Red Dead Redemption 2 - idag kommer recensionen!

Tråddemonen
Testpilot

Skulle ni kunna tänka er att spela in ett klipp till fräcka fredag att visa upp? Helst spoilerfritt, men kanske någon jakt eller liknande?

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

Skulle ni kunna tänka er att spela in ett klipp till fräcka fredag att visa upp? Helst spoilerfritt, men kanske någon jakt eller liknande?

Finns på tuben, hur mycket jakt som helst!


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KoP:

Man skulle ju kunna läsa recensionen imorrn. Men känns som att man spoilar lite för sig själv då. Hoppar nog och sen lirar man på fredag utan att veta allt för mycket om spelet.

Den kommer vara helt spoilerfri gällande story, du kan vara lugn.

Skrivet av Zimpan:

Skulle ni kunna tänka er att spela in ett klipp till fräcka fredag att visa upp? Helst spoilerfritt, men kanske någon jakt eller liknande?

Som vi ska! Vi kommer också att livestreama direkt efter publiceringen.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Fyll munnen med tuggtobak och håll revolvern i en stadig hand. Detta kan bli kul! Yeeehaw!

Medlem
Skrivet av zumo:

@Maysay: Någon som är pist o lite kinkig över att de inte köpt en Xbox One X/PS4 Pro och därav blir utan?;)
De kör ju ffs reklam och artiklar om samtliga aktuella spel i Oktober & November. T,ex Black Ops 4, AC Odyssey, RDR 2, Fallout 76 får givetvis regelbundna artiklar och en hel del hype då de är just massiva titlar som förmodligen en skyhög procent av FZ community längtat efter och lirar/Vill ha. Jag tror de enstaka som genuint inte är intresserad och av annat skäl än att de har dåligt med pengar/Saknar konsol / möjlighet att införskaffa nog kan bita ihop under typ största releasen på ett decennium.

Det är ju inte så att de missar nånting viktigare liksom? De rapporterar allt de kommer över, och tipsas om. Bara det att de finns lite mer att skriva om storspelen. Enda skillnaden vore att de annars skulle saknas fördjupning, och istället bara leda till färre antal artiklar.

Jag vill bestämt hävda att de vore närmast tjänstefel att ej hajpa sönder och promote RDR 2 kring release av FZ crew xD...

Ingen fara. Spelar av min backlog just nu. Så hade ändå inte köpt spelet.

Medlem

Vad händer om FZ skulle bryta mot Rockstars embargo och lägga ut en recension redan nu? Är det reglerat med vite i ett avtal eller hur funkar det?

Nyfiken!

Redaktör

@Maysay: Tack för synpunkter, uppskattar det! Om det kan vara någon tröst är det ytterst få spel som når denna intressenivå och täckning. Vi är snart tillbaka på ordinarie nivå.


signatur
Redaktör
Skrivet av bluebird:

Vad händer om FZ skulle bryta mot Rockstars embargo och lägga ut en recension redan nu? Är det reglerat med vite i ett avtal eller hur funkar det?

Nyfiken!

Alla såna avtal är olika. Men rent generellt funkar de så att vi får recensionskod innan release mot löfte att inte publicera recensionen innan en viss tidpunkt, och om vi bryter löftet lär vi (fullt begripligt) inte få kod från den utgivaren igen.


signatur
Medlem
Skrivet av samukakauka:

Jag lirar först och läser sen vad ni tyckte. Smaken som baken..

Precis som med filmer, varför bry sig om vad andra tycker. 😊

Håller med fullt ut när det gäller spel man vet att man vill spela, man vill ha sin egna upplevelse utan att bli påverkad av andra.

Medlem

Någon som vet om det går att spela dirket kl:00 på natten till Fredag? Playstation Store verkar iaf säga det men går den att lita på eller är det snarare 06 på fredag morgon som gäller?

Medlem
Skrivet av Kresko:

Någon som vet om det går att spela dirket kl:00 på natten till Fredag? Playstation Store verkar iaf säga det men går den att lita på eller är det snarare 06 på fredag morgon som gäller?

Midnatt har funkat varje gång tidigare så förväntar mig detsamma nu.(annars jäklar!)

Hur länge har fz kunnat lira RDR2? För om ni fick spelet typ i förrgår så lär ju recensenten sprungit igenom Main story och inte hunnit avnjuta allt runt omkring riktigt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av c0rleone:

Midnatt har funkat varje gång tidigare så förväntar mig detsamma nu.(annars jäklar!)

