Digital Foundry: Xbox One X bäst för Red Dead 2

Robot
Digital Foundry: Xbox One X bäst för Red Dead 2
Ambassadör
Xbox

Xbox One X är en brutal konsol!

För någon som kommer ihåg gräs-gate i början av generationen så är tystnaden talande

Native 4K !


signatur

Jump in.

Medlem

Fast borde det inte vara 1536x864 och inte 960x540 på Xbox One S?

Medlem
Skrivet av Dahlis87:

Fast borde det inte vara 1536x864 och inte 960x540 på Xbox One S?

Jo verkligen 960x540 känns mer som ett ps3 spel.

Medlem

Skulle vara intressant att se ett ljudtest. Vilken konsoll låter minst/mest spelandes rdr2?
Gamla första generations PS4an låter som ett jetplan med tex senaste uncharted.

Ambassadör
Xbox

Alltså...kolla in comparison pics med tools i den här artikeln: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-red-de...

Xbox One X är ju överlägsen!

Dessutom, PS4-versionen ser bättre ut än PS4 pro...wtf?


signatur

Jump in.

Medlem

@ohGr: Xbox one X upplever jag som supertyst. Märker inget ljud från den när jag spelar. Medans min ps4 låter ju nåt hemskt.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Alltså...kolla in comparison pics med tools i den här artikeln: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-red-de...

Xbox One X är ju överlägsen!

Dessutom, PS4-versionen ser bättre ut än PS4 pro...wtf?

Wow, det var illa på PS sidan.
Såg ut som att man glömt glasögonen på högra sidan. Permanent suddig dimma, fy fan

Redaktör

@Dahlis87: Yes, slarvskrivet. Fixat.


signatur
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Alltså...kolla in comparison pics med tools i den här artikeln: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-red-de...

Xbox One X är ju överlägsen!

Dessutom, PS4-versionen ser bättre ut än PS4 pro...wtf?

Nja där håller jag inte med dig alls, personligen tycker jag att pro versionen ser klart bättre ut än standard ps4.

Ambassadör
Xbox

@johansjg: Mm du har rätt, har kollat lite fler jämförelser nu och överlag ser PS4pro bättre ut än basversionen men inte så mycket som man kanske borde förvänta sig om man hostat upp pengar för en pro. Men alla versioner ser B ut jämfört med One X.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

För någon som kommer ihåg gräs-gate i början av generationen så är tystnaden talande

Dock så är det numera dom som inte tyckte upplösning spelade roll den tiden dom som skriker högst om hur viktigt det är nu... Så 4k tjatet är talande.

Tar bättre/snyggare exklusiva titlar samt VR före 4k alla dagar i veckan.

Skrivet av Mortaigne:

Men alla versioner ser B ut jämfört med One X.

Tur att Xbox äntligen fått ett spel som inte ser B ut då.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Ambassadör
Xbox

@DrAg00nEn: Haha, jag gillar dig! Tack


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@DrAg00nEn: Haha, jag gillar dig! Tack

Skämt åsido... Vilka bilder är det du menar får andra format att se B ut?

Är det dom super in-zoomade jämförelse bilderna?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Var det någon som trodde annorlunda?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Var det någon som trodde annorlunda?

Säkert ett gäng "Sony fanboys" men alla andra vet ju att one x har bättre specifikationer. Handlar väl mer om hur mycket bättre one x versionen är som är intressant att se i dessa videor.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Säkert ett gäng "Sony fanboys" men alla andra vet ju att one x har bättre specifikationer. Handlar väl mer om hur mycket bättre one x versionen är som är intressant att se i dessa videor.

Man ska spela där man trivs. Personligen spelar det ingen roll. Själv har jag en ny gaming PC (ej RTX kort) som klarar i alla fall dagens alla spel på max. Men också en Xbox One. Det är den som är inkopplad resten har inte varit det på år.

1
Skriv svar