara undermåligt. Annars är det bara att stänga av HDR och Supersampling så lär det inte vara några som helst problem att spela i 1080p för den som inte äger en 4K skärm, som jag själv exempelvis.

Jag är en av dem som äger en 4K TV och vill verkligen inte köpa grisen i säcken. Känns ju också dumt att ställa om konsolen till 1080p bara för att köra spelet. Jag väntar lite och hoppas på en patch istället.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gen:

@Carl Johansson-Sundelius: Jag som är en grafiknörd och stör mig på småsaker kollade in Digital Foundrys video om de fyra olika versionerna. XB1 versionen verkar överlägsen med äkta 4K och nästan stabila 30fps. PS4 Pro däremot körde en skum upplösning och en bildrekonstruktion vilket skapade grynighet och artefakter. Bilden var dessutom oskarp och FPSen var ojämn i städer. Tänkte du på allt detta när du lirade? Efter att ha kollat på videon blev jag nämligen sjukt opepp på att köpa spelet då jag själv har en Pro. De nämnde flera gånger att Horizon Zero Dawn samt GoW hade näst intill perfekt checkerboarding som var överlägsen rekonstruktionsprocessen i RDR2.

Om du är grafiknörd och har för vana att se skavanker så finns det såklart risk, jag märkte av det vid ett fåtal tillfällen men jag är heller inte den typen. Märkte inte av framerateproblem alls och spelet ser fantastiskt ut.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Struggle:

Vill ge en stabil shoutout till det fantastiska PostNord som förstört min helg. <3

Fyfan!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Haziza:

Haha de lever på sin hype inget annat.

Det är ett GTA i västernmiljö inget annat, inget speciellt alltså!

Jag kunde känna att RDR1 var precis som du säger, ett GTA i westernmiljö. Detta känns mer seriöst i sitt berättande och mer fokuserat. Det lever på sina kvalitéer, tro mig.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av DKvarn:

Har oxå slutat köpa från Spelbutiken och deras andra butik Coolshop, spelar ingen roll om de är billigare då service oxå är viktigt, speciellt om man ska ha ett spel på releasdagen som infaller en fredag!

I mitt fall så visste jag inte om att de bara skickade två dar i veckan och det här spelet släpptes också en fredag, så de kanske inte hade fått in exemplaren i tid, vad vet jag. Har dock handlat av dem efter det men så endast äldre titlar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Struggle:

Vill ge en stabil shoutout till det fantastiska PostNord som förstört min helg. <3

Tyvärr är det inte bara postnord utan min helg har förstörts av Bring. Blir nog att sätta sig i bilen och köpa sig en kopia, får helt enkelt skicka tillbaka den jag redan beställt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Tyvärr är det inte bara postnord utan min helg har förstörts av Bring. Blir nog att sätta sig i bilen och köpa sig en kopia, får helt enkelt skicka tillbaka den jag redan beställt.

yep samma som jag gjorde. Media markt var till och med billigare än skitbutiken.se

Medlem

Hands down för Rockstar.
Den som hoppas på ett (mediokert) gta v i vilda västern lär snabbt hoppa tillbaks till fortnite.
Det här är ett RPG, inget annat.
Full pott!

Medlem
Skrivet av Haziza:

Haha de lever på sin hype inget annat.

Det är ett GTA i västernmiljö inget annat, inget speciellt alltså!

Du vet inte vad du pratar om.

Gta V är i min bok: köra bil, skjuta, skippa dåliga cutscenes, köra bil, skjuta, skippa dåliga cutscenes. Osv.

RDR2 är något heeeeelt annat. Det här är mer som skyrim på steroider i westernmiljö.
(Spela i first person gott folk och stäng för f**n av mini-map)

Avstängd
Skrivet av Patrik1975:

Du vet inte vad du pratar om.

Gta V är i min bok: köra bil, skjuta, skippa dåliga cutscenes, köra bil, skjuta, skippa dåliga cutscenes. Osv.

RDR2 är något heeeeelt annat. Det här är mer som skyrim på steroider i westernmiljö.
(Spela i first person gott folk och stäng för f**n av mini-map)

En fråga. Hur fan hittar du utan minimap?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

En fråga. Hur fan hittar du utan minimap?

På samma sätt som en gjorde innan alla spel hade minimap - utforska. Eller i just det här spelet, fråga NPCs. Betydligt roligare!

Skriv svar