Hur länge har fz kunnat lira RDR2? För om ni fick spelet typ i förrgår så lär ju recensenten sprungit igenom Main story och inte hunnit avnjuta allt runt omkring riktigt.

Jag kan svara på den frågan imorgon men det är mer än tillräckligt.


signatur
Medlem
Skrivet av nils45:

Akta er för Youtube. Gameplay har läckt och thumbnails kan avslöja rätt mycket!

Såg ett klipp där huvudkaraktären inhalerar en burk bönor via näsan.

Smådetaljer... men det är sådant man kan störa sig på. Tycker de kunde fått till den animationen lite bättre.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Såg ett klipp där huvudkaraktären inhalerar en burk bönor via näsan.

Smådetaljer... men det är sådant man kan störa sig på. Tycker de kunde fått till den animationen lite bättre.

Menar du att du använder munnen när du äter bönor?

Känns som man tillhör en minoritet men jag tänker ta det lugnt och vänta 1-2 år på pc versionen. Ska bli najs att se reviews dock!

Medlem

Satsar fredagspizzan på att det blir 5/5 i betyg.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Satsar fredagspizzan på att det blir 5/5 i betyg.

Finns inget val i det här fallet. Alla stora sidor kommer ge maxbetyg. Alternativt 9/10 eller 90/100 men med FZ:s 5 möjliga finns inte rum för att sänka så långt som till 4 av 5. Rockstar bygger inte spel som bara förtjänar 80/100. Ett sådant betyg skulle uppfattas som oseriöst och dra in mindre klick till sidan.

Så din pizza är säker. Du kunde bettat betydligt högre än så.

Redaktör
Skrivet av Star Lord:

Finns inget val i det här fallet. Alla stora sidor kommer ge maxbetyg. Alternativt 9/10 eller 90/100 men med FZ:s 5 möjliga finns inte rum för att sänka så långt som till 4 av 5. Rockstar bygger inte spel som bara förtjänar 80/100. Ett sådant betyg skulle uppfattas som oseriöst och dra in mindre klick till sidan.

Så din pizza är säker. Du kunde bettat betydligt högre än så.

Jag tänker inte diskutera RDR2-betyget förrän recensionen är publicerad. Men om vi jagade klick skulle det vara mer logiskt att sätta lågt betyg för att skapa kontrovers - det drar ju mer folk. Sen stämmer det inte att vi sätter höga betyg på alla storspel, se t.ex. Kingdom Come, Sea of Thieves, Forza Horizon 4, och Shadow of the Tomb Raider.


signatur
Medlem

Löjligt mycket hype.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Löjligt mycket hype.

Ja, men också rimligt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Testpilot

Tycker det klagas så mycket på de spel som hypas.

Jag är själv PC spelare och spelar inte på konsol för det passar inte mig. Men jag är fortfarande bara glad att bra spel släpps oavsett plattform.
Det är bara bra för hela marknaden att det kommer ut nyskapande storspel som sätter ribban för kommande spel.

Jag peppar inför RDR2 trots att det kanske inte ens kommer till min plattform. (PC)

Jag tycker det är skitbra att tex spel som Forza , Spiderman , Red Dead 2 mfl hypas och säljer bra.

Försök minska ner på gnället och se till att komma in i den goa gamergemenskapen.
Följ med , heja på och tyck att det är trevligt om det släpps bra grejer även om du själv kanske är ganska ointresserad eller att det inte passar ditt eget spelande.

Spel skulle vara så tråkigt om det bara passade vissa personer.

Tråddemonen
Testpilot

@Tomas Helenius: Det är bra att FZ tänker så, det visar att ni är pålitliga som recensenter.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Tycker det klagas så mycket på de spel som hypas.

Jag är själv PC spelare och spelar inte på konsol för det passar inte mig. Men jag är fortfarande bara glad att bra spel släpps oavsett plattform.
Det är bara bra för hela marknaden att det kommer ut nyskapande storspel som sätter ribban för kommande spel.

Jag peppar inför RDR2 trots att det kanske inte ens kommer till min plattform. (PC)

Jag tycker det är skitbra att tex spel som Forza , Spiderman , Red Dead 2 mfl hypas och säljer bra.

