Se och hör Bowies Space Oddity – i Star Citizen

Robot
Se och hör Bowies Space Oddity – i Star Citizen

Musikvideo inspelad med spelets motion capture-teknik.

#bowie, #motion-capture, #space-oddity, #star-citizen


Medlem

Jag läste det här nån annanstans, och trodde då först att man modellerat in Bowies ansikte då man i nyheten postade ett albumcover med hans ansikte. Så var det inte, men ganska underhållande ändå:)

Medlem

Jag är inte lika insatt i Star Citizens utveckling som många av er andra, men för mig verkar det vara väldigt många "fluffiga" och onödiga tekniska funktioner de har i Star Citizen utan att själva kärnan av spelet funkar än. Varför lägger man så mycket tid på att utveckla vissa funktioner i spelet som är tekniskt svåra att implementera och ger ganska liten effekt på det stora hela? Vore det inte vettigare att få klar grunden ("must have"-funktioner) så att det är spelbart och sen lägga krut på finpolering och sånt som bara är "nice to have"? Kan nån som är insatt och följer utvecklingen mer noga förklara hur utvecklingsteamet resonerar?

Medlem
Skrivet av Incal:

Jag är inte lika insatt i Star Citizens utveckling som många av er andra, men för mig verkar det vara väldigt många "fluffiga" och onödiga tekniska funktioner de har i Star Citizen utan att själva kärnan av spelet funkar än. Varför lägger man så mycket tid på att utveckla vissa funktioner i spelet som är tekniskt svåra att implementera och ger ganska liten effekt på det stora hela? Vore det inte vettigare att få klar grunden ("must have"-funktioner) så att det är spelbart och sen lägga krut på finpolering och sånt som bara är "nice to have"? Kan nån som är insatt och följer utvecklingen mer noga förklara hur utvecklingsteamet resonerar?

Jag upplever samma känsla som dig, konstiga prioriteringar liksom. Jag är dock lika dåligt insatt som dig, men vad vet jag? Det kanske inte är så svårt att implementera denna funktion.

Medlem
eld
Medlem
Skrivet av Incal:

Jag är inte lika insatt i Star Citizens utveckling som många av er andra, men för mig verkar det vara väldigt många "fluffiga" och onödiga tekniska funktioner de har i Star Citizen utan att själva kärnan av spelet funkar än. Varför lägger man så mycket tid på att utveckla vissa funktioner i spelet som är tekniskt svåra att implementera och ger ganska liten effekt på det stora hela? Vore det inte vettigare att få klar grunden ("must have"-funktioner) så att det är spelbart och sen lägga krut på finpolering och sånt som bara är "nice to have"? Kan nån som är insatt och följer utvecklingen mer noga förklara hur utvecklingsteamet resonerar?

Det är krympande hästpungar alá rockstar.

Medlem

Kan även tipsa om denna. Lär vara svårt att spela seriöst

Medlem
Skrivet av Incal:

Jag är inte lika insatt i Star Citizens utveckling som många av er andra, men för mig verkar det vara väldigt många "fluffiga" och onödiga tekniska funktioner de har i Star Citizen utan att själva kärnan av spelet funkar än. Varför lägger man så mycket tid på att utveckla vissa funktioner i spelet som är tekniskt svåra att implementera och ger ganska liten effekt på det stora hela? Vore det inte vettigare att få klar grunden ("must have"-funktioner) så att det är spelbart och sen lägga krut på finpolering och sånt som bara är "nice to have"? Kan nån som är insatt och följer utvecklingen mer noga förklara hur utvecklingsteamet resonerar?

“[Face over IP] itself wasn’t a massive undertaking from a huge team...it was created by 4 or 5 developers who also worked on numerous other systems during its development,” he said (Sean Tracy). “The Gameplay feature team’s main development focus was really on the GROUP system. [The ability for players to join parties.] This always was scoped to include VoIP [voice over IP], and then we were able to get FoIP [face over IP] as a bonus feature as it is intrinsically linked to VoIP.”

Källa:
https://motherboard.vice.com/en_us/article/pa959z/star-citize...

Medlem

Jag tror att Elon Musk hunnit till Mars innan det här spelet blir klart, men det där var onekligen fräsigt.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Incal:

Jag är inte lika insatt i Star Citizens utveckling som många av er andra, men för mig verkar det vara väldigt många "fluffiga" och onödiga tekniska funktioner de har i Star Citizen

RDR2 har krympade hästkukar och är 5/5 technical marvel.

Star Citizen har VOIP som även tar med ditt ansikte och fungerar som ett head-tracking system allt i ett och är fullt av feature creeps.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

RDR2 har krympade hästkukar och är 5/5 technical marvel.

Star Citizen har VOIP som även tar med ditt ansikte och fungerar som ett head-tracking system allt i ett och är fullt av feature creeps.

Rockstar kan avsluta sina spel.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

eld
Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Rockstar kan avsluta sina spel.

Med en budget som får Chris Roberts att rodna.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Rockstar kan avsluta sina spel.

GTA V tog 5 år med 1000 personer som jobbade på det. RDR 2 tog ÅTTA år, med över 1000 personer som jobbade 100-timmars veckor. Star Citizen är inne på sitt sjätte år och de utvecklar även Squadron 42. Ge dig.

Skrivet av eld:

Med en budget som får Chris Roberts att rodna.

