Red Dead Redemption 2

Robot
Red Dead Redemption 2

Rockstar ger allt, och vi får ett spel som kan vara den här generationens bästa.

#red-dead-redemption-2, #rockstar-games


Medlem

First. Trodde inget annat än 5:a😊

Medlem
Medlem

Jag väntar på Katrin Zytomierskas recension.

Medlem

Lovande helgunderhållning

Helgen och resten av det här och nästa år är räddad då!

Tråddemonen
Testpilot

Verkar som att Calle fann en romans till vilda västern

Medlem

Trevlig recension, tack! Extra trevligt då jag själv kommer spela på ps4 pro. Blir intressant och se om vi tycker lika


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

5/5 - Inte ett ord om bilduppdateringen (som förstörde såväl RDR som GTA V). Called it.

Medlem

Låter inte som att det kommer bli krattat vid stugan denna helgen heller.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Redaktör
Skrivet av kebbe:

5/5 - Inte ett ord om bilduppdateringen (som förstörde såväl RDR som GTA V). Called it.

Det körs i 30 bilder/sekund, vilket vi skrev i vår förtitt i september.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Välskriven recension. Kul att fokuset på detaljer och bisysslor inte gör att spelet känns "plottrigt" á la Ubisoft-lir.

Medlem

Eftersom jag gillar västernfilmer så är jag glad och hoppas att detta ger andra utvecklare självförtroendet att satsa på genren.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kebbe:

5/5 - Inte ett ord om bilduppdateringen (som förstörde såväl RDR som GTA V). Called it.

GameReactors recensent skriver "Om jag ska hitta något att gnälla på är det att bilduppdateringen tar stryk ibland till Playstation 4 Pro, visserligen utan att spelets upplevelse sabbas, men bristen finns ändå där". Betyget på spelet? 10/10.

Avstängd

Precis som jag förväntade mig! Nog blir det några timmar utan solljus när jag lägger vantarna på detta! )


signatur

Why so serious?

Medlem

Oväntat betyg.

Medlem

Visst, det är bara 30 fps, men konsolerna får oftast alltid den bättre optimerade versionen än pc som i många fall dras av prestandaproblem rätt länge.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Sisyr:

GameReactors recensent skriver "Om jag ska hitta något att gnälla på är det att bilduppdateringen tar stryk ibland till Playstation 4 Pro, visserligen utan att spelets upplevelse sabbas, men bristen finns ändå där". Betyget på spelet? 10/10.

Som väntat med Rockstar då. Är det illa nog att nämnas som brist tar jag för givet att det dippar till omkring 20 fps i eldstrider (som RDR). Huvudvärk deluxe. Vill inte ens tänka på hur det körs på vanliga PS4:an.

Medlem

Det värsta jag vet i berättelseform är prequels.. Jag vill att storyn skall röra sig framåt! Inte bakåt!

Om bara första kommer till PC eller remaster till PS4... Orkade inte igenom första på PS3an...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Då börjar den jobbiga väntan på PC-release då, så man kan spela det på riktigt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Remus:

Det värsta jag vet i berättelseform är prequels.. Jag vill att storyn skall röra sig framåt! Inte bakåt!

Om bara första kommer till PC eller remaster till PS4... Orkade inte igenom första på PS3an...

Jag kände som du en gång men efter jag sett Better call Saul så är jag förändrad. Görs det ordentligt och bra så spelar det ingen roll åt vilkett håll storyn rör sig. Och detta verkar verkligen vara så!

Medlem

FAKE. Dom kunde inte rida på hästar på den tiden.

Medlem

få la kötta assassin's creed odyssey tills pc-versionen kommer :/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Avstängd
Skrivet av magma:

Visst, det är bara 30 fps, men konsolerna får oftast alltid den bättre optimerade versionen än pc som i många fall dras av prestandaproblem rätt länge.

GTA V flöt på hur bra som helst vid release på PC och är ju mycket snyggare än samtliga konsolversioner. 360-versionen hade däremot rejäla prestandaproblem.

Underbar recension, gjorde mitt nuvarande toabesök det bästa på mycket länge !

Medlem
Skrivet av Remus:

Det värsta jag vet i berättelseform är prequels.. Jag vill att storyn skall röra sig framåt! Inte bakåt!

Om bara första kommer till PC eller remaster till PS4... Orkade inte igenom första på PS3an...

Håller med, hatar seriern Arrow pga det, känns som 50% av tiden av ett avsnitt är tillbakablickar vad han råkade ut får på ön.

Skrivet av kebbe:

Som väntat med Rockstar då. Är det illa nog att nämnas som brist tar jag för givet att det dippar till omkring 20 fps i eldstrider (som RDR). Huvudvärk deluxe. Vill inte ens tänka på hur det körs på vanliga PS4:an.

I dom flesta spel brukar faktiskt vanliga PS4:an ha stabilast bilduppdatering. Utöver 4k kan det vara så att dom lägger på lite extra lull-lull på PS4-pro versionen.

Medlem

Bra skrivet👍, men väntan på att det ska släppas till PC blir inte lättare. 😞


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Gnällkuk

Hu! Nu blir väntan på PC-release låååååång :<


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

För dom som är intresserade av skillnaderna i upplösning mellan formaten:

Xbox One X = 4K
PS4 pro = 1920 X 2160

PS4 = 1080p (med lägre upplösta texturer än pro och x)
Xbox One S = 864p (med lägre upplösta texturer än pro och x)


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Skriv svar