Försök minska ner på gnället och se till att komma in i den goa gamergemenskapen.
Följ med , heja på och tyck att det är trevligt om det släpps bra grejer även om du själv kanske är ganska ointresserad eller att det inte passar ditt eget spelande.

Spel skulle vara så tråkigt om det bara passade vissa personer.

Hear, hear! Och säljer det tillräckligt bra så kommer det till PC

Gnällkuk

Märkligt när det gnälls över spel (eller vad det nu kan vara) ofta. Varför tror ni det skrivs om spelet så ofta? Är det för att den stora skaran är ointresserad av spelet? Att artiklarna genererar väldigt få klick till följd av den stora avsaknaden av intresse?

FZ lever på reklam. För att få in så mycket pengar som möjligt behöver man visa reklam så mycket som möjligt.

Genom att skriva många artiklar om ett högaktuellt ämne, som t ex PUBG, Fortnite och nu RDR2 inför stundande släpp så får man dels in lite mer pengar på annonser, samtidigt törstar folk efter information om man är väldigt intresserad.

Jag förstår inte vad problemet är med folk som inte fattar detta?

Jag är pepp på att läsa recensionen! Däremot väntar jag till PC och känner i övrigt ingen hype för spelet faktiskt. Däremot tycker jag det är intressant att läsa alla (nåja) artiklar om spelet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Maysay:

Men herregud. Hur mycket ska FZ hypa spelet? Varannan rubrik handlar nästan om RDR2.

Hahaha folk har väntat på det här spelet sen releasen av första spelet för 8 år sedan. Största spelreleasen på flera år.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Kunde inte hålla mig så har syndat. Bokade det i fysiskt format. Dock kommer jag inte kunna börja spela förrän efter jobbet på fredag :/


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Köpte ny 4K skärm nyligen för den jag hade gick sönder så fick gå tillbaks till min gamla 1080p skärm som jag lyckligvist nog hade kvar. Får bara hoppas den nya dyker upp imorgon också. Så ska bli att avnjuta detta i mäktiga 4K/HDR om det är stadig FPS.

Bra dag imorgon, slutar tidigt från jobbet och har RDR2 som väntar + nya skärm då kanske. Kan ju inte bli bättre. Bara plånboken som gråter.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Tycker det klagas så mycket på de spel som hypas.

Jag är själv PC spelare och spelar inte på konsol för det passar inte mig. Men jag är fortfarande bara glad att bra spel släpps oavsett plattform.
Det är bara bra för hela marknaden att det kommer ut nyskapande storspel som sätter ribban för kommande spel.

Jag peppar inför RDR2 trots att det kanske inte ens kommer till min plattform. (PC)

Jag tycker det är skitbra att tex spel som Forza , Spiderman , Red Dead 2 mfl hypas och säljer bra.

Försök minska ner på gnället och se till att komma in i den goa gamergemenskapen.
Följ med , heja på och tyck att det är trevligt om det släpps bra grejer även om du själv kanske är ganska ointresserad eller att det inte passar ditt eget spelande.

Spel skulle vara så tråkigt om det bara passade vissa personer.

Jag tror det är många som är trötta på att spel hajpas för att sedan inse att det bara är spel och inte underverk för branschen. Detta kan också vara skadligt för utvecklarna. Tillslut vågar kanske folk inte stödja sådant som är nytt pga att de är rädda att bli besvikna.
Såg senaste avsnittet av Fräcka Fredag och då pratade de om att vissa saker med Fortnite kunde vara mindre bra. T.ex status-saker. Om vissa spel blir hajpade till oändlighet och personen råkar ha fel plattform så kan detta bli helt fel. Många förstår nog att "Pc master race" enbart är en rolig meme, men det kan säkert finnas personer som inte känner sig som del av communityt pga att de inte har råd att köpa 4 olika plattformar (splittrar). Fast detta är väl ett recept som marknaden bygger på. Det är då man säljer en extra produkt.
Fortnite brukar få mycket skit. Men de gör en bra sak som förmodligen hör till framgången: Gratis & inte så resurskrävande. Ja, det har microtransaktioner istället. Men detta kräver inte att man lägger upp 700 spänn på en gång. Man kan köpa ett nytt skin för sin veckopeng istället (eller spara några stycken). Att det är en hel del tjejer som testar spelet beror nog på detta också. En grupp som länge har stått utanför pga att de förmodligen inte vill lägga stora pengar på att bli överkörde av dem har spelat i över 20 år. Bara några tankar. Jag har inget emot RDR2 som spel. Som du säger. Vi är en gamergemenskap. Ska bli intressant att se recensionerna.