GTA V kostade 265 miljoner dollar.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Kan även tipsa om denna. Lär vara svårt att spela seriös.

https://youtu.be/CX-c78SURpI

Robbaz King of Sweden är ju ett kapitel för sej


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Rockstar kan avsluta sina spel.

Det har tagit över 8 år att färdigställa RDR2. Det är ett team över 1000 personer. De behandlas dessutom som djur.

https://www.eurogamer.net/articles/2018-10-25-the-human-cost-...

"...Over the past few weeks I've talked with people who wanted to share their stories, under condition of anonymity to protect their careers, to further that discussion. They are proud of their work and want Red Dead Redemption 2 to succeed, but desperate to see Rockstar's production processes changed. The extreme workload staff have faced over the course of this project in particular has taken a toll - on people's health, relationships and their ambitions of maintaining a career in the games industry. Simply put, some people feel they cannot go through this again.

Rockstar did not respond to Eurogamer's requests for comment on this article..."

Quake-konnässsör

@Joakim Bennet
Finns en på "Queen - I Want to break" också

Sedan hade Bordgamer gjord en liten ingående guide på hur man ställer in allt.

Medlem
Skrivet av Incal:

Jag är inte lika insatt i Star Citizens utveckling som många av er andra, men för mig verkar det vara väldigt många "fluffiga" och onödiga tekniska funktioner de har i Star Citizen utan att själva kärnan av spelet funkar än. Varför lägger man så mycket tid på att utveckla vissa funktioner i spelet som är tekniskt svåra att implementera och ger ganska liten effekt på det stora hela? Vore det inte vettigare att få klar grunden ("must have"-funktioner) så att det är spelbart och sen lägga krut på finpolering och sånt som bara är "nice to have"? Kan nån som är insatt och följer utvecklingen mer noga förklara hur utvecklingsteamet resonerar?

Frågan som borde ställas är väl mer "hur ska man få världen mer levande där spelare faktiskt använder sej av skeppens olika personalutrymmen?" Svaret är enligt min mening via rpg och foip med voip där dessutom huvudet vrids mot den riktning du tittar, har en väldigt stor inverkan i detta. Stelheten mellan 2 spelare kommer bli mer realistisk i den grad som vi aldrig sett förut. Jag skulle inte bli förvånad om denna teknik kommer bli nån form av standard i mmo spel i framtiden.

Men om du enbart är ute efter att flyga omkring å panga på andra skepp så kan jag förstå din förvåning till foip


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Redaktör
Skrivet av lolBEEF:

GTA V tog 5 år med 1000 personer som jobbade på det. RDR 2 tog ÅTTA år, med över 1000 personer som jobbade 100-timmars veckor.

Nej. Det Houser sa (sant eller ej) var att han och en handfull andra hade jobbat100-timmarsveckor i ca två veckors tid.


signatur
Medlem

Jag tänkte säga att videon var ju ganska trevlig men så läser man kommentarer och så spårar det ur...

Jag vet inte riktigt vad behandla sina anställda som djur har att göra med att spelet blir färdigt, för RDR2 är ju släppt!
Ska man stödköpa ett extra spel då så att utvecklarna får en bonus, det lär ju inte hända utan det kommer bara till ägarna. Det är ju snarare tvärtom, köp inte RDR2 så alla utvecklare blir avskedade och Rockstar läggs ner...?
Problemet med CIG är ju att det verkar som att de anställda får för mycket ansvar och frihet för sina bristfälliga idéer till fungerande spelmekanik och i slutändan kommer det bli skit av alltihopa, men vi har häftiga funktioner som inga andra spel har.

En väldigt editerad kommentar... Vi ska ju vara positiva, tänk positivt.
Freelancer headlights @ Grim Hex BRIGHT
En instans där man är på exempelvis fast mark inomhus, en annan instans skeppet är som flyger, man kan se varandra(hur många andra spel kan det här?), och det där med RTX det finns ju redan ..Slut på det positiva.

Medlem

Lite väl mycket uncanny valley

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

GTA V tog 5 år med 1000 personer som jobbade på det. RDR 2 tog ÅTTA år, med över 1000 personer som jobbade 100-timmars veckor. Star Citizen är inne på sitt sjätte år och de utvecklar även Squadron 42. Ge dig.

GTA V kostade 265 miljoner dollar.

Att Rockstar har denna budget beror på att de har en historik full av framgångar inom spelvärlden. Chris Roberts har däremot en historik med breda löften och en begränsad förmåga att leverera. Som VD har han hittills inte levererat ett enda spel. Problemet med Star Citizen är just att man inte kunnat leverera det man utlovat på satta datum. Hur många deadlines man satt har man missat nu sedan 2012? Jag misstänker att vi är uppe i tvåsiffrigt.

Att spelutveckling kräver hårt arbete och enorm crunch time är knappast unikt för Rockstar. Varenda spelstudio i världen kräver det, och de flesta i branschen är beredda på det. Men det är klart att det gör större rubriker i spelmedia när det är en av de största spelföretagen i världen som ligger bakom det.

Jag kommer inte att "ge mig" före Chris Roberts släpper något som liknar ett färdigt spel. Första stora släppdatumet var 2016. Nu är planen att 3.6.0 ska komma Q2 2019.

Vilken budgeten totalt landar på när spelet väl släpps och om spelet kommer kunna leva upp till förväntningarna är det just nu ingen som vet. Gnälla på alla mekaniker i RDR2 i all ära, men alla RSI-fanbois borde nog ta och kolla på vad RSI åstadkommer innan de klagar på företag som faktiskt lyckats.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

1
Skriv svar