Testpilot
Skrivet av Maysay:

Jag tror det är många som är trötta på att spel hajpas för att sedan inse att det bara är spel och inte underverk för branschen. Detta kan också vara skadligt för utvecklarna. Tillslut vågar kanske folk inte stödja sådant som är nytt pga att de är rädda att bli besvikna.
Såg senaste avsnittet av Fräcka Fredag och då pratade de om att vissa saker med Fortnite kunde vara mindre bra. T.ex status-saker. Om vissa spel blir hajpade till oändlighet och personen råkar ha fel plattform så kan detta bli helt fel. Många förstår nog att "Pc master race" enbart är en rolig meme, men det kan säkert finnas personer som inte känner sig som del av communityt pga att de inte har råd att köpa 4 olika plattformar (splittrar). Fast detta är väl ett recept som marknaden bygger på. Det är då man säljer en extra produkt.
Fortnite brukar få mycket skit. Men de gör en bra sak som förmodligen hör till framgången: Gratis & inte så resurskrävande. Ja, det har microtransaktioner istället. Men detta kräver inte att man lägger upp 700 spänn på en gång. Man kan köpa ett nytt skin för sin veckopeng istället (eller spara några stycken). Att det är en hel del tjejer som testar spelet beror nog på detta också. En grupp som länge har stått utanför pga att de förmodligen inte vill lägga stora pengar på att bli överkörde av dem har spelat i över 20 år. Bara några tankar. Jag har inget emot RDR2 som spel. Som du säger. Vi är en gamergemenskap. Ska bli intressant att se recensionerna.

När det gäller hype så går det ju i vågor då storspelen släpps medan andra saker blir ju fenomen som tränger in i vardagslivet. Pokemon Go och nu senaste Fortnite är sådana exempel.

Visst kan det vara överväldigande mycket hype om vissa saker. Enligt mig så är det dom som hypar mest som blir mest besvikna och som sen förhoppningsvis nyktrar till lite till nästa gång.

Att de sen skulle inte våga satsa på nåt för de blivit besvikna , tja det är ju personligt och kanske att man skäms lite för man var så blåögd och trodde så mycket. Jag missunnar dock ingen att peppa loss på en produkt oavsett förutsättningar & plattform.

När man har vettiga förväntningar på spelet som man peppar loss på så är det ju bara kul att följa med i det positiva lämmeltåget

Avstängd
Skrivet av Maysay:

Jag tror det är många som är trötta på att spel hajpas för att sedan inse att det bara är spel och inte underverk för branschen. Detta kan också vara skadligt för utvecklarna. Tillslut vågar kanske folk inte stödja sådant som är nytt pga att de är rädda att bli besvikna.
Såg senaste avsnittet av Fräcka Fredag och då pratade de om att vissa saker med Fortnite kunde vara mindre bra. T.ex status-saker. Om vissa spel blir hajpade till oändlighet och personen råkar ha fel plattform så kan detta bli helt fel. Många förstår nog att "Pc master race" enbart är en rolig meme, men det kan säkert finnas personer som inte känner sig som del av communityt pga att de inte har råd att köpa 4 olika plattformar (splittrar). Fast detta är väl ett recept som marknaden bygger på. Det är då man säljer en extra produkt.
Fortnite brukar få mycket skit. Men de gör en bra sak som förmodligen hör till framgången: Gratis & inte så resurskrävande. Ja, det har microtransaktioner istället. Men detta kräver inte att man lägger upp 700 spänn på en gång. Man kan köpa ett nytt skin för sin veckopeng istället (eller spara några stycken). Att det är en hel del tjejer som testar spelet beror nog på detta också. En grupp som länge har stått utanför pga att de förmodligen inte vill lägga stora pengar på att bli överkörde av dem har spelat i över 20 år. Bara några tankar. Jag har inget emot RDR2 som spel. Som du säger. Vi är en gamergemenskap. Ska bli intressant att se recensionerna.

RDR2 är ett underverk för branschen. Företag som gör sådana här spela kommer apa efter precis som man gjorde med valfritt GTA.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar